Öncelikle herkese merhabalar. Bu konuyu uzun zamandır takip etmekteyim ve aynı dertten muzdaribim. Anladığım kadarıyla da çözülmesi gereken bir konu ve çok fazla Bilgi kirliliği var gibi düşünüyorum. Sorunuma gelince.
2006 model 1.6 cosmo z16xep motor kodlu 92bin km de Opel Astra sahibiyim.. Aracımı 84 binde aldım. Neyse gelelim meseleye.
Aracı aldığımda temmuzdu büyük ihtimal farkedemedim fakat termostatı arızalanmış ve kışa girerken kendi testlerimle belirleyip değiştirdim. Kışa girdiğimizde havalar soğuyunca ilk tepki olarak aşırı yakıt tüketiminden anladım bunu.
Termostat değişmeden önce antifriz yoktu ve aracımı sıklıkla takip ederim. Çok detaycı ve pimpirikli biriyim. Aracım o sıralarda yağ değişimi yaparken test ettiğimde Kesinlikle Eminim 102 derecede fan açıyordu. Neyse termostat değişti antifriz yok araç yine 102 lerde fan açıyordu buna da Eminim. Fakat her ne olduysa antifriz değiştikten sonra yukarıda semih beyin de dediği gibi 113 derecede açmaya başladı. Araçta şuan saf antifriz mevcut. Her yerine bakıldı en ufak hararet müşürü fan müşürü belirtisi Yok. Araca bilgisayrdan bağlanıp fana komut verildiğinde düşük orta yüksek çalışıyor sıkıntı Yok fakat araç kendi normal çalışma şartında fan semih beyin gibi 113 ye açıyor. Antifriz konulmadan önce Boğaz kelebeğinin olduğu yeri dolaşan sıcak su hattının tıkanık olduğunu görmüştüm bu hat genleşme kabına gidiyor biliyorsunuz . Bunu açmıştık. Sonra ordan genleşme kabına anca antifriz gelmeye başlamıştı . Büyük ihtimal hep su konulmuş araca . Şimdi benim aracımın sorunu antifriz mi ? Yoksa semih beyin de dediği gibi fan rezistansı mı kesinlikle ? başka bir sebep var mı? Yoksa bazı arkadaşların dediği gibi bu normal mi ?ama bunu diyen arkadaşlara Söylemek istiyorum kesinlikle daha düşük değerde açtığını gördüm.
Arkadaşlar mevzu bu en ince ayrıntısına kadar anlatmaya çalıştım yardımcı olabilirseniz çok sevinirim konu biraz eski ama umarım görürsünüz. Teşekkürler.
Bir sürü hata var .
102 de fan açmıyor araç klima açıkken fan sürekli devrede bu araçlar 113 de fan 2. Kademe devreye girer TIS ı açarsanız görürsünüz .
85 de termostat açmaya başlar , 105 de termostat tam açar . 113 de fan açar .
Araca asla saf antifriz konmaz. Bunun en büyük sebebi antifrizin ısı transfer değeri hiç yok sayılacak kadar azdır . Bundan dolayı aracın gömlek kısımlarında biriken aşırı ısı lokal hava ceplerine sebep olur ve gömlek ve conta hasarlarına sebep olur . Donma noktası çok aşağı iner güzel ama gereksiz yere araca zarar verirsiniz .
Eğer fazla antifrizli kullanmak isterseniz size kendi kokteylimi tavsiye ederim .
Motul Inugel G13 Kırmızı Antifriz 5lt ilk kapta
Motul MoCool (500ml)
Su 3 tl kadar
Bunları bir kapta karıştırın ve soğutma sisteminizi bununla yeteri kadar doldurun bu yöntemde kullandığınız MoCool sadece suya etki eder suyun ısıl transfer yeteneğini artırır ve daha çok ısıyı motordan radyatöre taşır . Bu sayede daha fazla antifriz koyar daha düşük donma noktası elde edersiniz aynı zamanda az su olmasına rağmen ısıyıda araçtan uzaklaştırısınız.
Neyse aman diyem saf antifriz çok tehlikelidir ...
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi