Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
siz bu katkıyı koymadan önce bi ölçtürün ozaman nt alında birde katkıdan sonra ölçün çok merak ettim.bende yaptırıcam sizin sonuçları görmek istiyorum reel olarak faydası varmı diye.
youtube daki videolarda ve autoclub turkeyin buluşmasında borpower önce ve sonrasını ölçmüşler ve artış var ama bence motoru çok kilometre yapmış(100 bini devirmiş) ve bariz bir şekilde yağ yakarak mavi duman atan araçlar haricindeki araçlarda çok minik iyileşmeler göstereceğini düşünüyorum..haftaya perşembe veya en geç cuma yağla beraber değiştirdikten sonra sonuçları yazarım..
şu test videolarını izledim bende bmw ve diğer modellerde inanılmaz beygir artışı olmuş.mesela 152 den 180 beygire çıkmış.ama vectrada beygir artışı olmamış nedenkiacaba diğer araçların motoru bitik durumdYDIDA DÜZELTTİMİ?
arkadaslar benim aslan parçasının 45.000 bakım zamanı yaklastı bu km de bor power yada motorsilk kullanmak ilerde başka sorunlara yol açarmı. konuyu takip ediyrum çogunluk km si yüksek araçlarda kullanmış ve çok memnun gibi. koysam mı koymasam mı arada kaldım aracım bide 1.0 arıza lambası falan yakarmı diye düşüünüyorm.
arkadaslar bugun mobil 0w 40 ve bor power koydum fakat dyno ile ilgili talihsizliklerden dolayi once olcum yaptiramadim..zaten Mehmet ustanin dedigine gore 100 - 150 km sonra etkisi(perf acisindan ) olucaksa etkisini gosterir dedi...dyno icin Mehmet ustanin dynosu yoktu(fuardan sona ) sona diger dyno icin taa kadosana gittim bi umut diye ama vaad edilenden fazla fiyat soylendi ona da tamam dedim ama torku olcemeyiz olmuyo dediler onun uzerine bende vaz gectim...ama kesin bu hafta bi dynoya cikartmayi dusunuyorum..
gelelim en bastaki borpower izlenimlerime... arabanin eski yagini 10 bin km kadar kullanmistim ve resmen kapkaraydi yana yag ozelligini cok iyi saglamiyordu..ondan mi ve 0w 40 mobil 1 koymamdan mi yoksa bor powerdan ya da hepsinden mi arabanin ivmelenmesinde hissedilir bi artis oldu...rolantideki sesinde de hafif azalma var..ama benim supheyle yaklastigim nokta bu urun icin neden NOTER huzurunda gercek bir test yapilmiyor ve tescillenmiyor...herhangi bi iyilesme olursa yazarim...
sevgili dostlar, carbon clean ile ilgili sorum üzerine daha önce açılan bu konuyla ilgili bir link verilmiş onu okurken bir üyemizin verdiği bilgilere takıldım kaldım.sanki hem bor power yada motorsilk in yaptıklarını yapıyor hemde motoru temizliyor gibi bir ürün.ancak aynı zamanda film kaplama olayına biraz dikkat çekiyor.tamamen alıntı olarak kopyalıyorum buraya hepberaber bir değerlendirelimmi bunu? Casaron Ve Diğerleri Sevgili Arkadaşlarım, yağlamanın temel ilkesi sürtünme zararlarını azaltmaktır. Diğer ilkeler kullanım yerine göre farklı güçlendirmeler olup bunlar yağ üreticileri tarafından farklı ingredientlerle (karışımlardaki içeriklerle) sağlanır.
Sürtünme zararları; (a) Aşınma , (b) Yataklanmalarda ısınma ve elektriklenme olarak ayrılabilir.
Sürtünmenin aşınma zararları metal yüzeyleri kuru yağlanır hale getirerek azaltılabilir. Bu maksatla yüzey sıvayıcı yağ katkıları tavsiye edilir. Ancak bunların, başlangıçta biraz faydalı olmalarına karşın uzun vadede ilk faydalarının çok üstünde zararlı oldukları bilinir.
Sürtünmenin ısınma ve elektriklenme zararları, bilhassa sıvı yağlarda, dizaynerlerin hesapladığı yağlama klerensleri daraldıkça artar. Çünkü; dizaynerlere göre yağlama klerensinden geçebilecek yağ debisi azalıp yağlamanın soğutma kabiliyeti zayıflar.
