Astra Easytronic Şanzıman Ön yargısı...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eser06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2006 model benzinli olan aracın actıgı sorun kafa karısıklıgı idi, uzun yolda ani hızlanma gerektiginde gec tepki vermesi ve sonrasında ise arıza moduna girip kendini kesmesi idi, bu arzıa oldgunda 2008 yılıydı aracın garantisi bitmişti yetkili serviste arac detaylıca kontrol edildi, her hangi bir arıza olmadıgı belirtildi fakat yazılım guncellemesi yapıldı ve sistem kalibrasyonu yenilendi o zaman ki kilometre yaklasık 45.000 civarı idi. Aynı arac 2010 yılında vites kolunun istenilen hareketi yapmaması arızası verdi yani kol oynuyor ama istenilen vitese ya gecmiyor yada yanlıs vitese geciyordu, vites kolunun alındaki sistem revizyon oldu o zamanki kilometre yaklasık 80.000 civarı idi. Arac halen kullanılmakta su anda arac yaklasık 120.000 km lerde kafa karısıklıgını halen nedirende olsa yapıyor ve o sekilde binilmekte araca.

2008 dizel olan ise vites gecişlerinde asırı bir vuruntu ve sarsıntı yapmaya başladı, o donem arac yaklasık 65.000 km civarı idi ve yogunluktan dolayı kısa bir sure araç o sekilde kullanıldı (yaklasık 1 hafta kadar) sonrasında arac bir gun vitese gecmedi, cekici ile servise gitti sanzıman beyni revizyon gördü ayarları ve kalibrasyonu yenilendi ve arac duzeldi, sonrasında da birkaç ay sonra arac satıldı.

Başka bir sitedeki forumda bir arkadaşımız bunu paylaşmış. İki ayrı easy astra ile sorunlar yaşamış
 
peki bu sorunları yaşayan arkadaslar baskı balatalarını düz viteslilere nazaran daha erken mi değiştirmişler? ;) easytronikler balatayı biraz daha çabuk bitiriyor sanki....

ne alaka demeyin ;)

şimdi önce bu elektronik şanzımanı kullanırken şunu bilmek gerekir. elinizin altındaki her nekadar joystik kol olsada o bir oyun konsolu joystiği değildir. bu tarz elektronik şanzımanlar performansa yönelik değildir. yani zırt bırt öne it arkaya it geriye çek... öyle kullanmak istiyorsanız düz vitesli araç alacaksınız vitesle oynayacaksınız...

kısaca konfora yönelik olarak üretilmiş bir sistem. oyun oynamak için değildir o kol. sakin ve düzgün kullanan kaç kişide sorun var...
 
peki bu sorunları yaşayan arkadaslar baskı balatalarını düz viteslilere nazaran daha erken mi değiştirmişler? ;) easytronikler balatayı biraz daha çabuk bitiriyor sanki....

ne alaka demeyin ;)

şimdi önce bu elektronik şanzımanı kullanırken şunu bilmek gerekir. elinizin altındaki her nekadar joystik kol olsada o bir oyun konsolu joystiği değildir. bu tarz elektronik şanzımanlar performansa yönelik değildir. yani zırt bırt öne it arkaya it geriye çek... öyle kullanmak istiyorsanız düz vitesli araç alacaksınız vitesle oynayacaksınız...

kısaca konfora yönelik olarak üretilmiş bir sistem. oyun oynamak için değildir o kol. sakin ve düzgün kullanan kaç kişide sorun var...

Bu yorumunuza katılıyorum. Bu konuyu iki büyük opel paylaşım sitesinde açtım. İkisinde de büyük masraflı teknik sorun yaşayan arkadaşların sayısı hiç denecek kadar az.
 
Araç bakarken sınıf olarak fiesta ve corsa arasında kalmıştım. Abim focus ASM otomatikte sıkıntı çekip aracını iade etmişti. Bu yüzden fiestayı elemek zorunda kaldım. Mecburen Opel'i seçtim. 1 yılı aşkın süredir sahibi olduğum aracımda geçen hafta ilk defa F arızası ile karşılaştım. Araç 127000'de ve 30000 km'dir kullanıyorum. Çok sakin kullanırım. Kick-down yaptığım durum 5'i geçmedi. Daha çok otomatik, hem de manuel kullanırım. F arızası ve karşılaştığım şanzuman problemleri şöyle:

1-Aracımı akşam iş çıkışı yaklaşık 8 saatlik beklemeden sonra çalıştırdığımda F koduyla karşılaştım. Kontağı kapatıp açtığımda sorun düzeldi. Servis ışığı yandı. Hata kodlarını Opel Garaj'dan Hakan beyle kaydedip beyinden sildik. Bir daha olmamasını umuyorum.
2-Bazen 1. vitesten 2. vitese geçerken yaklaşık 5 saniyelik bir duraklama oluyor. 4-5 sefer başıma geldi. Hoş bir durum değil. Ama sürekli olmuyor.
3-Vites geçiş sürelerinin uzadığını düşünüyorum. Yetkili serviste check-up yaptırdım. Baskı balatada sorun olmadığı bildirildi. (Yorumlarınızı bekliyorum)

Bunların yanında, şanzumanda bir hata olursa park yerinde veya bir ihtimal yolda kalacağımı biliyorum. Bu yüzden kaskom var. Düşünmemeye çalışıyorum.

Herşeye rağmen aracımı seviyorum. Sol ayağım rahat. Az yakıyor. Sarsıntılı ama manuel bir arabayı debriyaj olmadan kullanmak gibi bir şey. Sıkılırsam vitesleri kendim atıyorum. Eşim de rahatlıkla kullanıyor. Bugüne kadar şanzuman konusuna hiç masraf yapmadım. Uzun bir süre de yapmam inşallah. Herkese easytronic tavsiye ederim.
 
200.000 km sorunsuz kullanılan easytronic var mı? Meraktan araştırdım, kimse 200.000 olup memnun kaldığını belirtmemiş. Uzun zamandır easytronic var, 200.000km ye yaklaşan, geçen elbet olmuştur. Opelim de var mı acaba?
 
2004 model Opel astra-H 1.6 twinport enjoy aracım var, az önce servisten geldim easytronic olan vitesin programını güncelledi yetkili serviste ki usta, vites geçişleri düzeldi arabadaki titreme sorunu ortadan kalktı ve mesela yolda elinizle manuel vites attığınızda örneğin 3 teyken 4 e geçiyorsa yine otomatiğe aldıgınızda geri 3 e düşüyordu.Şu an o sorunda ortadan kalktı manuel ile neye geçtiyse otomatiğe alınca ordan devam ediyor. Hoşuma gitti açıkçası. Sevgiler
 
Teknik sorun yaşayan yada memnun olan başkaları var mı...
 
benim 2007 model 60.000 km de easytronic corsamdan şu ana kadar herhangibir şikayetim yok memnunum
 
200.000 km sorunsuz kullanılan easytronic var mı? Meraktan araştırdım, kimse 200.000 olup memnun kaldığını belirtmemiş. Uzun zamandır easytronic var, 200.000km ye yaklaşan, geçen elbet olmuştur. Opelim de var mı acaba?

1,9cdti vectra kullanıcılarına sormak gerek bu konuyu... ;)
 
bizde 2004 easytronik corsa vardı. vites ten değil aracın hiçbiryerinden sorun yaşamadık. 2010 da satmıştık anahtar değmemişti araca...
 
Geri
Üst