Astra G Tekirdağ

Ön camı değiştirdik

Tekirdağ - Büyükkarıştıran arasındaki o muhteşem beyaz çakıllı duble yol sonunda ön camımla bütünleşti. Çatlattık sonunda. Aracımın 3. ön camı oldu, yaptım hayır duamı. :mad:

Olmuşken yağmur sensörü olandan alayım dedim. Mini kasko yaptırdığım için cam değişimi yok. Servisten orjinali dünyanın parası. Şekil verilmemiş hali olan düz camı üreten şirkette çalıştığım için Doraglass camı taktırdım. Tekirdağ yetkili şubesinde işçilik dahil 260TL tuttu. Optik olarak Ream diye tabir ettiğimiz görüntü bozukluğu yok. (İlk değiştirdiğim Pilkington camında vardı). Bu camları Dora bizden ham cam plakası olarak alıyor, sonra kalıba sokup şekil verip baskısını yapıp satıyor.

Yağmur sensörü için ayna kısmının baskısını büyük yapmışlar. Ortasında sensörün takılacağı boşluk var. Şu an için yağmur sensörüm olmadığından oraya far sensörünün algılayıcısını taktım ve geri kalan kısımları siyah tesa bant ile bantladım. Aynayı taktım ve ayna kapağını üstüne monte ettim. Artık herşey orijinal oldu.

attachment.php


attachment.php


Bakalım bu muhteşem ötesi, Avrupa ve ABD standartlarının çok çok üstünde olan duble yola ne kadar dayanabilecek.
 
Far desenleri

Bir türlü zaman bulup da düzgün bir fotoğraf çekme fırsatım olmadı. Evin önünde çektiğim fotolar.
Burada önde bir kaldırım var. Aslında kesilme çizgilerinin yerden yüksekliği 60cm civarı. Ama ikisinin seviyelerini tutturamamışız, bir de sağdaki biraz dönük galiba. :sorry:

attachment.php


Uzunları yakınca seviyenin tutmadığı halojenlerden belli oluyor. Haftaiçi bir ara halledicem. Xenonlar etrafı ve ilerisini çok güzel aydınlatıyor ama halojenlerin desteğiyle hem çok daha ilerisi hem de yakın bölgenin aydınlığı artıyor. Ama sellektörde bi-xenonun flaş çakma etkisi en güzeli. Uzunlarla inadına gelen kekolara çakınca söndürmeyenini görmedim.:sopa:

attachment.php


Sisi de çektim ama bulanık çıktı. Yine de ışığın dağılmadığı, o kaldırımın hemen üstünde kesilme çizgisi yaptığı görünüyor.

attachment.php


Projeyi Eylül başında yapmıştım. Dün DRL ile uğraşırken baya inceledim. 4 merceğin de hiçbirinde su, toz alma olayı olmamış. Sadece sislere ilave yaptım. Pekçok arkadaşın da önerdiği gibi cırtlara 1,5mm. kalınlığında bahçe telinden ilave yaptım. Aynı bağlantı noktalarına bu telden de takıp sabitledim. Ayrıca merceğin önüne koyduğum su borusu contasından bir tane daha taktım. Çift conta ile mercek, yuvasına daha iyi oturdu. Çünkü önceden metal kısmı biraz dışarı çıkmıştı. Çerçeve de olmadığına gözüme batıyordu.
 
Bi-Xenonları alırken gaza gelip DRL seti de almıştım. Ürün 6 tane power LED'den oluşuyor. 2 takım var. Su geçirmez bir şekilde metal levhaya montajlamışlar. Bunları besleyen sürücü devresi var. Sigorta ile koruması da sağlanıyor. 6600K beyaz renkte yanıyorlar. Lensler 30 derecelik, 12W gücünde ve 1200 lümen şiddetinde yanıyor. Direkt bakılamıyor, kuvvetli yanıyor bence.

Ledler:
drl_zps66b0c1de.jpg


Modül:
modul_zps78e164e6.jpg


Hep düşündüm nereye montaj yapsam diye. Benim model aracı olanlar genelde sis farı bölgesine takmışlar. Ama ben tamponu deldirip sis farı taktırmıştım. Kaputtaki ızgaraya veya alttaki ızgaralara taksam dedim, hoş durmuyor. Sonra denemek için tampon ekindeki boşluklara bir takayım dedim. Cuk oturdu. Yani 7li olsa asla girmez.

