Vectra B Hararet Hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kisacats
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
antfrizkaynamasına engel olur. kaynak suyundada kireçvardır.
işin doğrusu akü suyu denilen saf su +antfrizdir. 3+3 litre karışım yada 4 +2 litre karışım yapmadan o silindir kapağını çürütürsünüz...
 
Usta değilim ama acı tecrübe edindim termostat açmazsada hararet yapar açıp baktırsanız iyi olur sanırım.( bu yüzden üst kapak açtık)
 
Sizin de bana anormal geldi. Termostat sürekli açık mı kalıyor.

Arkadaşın aracının termostatı açık kalmış anormal bir durum mu bilmem ama eğer 100 km hız ile giderken 80 dereceye düşüyorsa açık kalan termostattan başka sebep yoktur .

Konu sahibi arkadaşa gelirsek, antifriz olmadan soğutma sistemi eğer uzun süre kullanıldı ise büyük ihtimal mineral tuz oluşuma bağlı (kışır) soğutma sistemi performansı düşmüştür . İyi bir radyatör ve soğutma sistemi temizleyici sıvı ile aracının sıvısı sirkülasyon edilip 3-4 defa durulama yapılıp kaçak testi sonrası aracınıza kaliteli bir antifriz mesela Motul Mocool koyarak devam edebilirsiniz . Sadece su koymak çok tehlikeli ve amaçsız bir şey . Kapak contası yenilemek için açtığınızda ustanız zaten su kanallarını görmüştür . Yorumuna göre hareket etmeniz doğru olacaktır .
 
Merhabalar, 2000 model Vectra B CD 1.8 benzinliaracım var. Motor kodu x18xe1 olarak geçiyor.
Aracımın hararet problemi vardı, triger kayışıyla beraber devir daim su pompasını da değiştirdik. Yedek su deposu değişti, hortumlar kontrol edildi tıkanıklık vardır diye basınçlı hava verildi. Aracın kapak contası vs yenilendi. Fanı 92 derecede açıyor hararet düşünce kapanıyor yani radyatör fanı da normal çalışıyor kontrol edildi fan müşürü ve hararet göstergesi müşürü de su eksiltme, yağ eksiltme gibi problemler de yok fakat şehir içinde aracın harareti kırmızı bölge ile 100 derece arasında gidip geliyor. Bir türlü çözüm bulamadım. Bu normal bir durum mudur? Malum havalar da ısınıyor, bir problem ya da masraf çıksın istemiyorum. Yorumlarınızı bekliyorum, teşekkür ederim.
87-92 fan termostat taktırın aracınıza.
Görünüşe göre sizin ikinci kademe fan çalışıyor. İlk kademe fan açmıyor ki durum böyle. Ona da baktırın.
 
Bende de 2.0 vectra b var 97 model. Sehir icinde max 90 a cikiyor. Uzun yolda 100 km hizla gidersem 80 de 120 km hizla gidersem mavi de oluyor hararet. Sizin aracin durumu anormal ki anormal. Ecotech motorlarda hareret 100 e kadar onmsiz der ustalar kullanicilar ama senin ki 100 de gecmis. Antifiriz kalitesine baktir hatta antifiriz varsa bosalt kaynak suyu koy(marketlerde satilar) hareretin dustugunu gorursunuz zaten. Cozum bulursaniz buraya da yazin senin durumuna dusen arkadaslarimizda cozum bulabilir boylelikle.
Termostatınız arızalı malesef.
 
