Astra J Lpg Montajı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bye_Bye
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra J Lpg Montajı

hüseyintekin link' Alıntı:
ben LPG taktırmayı düşünmüyorum taktıran arkadaşlarada tavsiye etmem. yakıtı sorun edenler bence dizele geçmeli LPG iyi bişey olsa opel takıpta gönderirdi bu araçların herşeyine beyin hükmediyor bir araç beynide oldukça pahalı LPG den edeceğiniz tasarruf allah korusun aracın beyninden cıkabilir.
Saygılar
Hemfikirim ayda kaç km yaptığımın önemi olmaz şiddetle LPG işine karşıyım... Benzin bütçe sarsıyor ise dizele geçilmeli
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

adRe J link' Alıntı:
Hemfikirim ayda kaç km yaptığımın önemi olmaz şiddetle LPG işine karşıyım... Benzin bütçe sarsıyor ise dizele geçilmeli
+1 kesinlikle size katılıyorum
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı


bence saçma bir düşünce Türkiyeye göndermiyo evette adam kendi ülkesinde satacak kadar da salak olamaz dimi adam kendi ülkesinde lpg li çıkartıyor.
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

Ama sizinde söylediğiniz gibi kendi ülkesinde Lpg li çıkartıyor fabrika çıkışlı olmadıktan sonra ben asla güvenmem örneğin honda alırken iki seçenekte var buna güvenim sonsuz ben aracı benzinli alıp sonradan tanımadığım insanlara Lpg montajı için teslim ederken içim cız eder Lpg taktırmak kolay asıl sorun daha sonrasında işi takip edip ufak bir sorunda Servisin bu lpg den dolayı olmuş demesi zor karşılayamayacağımız bir miktar ile dönüş yapabilirler.

Dışardan bir ustaya sorduğumuzda takarız olur abi hallederiz deyip insanı güvendiriyorlar ama bunlar para kazandığı için gel hallederiz diyor. Ülkemizde yakıt fiyatları mağlum ilk sıralardayız opel bunuda biliyor bizede gönderene kadar lpg+benzin ben servisteki ustanın sözüne güvenip garanti kapsamında deyip taktıramam. İnş kimse bir problem yaşamaz ama çok ciddi bir konu defalarca düşünmek gerek.

Çok yakıyor diye taktırıyoruz ama o kadar yol yapmalıyız ki problem olduğunda gönlümüz rahat... ya ben zaten yakıttan amorti etmiştim diye düşünmeliyiz yoksa yılda 10 bin km için fazla riskli...

kendim zaten asla taktırmam çünkü yılda en fazla 5000 km yapan biriyim gerek yok ama çok yol yapan arkadaşlarımızın bu konuyu çok incelemesi gerek bence yılda 15.000 km ye kadar takılmamalı
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

Işıklarda yan şeridimde çekiciye yüklenen astra g aklıma geldikçe Allah göstermesin diyorum bizlere bunu sağa çekip adamla konuştuğumda aracı çekiciye yükleniiyordu kısa süreli konuşmamızda lpg den kaynaklandığını söylemiş kasko şirketi bizlerden birinin yaşamaması inşallah ki astra g nin kalitesi çok iyiydi hep hayal edip alamamıştık ailemle
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

Herkes lpg karşıtı yorum yapmış ama ben hiçbirine katılmıyorum. Bir de trajikomik bir öneri olmuş ekonomi isteyen dizel alsın diye. Kardeşim benim aldığım 1.6 yerine 1.3 dizel alsaydım 10.000 TL fazladan ödeyecektim. Şimdi bu araç 2. elde dizelle arasında 10.000 farkla mı satılıyor? Sahibindene baktığımda aradaki fark 6-7 bin civarında. İlk aşamada burdan 3-4 bin kaybettim, sonra ben bu aracı en erken 4 yıl sonra satarım. 4 yılda param enflasyon karşısında %50 değer kaybedecek. Bu 7000 TL'nin de 3500'ü gittimi , hobaa satın alırken verdiğim fazladan 10.000 TL eridi gitti. Geriye 2. el farkı olarak bana 3500 kaldı. Güzel kardeşim ben bu 10.000 TL'yi bankada bekletseydim bundan gelecek mevduat geliri 3-4 bin olacaktı en az. İşte sonuuçç benim verdiğim 10.000 TL enflasyon, 2.el , mevduatta bekletme gibi etkenlerle eridi bitti.

