Astra alıyorum ama..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan iason
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yerinde olsam easytronic şanzımanı tercih etmem, çünkü yakıt tüketimi konusunda kesinlikle manuel kadar ekonomik değil + olarak 2.500 ytl kadar fiyat farkı var.
Açıkçası benim astram 1.3 cdti ve istanbul içi ortalamam genellikle 5.9-6.0 civarı seyrediyor ama arkadaşımda 05 model astra 1.6 (twinport 105bg) easytronic i 10 civarında oluyor ve arkadaşım kesinlikle arabasını ekonomik kullanabilmek için çaba sarfediyor.
Benim aracımında Njoy+sp fakat donanımı bana alırkende düşük geliyodu halen daha öyle , eğer imkan varsa ve uzun süre binmeyi planlıyorsan kesinlikle cosmo tercih etmelisin , kesinlikle fiyat farkını hakediyor..

Müzik sistemi konusunda da , ses kalitesi normal bir biniciyi tatmin edicek düzeyde..

Ben arabamı alırkende 6. ayda en iyi fiyatı opel gerçek vermişti bana , Özellikle fiyat konusunda gerçekte Çiçek hanımla görüşmeni tavsiye ederim..

1.3 cdti ile 1.6 twinport'u kiyaslarsan tabii ki arada fark olur..aradaki fark easytronic sanzimandan kaynaklanmiyor..hatta fabrika verisi (1.6 twinport icin) manuel vites sehir ici 8.6 litre, easytronic vites ise 8.5 litre'dir. yani ayni bile denebilir..sahsen ben su an kis olmasina ragmen (ve aracimda performans hava filtresi ve spor son susturucu var) 9.6 litre yakiyorum sehirici..bu rakiplerine gore oldukca iyi bi rakam
 
Astra 2010 gibi gelecek diye biliyorum.bayilerde bu şekilde bilgi veriyor...olmadı 2009 sonu itibarıyle gelir.yani daha 2 yıl var.beklemek isteyen tabiki bekler....

Size bir bilgi daha vereyim.Şimdiki astra H kasalar üretime devam edecek...2010 da ki gelecek astralarda new astra adı altında satılacak.yani her iki kasada güncellegini yitirmeyecek..


Şimdi satılan astra clasiclerin üretimine vectra ile birlikte son verilecek..Aracımı satın alırken görüştügüm opelden bilmem ne müdürünün sözleri bunlar.Ayrıca opel odak daki satış temsilcileride aynı şekilde bilgi verdiler...

Gelelim astra njoy ile cosmo arsındaki farka...bir kere cosmo njoydan 1 gömlek üstün...ben cosmo alacaktım ..ammmaaaaaaa katlanır ayna kaldırılmış cosmodan artık yok...ısıtmalı koltuk kaldırılmış..lastik basınç kaldırılmış..hava yastıgı sayısı 6 ya indirilmiş....bende bu durumda dijital klima yı önemsemedigimden 3.5 milyar fark vermek istemedim onun yerine orjinal body kitli panaromik sunrooflu orjinal deri döşemeli njoy aldım..


kıyaslama yaparsak..41500 ytl para verdim ...ve aracımda neler olacak...sıralayayım..he bi de şunu belirteyim..NJOH da da 2005 in ikinci yarısından itibaren 4 FREN DİSK....Astra yerine golf de baktık ama istedigim donanım ın fiyatı 50000 e yaklaştı...ayrıca golf un tipi bana göre astradan kötü.

1.6 115 bg njoy
eaystonic vites
esp,ıds,hild holder(yokuşta kaymayı önleme)
siyah metalik.
panaromik sunroof
deri döşeme.
opc line paket
spor paket.
hız sabitleyici
park sensörü
orjinal aux çıkışı
orjinal kol dayama
8 yönlü sürücü koltugu
bel destegi


CARTER koruma,2 numara güvenlik llumar cam filmi fiyata dahil.

yani cosmodan eksigi kararan dikiz aynası, sensör grubu(far yagmur),dijital klima,sogutuculu torpido.

karar sizin.
 
