xe dediğn motor o kadar abartılacak kadar değil halla ısrar ediyorsun ama düşündüğün gibi değil bir motor sadece mekanik ile yürümez c20xe nin elektronik sistemi basit tip dir let ise distribitörlü günümüzde direct fire olan bobinler distribütörlü turbo araçlara nazaran +30 hp gibi bir rakam artış sağlıyor,
öte yandan variable cam timing e çok fazla takılmışsın,
c20xe motorların artık eskidiğini unutma her türlü şeklini kullandım bu motorların xe-let olarak,
şöyle örnek veriyim
arabam atmosferikken haltech ecu kurduğum zaman direct fire ve waste-spark olarak 2 tip ateşleme sisteminde kullandım (astra gsi orjinal waste-spark ignition dur) ve direct fire da %10 civarı bir artış vardı motor gücünde ve tepkilerinde
yeni nesil araçlar sequantial dır ve direct fire ateşleme ile yürür,
sana xe yi çok övmüşler ama ben şuana kadar yürüyen XE görmedim
madem bu kadar hızlısınız çıkın yollara görelim,
senin anlatımına göre dünyanın en iyi motoru xe halbuki xe kapağının tek özelliği 45 derecelik valfleridir onuda kullandığı egzantirik profili ile sadece orta üst torka dayalıdır bugün sbd nin yaptığı işlem şudur honda motorunu taklit etmek
mantığı belli yüksek profil+yüksek sıkıştırma kısa şanzuman la tekerdeki torku arttırıp üst devir de güç üretmekdir.
330 hp dediğin o atmosferik motorlar gücünü 8500 devirden aşşağı zaten alamaz mümkün değil bu noktada senin xe motorunun o profilde bir egzantirikle tüm özelliğini kaybediyor (tork açısından) yani kısacası atmosferik olarak hiç bir espirisi kalmaz çok yüksek maliyetlerle devir çeviren bir xe motor yaparsın.
bugün atmosferik olarak en başarılı motor honda motorudur ve bu bir gerçekdir xe-let motor sadece turboda başarılıdır oda turbo motorların devir çevirmeye ihtiyacı olmamasından ötürü,
velhasıl kelam uçan xe leri yollarda görmek isteriz