Astra J İlk Gün İzlenimlerimiz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan duanka
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

NewPa1n link' Alıntı:
Ben hala ilk günki gibi sabah uyandığımda camdan arabaya bakıyorum 1-2 dk sonra kahvaltımı yapıyorum :)

011zaa bend e akşamları çocugun üstünü örtmek için kalktığımda, bir taraftan da camdan arabaya bakıyorum...  011zaa
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

Yeni araç alan arkadaşlar, araçlarınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız günlerde kullanın.
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

ben yakında dışarıya kamera sistemi yapıcam ve 24 saat evden aracımı gözlemleyeceğim :D
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

Nihayet 1 aylık bir aranın ardından dün aracımı teslim aldım. Bayiye giderken çok heycanlıydım, bu heycanı bir de ֖SS sınavına giderken yaşamıştım en son, endişeyle karışık bir heycan duygusu bu. Endişem ise ilk kez manuel bir araç alıyor olmamdı.Bayide işlemelri hallettik sonra araca ilk bindiğimde, gerçekten de bir uçağın kokpitine oturmuş gibi hissettim, ön konsol çok yukardaydı, aracın bırakın en önünü, beyaz kaputu bile göremiyorum. (ki 206 da aracın en önü bile rahatlıkla gözüküyordu:) )Yalnız aracı bana tanıtan arkadaş, biraz bitsede gitsek modundaydı gibi geldi bana, ' işte şuda şöyle şu düğme bu işe yarıyo' gibilernden sözlerle anlattı, bende zaten forumdanda yeterli bilgiye sahip olduğumdan üstünde çok durmadım, bir an önce yola çıkmak istiyordum.

Aracı çalıştırıp 1. vitese attığım an ile, şirkete ulaşmam arasında geçen süre de gerçekten de çok heycanlıydım, bir gözüm araçta bir gözüm ise devir göstergesindeydi, gösterge 2500 ü geçtiği an vites değiştrdim. Motor sesini de rahat duyabilmek için radyoyu bile açmadım.Bu arada motor bekledğimden daha sessizdi, aracın içine zaten neredeyse hiç gelmeyen motor sesi, dışardan da rahatsız edici değildi.şirkete geldiğimde, gözler benim arabadydı :) Ortağımızn kızı, kendisinde rocco var, benim aracı gördüğünde beklediğinden güzel olduğun söyledi.Fakat araca binip cycloneun özelliklerini, özellikle de geri görüş kamerası ve tv özelliklerini gördüğünde verdiği 'OHAAAAA' tepkisi,beni hem mutlu etti, hemde iyiki bu aracı almışım dedirtti :)Akşam eve dönüşte ise olmasını en son isteyeceğim şey oldu, çok dik bir yokuşta aracı stop ettirdim. Biraz da o anki panikle, aracı ışıkları sönmeden çalıştrdım, bir de orda sövdüm :) Fakat kontağı kapatıp tekrar açtıımda, park freninin otomatik devreye girmesi beni çok mutlu etti,yoksa o an aracı kaldırabileceğimi pek sanmıoyrdum :) Evden işe olan güzergahım genelde yoğun trafik olduğundan, sürekli dur kalk yaptım, ayağım debriyaja biraz alıştı. Sıkıntısız geçen bir günden sonra eve geldiğimde ise kendimi çok yorgun hissettim, herhalde kendimi gün boyunca kastığımdan dolayı yaşadığım bi yorgunluktu, halı saha maçından gelmiş gibiydim sanki :) Aracımla ilk günüm böyle geçti.

Araçta kafama takılan ir kaç soru var, bunları birçoğu forumda konuşuldu, henüz incelem frsatım olmadı , ben yinede yaziim dedim:
1-Radyo kanalları neden sürekli değişiyor?
2-Aracı özellikle rampalarda park freni ile kaldırsak,uzun vadede araca zararı olurmu?
3-Yol bilgisayarında, kalan yağ oranı kalitesi %88 gibi bir yazı çıktı,bunun anlamı nedir?
4-Birde şunu merak ediyorum, araç çok yavaşladığı zaman ve yokuş aşağı inerken aracı hep boş vitese atıyorum,sonra duruma göre vites düşürüyorum yada yükseltiyorum,bunun araca bir zararı olurmU?

Araç şuan 80 km civarında,ortalama yakıt tüketimi de 8.6 yı gösteriyor  011zaa Y֜ksek olduğunu biliyorum fakat şuan onu düşünecek durumda değilim, kendimi tamamen araca alışmaya adadım:)Bu benim vites geçişlerini tam ayarlayamamamdan, birde kalkışlarda kavrama olayına henüz alışamamamdan kaynaklanıyo diye düşünüyorum.
Aracı almayı düşünenlerin aklındaki soru, aracın performansı, bence gayet yeterli,kalkışlarda çok hantal fln değil , ama ben aracı henüz yavaş kaldırdığım için benim yorumum ne kadar doğru olur bilemem. İlerde araca iyice alıştığımda daha farklı yorumlar yapabilrm. şimdili aklıma gelenler bunlar...
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

yokuş aşağı boşa almayın, dizelleri bilmiyorum ama benzinlilerde yokuş aşağı viteste iken tüketim sıfır olur, boşta rölantide tükettiğini tüketir bununla ilgili başlık vardı forumda. radyo ayarlarına bakın rds araması yada tp araması yapıyor olabilir onları kapatın. ilk kez manuel kullanıyormuşunuz gerçi ama zaten yokuşta kalkış desteği var. el freni kullanmanın çok zararlı olacağın sanmamakla beraber ne gerek var :)
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

