Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hasip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Açıkçası şöyle bor durum var. Araçta ekspertizde şanzımanda yağ kaçağı var dediler. Ben de ustaya götürdüm keçeleri değiştirelim dedi. Sanırım şanzıman inecekmiş. İnmişken de şanzımanın yağını değiştireyim diyorum. Bu araçlarda 50 60 binde bir değiştirmek de iyi olur diyorlar. Aracım 70 binde şu an.
 
Zaten böyle bir durum varsa mecbur değişecektir. Araştırdığım ve öğrendiğim kadarıyla Dexron VI kullanıyor. Biraz fiyat araştırması yapınca F/P olarak karşıma Motul çıktı, internette litre fiyatı 55-65 lira arası değişiyor.
 
Prnd geçişlerinde frene köküne kadar basın. Geçişlerde hiçbirşey hissetmiyorsanız ya da çok çok az hissediyorsanız bir sorununuz olmadığı düşüncesindeyim.
Arabayı ilk çalıştırdığımda mesela park yerinden ayrılırken r ye alıyorum o sesi duyuyorum veya d ye alıyorum hissediyorum. Hiç az da değil hocam. Ama yukarıda dediğim gibi keçeler değişirken yağ da değişiyorsa mecbur zaten başka yolum yok değiştirecem sanırım.
 
Aracinizin fren ve diskleri ne durumda? bilindigi uzere otomatik sanzumanli araclarda frene tam basmassaniz sarsinti ve kutleme hissedilebilir. Cunku frende ayaginizi cektiginiz anda arac hareket etmeye baslar
 
Arabayı ilk çalıştırdığımda mesela park yerinden ayrılırken r ye alıyorum o sesi duyuyorum veya d ye alıyorum hissediyorum. Hiç az da değil hocam. Ama yukarıda dediğim gibi keçeler değişirken yağ da değişiyorsa mecbur zaten başka yolum yok değiştirecem sanırım.
Aracı park ederken sırasıyla;

Ayak frendeyken vites N konumuna alınır
El freni çekilir
Frenden ayak çekilir
Tekrar frene basarak vites P konumuna alınır.

Bu noktalara dikkat etmek gerekiyor, birde bu şekilde deneyin tabi Zafer beyin dediğini de atlamadan geçmeyin.
 
Aracinizin fren ve diskleri ne durumda? bilindigi uzere otomatik sanzumanli araclarda frene tam basmassaniz sarsinti ve kutleme hissedilebilir. Cunku frende ayaginizi cektiginiz anda arac hareket etmeye baslar
Ekspertizde iyi çıkmıştı. Frene genelde sert basıyorum vites atarken ama köklemiyor olabilirim. Bir de o şekilde deneyim o zaman.
 
Aracı park ederken sırasıyla;

Ayak frendeyken vites N konumuna alınır
El freni çekilir
Frenden ayak çekilir
Tekrar frene basarak vites P konumuna alınır.

Bu noktalara dikkat etmek gerekiyor, birde bu şekilde deneyin tabi Zafer beyin dediğini de atlamadan geçmeyin.
Evet bu dediğinizi hep uyguluyorum. Park ederken direk P ye almıyorum hiç. Daha önce baska arabam olmadı. O yüzden karşılaştıracagim bir şey de yok otomatik vites olarak. Belki de arabanın durumu normaldir bilemiyorum :)
 
Aslında kış şartlarında aracı çalıştırıp 5 dakika beklemek lazım. Bu şekilde araçtaki bütün sıvılar ısınacak ve daha sorunsuz bir sürüş yapılabilecektir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Doğrudur. Ben genelde aracı çalıştırıp sesi normale dönene kadar bekliyorum. Ama bu şanzıman yağı konusu kafamı kurcaladı. Ekspertiz kaçak var diyor. Ustalar terletme olabilir diyor. Kimisi de yağ damlatma yoksa ki şu anda yok, yağını ekle devam et diyor. Hangisi doğru bilemedim :)
 
Doğrudur. Ben genelde aracı çalıştırıp sesi normale dönene kadar bekliyorum. Ama bu şanzıman yağı konusu kafamı kurcaladı. Ekspertiz kaçak var diyor. Ustalar terletme olabilir diyor. Kimisi de yağ damlatma yoksa ki şu anda yok, yağını ekle devam et diyor. Hangisi doğru bilemedim :)
Ekspertizlerin büyük bir bölümü bu sektörde arabadan en az anlayan, en son teknik sorular sorulacak kesim.
Ustalar sorun yok diyor ve siz de gözlemleyip tecrübe ettiğinizde sorun göremiyorsanız sadece yağ seviyesini ölçtürüp, kaçak takibi yapmanızı öneririm. Çok kurcalatmaya da gelmiyor çünkü.

Arkadaşımın yeni sayılabilecek aracından bir ses geliyordu. Şanzımanı açtırdık, bir bilya dağılmış. Değişti. Herşey güzel sorunsuz toplandı. Bu sefer de aracın motor tarafından ustanın normal dediği bir ses gelmeye başladı. Arkadaşım aracından iyice soğudu ve sattı.
 
Geri
Üst