astra h cdt easytronic den neden bukadar soğutuyorlar??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ED41
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben 6 sene kadar corsa nın easy vitesini kullanıyorum aracım fazla km yok 69.000 ciarında bu süre zarfında auto modunda kullanılan 2-3000 km var yoktur ben sürekli manuel kullanıyorum vites seçimlerinde bazen bocalayıp sıkıntı yaratıyor en iyisi ipleri elinizde bulundurmak

ben park halinde her zaman viteste bırakırım bu arada arkadaşların da dediği gibi easy ler aceleyi sevmiyorrr yavaş yavaş vştes geçişlerini beklemeliniz faydanıza olur

ben şimdiye kadar bu vitesten bir şikayetim olmadı tabi ki dört dörtlik anlamına gelmesin kötü yanları da var vites geçişlerini sarsıntılı olabiliyor yani yığılma şeklinde yada yokuş yukarı kalkışlarda sıkıntı yaratabiliyor ama bu dediğim genelde araçta 4 kişi ve dolu bagaj varken olabiliyorrr ayırcasıkışık trafikte sık sık dur kalk bir trafikte hareket ettiğiniz balata kokusu gelmesi ve f arızası vermesi muhtemel olan noktalardır ama bunları kullandıkça çözümünü bulacağınız noktalar haline geliyor mesela sıkışık trafkte dip dibe girmeyi artık bırakıyor ve önünüzde ki araçla mesefa bırakıp devam ediyorsunuz
 
easytronic sansumanı bende kotu bılırdım ama zannedıyorumkı onu kotu kılan kotu kullanım : ornek; mesela araba 2 . vıtesteyken saga donmek ıcın sınyal werıyorunuz arabanın aslında saga doncegınız ıcın 3 e gecmesıne ızın wermemenız lazım köklememenız lazım gazı kı 3 e gecmesın araba 3 gecıyor ssaga donuyorsunuz sonra araba kendını gene 2 ye atıyor 3 te gıtmeye fırsat bulmadan dsg sanzumanlardada bole verdıgım ornek ısıga yaklasırkende gecerlı madem durcaksınız arabanın vıtesını atmaya fırsat vermemenız gerekıyor otomatık kullanmakta ustalık gerektırıyor sonucta akülü araba degil:)
 
yaa okadar dikkat ve hassasiyet gerektiriosa otomatik vitesin ne anlamı var böle bi hassas kullanıma neden oluyosa hemde ileride mekanik sıkıntı çıkarma ihtimali fazla ise gene kararsızım...ben en iyisi bu segmetteki bütün otomatikleri teker teker deneyim fransızlar dahil(308-c4 megane dahil)
 
easytronic şanzımanın sorunlu olduğu evvelden beri söyleniyor. biraz nazik olmak lazım. bende alırken çok düşündürm. 1.3 cdti aldığım için o motora bile esasında gayet iyi bir şanzıman. araba yavaş olduğu için nazik davranmaman mümkün değil. çok kurcalayan ya da zorlayanların problem yaşadığını biliyorum. şimdilik bende bir sıkıntı yok ve kullanmı rahat ama fazla zevk vermiyor. araba yavaş olduğu içinde körüklü otobüs gibi kullanıyorum.
bu arada bende 2011 jetta tdı dsg de var. onu zorlayarak kullanabiliyorum. zorladığımda oda takır tukur ses çıkarıyor. easydan gerçekten farklı ama dsg şanzımanda sorlamaya gelmiyor.
 
yaa okadar dikkat ve hassasiyet gerektiriosa otomatik vitesin ne anlamı var böle bi hassas kullanıma neden oluyosa hemde ileride mekanik sıkıntı çıkarma ihtimali fazla ise gene kararsızım...ben en iyisi bu segmetteki bütün otomatikleri teker teker deneyim fransızlar dahil(308-c4 megane dahil)

Emin olun ki kotu kullanımda o şahane alman devi bmw in bile otomatik sanzumanı bozulabılıyor.en ıyısi denemelerını yap ama fransıza hıc bulasmayın derim
 
yaa okadar dikkat ve hassasiyet gerektiriosa otomatik vitesin ne anlamı var böle bi hassas kullanıma neden oluyosa hemde ileride mekanik sıkıntı çıkarma ihtimali fazla ise gene kararsızım...ben en iyisi bu segmetteki bütün otomatikleri teker teker deneyim fransızlar dahil(308-c4 megane dahil)
C4 lerdeki MCP şanzuman sorunsuz ve gerçekten başarılı.
 
