Astra Easytronic Şanzıman Ön yargısı...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eser06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2011 astram var.Çokda memnunum .Hiçbir sorun yaşamadım.
 
Başka bir forumda bir arkaaşımız bu tecrübesini paylaşmış. sanırım bir arkadaşımız sormuştu 200.ooo KM yapan var mı diye.

"2004 çıkışlı ASTRA H sahibi oldum araç ailemize 2006 yılında 12000 km civarında geldi o günden beride bizde... Hepimizin yukarda hem fikir olduğu gibi bu araçların 2004 ten makyajlanıncaya kadar olan tüm şanzıman (şanzımanda değil şanzımanı yöneten beyinde) bir sıkıntı mevcuttu. Bu sebeple 2007 nin ilk çeyreğinde şanzıman beyni ve balata değiştiğimiz hatırlıyorum.
Şimdi size ağzınızı açık bırakıcak rakamlar söyleyeceğim...

Aynı araç ailede araç sayısının artması ile benim oldu sene 2011 ve bu astra h bütün insanların şanzıman kabusu yaşatan bu astra H 340000Km de gitmediği yol çıkmadığı dağ tepe kalmadı. Şu güne kadar son baskı balata değiştiğinden beri bir kez daha baskı balatası değişti oda benim aracın kaçırdığını düşündüğüm ve şanzımanı sökmüşken değişelim çıksın aradan diye düşünüldüğünden yoksa çıkan baskı balata halen iyi durumdaydı.

Araç bana geçince son iki haftadır haftasonlarımın bir günün sanayide geçiyorum. Araç lifte çıktığında emin olun gerçekten Km sini gösteriyor bütün takozları yırtılmış plastik namına ne varsa yırtılmış halde. Çok şükür bu parçaların hepsi ucuz maliyetlerle yenilenebiliyor.

Peki şanzıman mı ne yapıyor? Şanzımanın robot kolu bir yerden yağ kaçırdığı (dediğim gibi 340000km de plastik namına pek ibr şey kalmıyor) için şuanda vurunutulu , yağ ekleyip kalibrasyona sokarsanız son derece düzgün çalışıyor.

Benim deneyimlerim bu tip bir şanzımanda bir çok kişinini şanzımanın yanlış karar verdiğini düşündüğü için gereksiz zorlaması. Bu tip şanzımanlar kullanıcıya göre kendini kalire ettiği gerçeği var manevralarda kısa aralıklarla yüksek gaz verip bırakıyorsanız komik gelicek ama araç yarım debriyaj yapmayı öğreniyor bir noktadan sonra. Aracı sürekli kısa sürede hızlandırmaya çalışırsanız belirli bir süre sonra şanzıman debriyajı en kısa sürede bırakmaya çalışıyor buda çok sert bir şekilde vurmasına sebep oluyor.İnternete vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekerseniz vites geçişinin daha rahat olacğını okumuşutum ve bunu denedim kullanırken. Gerçektende belrili bür süre boyunca araç sanki çok rahat bir sürücü vites atıyormuş gibi davrandı. Her geçişten sonra hızlanmaya çalışıtığımdan olsa gerek bir süre sonra gene vuruntu başladı bu sefer tam tersini deneyince vuruntusuz geçtiğini gözlemledim. Herşey bir kenara eğim, sıcaklık, hız direksoyunun açısına göre bile aracın nasıl vites atması gerektiği değişiyor. Kendi yaptığı kalibrasyon size uymaya çalışıyor siz bir gün sinirli bir şekilde patinajlar çekerek kullanırsanız ertesin gün sakin kullanırsanız bu sefer saçmalamaya başlıyor.

Rakam ortadadır 340000Km bence bu tip bir şanzımanı kullanabilmek için birazcık nasıl davrandığını gözlemlemek gerekiyor. Devir takibine belirli bir süre ihtiyaç duyuyor nerde vites atacağını siz değil onun karar vermesi ve sizin bu karara müdahele etmemeniz gerekiyor. Birde en çok yapılan hata ise bu şanzımanı giderken boşa almak oluyor vites her zaman istemesede kimiz zaman fren yapmadan geçmeyi red ediyor 50 60 km/h ile giderken bunu denerseniz vitesin tercihi hep küçük vitesten oluyor debriyajıda bir anda bırakmaya çalıştığı içinde çok hoş anlar yaşamıyorsunuz haliyle sonra neden baskı balatam bitti dememek lazım.

