Astra Easytronic Şanzıman Ön yargısı...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eser06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sorun yaşayan arkadaşlara bakıyorum da genelde arabalarını zorlayan sürücüler. Manuel kullanımda çok sık vites değiştirmelerde kafa karışıklığı oluyor diyolar. Kick down- hızlı vites değişimleri falan. Bana da bu araba bunlara çok uygun değil gibi geliyo. Ha önceki 1,6 h kasamla ışıktan kalkışlarda falan yapardım ben de ama nadir. Uzun yol sollamalarında kick down a hiç ihtiyaç duymadım doğrusu. Ben de aracı manuele alırım sollama durumlarında. uygun devirde değilse bir parmak haraketi ile vites düşürüp öyle sollarım ve hiç beni mahçup etmedi araba bu konuda. Ama benim bu şanşumanı ikinci kez tercih etmemdeki en büyük etken aslında bu şanzımanı kullanmanın manuel kullanıyo hissini de vermesi. Birçok kullanıcı vites değişimlerindeki sarsıntıdan rahatsızdır. manuelde de aynı sarsıntıyı hissetmezmiyiz. Ben hiç rahatsızolmadım bu olaydan. Yine yokuşta kalkışta manuldeki gibi o tatlı geri kaçma. yeni arabamda yokuş kalkış desteği var. Onu da çok küzel ayarlamışlar her zaman devreye girmiyo. sadece ihtiyacın olduğunda frene sert ve uzun bastığında. Yine istediğin anda boşa alabilme imkanı diğer tam ve yarı otomatik şanzımanlara göre büyük üstünlük. otomatik-manuel geçişi çok kolay ve joystik vites kolu çok kullanışlı.İstediğim anda manueldeyim. j kasalarda active select şanzımana geçildi. Vitesi geçirmek için vites kolundaki bir düğmeye basmanız gerekiyo. Easy kullanan biri olarak bana pratik gelmedi. Bi arkadaşımız demişki madem o kadar iyi neden opel yeni şanzımana geçti. yanlışsam düzeltin opel bu şanzımanı 10 yıla yakındır kullanıyo. Opel gibi bir dev yeni bir şanzıman geliştiremezmiydi en çok 3 yılda. Ayrıca yenilik yapmak bir satış polikasıdır. Bence bazı kötü kullanım alışkanlıklarımız için easy i suçluyoruz.
Ben easy i seviyorum çünkü ne otomatiğin sürüş sıkıcılığına ne de manuelin trafikteki çilesine sahip değil. Bu kadar manuel seviyosan niye otomatik alıyosun derseniz. İlk sebebi eşimin de rahatlıkla kullanabilmesi. 2. ise yoğun trafikte vitesli araba kullanmaktan nefret etmemdir. Yorumlarımı yorumlarken
smile.png
benim şu andaki 2. aracımı da easy tercih etmemi göz önünde bulundurun lütfen. Ben bu şanzımanı gözüm kapalı tavsiye ediyorum. Ama şehir rallicilerine ve kick downculara değil tabi
smile.png
 
3 yılda 50 bin km kullandım.
beni trafikte tembelliğe alıştırması dışında bir kötülüğünü görmedim.
 
Aslında benimde almayı düşündüğüm bir vites tipi. Öncelikle diğer otomatik vitesli araçlara göre yakıt tüketimi daha makul. E otomatik olmasından ötürü
hanım da kullanabilir :) . Fakat maalesef Astra'da sedan, dizel ve easytronik vites bulunmuyor.
Peki kullanan arkadaşlar söyleyebilir mi bu yokuşlardaki geri kaçırma olayı ne kadar oluyor? Normal manuel vitesteki kadar bir geri kaçırma mı?
Birde şu Kick-Down meselesi ne demek bir açıklayı verin lütfen :)
 
geri kaçırma ayağınızı frenden çekip gaza basana kadar ne kadar geriye giderse....

kick down'u şöyle düşünün. düz vitesli bir araba 3. vites 60km hızla giderken 2. vitese geçip devir, güç ve tork artışı sağlmaktır ;)
 
