astra 1.3 cdti (kendinizi kandırmayın beyler)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aduken
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hmmm kalkıştamı ?hangi arabaları arkanızda bırakıyorsunuz???

:rolleyes:

sayın arkadşım işyerinde auris var arkadaşımda beraber kalkıyoruz 1. vites aralığında o önde ama 2. ve 3. vitese geçtiğimde neden arkamda kalıyo anlamadım.
ayrıca 1.3 motor alan ralliye çıkmıyorki ekonomiye çıkıyor. kim derse desin ben aldığıma çok çok memnunum ve ayrıca 1.6 sı olanları bu ay gördüm vergi den ağlayıp sızlıyorlar yanımda ağlamayın dedim geçmiş olsun. forum da defalarca bahsedilmiştir. devletimiz vergi politakası yüzünden düşük hacimli motorlara yöneliyoruz kim istemez 1.6 yada 1.9 araçlara binmeyi
konuyu fazla uzatmaya gerek yok. benim için bugünün koşullarında dört dörtlük araç .

iyi forumlar
saygılar herkeze.
 
arkadasım sen baya dolmussun ... gecmıs olsun ne diyeyim gerci benım de dreksiyon arızasından dolayı canım az sıkılmadı ammaaaa neysee.. abicim. arabayo aldın bındın eger beyendiysenn gulee guleee kullan kazasız belasız cezasız gunlerde..
 
Yine diyorum bizim arabalar 2 bin devir altında eşşek gibi 2.000 devir üstünde köpek gibi...Müdürüm de Megane 2 2008 model var adam benim Corsa daki ivmelenmeyi daha çok hissediyorum diyor...

Bardaklık veya ıvır zıvıra gelince her güzelin bir kusuru vardır. Şimdi ufak eşyaları koyacak yer yok diye de Astra almayacak halimiz yok ki param az daha olsaydı direk Astra alırdım ama aralarında 6 bin TL olunca kasmayayım dedim.
 
bu astra 1.3 cdti kalkışta kötü diyen bütün 1.6 astra sahibi arkadaşlar gökan_55 arkadaşımızla bir görüşsün o size anlatır küçükken başından geçenleri :) .zaten bir iki mesajında yazmış değişmek isteyen varsa değişelim diye.konun özü şu ki evet kalkışta çok seri değil ama yüksek hızlarda mükemmel bence 1.6 dizellerle aynı maximum hızlara rahatca ulaşabiliyor.ayrıca herkes beklenti ve ihtiyaçlarına göre araç seçmi yapmalı 1.cdti da şehir içinde ekonomik, şehirler arası yolda hem ekonomik, hem konforlu, hemde süratli araba arayanların tercihidir bence.vergi avantajıda ayrı bir özellik.

buarada o kalosa aşık olan arkadaşlar bende 1 tane var 2004 29 binde almak istiyen olursa uygun bir rakama satarım ilk sahibinden :)
 
Opel Astra 1.3 cdti alalı 3 hafta oldu. Performans kullanıcısı değilim, şehir içinde ve dışında kurallara (özellikle de hız limitlerine) uyarak araç kullanmaya çalışıyorum. Bu anlamda motordan çok memnunum. Yaklaşık 2500km yol yaptık ve araç her geçen gün daha iyi tepki veriyor (belki araca alışmam ile ilgilidir). Ancak bu ufak tefek malzeme koyacak yer olmaması konusuna katılmamak elde değil, keşke bir iki detay ekleselerdi iç bölüme.
 
kim ne derse desin bu opelin hatasıdır pazara yanlış motolarla giriyor nie 1.5 .16dizel motor tasarlamıyorlar veya ortak kullanıyor başka markalarla focus çekişini hepimiz özenerek izliyoruz opel bu kafayla giderse çok böyle sikintı çıkar
 
Arada bir foruma bakıyorum yeni astra 1.3 alanlar falan oluyor, sıkıntılarını yazıyorlar. okurken cidden üzülüyorum.

