Astra G Tekirdağ

Teşekkür ederim. Şase olarak sol arka lambanın altında bir şase noktası var, en yakın o olduğu için orayı kullandım. Tüm arka lambaların şasesi orası. Vidalı bir yer.

Ses kablolarını yolcu tarafından, akü kablosunu şoför tarafından fitillerin altından geçirdim. RCA kablolarının geçtiği taraflarda sağ arka kapıdaki cam motoruna enerji veren 0,5lik kablolar var. Onların yanından geçiyor. Akü kablosu da aynı şekilde sol arka kapı cam motoru kablosu yanından geçiyor. Ayrıca sigorta paneli yakınından da geçiyor.

Ayrıca normal çalışma esnasında hiçbir cızırtı, uğultu, zangırtı, seste bozulma yok. Sadece sinyal verince veya arka camları indirip kaldırınca tek bir sefer çıt diyor. Yani röle kontağı çekince amfi etkileniyor.
Sanırım dediklerinizden sonuçla cam motoru (+) kablolarının yakınından geçtiği için onlardan ve sinyallerin şasesiyle anfinin şasesi aynı yere bağlı olduğuna da ordan etkileniyor.

Mecburen yine bunların yanından geçecek. Acaba kaliteli RCA kabloda bunlardan etkilenme olayı engellenebilir mi?

kaliteli rca kabloların izolasyonu ipek kablolardan oldugu için dişardan gelen sinyaller etkileyemiyor. bende ki sistemde iki tarafı sökmemek için bütün kabloları bir arada geçirdim. ( şansımı denemek için ) herhangi bir problem olmadı.sisteminize kıyaslamak için söylüyorum bende bağlantılarını sizin yaptıgınız yerden yaptım. sigorta kutusunun yanından geciyor.

yukarı da yazdığım 4 maddeyi kontrol ederseniz çözüm açısından faydalı olacaktır. 2 kanal modundan hoparlörleri çıkartmanız iyi olur yüklendiğinizde yanacaklardır.şu an 100 rms lik hoparlörlere 180 rms yüklüyorsunuz

yapabileceğim birşey olursa telefondan yardımcı olmaya çalısırım. burdan da yazabilirsiniz
 
Amfi düzenlemesi

kaliteli rca kabloların izolasyonu ipek kablolardan oldugu için dişardan gelen sinyaller etkileyemiyor. bende ki sistemde iki tarafı sökmemek için bütün kabloları bir arada geçirdim. ( şansımı denemek için ) herhangi bir problem olmadı.sisteminize kıyaslamak için söylüyorum bende bağlantılarını sizin yaptıgınız yerden yaptım. sigorta kutusunun yanından geciyor.

yukarı da yazdığım 4 maddeyi kontrol ederseniz çözüm açısından faydalı olacaktır. 2 kanal modundan hoparlörleri çıkartmanız iyi olur yüklendiğinizde yanacaklardır.şu an 100 rms lik hoparlörlere 180 rms yüklüyorsunuz

Murat kardeşimin tavsiyelerine göre bazı işlemler yaptım. Cadence marka yeni bir amfi kablo seti aldım. Amacım arka cam açma düğmelerini kullanınca yaşanan röle çekmeleri sonucu oluşan hoparlörden duyulan çıt çıt seslerini kesmekti.

İlk önce yeni ses kablolarını direkt teybin amfi çıkışına bağlayıp, koltukların üstünden uzatıp amfiye bağladım, sonuç değişmedi. Sonra şase bağlantısını aracın dışından uzattığım yeni kabloyla direkt akünün (-) kutbundan yaptım, olmayınca bu sefer 12V bağlantısını yine araç dışından akünün (+) kutbuna bağladım ses yine kesilmedi. RCA çıkışlarına şase verdim, gain ayarlarını en dibe getirdim, en sonunda da parazit kesici bağladım (bas sesleri kesti bu sefer) ama yine değişen bir şey olmadı.
Ben de bunu kabullendim. :D Sanırım kendi icadım röleli kumanda edilen arka cam düğmelerini kullanırken bu sesler gelecek. Ancak motor sesi, cızırtı falan yok, ses çok berrak. Sadece röleler aç kapa yaparken çok az bir çıt sesi geliyor.