Tesisat şu şekilde:
Modüle park lambası soketinin (+) ucundan bir bağlantı yapılıyor. Sonra kontaktan gelen bir kabloya ek yapıp modüle bağlanıyor. Ben Amerikan park modülündeki kontak bağlantısını kullandım. Bu da vitesin önündeki bir anahtarla sağlanıyor. Yani Amerikan parkı da DRL'yi de istediğim zaman açıp kapatabiliyorum. Sonra modülün şase bağlantısını yaptım. LED (+) klemensine ise 2 kablo bağladım. Üstteki fotoğraftaki bu sigortalı kabloları da ledlere uzattım. LED'lerin şaselerini de modülün LED (-) klemensine bağladım.

Farlar kapalıyken tam güçte yanıyorlar. Ama park veya farları açınca yarı güce düşüp kısık yanıyorlar.

Modülü yanmaz bant ile sardım.

DSC_0001_zps45eab15f.jpg



Modülü, Amerikan parkın ve alarm sireninin yanına koydum. Kırmızı renkli 10A sigortalar da altta görünüyor.

DSC_0003_zps833a1e29.jpg


LED'lerin montajı için ise lambaları tampon ekindeki boşluğa geçirdim. Yuvarlakların toplam genişliği tampona tam denk geldiği için sıkı bir şekilde geçiyorlar. Yönlerini olabildiği kadar aşağıya çevirdim. Sonra arabayı kriko ile kaldırıp iç taraftan ısıya dayanıklı kırmızı silikon ile plaket ve tampon arasındaki tüm boşlukları doldurdum. Her yerinden destekli olduğu için düşmez. Ayrıca kablosunu da kelepçelerle sabitledim.

Silikonu kaçırmışız, ama yakından belli oluyor. Arabayı da günlerdir yıkamadık.

DSC_0004_zpseb0cbb9a.jpg


Bu boşluklar sanki bunun için yapılmış. :) Bence orjinalden varmış gibi oldu.

DSC_0005_zps50fdc0da.jpg


DSC_0006_zps5a679e06.jpg


Parklara da led ampul taktım. Tüm ışıklar beyaz oldu böylece. Ama uzun halojenler beyaz ışık vermesi için maviye boyalı olduğundan mavi bir yansıma var.
DSC_0007_zpsfbf90c7e.jpg


attachment.php


attachment.php


attachment.php


DSC_0011_zps24e9866a.jpg


Tampon ekinin yapısındaki kavis nedeniyle boşluklar da açılı. LED'ler de böylece biraz açılı duruyor. Böyle daha iyi.

attachment.php


attachment.php
 
Pioneer GM-A6604 Amfi

Pioneer GM-A6604 Amfiyi alıp bağladım. Araç içindeki toplam seste bas oranı inanılmaz arttı. Subwoofer bağlamaya hiç gerek yok şu an. Arka pandizottaki JVC hoparlörler bu etkiyi sağlıyor.

Normalde teybin arka hoparlör çıkışlarına paralel bağlıydılar. Sesi yükseltince boğulma başlıyordu. Ancak bas miktarını kısınca ses netleşiyordu ama ses de çok tiz oluyordu.

Eski kablolarıyla bağlantılı hali:
DSC_0016_zps6286c74d.jpg



Artık ses nekadar açılsa da bas seste bozulma olmuyor ve toplam ses gayet net.

Ürün Pioneer GM-A6604 4 Çıkışlı Köprülenebilir Amfi. 359,90 TL
http://www.hepsiburada.com/liste/pi....aspx?productId=otaytgma6604&categoryId=26050

760W maksimum gücü var. Şu an 2x180W şeklinde çalışıyor. Sadece kolonlar bağlı. Kapı hoparlörleri direkt teybe bağlı.

DSC_0010_zpsff29723c.jpg



attachment.php



Fotoğrafta ön yüzü görünüyor. Burada 2CH seçili. Teybin RCA çıkışlarından arka hoparlör için olanlarını burada Channel A tarafına bağladım. RCA kablosu olarak Harward HR-HR8GA marka set kullandım. En sağdaki ayar ile de bas miktarı ayarlanabiliyor.
attachment.php