C4 lerdeki MCP şanzuman sorunsuz ve gerçekten başarılı.


Citroen ve peugeot u tam olarak bilmiyorum ama renaultların EDC şanzıman volkswagen in DSG ile aynı. vw 6 ileri DSG lerini renault a veriyor. AB Moteur TV'de V6 programında yeni citroen C4 ün şanzıman yönünden zayıf olduğunu ve araç performansını manule göre çok düşürdüğünü yayınlamışlardı. sanırım peugeot da aynı şanzımanı kullanıyor.
 
öncelikle belirteyim ki easytronic otomatik vites değildir. Otomatikleştirilmiş manuel vitestir. Araç sadece sizin yerinize debriyajı ayırır ve yazılım da vites artırıp azaltır. Yakıt sarfiyatı manuel gibidir. Otomatik şanzıman gibi yağ değişimi falan da istemez. Debriyaj seti ömürlüdür. Doğru dürüst kullanımla 120.000km yapmış forumdaşlarımız olduğunu daha önce açılan konu başlığı altında okumuştuk. Doğru dürüst kullanımdan kastım da yarım debriyaj yapma süresini azaltmaktır. Ayağınızı frenden çektiğinizde kavrama başlamaktadır. Bu süreyi ne kadar kısaltırsanız o kadar debriyajınızın ömrü uzar. Bu kadar basit. Sonuç : Seçim size kalmış DSG, EDC(çift kavramalı, Tam otomatik vites ve ya otomatikleştirilmiş manuel vites(Easytronic, MCP). Saygılar...
 
yazılanların hepsını sabırla okudum.ben de eassytronıc arac almadan once hep bu yazılanlara gore bılgı sahıbı oldum ve sorana eassytronıc sorunlu dedım.nerden bılıyorsam :) suanda kullanıyorum.aracı kullandıkca sız de arabaya alısıyorsunuz. sımdı sıkıntı cıkarak easstronıcler var dıye bu aracların hepsını sorunlu damgasıyla nıtelendıremeyız.ozaman manuel de de sıkıntı cıkaranları yazalım buraya opele bınmeyelım hıc.sevıyorum opelı de eassytronıgıde
 
Easytronic veya benzeri şanzıman araçları özellikle ikinci el alma konusunda dikkat etmek lazım. Her ne kadar az kilometre yapmış olan bir araç bulsanızda sizden önceki şahıs bu şanzımanı çok sık yarım debriyaş yaparak kullanmışsa, yokuşlarda fren ve gazı aracı geri kaydırmamak adına aynı anda kullanmışsa tutarsız sürüşler gerçekleştirmişse yolda kalmanız an meselesi bile değil zira ben aracımı (corsa 1.2 easy) 93000 km.de aldım 126000 km.de sattım üç defa yolda kaldım bu araçla sürekli aynı şanzıman arızasından dolayı bir kaç saatliğine aracın çalışmama durumlarını saymıyorum bile. Şanzıman beyni 2 defa tamir gördü baskı balata değişti ama nafile. İki hafta önce sıfır km Honda Jazz İ-shift araç aldım vites geçiş sarsıntıları konusunda Honda çok başarılı sarsıntı ve yığılma olayı çok az derecede hissediliyor. Bence easytronic şanzıman alma konusunda iyi düşünmekte fayda var alabiliyorsanız sıfır alın derim ben.
 
Geri
Üst