Astra f Sfi & Astra H 1,6 t 180hp sizce hangisi ..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nazi666
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Astra f sfi mi yoksa & Astra h 1,6 t 180 hp mi ...


  • Kullanılan toplam oy
    36
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
konuya şunuda ekleyeyim bari
c20xe yi 350 bg let yapmak için ne kadar maliyet gider sizce? ve ve neler değişmeli nelerin bulunması zor olur?
 
ustadan ustaya degişir 10 bin diyorlar daha aşagıları diyenlerde oldu ama şöle bi durum var 10 bin yukarısında diyen var fark ediyor pistonları biraz bulmak zor elektrik tesisatı falan filan belli şeyler yani kapak saglam olacak erman birde kullanacğın turboyada baglı ...
 
kısmetse bayramdan sonra bi turbo projesine başlıcam 2 ci gsi yı aldım gibi onu turboluyacağım kullanıcam malzemelerde kafamda belli ama hani el elden üstündür bi yazayım dedim
 
Komple boyanacak koyu bi renk var aklımda
yarın dükkandayım giray
 
Bilmiyorum araştırmaya da gerek görmüyorum desem :rolleyes:

bu mantık çok yanlış sabit fikirlilik yapıp araştırmazsan zaten yargılarında yanlış olur

emrenin açıkladığı ateşleme mevzusu tek bobin kullanılıp 1 motor turunda 2 ateşleme yapılması demek yani piston alt ölü noktada olduğundada ateşleme olup ziyan edilen bir ateşleme adından da anlayabileceğin gibi waste spark. multi coil direkt ateşlemeli çok bobinli araçlar (neredeyse tüm modern motorlar) ise sadece gereken zamanda ve gereken bobinde elektrik yüklemesi ve ateşleme yaratır. tek nokta enjeksiyonla multipoint enjeksiyon kadar fark var ortada. Bahsi geçen şeyin distrübütörle falan ilgisi yok. kaldıki zaten c20let de distrübütör var ve çok daha verimli early XE lerdeki gibi.

ayrıca ne yalan söyleyim bende uçan kaçan gsi görmedim honda 1.6 lar 106 saxolarla kıyaslanacak bir araç 2.0 kategorisinde eski ve zayıf kalıyor. turbo olmadan bi işe yaramaz.
 
Palamut kardeşim

Emrenin bahsettiği waste spark ( doğrusu wasted spark oluyor) ateşleme sistemini bilmediğimi düşünmen biraz trajikomik değilmi yada (direct fire) dediği ateşlemenin literatürdeki doğru adı "coil on plug" kısacası COP yi....

Ama yazılanlara bakınca emre kardeşimiz her ne kadar 20XE ile uğraşmışsa da bu işin mühendisliğinden geçmemiş olduğunu deneme yanılma ile birşeyler yapmış olduğunu da görüyorum en azından yazdıklarımı tam anlamayıp beni 20XE fanatiği yapmak, ve aslında ne üzerinde fikir öne sürdüğümüzü iyi irdelememekle bir yere varılmaz böyle yapınca sadece kim daha uzağa işere dönüşür

Bak konu nereden nereye geldi

Opelin yeni nesil motorları yumuşak dedim birilerini hedef almadım sadece ortaya ve doğru olanı söyledim üstelik bunu tek söyleyen ben değilim göz açılıpta dünyaya bakılırsa VXon dan tut Astra Owners a oradan tut SBD ye veya formula 3 e yada her nereye bakarsan bak bu bilinirken ve 20XE nin Opel tarihinin en yüksek güç alınabilen motoru olduğu ortadayken hatta yabancılar ve sadece opelciler değil birçokları bu motora 2010 yılından bahsediyorum tapıyorken bana 20XE iyidir dediğimde üstelik bu lafımı opelin en gelişmiş motoru olan LNF in ciğerini bilip onunla emrenin 20XE ile böbürlenerek anlattığından daha çok uğraşmış biri olarak ve her ikisini bilerek ve ancak bunun sonucunda doğru birşeyler söylerken XE yaramaz sen XE fanatiğisin gibi doğrudan bana göre kafadan atma bir yakıştırmayı ne olarak algılamalıyım

Bak tekrar ediyorum...