Hazır ortalık dağınıkken amfiyi daha derli toplu bir hale getirdim. Montaj yeri olarak sol arka köşedeki sabitleme kemerleri olan boşluğu seçtim. Böylece bagajda hiçbir yer kaplamıyor. Sol üst kşe hariç diğer 3 köşeden bagaj döşemesine vidalama yaptım. Sonra da 2 kemeri de sımsıkı bağladım. Taş gibi oldu, kıpırdama yok.
attachment.php


Ayar kısımları üstte kaldı. Tornavida giriyor ve gözle de yapılanlar görülebiliyor. RCA kabloları da üstte.
Altta ise hoparlör, (+) (-) ve Remote Control kabloları kaldı. Bu bağlantı klemensini de yanmaz Tesa bant ile sarıp etrafa herhangi bir şekilde temas etmelerini engelledim.

Amfiye gelen (+) kablosunu tek bir spiral hortumdan, diğer kabloları da kalın bir spiral hortumdan geçirdim. Böylece aracın orijinal tesisatlarıyla birebir aynı görüntü oluştu.

attachment.php


Bunları sol üst köşede bulduğum delikten çamurluk içine doğru sarkıtıp oradan arka stopun kablolarına kadar halıfleks arkasından geçirdim.

attachment.php


attachment.php


Kenarda köşede olunca hem ortalığı kaplamıyor, hem de ayarlarını bu haliyle çok rahat değiştirebiliyorum. Daha önceki halinde kablo uzunlukları yetmemişti. Yeni aldığım kitle ikisini birleştirince tüm bunları yapmaya mesafe kaldı. Ancak şöyle söyleyeyim, röle çıtlamalarını saymazsak çıkan ses çok net ve duruma göre gayet iyi bas ses de alınabiliyor.

attachment.php
 
Mercekli sis farına Xenon

Bir süredir aklımda olan bir projeyi sonunda yapmaya karar verdim. Mercekli olan sis farlarıma 4300K Xenon kiti taktım.

Ancak öncelikle şunları belirtmeliyim. Sis farlarım Mercekli H3 farlardır. Yani normal fara xenon takmadım. Farlar mercekli olduğu için yapısı gereği 15m.den uzağa kuvvetli ışık vurmuyor. Yani karşıdan gelenin gözlerini alması (tepe üstleri dahil) asla mümkün değil. Far içindeki perde bunu önlüyor. Mercek te normal far merceklerine asla benzemiyor. Bu sistemi yaptıktan sonra baya bir gece yolculuğu yaptım, bir kere bire sellektör yemedim çok şükür. ;)

Aşağıdaki fotoğrafta (resim benim değil ama mercek şekli aynı) görüldüğü gibi mercekte çizgili bir yapı var. Bu da ışığın normal far merceklerinde olmadığı şekilde yanlara doğru da dağılmasını sağlıyor:
attachment.php


Renk olarak da orijinal Xenon rengi olan 4300K seçtim. Aydınlatma olarak sarımsı rengi ve kuvvetli ışığı sayesinde sisli havada en iyi aydınlatmayı sağlıyor. Muayene öncesi için de elimde Osram NightBreaker H3Plus ampuller mevcut :D

İlk olarak projektörü söküp alüminyum bantı açtım. 1 yılı aşkındır aynı vaziyette duran farlar hiç su almamıştı. Xenon ampulü takıp yuvasına sabitledim. Tekrar ısıya dayanıklı alüminyum bantla etrafını sardım. Bu sefer demir tellerle yuvasına sabitledim. Dış kısmından da plastik cırtlarla ilave sabitleme yaptım.

attachment.php


Dışına bir kap yapmak zor geldi açıkçası :rolleyes:
Plastik kelepçelerin üzerlerine ve diğer boşluklara kırmızı silikon sıktım. Aynı demirin üstüne çimento döker gibi bir şey oldu. Cırt sertleşse bile ısıya dayanıklı silikon hiçbir şekilde kopmayacağı için bağlantı sağlam kalıyor. (Denemiştim, ayrıca silikonu sökmek bile baya uğraştırıyor)

attachment.php


Bağlantılardan sonra en son olarak da alüminyum bantla tüm boşlukları kapayacak şekilde yalıtımı yaptım.

attachment.php


Balastları radyatör önündeki tamponun alt plastiğine sabitledim. Yukarlarda farların balastları vardı ve bi-xenonların arka kısımları da baya yer kaplıyor. Ancak buralar kalmıştı.

attachment.php


Üstteki fotoğraftaki görüntüden sonra biraz daha kabloları sabitleme işlemleri yaptım. Tüm kablolar spiral hortumlar içerisinden geçirildi.
Elektrik bağlantısı ise kiti aldığım yerden temin ettiğim Xenon akü bağlantı seti sayesinde oldu. Aküden (+) ve (-) gelip sigorta ve röleye giriyor. Röleden de balastlara gidiyor. Rölenin enerjisi de sis soketinden alınıyor.