:) Kick down olayı başka bi forumda çok konuşulmuş. O onlara cevap aslında. Kick down easy araçlarda gaz pedalına sonuna kadar basınçlı olarak basıldığında araç maksimum hızlanmayı sağlayacak şekilde sık vites değiştirmelerle falan şahlanıyor. Hızlı kalkış yada sollamalarda kullanan genç arkadaşlar varmış. Neyse geri kaçma belli bi yıldan sonrakilerde(sanırım 2009) yokuş kalkış desteğiyle çözülmüş. bu sitem olmayan easylerde evet aynı manueldeki gibi(ki biliyosunuz easyler manuel bir şanzumandır debriyaj balatası vardır sadece bu işi kendi yapar) kaçma yapar. manuelde ne kadar kaçırıyosanız bunda da o kadar kaçırırsınız. Ama ben o sistemi de kullandığım için çok dik yokuşlarda el freni kullanırdım.

Benim değinmek istediğim bir başka olay da easylerin 2. el piyasasıdır. beni önceki aracım olan 2005 elegance easy hb aracımı 22.500 e sattım. Nisan ayında. Aracımın tavanı talihsiz bi kaza nedeniyle değişmişti. Grek paara götürdüğümde gerekse internette yoğun bir ilgi var easylere. Çoğu gelen tavandan dolayı almak istemedi o başka. buna rağmen ben tavanı değişmiş aracı bile 3 hafta da 22.500 gibi bir paraya sattım. sonra dizel h kasa easy alma niyetiyle 2. ellere baktığımda çok fahiş fiyatlara gittiğini gördüm. Dizel otomatik seçeneği çok yok diğer markalarda. Bu sebeple astra dizel otomatik altın bilezik gibi. 2. el fiyatları çok yüksek olduğu için sıfır aldım. Bu şanzıman çok tutulmasa piyasa düşük fiyalı bir sürü easyle dolu olurdu. Ama durum böyle değil...
 
Bende bu konu ile ilgili bir başlık açmıştım geçenlerde.
Opelin bünyasinde çalışanlarında bu vites sistemini eleştirmesini bende işittim ve şaşkınlıkla karşıladım.
Açıkcası etkilendim ve manuel viteslisini tercih ettim.
Manuel Ankara da sorun değil ama şimdi istanbuldayım ve burda trafiğe çıkmak resmen kabusum oldu.
Şimdi araç yeni olduğundan ve çok sevdiğimden hemen al/sat yapmak istemiyorum ama değiştirince ilk tercihim easytronic 1.3 cdti Astra olacak.
 
bende corsa d tam ot. satıp 2011 astra eastr.aldım yalnız corsadan sonra sunu söylemeliyim eastronikte vites geçişleri çok belli oluyor ve sarsıntılı.saygılar
 
Arkadaşlar şanzımanda arıza yaşayanlar yazsın daha çok lütfen. Ne kadar masraf etiklerini de yazsınlar. şuana kadar arza yaptı diyenlerin sayısı az. Halbuki bu şanzıman çok sorunlu olarak biliniyor...
 
bende corsa d tam ot. satıp 2011 astra eastr.aldım yalnız corsadan sonra sunu söylemeliyim eastronikte vites geçişleri çok belli oluyor ve sarsıntılı.saygılar
sarsıntı mı? abi vites geçişindeki kavrama anını sarsıntı olarak mı ifade ediyorsunuz? yapmayın lütfen sarsıntı kelimesi bende sağa sola arabanın sallanması gibi bir his uyandırıyor. vites geçişi belli oluyor çünkü o bir otomatikleştirilmiş şanzımana sahip bir otomobil... valla şu easy geyiği hiç bitmeyecek galiba...
 
Easytronic ile sorun yaşayıp servislerden yakasını kurtaramayanların yorumlarını bekliyoruz. Şuana kadar ortaya çıkanalara göre easy sorunlu sıfatını haketmiyo gibi görünüyor
 
Geri
Üst