Yüzey sıvayıcı yağ katkılarının sıvaları, klerensleri uzun vadede daralttığı zaman yağlamadan beklenen ikinci ilkeyi yani ısıyı homojen yayma ve soğutma ilkesini çok zayıflatacakları için uzun vadede çok zararlı olurlar.
Metal yüzeyler; dizaynerlerin yağlama klerenslerini, uzun vadede de daraltmayacak kalınlıkta, sürtünme katsayısı olabildiğince düşük nanometrik kalınlık düzeyindeki maddelerle kaplanarak kuru yağlanır hale getirilebilirse işte o zaman sürtünme zararları entegre olarak azaltılıp istenen sonuç alınabilir.
Metal yüzeyleri mikronun dahi binde biri civarı kalınlıkta adeta elmas molekülleri ile kaplayan Casaron’un dönüştüğü “EPC” ler elektropolar olup kaplama kalınlıkları uzun vadede de artamayıp uzun vadede zararlı olmak bir yana faydaları artarak devam eder. Çünkü adeta elmas olan EPC lerle kaplı metal yüzeyde sürtünme katsayısı yani μ ≤ 0,01 olduğu “British Internal Combustion Engines Research Institute” (B.I.C.E.R.I.) tarafından tesbit edilmiştir.
Bilindiği üzere “Nanometre” mikronun binde biridir. “Nanoteknoloji” 1900 lü yılların sonlarına doğru gündeme gelmiş bir konu olup makine işletmeciliğinde sürtünme zararlarını entegre olarak azaltabilmek için nanoteknolojik araştırmalar hızla devam etmektedir. Sürtünmeyi adeta sıfırlamak için nanometrik boyutta maddeler bulunmaya çalışılmakta ise de henüz uzun vadede de artamayan nanometrik kalınlık için elektropolar zerreler bulunamamıştır. Fakat, Casaron hariç! İngiliz bilim adamlarının buluşu olan Casaron’un asıl iddiası budur.
Casaron’un asıl adı “Abratech HyTech Formula X-1 HyPerform Surface Change Lubricant Tratement System” olup dünyada “FX-1” , “Micro-U” , “Methol FX1” , “AbraOil FX1” , “DL100” v.s. olup Türkiye’deki adı “Casaron” dur. Bütün motor ve makinelerde sürtünme ve iç kirlenme zararlarına karşı bir “temizlik ilacı” niteliği taşır. Çevre dostudur. Bu bir katkı malzemesi değildir. Bütün katkı malzemelerinin motorlara zararı vardır. Bu konuda detaylı bilgi isterseniz lütfen döküman talebinde bulununuz, size bu bilgileri sağlamaktan mutluluk duyarız. Casaron, bir “motor temizlik ilacı” olarak değerlendirilmelidir.
Motor ısısı 50 dereceye ulaşınca, hidrojen molekülü buharlaşır, ortamda karbon molekülleri kalır. Isınma sonucunda bu karbon molekülleri elektropolar karbona (EPC`ye) dönüşür. EPC ler elektropolar yani aynı tek kutuplu, birbirini şiddetle iten, metallerle ise zıt kutuplu mıknatıslı moleküllerdir. Bulundukları ortamda aynı elektrik yükünü taşıdıkları için birbirlerini iter, metalle ters kutuplu oldukları için de metale kenetlenirler. Metal yüzeyde kirlenme söz konusu ise kenetlenemez, önce kirliliği temizler, yüzey tamamen temizlendikten sonra da tek sıra halinde metalin yüzeyine kenetlenirler. EPC ler aynı kutuplu oldukları için üzerine ikinci bir sıra dizilemezler. Bir karbon molekülünün çapı yaklaşık 1/12.000 mikrondur. Metal yüzeyi kaplayan filmin kalınlığı da bu miktardır, yani adeta sıfır kalınlık! Elmas saf karbon moleküllerinden oluşur ve doğada bilinen en kaygan maddedir (sert maddelerin kesiminde elmas bıçaklar kullanılır). Dolayısı ile metal yüzeyi kaplayan sıfıra yakın kalınlıkta film aynı zamanda doğadaki en kaygan maddedir, sürtünmeyi adeta sıfırlar. EPC ler içinde bulunduğu yağ – gres - yakıt ve suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini asla değiştirmez. Casaron’un tüm faydalarının sebebi, dönüştüğü EPC lerin etkinlikleridir.