abi sen gerçekten iyi kullanıcısın arızaları süper tespit etmişsin sayende bizde bilgilendik arabayı 4-5 ay kullanmakla devamlı üstünde olmak çok farklı birşey benim babama göre bizim astrada tık ses yok ama o göğüsten gelen sesleri bitiremedim ben zaten oraya gelene kadar akşam olur astra g var bende ön takım mı deyim göğüsten gelen sesleri mi deyim arka dingil burçlarımı diyim araç durmadan 1.vitese geçmeme diyim arabayı satıyım sanırım artık opele yönelemiycem görünüm belki evet 10 numara ama astra g yi çokta iyi sanırdım senin h yi sandiğin gibi 1.5 sene binip hergün uzun yol şehiriçi 300 km yapınca anladımki dişardan güzel tatlı duruyor ama sınıfında daha güzelleri var..
 
Valla benim arabam 1.6..

Sürücü koltuğu rahatsız demişsiniz.. Öteki arabamız Full bir Jetta ve onu kullanan babama göre Astra'nın sürüşü oturma pozisyonu ve rahatlık açısından çok daha iyi; ki ben de öyle düşünüyorum. Üstelik düzgün bel destek ayarını da yaparsanız, hiç yorucu olmayan km'ler geçirebilirsiniz.

Arka koltuklara rahatsız denmiş, şahsen oturmadığımdan Astra için bir yorum yapamayacağım, ancak şimdiye kadar binip de bir şikayette bulunan olmadı. Ancak Bayram Tatilin'de ortak kullanımla tam 1500 km yaptığımız Toyota Auris'le karşılaştıran kız arkadaşıma (1.60 boy, 55 kg) göre Astra'nın koltukları daha rahat! Dediğim gibi ben bir yorum yapamıyorum.

Cep telefonu meselesini arabamı alırken biliyordum, bilinçli bir şekilde aldım bu aracı. Siz alırken bu açılardan analiz etmediniz mi Astra'yı, içine binmemiş miydiniz, görmemiş miydiniz içinde fazla sayıda göz olmadığını??

Direksiyonu abanarak çalmıyorum hiç çünkü gerek yok, düzgün bir şekilde tuttuğunuzda ortasına değil de kenarlarına hafifçe bastırırsanız korna gayet rahat çalıyor, haklısınız elinizin ortasıyla zaaaaaaaaaaart diye ortasına abandığınızda çalmıyor.

Arabam benzinli olduğundan, bir de üstüne yazılım güncellemesi yapıldığından, kırmızı ışık problemini zaten yaşamıyorum.

Ama ben bu arabayı alırken çok düşündüm.. Çok araştırdım. Defalarca kez farklı farklı bayilerde test sürüşü yaptım. 300 milyonluk takım elbiseyi bile alırken defalarca kez giyip çıkartıyoruz, defalarca kez prova yapıyoruz. 34.000 YTL'lik aracı alırken elbetteki inciğine cinciğine kadar tecrübe ettim. Fayda maliyet hesapları yaptım. Bayiyi zorladım, uzun test (15 -20km) sürüşlerine çıktım. CDTi motorun bana uygun olmadığını, yapacağım ekonominin amorti etme süresinin uygun olmadığına kanaat getirdim. Sanki yazınızdan biraz ezbere alım yapmışsınız gibi anlıyorum. Peki bunda suç Opel'de mi? (ki 1.3 CDTi'in iddialı bir motor olmadığını zaten çok tartıştık, bu tamamen ekonomi üzerine kurulu bir motor)

Gelelim Kalos mevzusuna.. Astra'dan önceki aracım da VW Polo idi, hayatta kullanmaktan en çok keyif aldığım otomobilse bir Hyundai Getz'di. Siz bu tüy gibi B sınıfı arabaları gidip C sınıfının baz motorlarına sahip araçlarla karşılaştırırsanız, elbette sürüş zevki fazla olacaktır. B sınıfı tüm otomobiller;
- Boyutlarından ötürü kolay hakim olunabilmeleri.
- Küçük dönüş çapları.
- Motor güçlerine göre çok hafif karoserleri.
- Düşük motor hacimlerinden gelen düşük yakıt tüketimleri.
- Trafikte her yere rahat girip çıkabilmeleri.

gibi avantajlarıyla elbette sürüş zevki açısından avantaj sağlarlar. Ha, iş sahip olma ve kullanım zevkine gelince işler değişir. Zira bu otomobillerin;
- Şehir içindeki harika performansları şehir dışı yollarda tırtlar.
- Yanından kamyon geçince savrulur.
- Güvenlik önlemleri mutlaka biraz daha azdır.
- Malzeme kaliteleri her zaman daha kötüdür/basittir.
- İç mekanları gerektiği yerde gayet rahatsızdır.