kardeşim senin sorununun benim yaşadıklarıma göre 2 sebebi olabilir. (2.0 motor için- 1,8 de aynı olduğunu varsayarak)
1. sebep; vectra B ler de fan açma sistemi çok karışık. vectra b ler de biri radyatör fanı diğeri klima fanı olmak üzere 2 adet fan mevcut.
Su 88-90 derece civarınlarına geldiğin de her iki fanda 1. kademe açılır yani yavaş dönerek fazla ısınmasını önler ama çok çalışarak da soğumasına sebep olmaz. Bu durum 95 dereceye kadar gider 95 derece de motor fanı 2. kademe klima fanı ya 1. kademe yada hareketsiz şekilde çalışır. 98-100 civarları ise her iki fanda deli gibi döner.
Ancak klima açık ise bu durum farklılaşır. klima açtığın an klima fanı 1. kademe(sıcak-soğuk farketmez -10 da çalışıyor) açar. Motor 88-90 da motor fanı da 1. kademe acar. 95 de klima fanı 2. kademe acarken motor fanı durur.(aslında bunun durmaması lazım ama benim ki duruyordu) 98 den sonra her iki fanda deli gibi çalışır.
Senin fanlardan ya öndeki çalışmıyor ya da 2. kademe fanlar açmıyor. Rolantide zaten 95 dereceleri göremezsin. Ben rolantide görmedim. Dur-kalk larda klima açık iken anca 95 oluyordu.
2. sebep ise; benim başıma gelmedi ama şahit oldum.
Senin şikayetine benzer bir durum.. hareket halinde bir şey yok iken durunca hararetin aşırı yükselmesi... usta tecrübeye çıktı ve her iki fanda çok iyi devrede olduğunu gördü.
ama hararet gerçekten yükseliyordu.
kaputu açtı radyatörün sağ tarafından (akünün olduğu kısım) çıkan bir tahliye borusu var.
o tahliye borusu yedek su deposuna gidiyordu (tam hatırlayamadım, yanlış ise düzeltirsin) onun bağlantılarını söktü ve şok... içi boş ne basınç var ne su... hiç bir şey yok...
Sonra radyatörü söktü, yeni radyatör taktı ve sorun çözüldü.
DAha sonra radyatörün o bağlantısını parcaladık ki ne görelim. tıkanma mevcut değil...
Cin malı olduğunda, oranın radyatörle bağlantısı yok. göstermelik bir çıkış yapmışlar..
Bu yüzden radyatörün yarısı kullanılmamış.
bunu gördükten sonra internetten bedava olsa bile hiç bir şekilde (güvenli yerler hariç) parça almıyorum.
Belki sizinde bu şekilde bir sorununuz olabilir.
bunu da şu şekilde test edebilirsiniz.
Araç sıcaklığı yükseldiğin de radyatörün her yeri de aynı sıcaklıkta olmalı... veya basınç çok yükselmeden o bağlantıları kontrol edebilirsiniz.
 
Son olarak;
Motorun şase bağlantısını da kontrol ettirin...
Zayıf şase bağlantısı göstergelerde sapmalara neden olur.
 
Senin öndeki fan hararette çalışmıyor. yani 1. kademe. Araba aşırı ısınınca 2. kademe devreye giriyor. o da yetersiz geliyor. Daha önce bu konu hakkında bu forumda başka bir yere http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/64561-vectra-b-hararet-sorunu-2.html alıntı yapıştırmıştım oradan oku. Anlayamazsan özelden görüşelim. Ben sorunumu halletim.Sende sorununu basitçe halletmek istiyorsan tamponla radyatör arasındaki fanı değiştirmen lazım. Tamir edere veya ettirirsen biraz önce verdiğim linkteki yöntemi uygula.
 
Son düzenleme:
1.5 ay önce yetkili servise götürdüm Samsun opel yetkili servisi(Reis Oto) herhangi bi arızanın olmadığını söyledi.
Bir içten yanmalı motorun sağlıklı çalışma sıcaklığı 80-90 arasıdır. Hadi 75-100 arası esnetilebilir. Harici araçta arıza vardır sorun giderilmeli. Ordaki ustan sade su kullanmana izin veriyorsa ve sen bu derece olayını anlattiysan birsey demediyse ustanı değiştir benden sana tavsiye.
 
Geri
Üst