Astra f Sfi & Astra H 1,6 t 180hp sizce hangisi ..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nazi666
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Astra f sfi mi yoksa & Astra h 1,6 t 180 hp mi ...


  • Kullanılan toplam oy
    36
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Motorun gücü devir bandının altında kalan alandır demişsin haklısın peki çok mu az buldun 20XE nin alanını bir de buna cevap rica edeyim
 
Ciddi bütçe ister derken hangi motor bütçe istemiyor onu da söyleseydin hangisi ile 300+ güçleri bedava alıyorsun ? Ben en başında 20XE nin tek dezavantajı variable cam olmayışı dedim ve ona rağmen en güçlü variable cam lerle başa çıkabiliyor olmasını neden küçümsüyorsun ayrıca her 2.0 atmosferik olur demiş ve 20XE nin ciddi maliyetlere ulaştığını söylemişsin farazi bakarsan tabiiki her motor o güce ulaşır en azından istedikten sonra taunus motoru da ulaşır peki o güçlere ulaşabilmek için her motorda aynı adet parça mı değiştirirsin 20XE zaten fabrika olarak belli bir alt yapıya sahip her 2.0 motorda aynı alt yapı varmı bunu da söyleseydin ?
Var diyemiyorsan hepsi 300 olur demenin anlamı ve bu esnada maliyeti dile getirip pahalı demenin anlamı nedir ? Krankından kapağına kolundan yatağına blok hariç tamamını değiştirdiğin hiç sertleştirilmiş metal alt yapısı olmayan sıradan bir 2.0 motoru dahamı ucuza atmosferik 300 yapıyorsun ?
Opel spiess la C20XE kullanarak 2000 li yılların sonlarına F3 te en fazla şampiyon olanlardan biri hatta en çok şampiyon olanı olduğu halde bunu neye bağlıyorsun ? Kare yanma odasını ilk opelin uygulamış olmasını neye bağlıyorsun cosworth kapak diyip geçiyorsun bir de küçümsüyorsun her 2.0 da cosworth kapak sodyum süpapmı var o motorlar dahamı ucuza modifiye oluyor bunu neden yazmıyorsun ? Daha ucuza modlanan örneğin bir Honda buldun da o yüzden mi kaldır at edebiyatı yapıyorsun.

Bugün değil Türkiye de bu işlerin en ileri olduğu ingiltere ve finlandiya da da olsan 20XE 2010 yılında bile kaldır at edebiyatı yapabileceğin bir motor değildir bu ortadayken SBD demiş ne var diyebiliyorsun belli bir bilgin varken acaba gerçekten tarafsızmısın belli bir amaca mı yazıyorsun gerçekten merak ettim[/QUOTE]


guzel yazmısınnn keske anlıyan bırılerı vardır elbet :)
 
Valla arkadaşım güzelde yazsan insan önce ne için yazdığını düşünmeli 20 yıl önce üretilmiş bir makinenin hala arkasında kalıp ne var hepsi aynı diyebiliyorlar yada wow geçtik diyip utanacakları yerde böbürlenebiliyorlar bazı platformlarda Honda gibi 20 sene sonra üretilmiş motorlarla kıyaslayabiliyor ve işin ilginci; yine de daha fazla güç alıyoruz diyemiyorlarda daha ucuza güç alıyoruz diyebiliyorlar ve bir de bununla gururlanabiliyorlar işte ortada standart atmosferik otomobillerin başarısı F3 te zaten test ediliyorlar evet orada hepsi 300 civarlarında güç üretiyor ama nedense atmosferik 240 fabrikasyon olarak üretebilen bir hondanın orada kayda değer bir başarısı yokta 20 yıllık 20XE nin neredeyse her yıl şampiyonlukları var ama bunlar zaten kafadan inkar onun yerine iyi dediğinde sadece eskidi kaldır at demek var.
 
c20xe yi çok fazla abartıyorsunuz bence. her rengini boyunu gördüm tamam iyi de öyle ahım şahım bişey de yok ortada o kadar. c20xe egzantriksiz yüksek sıkıştırmasız tat vermez bunlar yapıldığındada güç bandı yüksek devirlere gelir günden güne hondaya benzer egzantrik varyasyonlarını bi kenara bırakalım maliyeti o zaman için hayli yüksek olan bir motor ve sınıfında lider olan bir motor ama burdaki karşılaştırma yeni nesil 1.6 t ile. c20xe nin zamanında yaptıkları ne olursa olsun aşırı beslemeli motorlarla aşık atması çok uzak. 1.6t de o kadar ezik bir motor değil atmosferik motora türkiyede emreden çok uç nokta işlem yapan biri ben görmedim hakkatende çok güzel gidiyordu ve çok karakterli zevkli bir araçtı ama 1.6 t ler daha az masraf ve uğraşla aynı seviyeye gelebilir işin içinde aşırı besleme var. standarta standart kıyaslayalım derseniz euro 5 ile euro 2 normları arasındaki fark ve ekoloji ortaya çıkar buna rağmen c20xe 1.6t yi ezici bi üstünlükle geçemez hatta belli rpmlerden rollinglerde çok güzel geçilir istediği kadar kondisyon bahsi olsun en iyi kondisyonlu c20xe bile 1.6 t lerle arasında uçurum olacak kadar iyi değil. ikiside yapılır edilir 300 hplik c20xe nin maliyetine 400 bg ve daha üstünde rakamlarda 1.6 t yapmak mümkün ayrıca sözkonusu power band ve tork olduğunda bu şartlarda 1.6t ezecektir. aşırı besleme motorlarda yapılabilecek temel taşlar atmosferiğin 15000 poundluk kitlerine denk geliyor yani. ikiside kötü motorlar değil kendine has karakterleri var ben şahsen kesinlikle ve kesinlikle aşırı beslemeden yanayım. c20xe yi aşırı besleme yaptığınız zaman ise c20let in 1.6t ile kıyaslanması çok zor.
 