Şimdi dizelimiz var malum ekonomik araç ben şehir içi lpg ile 30 kuruş yakıyorum, dizelci arkadaşlara bakıyorum onlarda Ankara şehir içi 6 litre yakıyor. Yani ekonomi yok ortada. Ayrıca 95 bg yerine 115bg araca biniyorum. Burası çok önemli işte. Eğer 95 bg yerine focus gibi 115bg 300 NM torklu bir dizel olsaydı 10.000 lirayı performans zevkim için seve seve verirdim. AMA hem 10.000 fazla ver, hem aynı yaksın hem de daha düşük performanslı olsun işte burda dizel motor bana göre saçmalıktır.

Eğer aylık 7-8 bin km yapmasaydım 1.4 T alırdım. 140 bg'i tadarken fazladan yaktığım 1-2 litre benzin umrumda olmazdı. Herkese saygılar selamlar.

34.000km'dir Lpg kullanan bir mühendisim, teknik olarak montaj ve araca etkisi konusunda birçok araştırma yaptım. Sağlıklı bir şekilde montajı yapılmış bir Lpg kitinin astra j'ye tek zararı subapları erken eritmesi. Lpg yanma ısısının yüksek olması nedeniyle subaplar daha erken bozuluyor. Astra j ile ilgili subap konusunda tecürbe yok ama astra h kasada subaplar kullanıcıya göre 80-110 bin kilometrelerde ses yaparak bozulduğunu gösteriyor. Bu durum aracın yüksek devirle uzun süre kullanılıp kullanılmamasına göre değişiyor.

Lpg'nin araç beyniyle alakası yok. Kendi kontrol ünitesini kullanarak lpg enjektörlerini yönetiyor.
Lpg güvenliği konusunda şehir efsaneleri çok fazla. Birçok kişi lpg simitinin darbe alması durumunda patlayacağını sanıyor. Kesinlikle kapasitesi oranında doldurulan lpg tankı patlamaz. Bununla ilgili birçok çarpışma testi mevcut.

Teknik açıklamadan anlamam ben mantık ararım diyene de şunu söylerim. Piyasada taksicililerin %90'ı lpg'li araç kullanıyor. Öyle eskisi gibi şahin doğanda yok taksilerde. Peki bu adamlar ayda onbinlerce kilometre yaptıkları halde neden dizel kullanmazlar ve sizin sorunlu dediğiniz lpg ile uğraşırlar?

Teknik anlamda sorusu olanlar varsa yardımcı olmaya hazırım.
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

Yillardir lpgli arac kullanirim.lpg olmazsa olmazimdir,cok sukur bugune kadar ufak tefek ayarsal sorunlar disinda hicbir sorunla karsilasmadim
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

Herkes lpg karşıtı yorum yapmış ama ben hiçbirine katılmıyorum. Bir de trajikomik bir öneri olmuş ekonomi isteyen dizel alsın diye. Kardeşim benim aldığım 1.6 yerine 1.3 dizel alsaydım 10.000 TL fazladan ödeyecektim. Şimdi bu araç 2. elde dizelle arasında 10.000 farkla mı satılıyor? Sahibindene baktığımda aradaki fark 6-7 bin civarında. İlk aşamada burdan 3-4 bin kaybettim, sonra ben bu aracı en erken 4 yıl sonra satarım. 4 yılda param enflasyon karşısında %50 değer kaybedecek. Bu 7000 TL'nin de 3500'ü gittimi , hobaa satın alırken verdiğim fazladan 10.000 TL eridi gitti. Geriye 2. el farkı olarak bana 3500 kaldı. Güzel kardeşim ben bu 10.000 TL'yi bankada bekletseydim bundan gelecek mevduat geliri 3-4 bin olacaktı en az. İşte sonuuçç benim verdiğim 10.000 TL enflasyon, 2.el , mevduatta bekletme gibi etkenlerle eridi bitti.

Şimdi dizelimiz var malum ekonomik araç ben şehir içi lpg ile 30 kuruş yakıyorum, dizelci arkadaşlara bakıyorum onlarda Ankara şehir içi 6 litre yakıyor. Yani ekonomi yok ortada. Ayrıca 95 bg yerine 115bg araca biniyorum. Burası çok önemli işte. Eğer 95 bg yerine focus gibi 115bg 300 NM torklu bir dizel olsaydı 10.000 lirayı performans zevkim için seve seve verirdim. AMA hem 10.000 fazla ver, hem aynı yaksın hem de daha düşük performanslı olsun işte burda dizel motor bana göre saçmalıktır.