Anlayacağınız suyuna gitmek lazım o zaman gerçekten kullanmaktan çok zevk alıyorsunuz. "
 
Sorun yaşayan arkadaşlara bakıyorum da genelde arabalarını zorlayan sürücüler. Manuel kullanımda çok sık vites değiştirmelerde kafa karışıklığı oluyor diyolar. Kick down- hızlı vites değişimleri falan. Bana da bu araba bunlara çok uygun değil gibi geliyo. Ha önceki 1,6 h kasamla ışıktan kalkışlarda falan yapardım ben de ama nadir. Uzun yol sollamalarında kick down a hiç ihtiyaç duymadım doğrusu. Ben de aracı manuele alırım sollama durumlarında. uygun devirde değilse bir parmak haraketi ile vites düşürüp öyle sollarım ve hiç beni mahçup etmedi araba bu konuda. Ama benim bu şanşumanı ikinci kez tercih etmemdeki en büyük etken aslında bu şanzımanı kullanmanın manuel kullanıyo hissini de vermesi. Birçok kullanıcı vites değişimlerindeki sarsıntıdan rahatsızdır. manuelde de aynı sarsıntıyı hissetmezmiyiz. Ben hiç rahatsızolmadım bu olaydan. Yine yokuşta kalkışta manuldeki gibi o tatlı geri kaçma. yeni arabamda yokuş kalkış desteği var. Onu da çok küzel ayarlamışlar her zaman devreye girmiyo. sadece ihtiyacın olduğunda frene sert ve uzun bastığında. Yine istediğin anda boşa alabilme imkanı diğer tam ve yarı otomatik şanzımanlara göre büyük üstünlük. otomatik-manuel geçişi çok kolay ve joystik vites kolu çok kullanışlı.İstediğim anda manueldeyim. j kasalarda active select şanzımana geçildi. Vitesi geçirmek için vites kolundaki bir düğmeye basmanız gerekiyo. Easy kullanan biri olarak bana pratik gelmedi. Bi arkadaşımız demişki madem o kadar iyi neden opel yeni şanzımana geçti. yanlışsam düzeltin opel bu şanzımanı 10 yıla yakındır kullanıyo. Opel gibi bir dev yeni bir şanzıman geliştiremezmiydi en çok 3 yılda. Ayrıca yenilik yapmak bir satış polikasıdır. Bence bazı kötü kullanım alışkanlıklarımız için easy i suçluyoruz.
Ben easy i seviyorum çünkü ne otomatiğin sürüş sıkıcılığına ne de manuelin trafikteki çilesine sahip değil. Bu kadar manuel seviyosan niye otomatik alıyosun derseniz. İlk sebebi eşimin de rahatlıkla kullanabilmesi. 2. ise yoğun trafikte vitesli araba kullanmaktan nefret etmemdir. Yorumlarımı yorumlarken
smile.png
benim şu andaki 2. aracımı da easy tercih etmemi göz önünde bulundurun lütfen. Ben bu şanzımanı gözüm kapalı tavsiye ediyorum. Ama şehir rallicilerine ve kick downculara değil tabi
smile.png


meraba.... ben de bir opel asrta easytronik aldım ama arabayı 2 ocakta teslim alacam... daha önce hiç bu tür bir vites kullanmadım... yorumunuzu okuyunca sorularıma rahatlıkla cevap verebileceğinizi düşünüyorum... örneğin otomatikte 5. viteste gidiyorsunuz ve sollama yapmanız gerekiyor manuel 4. vitese nasıl geçebiliriz? veya araba otomatikte giderken boşa atmak için aracı N ye mi alcağız eğer böyleyse araç boşta ilerlerken otomatik veya manuele almamız gerekiyor oto.ya alınca vites kendi kendini ayarlayıp örneğin 5 e geçiyormu veya manuele atmak için ne yapmalıyız? biraz uzun oldu ama aracımı kullanmadan önce hep bu sorular aklımda çok teşekkür ederim
 