Şu an gece aydınlatmam çok daha iyi oldu. Ancak son olarak Bi-Xenonların ampullerini değiştiricem. Orijinal Osram D2S Cool Blue Intense Xenarc Xenon ampul aldım. 384 lira para saydık ama kesin değecektir. Hem tamamen orijinal hem de 5500K rengiyle en iyi beyaz aydınlatma.

Sisler gelirsek son hali böyle. Sadece sislerle:
DSC_0070_zpsljycf8mf.jpg


6000K xenonlarla birlikte:
DSC_0072_zpsujfxapkw.jpg
 
Bir süredir aklımda olan bir projeyi sonunda yapmaya karar verdim. Mercekli olan sis farlarıma 4300K Xenon kiti taktım.

Ancak öncelikle şunları belirtmeliyim. Sis farlarım Mercekli H3 farlardır. Yani normal fara xenon takmadım. Farlar mercekli olduğu için yapısı gereği 15m.den uzağa kuvvetli ışık vurmuyor. Yani karşıdan gelenin gözlerini alması (tepe üstleri dahil) asla mümkün değil. Far içindeki perde bunu önlüyor. Mercek te normal far merceklerine asla benzemiyor. Bu sistemi yaptıktan sonra baya bir gece yolculuğu yaptım, bir kere bire sellektör yemedim çok şükür. ;)

Aşağıdaki fotoğrafta (resim benim değil ama mercek şekli aynı) görüldüğü gibi mercekte çizgili bir yapı var. Bu da ışığın normal far merceklerinde olmadığı şekilde yanlara doğru da dağılmasını sağlıyor:
attachment.php


Renk olarak da orijinal Xenon rengi olan 4300K seçtim. Aydınlatma olarak sarımsı rengi ve kuvvetli ışığı sayesinde sisli havada en iyi aydınlatmayı sağlıyor. Muayene öncesi için de elimde Osram NightBreaker H3Plus ampuller mevcut :D

İlk olarak projektörü söküp alüminyum bantı açtım. 1 yılı aşkındır aynı vaziyette duran farlar hiç su almamıştı. Xenon ampulü takıp yuvasına sabitledim. Tekrar ısıya dayanıklı alüminyum bantla etrafını sardım. Bu sefer demir tellerle yuvasına sabitledim. Dış kısmından da plastik cırtlarla ilave sabitleme yaptım.

attachment.php


Dışına bir kap yapmak zor geldi açıkçası :rolleyes:
Plastik kelepçelerin üzerlerine ve diğer boşluklara kırmızı silikon sıktım. Aynı demirin üstüne çimento döker gibi bir şey oldu. Cırt sertleşse bile ısıya dayanıklı silikon hiçbir şekilde kopmayacağı için bağlantı sağlam kalıyor. (Denemiştim, ayrıca silikonu sökmek bile baya uğraştırıyor)

attachment.php


Bağlantılardan sonra en son olarak da alüminyum bantla tüm boşlukları kapayacak şekilde yalıtımı yaptım.

attachment.php


Balastları radyatör önündeki tamponun alt plastiğine sabitledim. Yukarlarda farların balastları vardı ve bi-xenonların arka kısımları da baya yer kaplıyor. Ancak buralar kalmıştı.

attachment.php


Üstteki fotoğraftaki görüntüden sonra biraz daha kabloları sabitleme işlemleri yaptım. Tüm kablolar spiral hortumlar içerisinden geçirildi.
Elektrik bağlantısı ise kiti aldığım yerden temin ettiğim Xenon akü bağlantı seti sayesinde oldu. Aküden (+) ve (-) gelip sigorta ve röleye giriyor. Röleden de balastlara gidiyor. Rölenin enerjisi de sis soketinden alınıyor.

Şu an gece aydınlatmam çok daha iyi oldu. Ancak son olarak Bi-Xenonların ampullerini değiştiricem. Orijinal Osram D2S Cool Blue Intense Xenarc Xenon ampul aldım. 384 lira para saydık ama kesin değecektir. Hem tamamen orijinal hem de 5500K rengiyle en iyi beyaz aydınlatma.