Basitçe

Herşeyden önce motor tekniğinde reklam ötesine geçebilen ciddi ve kayda alınabilecek 20XE de bulunmayan tek mekanik gelişme sadece ve sadece variable cam dir bunun haricinde XE zaten dizayn olarak süper modern bir motordur ben ve benim gibiler üretim tarihinin üzerinden 20 yıl geçmiş olduğuna bakıp değil mühendislik açıdan neleri barındırıp barındırmadığına bakarak konuşurlar ve 20 XE bu konuşmayı yaptıracak kadar sadece variable cam olması dışında moderndir. Elektronik olarak bakılırsa Engine management sistemi dahil bugün için bile ultra ileriler arasındadır.

Şimdi tutup atmosferik olarak bakıldığında zaten emme ve egzos portları fabrikasyon olarak daraltılıp üretildiği heybede bir yığın gizli beygirler barındırdığı için kolaylıkla açtıkça açarsın ve bu yüzden atmosferik güçlendirilmesi bir o kadar kolay bir motordur

Honda ise daha kolay açılabilen bir motordur ama genelde limitlerde olduğu için ona daha çok hondata ve air filter ile müdahele edersin yani portları ile oynayarak 20XE kadar farklar alamazsın çünkü onların genişliği zaten dibindedir

Şimdi pratiğe gelelim bir honda ile oynamak chip üzerinden çok kolay 20XE için de çok kolay ama 20XE den güç alabilmek için dar olan portları ile de oynaman lazım bunu teknik ve doğru yapabilen veya yaptırabilen kaç yer ve kişi var sanıyorsun yaptık zannediyorlar yapamamış oluyorlar 20XE yürümüyor oluyor Hondaya geçildik oluyor ama yaptıkları düzenlemelerle kumda oynadıklarının farkında bile değiller engin derin ve doğru işler yaptık sanıyorlar. Honda nın atmosferik olarak caddede harikalar yaratırken neden F3 te atmosferik 20XE nin arkasında kaldığını görmeden kendilerini profesyonel sanıp süper modifiyeler yapıyoruz zannediyorlar

Buraya kadarı atmosferik kısımdı

İş turbo uygulamalarına gelecek olursa 20XE zaten kudurur dünyada sayılı blok onunla başa çıkabilir bunu da dünya alem biliyorken hala nesini tartışıyoruz anlamıyorum 20 XE pahalıymış kaç kişi onunla uğraşıyormuş gibi komik lafları duymaya gerek bile yok çünkü pahalı olan 20XE değil ucuz olan Honda çünkü çocukların oynayacağı kadar basit ve ucuz modifiyeleri var bu yüzden çok insana ulaşıyor ve popüler oluyor ve bende zaten bunun aksini konuşmuyorum

ama iş ciddiye biner yüksek güçlere oynanırsa işler doğru mühendislikle yapılırsa 20 XE den iş çıkmaz dendiği zaman adama gerçekten gülerler

cop veya wasted bunlar en basitinden şahine bile en yüksek performansla sonradan uygulanabilecek basit uygulamalardır hatta bilmediğime inandığınız cop (direct fire) benim motosikletimde bile var ve kendi tamir ettiğim bir şey ama emre kardeşim ben variable cam i asıl fark olarak nitelendirdiğimde bana onu fazla gözünde büyütüyorsun diyor ama wasted yada cop gibi sonradan uygulasın bir motora da bakalım hepimiz görelim

Neyse bu işler daha da uzar gider hatta en sonunda neden en yeni motorların size göre basit ve ilkel olan 20 XE kadar güç vermesinin imkansız olduğuna kadar da uzar ama onları sonra konuşuruz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst