Araç gaz yemedi ve çekiş düştü arıza lambası yandı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan white54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
http://bestride.com/engine-trouble-codes/P2598

https://www.yourmechanic.com/articl...l-position-sensor-circuit-high-by-elan-mcafee

Sizin arızanın sebepleri buralarda yazmakta ama westegate takılı kaldığı zaman da bu arıza verir.

Hiç problem olmadığına herkes hemfikir ise de:

Akü kutup başlarını söküp yarım saat beklemenizi tavsiye ederim. Sanayici ağzıyla konuşacak olursam da beyin kendini resetlesin 😊


Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Bu hafta bende uğraşıcam arabayla. Nerdeyse 2 bin km dir kullanıyordum bu halde. Problemi tespit edebilirsem sizinle de paylaşırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: goktasoktay
Merhaba, sorunu çözebildiniz mi? Bende de aynı şekilde araç gaz kesiyor, kontak kapat aç yapınca arıza lambası sönmese de normale dönüyor. Şu ana kadar iki kere yaptı. İlkinde uzun yol sonrası yaptı, ikincisini bugün normal ilerlerken. Obd cihazıyla baktığımda P226B arızası görünüyor. Araçta soft yazılım var. Sebep o olabilir mi? Gerçi yazılımla yaklaşık 10000 km yaptım, şimdi bu durum çıktı. @Nobran fikriniz var mı???


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar aynı sıkıntı bende de başladı. Bir süre çekmiyor araç. Manuel e alıp vitesi düşürüp 3000-4000 devirde bağırtınca geçiyor. Aklınızda bulunsun. Çözümü bilen paylaşsın. Bilgisayar a bağlattım turbo ile ilgili alakasız bir yer takılı kalmış gözüküyor ama takılı kalan yer yok dedi usta. Biraz daha gözleyelim dedi. Arabadan soğudum valla.
 
Merhabalar Astra j sedan 1.6 dizel 110 hp kullanıcısıyım.Arabam ile 100 km hızla giderken gaz yemedi ve arabamın çekiş performansı düştü Motor arıza ışığı yandı.Klavuzda emisyon ile ilgili bişeyler yazıyor.
Daha önce böyle bir sorun yaşayan varmı? P.tesi servise gidecdğim umarım kötü birşey değildir.
Araciniz kontagi ac kapat yaptiginiz,zaman duzeldimi sorun devam ettimi
 
Arkadaslar eger bu sorun oldugu zaman kontagi acip kapatinca sorununuz gecici olarak duzeltiyorsa egzos manifoltunuzda catlak var demektir. Basinci dustugu icin turbonuz korumaya aliyor buyuk ihtimalle kendini. Eger bu sorunu lpg li aracta yapiyorsa yine manifoltta yada turboya yeterli beslenme yapilamiyordur nedeni turbo yeterli yakiti karsilayamiyordur. Lpg ayari yapilarak 1500 2500 devir arasi zenginlestirilmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: volkan1
Ilk yapilacak is bi egozscuya gidip manifoltta catlak varmi baktirin bi
 
100-120 arası uzun yolda ve sabit hızda gidince yapıyor. Çıldıracağım allah kahretsin arabadan soğudum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semsoydan
Benzeri bir sorunu eski Fiat punto multijet aracımda yaşamıştım. Sorun MAP sensöründe çıkmıştı. Aynı şekilde MAF sensörü arızası ve manifolt tıkanıklığı da bu tip sorunlara yol açabilir.
 
Bugün tekrar tamirciye gittim. P2598 hatası çıktı yine. Elektrik kontrollü turbolarda yapıyor bunu dedi. Turboyu temizleyeceğiz dedi. 700-800 civarı tutar dedi ama tekrarlayabilirmiş. :( Kafam karışık ne yapsam bilemedim
 
Dostum turbi dedigin cihaz mekanik bir cihazdir. Senin problemin elektronik bir ariza turboda elektronik olan 2 tane malzeme var 1 isi map sensoru birisi selenoid valf. Uzerinde bulunan parca selenoid valf. Cevrende ayni aractan tanidiginda varsa selenoid valfini bi degistir sorunun duzelecekmi, manifoldta catlak olsa 2099 hatasi verirdi yani basinc kaybi. Demekki sensor problemin var. Ayrica,selenoid valf ucuz bir parca
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfux
Geri
Üst