Sisler gelirsek son hali böyle. Sadece sislerle:
DSC_0070_zpsljycf8mf.jpg


6000K xenonlarla birlikte:
DSC_0072_zpsujfxapkw.jpg

Proje güzel

Kullanılan mercekler hella micro de olarak geçen mercekler mi abi ?
 
Proje güzel

Kullanılan mercekler hella micro de olarak geçen mercekler mi abi ?

Doğrusu mercekler çıkma olduğu için etiketleri yıpranmış, marka gitmiş. Ama o dediğin türden olmalı.
 
Astra G ani fren ikaz rölesi

Daha önce bitirdiğim küçük bir proje daha. Bugüne kadar birkaç kere de beni kazadan kurtaran ve bence herkeste bulunması gereken bir şey. Ani Fren İkaz Rölesi.

attachment.php


ELO firmasına mail ile ulaştım. Bana hesap numaralarını verdiler. Havale ile ödemeyi yapıp adresime gönderdiler. 26.55TL tuttu.

Bağlantı şeması şu şekilde:

attachment.php


Bağlantı yeri olarak sol arka lamba grubunun soketini kullandım. 49a soketine sağ arka sinyalin (+) ve 49b soketine de sol arka sinyalin (+) kablosundan ek aldım. 31 nolu ucu bagaj zemininde sol arkadaki şase noktasına bağladım. 15 nolu soketten sigorta kutusuna kablo çektim. Amerikan park için de kullandığım 31 nolu sigorta çıkışını kullandım. Normalde bu sigorta arka cam sileceğini kumanda ediyor. Ancak aracım sedan ve böyle bir tesisat zaten yok.

Kabloların yalıtımını yaptık.
attachment.php


Rölenin üzerinde bir buton bulunuyor. Bununla hangi frenleme şiddetinde çalışacağı ayarlanıyor. 4 kademeli bir ayarı var. Fabrika çıkışı olarak 2. kademe geliyor. Eğer ayarlamak gerekirse butona basınca bir üst kademeye geçiyor ve o kademenin sayısı kadar dörtlüleri yakıyor. 1 orta sertlikte bir frenlemede yakarken 4 çok sert bir frende devreye giriyor. En ideali 2.

Bunun montajında en önemli şey rölenin konumu. Ok yönü aracın önünü gösterecek ve üstte kalacak. Yere mutlaka paralel konumda olmalı. Yoksa yokuş yukarı veya aşağı giderken bile dörtlüleri yakabilir. Ya da ani fren yapınca yakmaz.

Bu paralelliği ancak bagajın üst kısmında arka cam önü pandizotu ile çamurluğun birleştiği yerde halıfleksin üstünde buldum. Önce çift taraflı bantla şaseye yapıştırdım. Sonra plastik kelepçeyle yerine iyice sabitledim.

Fotoğrafı biraz yan çekmişim ancak seviyesi yere tam paralel.

attachment.php


Ani şekilde frene sert basınca dörtlüleri 10 defa yakıyor. Ama dörtlü yandığı gibi sinyal koluna dokunursanız röle, dörtlüleri yakmayı kesiyor.
 
Astra G kafalık monitörleri

Astra G aracımın şoför ve yolcu koltuğu kafalıklarını multimedya monitörlerle değiştirdim. Aldığım ürün Eversonic DVD728PS. Ekran boyutu 7".

DSC_0018_zpsw9vhzexj.jpg


Ürün oldukça özellikli. Pioneer AVH-X7500BT cihazıma bağladım. Enerji bağlantısını yeni yaptığım sigorta kutusundan aldım. Bu sigorta kutusu şöyle: Aküden bagajdaki anfiye giden kalın kablodan yine aynı kalınlıktaki (8GA) kabloyla ek aldım. Bu kabloyu önce tekli bir hat üstü sigortaya, oradan da GM marka yüksek akıma dayanıklı bir röleye kontak girişi olarak bağladım. Kontak çıkışını da 5li hat üstü sigortalara dağıttım. Herbiri ayrı sistemlere enerji sağlıyor. Böylece aracın sigorta kutusundaki multitimer'ı yormamış oldum. Rölenin bobin uçlarını da kontağa bağladım. Yani bu sistem ancak kontak açılıp (ilk kademesinden itibaren) röle çekince çalışıyor, herhangi bir şeyi açık unutup aküyü bitirme derdi yok. (Bağlı sistemler: Kafalık monitörleri, Anfi, Araç takip kamerası, Navigasyon modülü, Araç içi led aydınlatmalar)

attachment.php


Tüm sistem küllüğün altında. Görüntüdeki dağınık hali. Sonra yalıtımı yapıp topladım.
attachment.php


Bu sigortalardan birini kafalık monitörlerine bağladım. Alttaki resimdeki kutular monitörlerin kendi devre kutuları.

