Herkes lpg karşıtı yorum yapmış ama ben hiçbirine katılmıyorum. Bir de trajikomik bir öneri olmuş ekonomi isteyen dizel alsın diye. Kardeşim benim aldığım 1.6 yerine 1.3 dizel alsaydım 10.000 TL fazladan ödeyecektim. Şimdi bu araç 2. elde dizelle arasında 10.000 farkla mı satılıyor? Sahibindene baktığımda aradaki fark 6-7 bin civarında. İlk aşamada burdan 3-4 bin kaybettim, sonra ben bu aracı en erken 4 yıl sonra satarım. 4 yılda param enflasyon karşısında %50 değer kaybedecek. Bu 7000 TL'nin de 3500'ü gittimi , hobaa satın alırken verdiğim fazladan 10.000 TL eridi gitti. Geriye 2. el farkı olarak bana 3500 kaldı. Güzel kardeşim ben bu 10.000 TL'yi bankada bekletseydim bundan gelecek mevduat geliri 3-4 bin olacaktı en az. İşte sonuuçç benim verdiğim 10.000 TL enflasyon, 2.el , mevduatta bekletme gibi etkenlerle eridi bitti.
Şimdi dizelimiz var malum ekonomik araç ben şehir içi lpg ile 30 kuruş yakıyorum, dizelci arkadaşlara bakıyorum onlarda Ankara şehir içi 6 litre yakıyor. Yani ekonomi yok ortada. Ayrıca 95 bg yerine 115bg araca biniyorum. Burası çok önemli işte. Eğer 95 bg yerine focus gibi 115bg 300 NM torklu bir dizel olsaydı 10.000 lirayı performans zevkim için seve seve verirdim. AMA hem 10.000 fazla ver, hem aynı yaksın hem de daha düşük performanslı olsun işte burda dizel motor bana göre saçmalıktır.
Eğer aylık 7-8 bin km yapmasaydım 1.4 T alırdım. 140 bg'i tadarken fazladan yaktığım 1-2 litre benzin umrumda olmazdı. Herkese saygılar selamlar.
34.000km'dir Lpg kullanan bir mühendisim, teknik olarak montaj ve araca etkisi konusunda birçok araştırma yaptım. Sağlıklı bir şekilde montajı yapılmış bir Lpg kitinin astra j'ye tek zararı subapları erken eritmesi. Lpg yanma ısısının yüksek olması nedeniyle subaplar daha erken bozuluyor. Astra j ile ilgili subap konusunda tecürbe yok ama astra h kasada subaplar kullanıcıya göre 80-110 bin kilometrelerde ses yaparak bozulduğunu gösteriyor. Bu durum aracın yüksek devirle uzun süre kullanılıp kullanılmamasına göre değişiyor.
Lpg'nin araç beyniyle alakası yok. Kendi kontrol ünitesini kullanarak lpg enjektörlerini yönetiyor.
Lpg güvenliği konusunda şehir efsaneleri çok fazla. Birçok kişi lpg simitinin darbe alması durumunda patlayacağını sanıyor. Kesinlikle kapasitesi oranında doldurulan lpg tankı patlamaz. Bununla ilgili birçok çarpışma testi mevcut.
Teknik açıklamadan anlamam ben mantık ararım diyene de şunu söylerim. Piyasada taksicililerin %90'ı lpg'li araç kullanıyor. Öyle eskisi gibi şahin doğanda yok taksilerde. Peki bu adamlar ayda onbinlerce kilometre yaptıkları halde neden dizel kullanmazlar ve sizin sorunlu dediğiniz lpg ile uğraşırlar?
Teknik anlamda sorusu olanlar varsa yardımcı olmaya hazırım.