Arka görünüşü bu şekilde. 8GA setin güç kablosunu direkt aküden aldım. Akü çıkışına önce yanında verilen sigorta kutusunu bağladım. Kabloyu araç içine sol sileceğin önündeki plastiğin altında bulunan contalı delikten geçirerek soktum. Şoför tarafından sol arkaya kadar kapı fitillerini kaldırıp alttan geçirdim. Şase bağlantısı sol stop lambasının altında bulunan şase noktasından yaptım. System kontrol bağlantısını teybin Amfi kontrol çıkışından aldım. Teyp açılınca bu bağlantı enerjileniyor. Kapanınca da amfiyi de kapatıyor. Bu kablo ve RCA ses kablolarını sağ yolcu kapısından sağ arkaya kadar kapı fitillerinin altından geçirdim.
Fotoğraftaki hoparlör bağlantıları, kanal sayısına göre değişiyor. Kullanma kılavuzundaki 2 kanal bağlantı şemasına göre bağladım.
attachment.php



Açıkta kalan tüm ek yerlerini önce elektrik bantıyla, sonra da yanmaz Tesa bantla bantladım. Bagaj içinde de spiral hortum içinden geçirdim. Amfiyi de sol çamurluk üzeri halıflekse vidaladım.
attachment.php


Amfiye bağlanan kabloların sarkmasının sebebi ise kabloların boylarının ancak o kadar olmaları. Herbiri toplam 5 metre uzunluğundaydı. Araya ek yapmak istemedim. Ancak böyle bağlandıklarında boyları yetti. Yani kenarlardan geçirip sabitleme imkanım yoktu. Sadece bagajın tavanından geçirebilmeme izin verdi.
attachment.php


Ses sistemi artık gayet net oldu. Ön arka balans ayarı normal konumundayken pandizottaki kolonların sesi daha fazla çıkıyor. Sesi dengelemek için teybin Sonic Control özelliğinden ses merkezi noktasını biraz öne çektim. Böylece önlerin sesi artarken arkaların biraz azaldı ve toplam ses dengeli oldu.
Tüm sistem Pioneer olunca uyum sorunu yok ve temiz bir ses elde edilebiliyor.
 
Valla Ne deseem bilemedim. inanin cok imrendim güle güle kullanin..
 
Valla Ne deseem bilemedim. inanin cok imrendim güle güle kullanin..

Teşekkür ederim. Asıl eğlenceli olan kısmı kendi başına birşeyler yapabilmek. Belki profesyonel biri aynı işleri çok çok daha iyi yapar ama el emeği gibisi yok bence.
 
güzel olmuş

amfinin yeri daha güzel bir yerde olsa hoş olurmuş bu sekilde biraz ortalıkta kalmış. bir de keşke rca kablolarını daha kaliteli kullansaydınız.

güzel günlerde kullanın
 
güzel olmuş

amfinin yeri daha güzel bir yerde olsa hoş olurmuş bu sekilde biraz ortalıkta kalmış. bir de keşke rca kablolarını daha kaliteli kullansaydınız.

güzel günlerde kullanın

Teşekkür ederim. Kablolar kısa gelmese bagajda kuytu yerler vardı. Ama ek yapmayayım diye kaldı ortada. :D
Bir de şu anfi işinden çok fazla anlamam aslında. Bu RCA ve diğer kablolarda kaliteli olanının adı, türü vs. nedir? 8GA diye aldım. Fiyatı uygun gelmişti. Ayrıca sinyali yakınca veya arka camları kaldırmak için kumandalarına basınca anfiye bağlı kolonlardan çıt diye ses geliyor. Bu nasıl engellenir? Piyasada parazit giderici diye satılan aparatlar gördüm. Gerçekten işe yarıyorlar mı?
 
Teşekkür ederim. Kablolar kısa gelmese bagajda kuytu yerler vardı. Ama ek yapmayayım diye kaldı ortada. :D
Bir de şu anfi işinden çok fazla anlamam aslında. Bu RCA ve diğer kablolarda kaliteli olanının adı, türü vs. nedir? 8GA diye aldım. Fiyatı uygun gelmişti. Ayrıca sinyali yakınca veya arka camları kaldırmak için kumandalarına basınca anfiye bağlı kolonlardan çıt diye ses geliyor. Bu nasıl engellenir? Piyasada parazit giderici diye satılan aparatlar gördüm. Gerçekten işe yarıyorlar mı?

kit halinde satılan kablo setleri pek kaliteli değil. 8ga sizinde bildiğiniz gibi kablonun kesiti. ancak kesitinden ziyade içerisinde ki bakır oranı önemli. ( elektronikten anlayan birisiniz o yüzden fazla detaya girmeyeceğim ) audison , stinger, cadence markaları şeklinde kalite kalite gidiyor.