DSC_0016_zpsla9k1tfa.jpg

Enerji ve ses+video kablolarının demeti birleşip tek kablo haline getirilmiş. Bu kabloyu da el freninin altında orta konsolun alt kısmından çıkarıp koltukların kızaklarının etrafından dolanıp koltuk arkalarından iç kısma verdim. Video+ses kablolarını da yine vitesin altından teybe ulaştırdım. Şu an teybin arkasında onlarca kablo bağlı. :D
DSC_0017_zpsdolmrhtd.jpg


Kafalıkların metal çubuklarının içleri boş ve kablolar buradan koltuk içine giriyor. Her araca uyan başlık sabitleme aparatları kutusundan çıkıyor. Ayrıca iki kafalık demiri birbirine yaklaştırılıp uzaklaştırılarak deliklere tam denk gelmeleri sağlanıyor.


Gelelim özelliklerine. İlk olarak üzerinde bazı bağlantılar var. USB (arkadakiler telefonlarını şarj edebiliyor), kart okuyucu (SD/MMC/MS), kulaklık çıkışı, AV bağlantısı ve DC12V bağlantısı.

DSC_0155_zpsuhovgrj8.jpg


Üzerinde kendi hoparlörleri de var.
Ürün ayrıca bir DVD player. Açma butonuna basınca ekran yukarı kalkıp DVD bölmesi açılıyor. Yaygın kullanımda olan tüm formatları destekliyor.

DSC_0149_zpsrayp1mbs.jpg


Türkçe menülere sahip bir arayüzü var. Görüntü genişliği 16:9. Her türlü ses ve görüntü ayarı monitörlere ayrı ayrı yapılabiliyor. FM Transmitter özelliği sayesinde oynatılan içeriği araç hoparlörlerine de veriyor.
Ayrıca yanında verilen oyun DVD'siyle oyun da oynanabiliyor. (Internetten yenileri indirilip DVD'ye çekince onlar da oynanıyor.) Bunun için 2 adet te kablosuz oyun kumandası var.

Aracımdaki 3 monitörün çalışma şekli hep beraber aynı içerik veya her birinde tek tek ayrı içerik şeklinde.

  • İlk şekilde Pioneer teypte oynatılan video diğer 2 monitörde de aynen oynatılıyor.
  • İkinci şekildeyse sadece şoför koltuğundaki monitörde oynatılan içerik (DVD, hafıza kartı veya USB) araç teybi ve diğer monitörde oynatılıyor ve ses te aktarılıyor. (Teybin tek video girişi olduğu için sadece şoför koltuğundakinin ses+video çıkışını kullandım.)
  • Üçüncü şekilde de herkes kendi ekranında kendi içeriğini oynatıyor.
Mesela alttaki resimde teypteki içerik şoför arkasındakiyle aynı ama diğerinde DVD'den başka video oynuyor.
DSC_0150_zpsak0yplpe.jpg



Yanında verilenlerse monitör başına birer adet oyun DVD'si, DVD kumandası ve hem oyun hem de diğer tüm işlevler için multimedya kumanda.

DSC_0154_zps0j9f7xxj.jpg


Ürün fermuarlı kapağa sahip. Böylece içeriği belli olmadığından güvenliği sağlanmış oluyor.

DSC_0156_zpsmjlycsvl.jpg


Ürün deri kaplı. Dikişli olduğu için istenirse aracın aynı kumaşıyla kaplanabilir. İleride düşünebilirim. Ancak gri rengi aracın gri döşemesiyle uyumsuz durmuyor, şu an gayet iyi.
Fotoğrafları akşamüstü flaşla çektiğim için daha parlak durmuş.

Sık sık kalabalık şekilde uzun yol yaptığım için arkadakilere iyi bir eğlence oldu. İsteyen istediğini izliyor, isteyen oyun oynuyor, kimisi de telefonunu şarj ediyor.