2- Temiz metal yüzeyler; ileride uzun çalışma sürecinde de artması mümkün olmayan, 1 mikronun 12.000 de biri civarı yani adeta “Sıfır” kalınlıkta adeta elmas molekülleri ile kaplı hale gelir.
3-EPC’ ler kapladığı metal yüzeyleri çok kaygan yani adeta “0“ (sıfır) sürtünmeli hale getirir.
4-Sürtünmenin sebep olduğu ısınmayı ve sürtünmeyi yenmek için gerekli enerji sarfiyatını azaltır. İçten yanmalı motorlarda hem azalttığı iç sürtünmelerle mekanik verimi, hem de yanma odası kurum temizliği ile yanma verimini yükseltip motorun gücünü arttırıp, yakıt tasarrufu sağlar. Dişli kutularında azalttığı iç sürtünmelerle mekanik, yani güç aktarma verimini yükseltip, enerji tasarrufu sağlar. Uygulandığı her yerde, sürtünmeyi azalttığı için mutlak enerji tasarrufu olur.
5-Metal yüzeyleri kuru yağlanır hale getiren EPC’ ler, yağ filmi yırtılma ömrünü uzatır, metalin metale temasında aşınmayı önler.
6- EPC’ ler kapladığı metal yüzeyleri alev kavurmasından korur.
7-Ortam ısındıkça tüm yağlayıcıların aşınmaya karşı koruması zayıflar. EPC ler metale yapışmayıp kenetlendiği için ortam ısındıkça metale bağlantısı derinleşip, kuru yağlama yaparak, metalin aşınmaya karşı korumasını güçlendirir.
8-Yakıt ve madeni yağların, eser miktarda da olsa içerdiği kükürtten oluşan sülfirik asit çok tahrip edicidir. Pitting’ lerin sebebi budur. EPC’ler adeta elmas molekülü olup sülfirik asit erozyonuna da dayanıklıdır. Pitting’ lenmeyi önler.
9-Eski motorlarda gözlemlenebilir sonuç olarak yakıt tasarrufu çok çarpıcı ortaya çıkar çünkü kurumlanma, zift katran birikimleri metal yüzeylerde genelde çok fazladır. Yeni motorlarda (1 yıldan yeni) bu birikimler henüz çok fazla olmadığından, 1 yıldan eski motorlar kadar yakıt tasarrufu genelde gözlenmez ancak, zift, katran, kurumlanma birikimini karbon filmi engelleyeceği için ileriye dönük israf engellenmiş ve motor korumaya alınmış olur. Unutulmamalıdır ki bu ürünün getirdiği en büyük tasarruf motorun ömrünü uzatmasıdır.
Araçlarda en iyi sonuç için; hem yağa, hem akaryakıta uygulanır. Ancak; sürtünmeyi adeta “0” ladığı için sürtünmenin gerekli olduğu; otomatik şanzıman, tork konverter, transmisyon, frenleme ve benzeri birimlere uygulanmaz. Aracın yağ karteri hacminin %5 i kadar yağ karterine, akaryakıt depo hacminin %0,5 i kadar akaryakıt deposuna uygulanır.
Bir uygulama 3000 saat için geçerlidir. Yani her yağ değişimi ya da akaryakıt alımında uygulanmaz. Dikkat edilecek hususlar:
1- Temizlenen kurumların büyük parçaları yağ filitresine takılabilir, bu sebeple uygulama sonrasında ilk 10 saatlik kullanım içerisinde motor gücünde düşme gözlenebilir. Bu sonuç alınırsa filitrenin değiştirilmesi ile bu durum ortadan kalkar. 2- Temizlenen kurum yağdan atılamaz. Uygulama akabinde motor yağı, bir yağ değişimi süresi kadar daha kullanılabilir. Yağın ömrü otomatik olarak uzamıştır. Ancak yağ değişimine kadar akaryakıt tasarrufu çok çarpıcı olarak gözlenemez. Uygulamadan sonra yaklaşık 1000 Km kullanımın akabinde aracın yağı değiştirilirse, hemen akaryakıt tasarrufu en çarpıcı şekilde gözlenmeye başlar. Casaron, maliyetini; günde ortalama 8 saat kullanılan bir araçta yaklaşık 3 ayda amorti etmektedir, kalan 3000 saatlik kullanımda motoru korumaya devam ederken, akaryakıt tasarrufuna da devam eder. 3- Uygulamadan sonra akaryakıt deposu yakıt ışığı yanana kadar takviye edilmemelidir. Bilgi için oguzcaglar@hotmail.com