Astra H 4. Vites boşa atma sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mertico
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Akunde skinti varsa yapabilir. Ama akunde skinti varsa 1 2 3 tede skinti yapar. Mantiken bunu 4 te yapmasi aracin yuke iyice binmesi demek. Gazdan ayagini cektigin zaman sanzuman bosa atıyorsa aracin yakit kesiyor olabilir. Aklima ecudan olabilecegi ihtimali geliyor. Ayagini gazdan cekmedigin surece hic atiyormu atmiyorsa yakit haritan bozuk olabilir. Klimayi actigin zaman arac normalden daha fazla gaz verir. Klimayi araç boşta calisirken actiginda devir saatinde yukselme oluyormu? Ayrica aracinin yakit degerleri nedir? Nekadar yakiyor normalden fazlami azmi normalmi litre olarak. Benim aklima yakit sistemi arizasi ihtimali geliyor. Ariza kodu veriyormu
8000 km 37 km/saat ortalama hızla 6 litre ortalamam vardı bana normal gibi geliyor. Şehir içi 6.5 gibi şehirler arası 4.5 gibi yakıyor.

Gazdan çekmediğimde veya frene bastığımda atmıyor. Sanki araç korumaya alıyor gibi enteresan bir durum var. Manuel’e aldığımda da vites düşürüyor boşa atma yapmıyor m3’e düşürüyor.

Arıza kodu can-bus iletişim yok verdi ve p1700 verdi. Sonra sildiler test ettiler aynı sorun var ama bu sefer de arıza kodu vermedi.

Aracı beyinciye götürdüm bu robot yapana, abi kesin robottan dedi soktu makineye robot normal gösterdi, sen bırak abi ben hallederim dedi yok dedim çıktım. Başka bir opelciye gittim, servis. Bağladı şanzıman tüpün bitmiş dedi, 5 bin lira dedi. Çıktım. Bir başkası dişli sorunu dedi, diğeri dişli sorunu dedi, aldı arabayı şanzımancıya verdi. Şanzımancı test etti şanzıman sağlam diye aracı geri verdi :) elektrikten abi dedi bu sefer, kablo kaçağı, şarj dinamosu revizyonu, motor beyninde de ufak bir arıza var dedi 5.5 dedi. Olmazsa para vermeyeceksin dedi. Okay dedim, güya işlem yaptı ama hiç sanmıyorum çünkü akü voltaj sorunu hala ara ara oluyor.

Sonra başka bir Opel servise bırakıp evime yakın bir tane, bak neyi varsa yap dedim. Robot deniyor bakalım ne diyecek.
 
Robotta sorun yokmuş. Şanzıman sökülecek bakılacak arkadaşlar. Elektrikten değil şanzımandan bu sorun diyor usta. Ben de okay bak dedim. Minimum 5 bin diyor. Hayırlısı. Bilgilendireceğim
 
Baskı balata değişiyor, şanzıman 4. Vites dişlisi söküldü kontrol ediliyor, değişim veya revizyon yapılacak. Bir iki günü var aracın, umarım çözülecek kesin diyemiyorum.
 
Baskı balata değişti, rulman değişti, şanzıman dişlisi (4. Vites) büyük bir problem görülmüyor dedi ama yine tornacıya gönderdi tornalattı. Yine aynı.

Sadece malzeme parası çıkardı usta. 4. Dişli takımını tamamen değiştireceğim çıkma bulup dedi.

Resmî servise götüreceğim ben de. En azından nesi var baksınlar, tespit edebilirler belki ama hiç sanmıyorum. Komple değişim diyeceklerdir.

Güncelleme: yetkili servisler getirmeyin diyor :) rezalete bakar mısın!
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar selam.

Aracı haftasonu işim olduğu için aldım. Yaklaşık 500km gittim.

Baskı balata ve rulman değişmişti, şanzıman yağı değişmişti. Hidrolik değişmişti.

Araç eskisi kadar olmasa da yapıyor bu arızayı yine.

Gaz fren basıp kod okuduğumda ecn 170008 çıkıyor. Robot beynini başka bir beyinle değiştirip test etmiştik. Şanzımanda dokunmadığımız bir tek robotun kendisi kaldı.

Bana elektriksel veya haberleşme hatası gibi geliyor. Ecn170008 kodu nedir? Fikri olanlardan yardım rica ediyorum. Aracın her yerini elletip bozmak istemiyorum.
 
Ben daha oncede belirtmistim sadece sanzuman odakli dusunmeyin yakit sistemini bi kontrol ettirin derim
 
Ben daha oncede belirtmistim sadece sanzuman odakli dusunmeyin yakit sistemini bi kontrol ettirin derim
Merhaba. Cevap için teşekkür ederim ancak ustaya söylüyorum değil diyor. Adama bak diyorum elektrik aksama bak diyorum mesela abi ondan değil diyor.

Baskı balata falan değiştikten sonra çok çok azaldı. 5 günde 2 kere yaptı. Akü voltajına da bakarak gidiyorum yolda ve aracı günde 30-40km test ediyorum. Bugün yine verdi arızayı.

Işıkta durdum akü voltajı 12.5 düştü, klima açık. Açıldı trafik yürüdüm yaptı. Klimayı kapattım, voltaj çıktı 13.7-14 arasına, tekrar denedim yapmadı. Geçen götürdüğüm ustaya dedim böyle böyle şarj dinamosuna söküp bakalım dedi. Arıza koduna bakıyorum p1700 diyor, tcm haberleşme arızası.

Bir yandan elektrik aksamdan olsa neden baskı balata değişince azaldı diyorum. Bir yandan şanzıman beyni kontrol edildi çıkma takıldı bakıldı aynı, baskı balata rulman değişti, şanzımanın içi açıldı tornaya gitti, mekanik olsa orada da çıkardı diyorum. Valla enteresan. Aracı böylece yakasım veya satasım geldi, satsam kim alacak.
 
Akun kac yillik . Astra j de boyle bi olay basima geldi akuyu olcturuyorum saglam diyor iyi bi elektirik ustasina gittim cihazla baktigim zaman bazen 11 lerde felan gorunuyodu usta dediki aracin yukune gore sarj degerleri degisiyor dinamo saglam bi skinti yok dedi. Aradan 3 4 hafta sonra araci eczanenin onune koydum eczaneye gittim geldim bi bastim mars yok sifir aku bitti. Akucuye gittim tekrar olcum yaptirdim abi akun ölmüş dedi. Sifir aku aldim onceki aku 5 yillikmis miadi dolmus. Akuyu degisince duzeldi. Kuru akulerde her nekadar uzerindeki yesil gostergeye baksanda biranda miadini doldurmus olabiliyor. Yada doldurmaya yakin olabiliyor
 
Birinde bi aku bul degisip dene yapacakmi skinti duzelirse akuyu degisirsin minumum 72 amp olmasina dikkat et
 
Akü 2 yıllık, garantisi devam ediyor varta akü.

Kaç gündür takip ediyorum yapmıyor. Bir iki kere yaptı. Artık bakmıyorum arabaya ne olursa olsun.
 
Geri
Üst