Aslında dün aracı stop ettirdiğim yokuş baya dikti, bende yokuşta kalkış desteği burda da yeter dedim, el frenini çekmedim, fakat arac hafif geriye kaydığında biraz da panikle tabi debriyajdan ayağımı fazla çekince stop etti, Kontağı kapatıp açtığımda, el freni otomatik devreye girdiğinden o şekilde kaldrdım arabayı, yoksa bende heryerde kullanmak istemiyorum el frenini. Yokuş aşağı boşa alma olayında aslında sormak istediğim, bazıları bu tür durumlarda frenlerin boşalabileceğini fln söyler, varmı böyle bir olay ? Yoksa yakıtında fln değilim işin.
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

yokuşta kalkış desteğinde şöyle bir durum var.frene tam olarak bastığınız taktirde herhalukarda devreye giriyor...ayrıca aracınızı yokuş aşağı booşa almayın... dizel araçlarda da yakı kesme sistemi var... yokuş aşaı inerken yakıt tüketimi olmuyor... bir iki kere alışma safhasında bende stop ettirdim daha önceden kalkış destekli araç kullanmadığım için ama şimdi alıştım... özellikle araç kısa mesafede kullanım sıcaklığına geldiğinde daha da güzel kalkış yapıyor... :)

zaten çok dik rampalar dışında aracınızı 4 ya da 5. vitesle indiriseniz çok aşırı hızlanmadan yolunuzu tamamlarsınız... ama zaten çok dik yokuşlarda özellikle virajlarda dikkat etmekte fayda var :) ... mesela izmir uşak yolu Kula rampalarında.. eskinden(şimdi düzeltildi) bilecik istanbul yolu gülümbe rampalarında :)
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

markopasa86 link' Alıntı:
1-Radyo kanalları neden sürekli değişiyor?
2-Aracı özellikle rampalarda park freni ile kaldırsak,uzun vadede araca zararı olurmu?
3-Yol bilgisayarında, kalan yağ oranı kalitesi %88 gibi bir yazı çıktı,bunun anlamı nedir?
4-Birde şunu merak ediyorum, araç çok yavaşladığı zaman ve yokuş aşağı inerken aracı hep boş vitese atıyorum,sonra duruma göre vites düşürüyorum yada yükseltiyorum,bunun araca bir zararı olurmU?

1- Infotainment sistemi uzerindeki (radyo) rds veya at onu kapatmanız gerekiyor, kanalın sürekli değişmesini önlemek için
2- Elektronik park freni ile rapmada kalkmak araca hiçbir zararı yok, ama yokuş kalkış desteği var el frenine gerek kalmıyor
   zaten araç rampada 3 sn asılı kalıyor..
3- Yağ ömrünü gösterir % 88. 1000-1500 km sonra aracınızın yağını kontrol ettirin herhangi bir eksilme var ise yağ eklesinler. Normalde bu 1 sene ya da 15 bin km götürmesi lazım eğer bu km den önce araç yağ uyarısı verirse servise götürün yağ eklesinler .
4- Yokuş aşağı inerken kesinlikle aracı boşa almayın, yakıt tüketimini azaltmaz zaten boşa almak. ֖ncelikle fren yapın araç yavaşladığında vites küçültün eğer 2. viteste iseniz zaten debriyaja da basarak yavaşlayıp durun. Boşta kullanmayın aracı., yokuş aşağı fren boşalabilir ya da motor freni devreye girmediği için fren disklerini daha çabuk yersiniz ve normalden daha çabuk biter.


Hayırlu olsun tekrardan, kazasız belasız sürüşler...
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

Sağolun arkadaşlar verdiğinz bilgiler için. Yalnız bu yağ göstergesi olayında, yağ ilk konulduğunda %100, ben ilk günde bunu %88 e düşürdüm gibi bir durum yok herhalde? :) İlk günden aracı haşat etmişim gibi bir izlenime kapılmiym sonra :)
 
Ynt: İlk Gün İzlenimlerimiz

markopasa86 link' Alıntı:
Sağolun arkadaşlar verdiğinz bilgiler için. Yalnız bu yağ göstergesi olayında, yağ ilk konulduğunda %100, ben ilk günde bunu %88 e düşürdüm gibi bir durum yok herhalde? :) İlk günden aracı haşat etmişim gibi bir izlenime kapılmiym sonra :)

yağ düşümü diye algılamamak lazım... yağ ömrü :) ... yağ azalıp bitmiyor sadece kullanım ömrü bitiyor... bende de %88 civarında başlamıştı ama çok bir değişiklik olmadı henüz.... zaten 2000 km servise gidince baktılar... "abi temizlikten ben bile göremedim yağı" dedi eleman :D
 
Geri
Üst