Kalos'a ben de bindim, gerçekten de kullanması keyifli bir araçtır, ancak hiç bir şekilde Astra'nın eline kullanım performansı olarak su dökemez. Uzun vadede malzeme kalitesi kendini çok olumsuz bir şekilde belli edecektir. Hızlı bir şekilde virajlara girdiğinizde Astra'nın güvenirlik hissini aratır.

Bana sorarsanız, estetik açıdan Astra hala Focus'tan, Mazda3'ten ve Citroen'den daha güzel. Mazda'nın kasası için belki göreceli diyebiliriz.. VW bile, yeni Golf'te yuvarlak hatları bırakıp, Astra'nın hatlarından feyz alarak köşeli bir tasarıma gitti.

1.3 CDTi motoru, hatta rakiplerin >120 BG benzinli motorları karşısında 115BG 1.6 motorun yetersizliğini sayfalarca tartışabiliriz.

Ancak kalkıp da çok farklı sürüş dinamiklerine sahip küçük sınıf otomobilleri, Astra ile karşılaştırmayı, Astra'ya yapılmış bir saygısızlık olarak görüyorum.

Kesinlikle katılıyorum...benim bir önceki aracım 1,4 poloydu...ve bence güzeldi...ama benim isteklerimi karşılamadı...şimdi yeni astram ile mutluyum ve huzurluyum...bakkaldan ekmek alırken bile inceleyerek alırken 25-30 bin lira verilen arabayı incelemeden almak herhalde yanlış olurdu...Alacak arkadaşlara tavsiyem bence temiz ve bakımlı bir Astra H bulurlarsa 300-500 lira fark etse bile alın ve keyfini sürün...
 
evet arkadaslar sonucta dizel motordan bahsediyoruz kullanim olarak benzinli motordan dizele gecen arkadaslar icin ilk zamanlar alismasi baya bi zor olur hele 1.3 dizelle 1280 kg luk bir araci sanki siz sirtinizda tasiyomussunuz gibi bir his verir ama zamanla dizel motoru yuksek devirli kullanmaya alisirsaniz bu sorununda ustesinden gelirsiniz aslinda hicte hayiflanmaya gerek yok herkes 1.3 dizeli alirken ekonomik oldugu icin tercih ediyor ve sunu soyliyim 2008-2009 de turkiyede satislari asiri patlayan araclar bu tip araclar oldu eminimki 2010 dada genel olarak binek araclarda gene dusuk motorlu araclar tercih edilecek malum benzin bu yil sonuna kadar 4 lira civarinda olucak ve benzinli araba alanlar bu zaman kadar %50 si lpg taktiysa bundan sonrasi %80-90 olucak kisacasi evet 1.3 astra icin yetersiz bir motor ama ben sahsen gunumuz sartlarinda tercih ederim konuyu acan arkadasa gelince sanirim arabasi bu zaman kadar baya bi sahibini uzmus dedigim gibi dizel hicbir zaman benzinle kiyaslanmaz rahatligi konforu bile benzinlinin farklidir
 
Son düzenleme:
Kesinlikle katılıyorum...benim bir önceki aracım 1,4 poloydu...ve bence güzeldi...ama benim isteklerimi karşılamadı...şimdi yeni astram ile mutluyum ve huzurluyum...bakkaldan ekmek alırken bile inceleyerek alırken 25-30 bin lira verilen arabayı incelemeden almak herhalde yanlış olurdu...Alacak arkadaşlara tavsiyem bence temiz ve bakımlı bir Astra H bulurlarsa 300-500 lira fark etse bile alın ve keyfini sürün...
bende 1.4 polo dan astra h a geçtim. nazar değmesin bende sizin gibi çok memnunum
 
Geri
Üst