meraba.... ben de bir opel asrta easytronik aldım ama arabayı 2 ocakta teslim alacam... daha önce hiç bu tür bir vites kullanmadım... yorumunuzu okuyunca sorularıma rahatlıkla cevap verebileceğinizi düşünüyorum... örneğin otomatikte 5. viteste gidiyorsunuz ve sollama yapmanız gerekiyor manuel 4. vitese nasıl geçebiliriz? veya araba otomatikte giderken boşa atmak için aracı N ye mi alcağız eğer böyleyse araç boşta ilerlerken otomatik veya manuele almamız gerekiyor oto.ya alınca vites kendi kendini ayarlayıp örneğin 5 e geçiyormu veya manuele atmak için ne yapmalıyız? biraz uzun oldu ama aracımı kullanmadan önce hep bu sorular aklımda çok teşekkür ederim

araç hareket halindeyken manuel e alıp vites küçültüp sollama yapmanıza gerek yok. sadece gaz pedalına biraz yüklenin araç kendi zaten tepkiye göre vites küçültecektir. ayrıca hareket halinde aracı boşa almak zaten sakıncalıdır kanımca. otomatikte buna gerek duymayacaksınız.
 
Benim aracımda sollama yaparken gerekli gördüğüm anlarda vitesi - yönüne doğru çektiğimde vites manuele geçiyor ve 1 vites küçültüyor. Sonra tekrar A konumuna alabiliyorsunuz. Seyir halindeyken boşa almanın zararlı olacağını ben de okumuştum. Zaten frene basmadan vitesi A konumuna getiremeyeceğinize göre böyle yapmak da anlamsız.
 
meraba.... ben de bir opel asrta easytronik aldım ama arabayı 2 ocakta teslim alacam... daha önce hiç bu tür bir vites kullanmadım... yorumunuzu okuyunca sorularıma rahatlıkla cevap verebileceğinizi düşünüyorum... örneğin otomatikte 5. viteste gidiyorsunuz ve sollama yapmanız gerekiyor manuel 4. vitese nasıl geçebiliriz? veya araba otomatikte giderken boşa atmak için aracı N ye mi alcağız eğer böyleyse araç boşta ilerlerken otomatik veya manuele almamız gerekiyor oto.ya alınca vites kendi kendini ayarlayıp örneğin 5 e geçiyormu veya manuele atmak için ne yapmalıyız? biraz uzun oldu ama aracımı kullanmadan önce hep bu sorular aklımda çok teşekkür ederim

Arkadaşımın dediği de doğru böyle bişey yapma zorunluluğunuz yok. Gazı köklerseniz zaten vites küçültür. Ama ben gidiş gelişli bir yolda sollama yapacaksam kendimi Easy nin insafına bırakmam. Devirsizsem vitesimi küçültürüm öyle sollama işlemine başlarım. Easy de bu olay çok kolay. araç otomatikte seyrediyosunuz. Vites topuzunu geri çekerseniz direk manuele ve bi vites küçügüne geçer. Ondan sonra otomatik için yine sol. Boşa almak için yine vetes kolunu sağa itersiniz boşa alırsınız. Tekrar sol yapınca dediğiniz gibi vitesi kendi ayarlayarak uygun viteste otomatik olarak başlar. Hayırlı olsun bu arada. Kazasız belasız sorunsuz kullanın inşallah...
 
Son düzenleme:
Benim aracımda sollama yaparken gerekli gördüğüm anlarda vitesi - yönüne doğru çektiğimde vites manuele geçiyor ve 1 vites küçültüyor. Sonra tekrar A konumuna alabiliyorsunuz. Seyir halindeyken boşa almanın zararlı olacağını ben de okumuştum. Zaten frene basmadan vitesi A konumuna getiremeyeceğinize göre böyle yapmak da anlamsız.
Yok hocam hareket halindeyken boşa alındığında tekrar vitese geçmek için frene basılmasına gerek olmuyo. Direk uygun vitese geçiyo. Ama boşa almanın risk taşıyan bi durum olduğuna katılıyorum.
 
Geri
Üst