kaliteli Rca kablolarda ki fark, sinyali taşıyan kablo olması dolayısıyla izolasyonu ve sinyal iletimi güçlü kablolardır.uçları da altın kaplamadır. sistemde ki güç ve rca kablolarını ayni yönden geçirmediğinizi farz ederek söylüyorum. çözüm olarak birkaç şey yazayım. deneyin ondan sonra farklı noktalara döneriz

1.Şase problemi. ( şase verdiğiniz nokta kazınmamış olabilir)

2.Pioneer teyplerin rca çıkışlarına şase vererek deneyin.

3.rca ve güç kabloları aynı yerden geçiyorsa yapar

4.gain ayarlarınız cok açıksa da bu sıkıntıyı yapabiliyor . ayarlarını kısarak deneyebilirsiniz.


parazit kesiciler işe yarıyor ancak sesi bir kırpar. yani kalitesini düşürür. mümkün mertebe almayip sorunu çözerseniz daha güzel olur.

NOT:

ayrıca konuyu tekrar okudum. birşeyi gözden kaçırmısım . 2.x180 rms olarak köprü modunda kullanıyorsunuz. yakın zamanda hoparlörleriniz yanar. bence ayarlarınızı kontrol edin.muhtemelen cıt cıt sorunu ayarlardan kaynaklıdır
 
kit halinde satılan kablo setleri pek kaliteli değil. 8ga sizinde bildiğiniz gibi kablonun kesiti. ancak kesitinden ziyade içerisinde ki bakır oranı önemli. ( elektronikten anlayan birisiniz o yüzden fazla detaya girmeyeceğim ) audison , stinger, cadence markaları şeklinde kalite kalite gidiyor.

kaliteli Rca kablolarda ki fark, sinyali taşıyan kablo olması dolayısıyla izolasyonu ve sinyal iletimi güçlü kablolardır.uçları da altın kaplamadır. sistemde ki güç ve rca kablolarını ayni yönden geçirmediğinizi farz ederek söylüyorum. çözüm olarak birkaç şey yazayım. deneyin ondan sonra farklı noktalara döneriz

1.Şase problemi. ( şase verdiğiniz nokta kazınmamış olabilir)

2.Pioneer teyplerin rca çıkışlarına şase vererek deneyin.

3.rca ve güç kabloları aynı yerden geçiyorsa yapar

4.gain ayarlarınız cok açıksa da bu sıkıntıyı yapabiliyor . ayarlarını kısarak deneyebilirsiniz.


parazit kesiciler işe yarıyor ancak sesi bir kırpar. yani kalitesini düşürür. mümkün mertebe almayip sorunu çözerseniz daha güzel olur.

NOT:

ayrıca konuyu tekrar okudum. birşeyi gözden kaçırmısım . 2.x180 rms olarak köprü modunda kullanıyorsunuz. yakın zamanda hoparlörleriniz yanar. bence ayarlarınızı kontrol edin.muhtemelen cıt cıt sorunu ayarlardan kaynaklıdır

Teşekkür ederim. Şase olarak sol arka lambanın altında bir şase noktası var, en yakın o olduğu için orayı kullandım. Tüm arka lambaların şasesi orası. Vidalı bir yer.

Ses kablolarını yolcu tarafından, akü kablosunu şoför tarafından fitillerin altından geçirdim. RCA kablolarının geçtiği taraflarda sağ arka kapıdaki cam motoruna enerji veren 0,5lik kablolar var. Onların yanından geçiyor. Akü kablosu da aynı şekilde sol arka kapı cam motoru kablosu yanından geçiyor. Ayrıca sigorta paneli yakınından da geçiyor.

Ayrıca normal çalışma esnasında hiçbir cızırtı, uğultu, zangırtı, seste bozulma yok. Sadece sinyal verince veya arka camları indirip kaldırınca tek bir sefer çıt diyor. Yani röle kontağı çekince amfi etkileniyor.
Sanırım dediklerinizden sonuçla cam motoru (+) kablolarının yakınından geçtiği için onlardan ve sinyallerin şasesiyle anfinin şasesi aynı yere bağlı olduğuna da ordan etkileniyor.

Mecburen yine bunların yanından geçecek. Acaba kaliteli RCA kabloda bunlardan etkilenme olayı engellenebilir mi?
 
Geri
Üst