Eğer aylık 7-8 bin km yapmasaydım 1.4 T alırdım. 140 bg'i tadarken fazladan yaktığım 1-2 litre benzin umrumda olmazdı. Herkese saygılar selamlar.
 
Ynt: Astra J Lpg Montajı

madmax50 link' Alıntı:
Herkes lpg karşıtı yorum yapmış ama ben hiçbirine katılmıyorum. Bir de trajikomik bir öneri olmuş ekonomi isteyen dizel alsın diye. Kardeşim benim aldığım 1.6 yerine 1.3 dizel alsaydım 10.000 TL fazladan ödeyecektim. Şimdi bu araç 2. elde dizelle arasında 10.000 farkla mı satılıyor? Sahibindene baktığımda aradaki fark 6-7 bin civarında. İlk aşamada burdan 3-4 bin kaybettim, sonra ben bu aracı en erken 4 yıl sonra satarım. 4 yılda param enflasyon karşısında %50 değer kaybedecek. Bu 7000 TL'nin de 3500'ü gittimi , hobaa satın alırken verdiğim fazladan 10.000 TL eridi gitti. Geriye 2. el farkı olarak bana 3500 kaldı. Güzel kardeşim ben bu 10.000 TL'yi bankada bekletseydim bundan gelecek mevduat geliri 3-4 bin olacaktı en az. İşte sonuuçç benim verdiğim 10.000 TL enflasyon, 2.el , mevduatta bekletme gibi etkenlerle eridi bitti.

Şimdi dizelimiz var malum ekonomik araç ben şehir içi lpg ile 30 kuruş yakıyorum, dizelci arkadaşlara bakıyorum onlarda Ankara şehir içi 6 litre yakıyor. Yani ekonomi yok ortada. Ayrıca 95 bg yerine 115bg araca biniyorum. Burası çok önemli işte. Eğer 95 bg yerine focus gibi 115bg 300 NM torklu bir dizel olsaydı 10.000 lirayı performans zevkim için seve seve verirdim. AMA hem 10.000 fazla ver, hem aynı yaksın hem de daha düşük performanslı olsun işte burda dizel motor bana göre saçmalıktır.

Eğer aylık 7-8 bin km yapmasaydım 1.4 T alırdım. 140 bg'i tadarken fazladan yaktığım 1-2 litre benzin umrumda olmazdı. Herkese saygılar selamlar.

34.000km'dir Lpg kullanan bir mühendisim, teknik olarak montaj ve araca etkisi konusunda birçok araştırma yaptım. Sağlıklı bir şekilde montajı yapılmış bir Lpg kitinin astra j'ye tek zararı subapları erken eritmesi. Lpg yanma ısısının yüksek olması nedeniyle subaplar daha erken bozuluyor. Astra j ile ilgili subap konusunda tecürbe yok ama astra h kasada subaplar kullanıcıya göre 80-110 bin kilometrelerde ses yaparak bozulduğunu gösteriyor. Bu durum aracın yüksek devirle uzun süre kullanılıp kullanılmamasına göre değişiyor.

Lpg'nin araç beyniyle alakası yok. Kendi kontrol ünitesini kullanarak lpg enjektörlerini yönetiyor.
Lpg güvenliği konusunda şehir efsaneleri çok fazla. Birçok kişi lpg simitinin darbe alması durumunda patlayacağını sanıyor. Kesinlikle kapasitesi oranında doldurulan lpg tankı patlamaz. Bununla ilgili birçok çarpışma testi mevcut.

Teknik açıklamadan anlamam ben mantık ararım diyene de şunu söylerim. Piyasada taksicililerin %90'ı lpg'li araç kullanıyor. Öyle eskisi gibi şahin doğanda yok taksilerde. Peki bu adamlar ayda onbinlerce kilometre yaptıkları halde neden dizel kullanmazlar ve sizin sorunlu dediğiniz lpg ile uğraşırlar?

Teknik anlamda sorusu olanlar varsa yardımcı olmaya hazırım.

045thumbsup
 
Geri
Üst