Aracınızda sunroof un önemi...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ysn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aracınızda Açılır tavan (sunroof)ın önemi?


  • Kullanılan toplam oy
    367
Yağmur kar çamur sürekli arka tarafı kalkıktır benim sunroofun :D Havalar ısındığı anda da komple açarım,severim sunroofu. :)
 
Sunrof hakkında fikrimi söyledim ama kullanım konusunda hevesliyim.Yani Cam açmayı tozdan dolayı,klimayı hasta olmamak için açmıyan biri olarak sunrof tercih edilebilir.İşin güvenlik kısmında takılı kamıştım ben.
 
Önceden ne gerek var diyordum. Sonra sunroof lu bir coupe'm oldu. Way be dedim. Özelliklle bahar aylarında klimanın içeriyi çok soğuttuğu durumlarda cam açma derdini yok ediyor. Yazın ise akşma üstü ve akşam saatlerinde çok keyifli.

Şimdi GTC de sunroof u çok arıyorum walla :)

Öyle çok çok önemli değil ama olursa güzel olur bence.
 
Sunroof un ne gibi güvenilirliği yada güvenilmezliği olabilir ki?

Saray çikolatalarının sahibi pınarbaşı-gürün arası geçirdiği trafik kazasında ,aracının sırt üstü sürünmesinden ve parçalanan sunrofun olduğu bölümden kafanın darbe almasından sonra öldüğünü duymuştum.Kemer çok önemli ama sunrofla kafanın arasında çokta bir mesafe kalmıyor.Yukarıda söylediğim gibi (+neden )olarak bakabiliriz.Tabii olasılıklar sunrof tercih etmeme sebebi olabilirmi...? Tartışılır...


açıklayıcı bir alıntı oldumu ?
 
kemeriniz takılıyken kafanız tavana değiyorsa zaten ya yanlış oturuyorsunuz yada siz doğru oturuyorsunuzdur kemer boğazınıza yada omuzunuza sürekli sürtüyordur yani kemer size göre ayarlı değildir. ya boyunuz çok çok uzundur yada aracın tavanı çok aşağıdadır.

bende örnek verdim. boyum 178cm, fiat UNO ile takla simülasyonu gerçekleştirdim. kafam kesinlikle tavana değmedi.
 
Önemli bir konuya değindin bahadır.Kemer kullanımının düşük olduğu ülkemizde maalesef kullanırkende doğru ayarlandığından emin değiliz.Omuz hizasındamı yoksa boyun hizasındamı bilmiyoruz.Senin kullandığın araç örnek hazırlanmış ve test aracı olduğu için kemeri nizami ve bilinçli takılmıştır.Ama gerçek hayatta kemerin o kadar nizami ve vicudu milimetrik saracağını tahmin etmiyorum.

Kemer kilidine takılımı...? Takılı... Görev tamamdır o zaman...:)
 
Pekii bir örnek verelim...Üstü açık bir arabayla kemeriniz takılı vaziyette kaza yapmakla,üstü kapalı bir araçla kemer takılı kaza yapmayı karşılaştırırsak hangisi daha riskli...? Yada tehlikeli...? Sonuçta tam tepenizde kırılgan bir cam yada sac kadar dayanıklı olmayan yine kırılgan bir malzeme var...
 
Pekii bir örnek verelim...Üstü açık bir arabayla kemeriniz takılı vaziyette kaza yapmakla,üstü kapalı bir araçla kemer takılı kaza yapmayı karşılaştırırsak hangisi daha riskli...? Yada tehlikeli...? Sonuçta tam tepenizde kırılgan bir cam yada sac kadar dayanıklı olmayan yine kırılgan bir malzeme var...

Konu içinde yazmıştım önceki yorumlarda.Cabrio araçlarda takla anında içerdeki kişilerin zarar görmemesi için direk içlerinden çelik rollbar lar çıkar.Hava yastığı kadar kısa sürede tepki gösteren bir sistemi var.Bu da zaten çok çeşitli koşullar göz önüne alınarak test edilen bir güvenlik tedbiri.Ayrıca ön direkleri normal bir aracın ön direklerine göre 3 kat daha fazla güçlendirilmiştir cabrio araçların.Örneğin bmw cabrioa araçlarında kemer takılı olduğu sürece kimsenin burnunun bile kanamayacağına garanti vermekte.

İşin özü kemer.Kemeri takmıyorsan değil cabrio sunroff, her tarafı zırhla kaplı bir araçta ta olsan kurtuluşun yok arkadaş.
 
Geri
Üst