DSC_0147_zpsyuad8jj7.jpg


DSC_0148_zpshn9d7seq.jpg


DSC_0151_zpsxpftf3kp.jpg


DSC_0153_zpsui5hqhtx.jpg


DSC_0152_zps88tlmye5.jpg
 
Osram Xenarc Cool Blue

Xenonlarım 6000K Forza markaydı. Bi-Xenon için olan D2S ampullerdi. Rengi hafif maviye çalan kristal beyazdı. Görüntü dört dörtlük, aydınlatması da iyi ama siyah asfaltta ve yağmurlu havalarda aydınlatması istediğim gibi olmuyordu. Çünkü aynı hava koşullarında yanımdan 4300K Xenonlu bir araç geçerken onun aydınlatmasının daha iyi olduğunu görüyordum.

Sonunda battı balık yan gider deyip paraya kıyıp Osram Xenarc Cool Blue ampuller aldım. Işığın rengi 5000K. Karşıdan bakınca farlar hala beyaz duruyor. Görüntüde kayıp yok yani. Ama aydınlatma bambaşka oldu. Araştırmadım ama gördüğüm kadarıyla ışık şiddeti eski Forza'lardan kat kat fazla. Baya güçlü. renk olarak da çok hafif sarımsılık var. Bu da kötü havalarda da en iyi aydınlatmayı sağlıyor. Denemek için tek farı değiştirdikten sonra gündüz duvara karşı farları açtım. Osram gayet netken diğeri silik duruyordu.

Ampulu değiştirmek için farı komple söktüm. Çünkü far yükseklik seviyesini ayarlarken çerçeveye sürtme yapıyordu ve sağ sol farklı seviyede kalıyordu.

Merceğin çerçevesini üst kısımdan tıraşladım. Aynı şekilde kısa far tasının üst kısmını ve dış far çerçevesinin aynı bölgesini tıraşladım. Bir de komple far gövdesinin merceğin arkasına yakın kısımlarını kestim. Çünkü vidalarla yükseklik ayarı yaparken belli bir yerde mercek gövdeye deyip kastırıyordu. Artık far tasları ve mercek hiçbir yere değmiyor. Tüm bunlar 2 günümü aldı. Çünkü bizim Astra'ların farları çok dar ve Bi-Xenon gibi koca mercekler ucu ucuna sığıyor.

DSC_0134_zpsjivgdoqc.jpg


İş bittikten sonra önce mercek ve far tasının etrafını ısıya dayanıklı alüminyum bantla kapladım. Far tasını fara yerleştirdikten sonra da farın arkasındaki açıklıkları aynı bantla kapladım. Ancak içteki far motoruna bağlı far taslarıyla dış kısımdaki bantlar birbirine değmiyor. Bantın buraya denk gelen kısımlarını arkalı önlü bantlayıp birbirlerine yapışmamalarını sağladım. Ayrıca dıştakini daha gergin yapıştırıp bu teması engelledim.
Dışına aslında kap yapmayı düşündüm ama farın bulunduğu bölüm zaten daracık ve pek çok cihaz mevcut. (Alarmın sireni, LDR modülü, Amerikan park modülü, Bi-Xenon uzun modülü vs.)

attachment.php


attachment.php


Bantlama bitince ısıya dayanıklı siyah boyayla boyadım. En azından renk olarak sırıtmıyor artık. :D

DSC_0137_zpsrlhyhyy1.jpg


Aslında farlardaki tüm ampulleri değiştirdim. Alttaki fotoğrafta şoför tarafı yenileriyle diğeri eskileriyle.
Xenonlar Osram D2S Xenarc Cool Blue 5000K
Uzunlar Osram HB3 Night Breaker Unlimited 4000K
Parklar Photon 5 Beyaz Ledli T10
Sinyaller Osram Diadame Chrome

Sağ taraftakilerse Forza 6000K Xenon - normal halojen park ampulü - Photon HB3 Xenon Efect uzun ampulü - Osram Diadame Chrome
attachment.php


Osram'ın Xenon rengi net bir şekilde beyaz, diğeri mavimsi. Park ampulü de kuvvetli bir beyaz ışığa sahip. Ampulün hem üst hem de yanlarında LED olduğu için far tasını da daha iyi kullanıp güçlü ışık veriyor.