palamut kardeşim sen anladığım kadarıyla zaten benimle üç aşağı beş yukarı aynı fikirde yazıyorsun ama sanırım bir noktada fark oluyor o da benmi anlamıyorum anlamadım sen 20xe ile 1.6 t standartta mı kapışırsa 1.6t aşağıda kalmaz diyorsun yoksa standart LET ile mi karşılaştırıyorsun yada ikisinide aşırı besleme ile şişirir dibini zorlarsan 1.6 T yeni teknoloji olduğu için turbo bir 20xe ile başa çıkar mı diyorsun onu anlamadım. Eğer sonuncu olanı yani ikiside turbo olarak dibi zorlanıp kıyaslanırsa 1.6 T 20XE ile başa çıkabilir diyorsan seninle aynı fikirde olamayacağım kusura bakma çünkü aradaki 20XE lehine olacak olan fark youtube ta günün eğlence konusu olur
 
Ciddi bütçe ister derken hangi motor bütçe istemiyor onu da söyleseydin hangisi ile 300+ güçleri bedava alıyorsun ? Ben en başında 20XE nin tek dezavantajı variable cam olmayışı dedim ve ona rağmen en güçlü variable cam lerle başa çıkabiliyor olmasını neden küçümsüyorsun ayrıca her 2.0 atmosferik olur demiş ve 20XE nin ciddi maliyetlere ulaştığını söylemişsin farazi bakarsan tabiiki her motor o güce ulaşır en azından istedikten sonra taunus motoru da ulaşır peki o güçlere ulaşabilmek için her motorda aynı adet parça mı değiştirirsin 20XE zaten fabrika olarak belli bir alt yapıya sahip her 2.0 motorda aynı alt yapı varmı bunu da söyleseydin ?
Var diyemiyorsan hepsi 300 olur demenin anlamı ve bu esnada maliyeti dile getirip pahalı demenin anlamı nedir ? Krankından kapağına kolundan yatağına blok hariç tamamını değiştirdiğin hiç sertleştirilmiş metal alt yapısı olmayan sıradan bir 2.0 motoru dahamı ucuza atmosferik 300 yapıyorsun ?
Opel spiess la C20XE kullanarak 2000 li yılların sonlarına F3 te en fazla şampiyon olanlardan biri hatta en çok şampiyon olanı olduğu halde bunu neye bağlıyorsun ? Kare yanma odasını ilk opelin uygulamış olmasını neye bağlıyorsun cosworth kapak diyip geçiyorsun bir de küçümsüyorsun her 2.0 da cosworth kapak sodyum süpapmı var o motorlar dahamı ucuza modifiye oluyor bunu neden yazmıyorsun ? Daha ucuza modlanan örneğin bir Honda buldun da o yüzden mi kaldır at edebiyatı yapıyorsun.

Bugün değil Türkiye de bu işlerin en ileri olduğu ingiltere ve finlandiya da da olsan 20XE 2010 yılında bile kaldır at edebiyatı yapabileceğin bir motor değildir bu ortadayken SBD demiş ne var diyebiliyorsun belli bir bilgin varken acaba gerçekten tarafsızmısın belli bir amaca mı yazıyorsun gerçekten merak ettim

kendi arabamda sbd 304 profil egzantirik haltech standalone +1mm oversize valfler kısa forged piston kol mekanik itici ve bu şekilde giden bir sayfa liste vardı maliyetini iyi bilirim
300 hp kit dediğin zaman c20xe de honda motorundan daha fazla parça değişir hatta sadece elinde boş bir blok ve boş bir kapak kalır :D
geri kalan herşey değişir
sbd yi gözünde çok büyütüyorsun artık kabullenmek lazım bazı şeyleri,
çok fazla fanatiği olmuşsun sen c20xe nin ama gerçekleri kabullen bence
artık modası geçiyor xe motorların heleki yeni nesil motorlarda elektronik aksam iyice azalırsa vay haline xe cilerin :D
 
arkadaşlar konu gene nerelere geldi mühendislik bilgileriniz icin teşekkür ederiz ama konu astra f gsi astra h turbo 1.6 lütfen konu dagılmasın deneyecek varsa görecez ondan bakacaz .. :D
 
arkadaşlar konu gene nerelere geldi mühendislik bilgileriniz icin teşekkür ederiz ama konu astra f gsi astra h turbo 1.6 lütfen konu dagılmasın deneyecek varsa görecez ondan bakacaz .. :D

kanka para sende pul sende alsana bi tane astra gtc de deneyelim.
bak önce benle denersin gecebilirsen sfi larla denersin:D:D
 