Son düzenleme:
allla allla kim demiş kampana oldugunu 2005 in ikinci yarısından itibaren 4 fren disk...lütfen dogru bilgiler paylaşalım.arkadaşın kafasını karıştırmayalım...



dmek bizim ankaralılar 2005 den beri astra almamıs valla çok canımı sıkıyodu o kampanalar

öğrendiğim iyi oldu njoy un bi alt modeli essentia mıydı ondada varmı 4disc
 
dmek bizim ankaralılar 2005 den beri astra almamıs valla çok canımı sıkıyodu o kampanalar

öğrendiğim iyi oldu njoy un bi alt modeli essentia mıydı ondada varmı 4disc

dizellerinde 2008 lerin 4 fren disk..
 
sohbet detaylanmis daha guzel olmus:D

Digital klima icin cosmoya degmez bencede,ben enjoy-cosmo donanimin
daha fazla oldugunu dusunuyorum.Sonradan kaldirilan ozelikler fark yaratiyormus cidden, katlanir aynalar, isitmali koltuklar vs vs..
Simdi cosmo almak mantikli gelmedi.


Enjoy donaniminda bir astra, golf de ve A3 de hangi donanima denk geliyor?
fiyatlari cokmu ucuk?
 
golf de midline modeline denk geliyo...ama midline nin eksiklikleri var astradan..mesela midline de orta kol dayama bel destek ve aux çıkışı yok...ama hava yastıgı 6 tane.

a3 de de ambition a denk geliyo.ama onda da küllük bile opsiyonel...yani kısaca ben astrayı savunmuyorum...ama a3 ve golf e göre daha dolu...
param sıfırına yetseydi kesinlikle A3 alırdım...ikinci el 2006 a3 binecegime 2008 0km astra daha mantıklı geldi.
 
astra kullanıcısı arkadaşlar, vectra yenileniyor biliyorsunuz. hatta adı da değişiyor. epeydir piyasada aynı söylenti var, astranın da kasa yenilenecek deniyor. araştıranınız varmı? doğrumudur bu. neden merak ediyorum bunu?eğer doğru ise yaza olur bu iş. sene sonunda şu ankiler bayağı bir ucuzlar. belki ben de birini opele geri verip sınıfı yükseltirim. bilgisi olan varmı?

evet vectra insignia olcak ve bu sene eylül ayında yapılacak frankfurt otomobil fuarında tanıtılıcak,2009 mayıs ayındada satışa çıkıcak aynı yılın gene eylül ayında yapılacak olan frankfurt otomobil fuarındada yeni astra tanıtılacak yani 2 senelik bir süreç bence az ha diceksinizki sen nie aldın benim hoşuma gitti araba ama ztn hersene yada ez az 2 seneye bir araba değiştiriyoruz benim açımdan bi sorun oluşturmayacağı için vectra aldım ki ztn artık onu ben değil annem kullanıyor şuanda babamın mersedesi var bende o ztn kendi şirket arabasını kuulıyor bende yeni a4 ü bekliyorum bi gelsin türkiyeye de ama gene sölüyorum gökhan demişki 2004 üretim astra için hayır daha auto motor sport dergisinin geçen sayısında astranın 2002 sonu 2003 model olarak türkiyeye geldiği ve gerçektende sınıfının en eski kasalarından bu yüzdende çokfazla ergonomik sorunu olduğunu yazıyodu yapılan 8 araba karşılaştırmasında 6. olmuştu ve en ucuz alternetaf diodu ama tabiki karar senin bence 307 hadi nesede 308 çok güzel bi araç öle bebeklik dönemi ğibi bi olyıda yok çünkü 307 nin makyajlanmış ve hataları düzeltilmiş bi versiyonu gibi ayrıca kronik sorunu ne demişsin kesinlikle cd çaları yani cd30mp3 versiyonu tadığım tüm astra kullananlarda var snrm bu sorun okdar çok kişide gördümki ve 1.3 - 1.6 bu kasa bi arabyı kesinlikle kaldırmıyo az yaksın die vergi vs nedeiyle alınıyo ama arba kasayı kaldıramadığı için ztn her türlü fazla yakmış oluyor bi bakın türkiye dışında çok az ülkede 1.6 seçeneği fln var en az 1.8 den başlıyor bide şubat ayındda 1.6 turbo seçeneği geleckmiş internette okumuştum
 
Astra 2010 gibi gelecek diye biliyorum.bayilerde bu şekilde bilgi veriyor...olmadı 2009 sonu itibarıyle gelir.yani daha 2 yıl var.beklemek isteyen tabiki bekler....
.

beklenmez o kadar bence, araba ne olursa olsun. vw ne yapmaya çalışıyor anlayamadım ben. hafta sonu gittim gezdim, arabaları inceledim. golf e 1.6 motor koymuş deli gibi yakıt tüketiyor. daha iyi motorlara uçuk paralar istiyor. polo da abs ye para istiyor, uzaktan kumandaya para istiyor :D adamlar değişik bir mentalite ile çalışıyor. hep sıcak bakardım vw ne. taaki bayiye gidene kadar. normalde bir firmanın internet sitesinden fiyata bakıp ekstraların fiyatları görülebilir. vw de böyle birşey yok. fiyatlar sürpriz, bayiye gidince öğreniliyor. seat a da gittim. araçlar "full donanım" denecek standartta. üst donanıma para vererek ekletilecek hiç birşey yok. sadece metalik boya parası var. fiata gittim, araba bulamadım :) reno nun önünden geçtim, içeri girmem. yapacak birşey yok, bekleyip para ekleyip corsanın birini astra ile değiştireceğiz artık.
 
kesinlikle opel astra almalısın donanım olayı sana kalmış ama easytroni almanı tavsiye etmem. şimdiden hayırlı olsun.
 
Cevaplar için teşekkür ederim..

Leon TSi gerçekten güzel ama şöyle birşey de var: Seat LEnon bu inanılmaz donanımı sunarken ne yazık ki malzeme kalitesi Opel Astra kadar iyi değil. Üstelik de benim sorduğum bayiler 37000 YTL'den açtılar kapıyı, ki hadi 36'ya bile indirsem pazarlıkla gene benim bütçemi aşmakta. Aslında Opel Astra Enjoy'un 34000'e varan toplam maliyeti bile ulaşabileceğim en son nokta..

Gelelim Civic'e.. Hala kafamda soru işareti oluşturan bir araba civic.. Tüketimi efsaneleştiği kadar düşük olmasa da, yüksek değil. Ayrıca araba tam anlamıyla sizi sarıyor, çok değişik ve kullanışlı bir iç dizayna sahip, gerçekten dashboard sürüş zevki veriyor.

Ancak benim için iki büyük olumsuz tarafı var:

- İstanbul'da oturan birisi olarak büyük boyutları.
- Yol bilgisayarı olmaması.

Üstelik bazı ortamlarda, kullanıcılarının özellikle yol sesi ve ufak tefek ayrıntılar konusunda şikayetçi olduğunu da okudum (örneğin bagaj kapağının yalnız anahtarla açılması, sustasız anahtarı, bagajın hidrolik kapanma mekanizmasının olmaması, yüksek hızlarda yol sesi alması vs..)

TÜm bunlara rağmen beni tek ve en çok endişelendiren konusu sedan yapısı ve boyutları.. Diğerlerini nispeten kendim için tolere edebilirim.

Cosmo ile Enjoy'u karşılaştırdığımda Enjoy'un Cosmo'da yer alan ve benim için önem arzeden donanımlara sahip olduğunu gördüm, o yüzden bence Cosmo almak çok da gerekli olmuyor.
 
Geri
Üst