Burada yolcu tarafındaki eski ampuller görünüyor:
attachment.php


Burada da şoför tarafındaki yeniler: (Işık şiddetleri ve renklerin farkı gayet net anlaşılıyor)
attachment.php


Tüm iş bittikten sonra far seviye ayarını yaptım. Bunun için duvara kadar arabayı dayadım. Far desenini kağıt bantla duvara işaretledim. 10 metre arabayı geri çektim. Farın üstünde açı olarak %1 yazıyor. Yani her 1 metre geri gidişte far çizgisi 1cm aşağı inmeli. İlk çizginin 10cm aşağısını işaretleyip farların seviyelerini vidalarıyla bu çizgiye çektim. Duvar fotoğrafını daha sonra eklerim. Şimdilik karşıdan çektiğim resim var.
Burada farlar 5000K sisler ise 4300K. Ancak fotoğrafı flaşlı çektiğim için sislerde mavimsilik olmuş. Normalde birbirlerine çok yakınlar ama aradaki 700K fark sisleri biraz daha sarıya yakın yapıyor.

DSC_0165_zps0svtyejy.jpg


İlave olarak başka bir iş daha yaptım. Gece uzun süre uzunlarla gidince Bi-xenonun perde motoru herhalde ısındığı için geri çekmemişti. Birkaç kez yaşadım. Belki de Valeo'larda selenoid yerine elektrik motoru kullanıldığı içindir. İstediğim zaman bu motorları devredışı bırakmak için bir kumanda yaptım.
5 bacaklı bir röleye sol uzun far soketinden (+) kablo geltirip röle kontak girişine bağladım. Normalde kapalı olan röle kontak çıkışını da bi-xenon perde motorlarına bağladım. Rölenin bobin ucun için küllüğün altındaki kendi yaptığım sigorta kutusundan vites önündeki butonlardan ikinci sıra soldan birinciye bağladım. Buradan da rölenin bobin ucuna bağladım. Bobin çıkışını da şaseye bağladım. Böylece normal halde uzun-kısa olayında bi-xenon perde motorları çalışıp sellektör yapıyor. Ama ben butonu açınca röle çekiyor ve motorlara hiçbir şekilde enerji gitmiyor. Böylece sadece kısa far Xenon merceği varmış gibi davranıyor. Muayeneye giderken H7 halojen ampulü tıraşlayıp takıp bu tesisatla gidicem. :)

DSC_0158_zpssa03bsfc.jpg


Sigorta kutusuyla ilgili ayrıntıyı kafalık monitörleri konumda anlattım:
http://www.opelim.net/forums/astra-tuning/111667-astra-g-kafalik-monitorleri.html

Butonları da şöyle anlatayım. Kenarlardakiler kademe ayarlı koltuk ısıtmaların. Sol içteki 1-0 kapı altı lazer logoların. Sağ içteki 3 kademelinin 1. kademesi Amerikan parkın kontak anahtarı bağlantısı, 2. kademe ise gündüz ledlerinin +12V bağlantısı. (Aynı anda ikisi de yansın istemedim.)
Ortadaki siviçler ise üst sıra
1.Roadstar navigasyon modülü +12V bağlantısı
2.Navigasyon üzerine bağladığım bilgisayar kasalarındakilerden bir fanın +12V bağlantısı. (Yazın baya ısınıyor) (Fan için buton yapma sebebim, direk bağlayınca anfiden fan zırıltı sesi geliyor. Anfiyi de fanı da direkt aküye bağlasam da kesilmedi.)
3.Araç takip kamerasının +12V bağlantısı. (Parçacıdan çakmaklık aldım. Uçlarını buna bağladım. Kameranın çakmaklık kablosunun ucunu da bu çakmaklığa sokup etraflarını yalıtıp sigorta kutusunun yanına monteledim.)
4.Anfinin teyp için Remote Control kablo bağlantısı. (Anfi istediğim zaman çalışsın diye teybin açıldığını bildiren kabloyu bu buton üzerinden geçirdim.)
Alt sırada sadece soldaki bağlı, diğerleri şimdilik boş. Bu sol birinciye de Bi-Xenon'ların perde motorlarını devredışı bırakan rölenin bobin ucu bağlı.
 
Abi sen uçmuşsun 12 sayfayı hiç sıkılmadan okudum eline sağlık harikalar yaratmışsın :) Maşallah aracın 10 numara 5 yıldız olmuş :)
 
Geri
Üst