O zaman ben sana biraz bilgi vereyim aklında olsun :)

Öncelikle yeni nesil motor dediğin motordan ne kastettiğini bilmiyorum ama eğer yeni nesil olarak direct injection gasoline turbolardan bahsediyorsan ki bugün yeni teknoloji motorlar onlardır
Yok sırf yeni üretim tarihine sahip olduğu için yeni nesil dediğin aslında klasik aspirated turbo motorlardan bahsediyorsan onların C20XE den teknolojik fark olarak sadece variable cam özelliği vardır ve o özellik sadece devir çevirmeye yarar fazladan çevirdiğin devir ise sana beygir olarak döner ama burada gözden kaçırılmaması gereken durum bu işin atmosferik olarak güç arttırmaya yaramaktan öteye gidemeyeceğidir çünkü turbo bir motorda işler terse dönebilir çünkü alacağın güç anormal yüksek devirlerde olmaz onun yerine arttırılmış tork üzerinden şanzıman oranını dengeleyerek güç alırsın sırf şanzıman ve son dişli ile oynayarak beygir ile veya tork ile oynarsın çünkü verilen güçler krank çıkışı değil tekerlek çıkışıdır kısacası aşırı yüklenilerek turbo yapılmış bir motorda en yüksek HP/Nm gücü almak için temelde benzinin fiziksel yanma özelliğine bağlı olmak zorunda olduğundan zaten anormal devirler çeviremenin bir anlamı olmadığı için yeni nesil dediğin motordaki variable cam özelliğine sahip olmaya gerek yoktur ve bu durumda gücü belirleyen ana kriter sadece bloğun dayanımı ile sınırlıdır bu durumda C20XE nin eski veya demode olması nedeniyle diğer yenilerin daha fazla güç vereceği gibi bir bahisle konuya girmek ise sadece gülünç olmaktır

İkinci bölüme geçelim

Eğer yeni nesil dediğin motor direct injection gasoline bir motorsa ve eğer o motorlardan öyle tek bir chiple alınan fazladan şahane beygirlere kanıpta açtıkça elektroniği uçarız hakim oldukça elektroniğe bunlardan neler çıkar fikrinde isen eğer bu hayalinden kurtulmanı tavsiye ederim. Çünkü o motorlarda ne elektroniği kaldırabilirsin ne de piston kapak değiştirip güç arttırabilirsin kısacası fabrikanın üretmiş olduğu motordan farklı olarak sadece ve sadece egzos normlarını bozmak pahasına da olsa fabrikanın ben açamıyorum devlet izin vermiyor istersen al sen norma uymadan aç dediği kadar açabilirsin ve onunda ne dediği kanun gibi bellidir örneğin 265 beygir veren bir Opel LNF motorunu sadece chip ile oynayarak (hava filtresi ıvır zıvırla oynadıklarına sensör upgrade lerine bakma onlar hikaye sadece map ini değiştirerek) max 330 HP yapabilirsin daha da 331 HP yapamazsın limit ve sınır budur işte bu 2 litreye 330 HP sınırıyla da hiçbir zaman klasik turbo bir motorla başa çıkamazsın ( yada şöyle söyleyelim kaldır at edebiyatı yaptığın C20XE nin yanından bile geçemezsin) yıllar geçip o motorlar çok kuvvetlenecek ( örneğin Opel LNF) diye beklersen daha çok beklersin çünkü o motorlarda sınır odur sebebi ise bunun motora değil fiziğe çünkü kullanılan yakıtın fiziksel özelliğine bağlı olmasıdır 1750 PSI gibi bir max. basınçla silindirlere basılan yakıtın (benzinin) üzerindeki ısının ve onun o halde silindirlere bir coolerdan geçirilmeden verildiğinde ne olacağından istersen hiç bahsetmeyelim.

Kısacası yeni nesil DIGT motorların yakıt kontrol tekniğindeki elektroniğin basitleşmesini ve o zaman üzerinde müdahelelere girişip mekanik olarak harikalar yaratacağınızı bekliyorsanız daha çok bekleyeceksiniz çünkü Fizik elektroniği dinlemez eğer limitler kullanılan yakıtta sıkıntıya giriyorsa sıkıştığında ısınmayan bir yakıt bulmanız kısacası dünyayı yeniden kurmanız gerekecektir.

C20XE yi çöpe atmadan 1965 mustang 289 motoru aynı hacimdeki 1989 veya 1999 hadi gönlünüz olsun 2009 olsun full elektronik chevy motorundan güçlüdür unutmadan hatırlatırım

ultra ilerici teknisyenler fazla ultra ileri olmamayı öğrendiklerinde tecrübeli mühendis olmuş olurlar bunuda unutmadan :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst