Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akın2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

warlordares link' Alıntı:
[quote author=Esmerce link=topic=1045.msg21920#msg21920 date=1301782133]
Akın kardeşim geçmiş olsun.

Aracın gaz kesmesi, devirle beraber hız kaybetmesi bir yana vitesteyken devrin yükselip hızın artmaması sorunun baskı balatada olduğunu kesinleştiriyor.

Bazı ağır kasa / küçük hacimli dizel motor kombinasyonlarındaki ilk üretimlerde benzer sorunlar okuyordum, bunlardan en yaygını makyaj öncesi 1.6 dizel Citroen C5 ler mesela.

Tahminim turbo dizel araçlarda düşük devirlerde gelen muazzam tork gücü henüz yeterince hızını alamamış aktarma organlarını çok zorluyor.

C5 kayınpederde var ama neyseki şimdiye kadar bir porblem olmadı araç 40000 de... Bunun dışında son cümlenize sonuna kadar katılıyorum... Aracın tork aralığında çok zorlanması bunları doğurabilir... Demek ki araçlarımızı düzgün kullanmak da gerekiyor.... üretim hatalarından ziyade kendi hatalarımızın bunlara sebebiyet vermemesi için :)
[/quote]
190 nm torkun aracı zorlayacağını sanmam. Astra H 200 Nm tork üretiyor, Fiat Bravo 300 Nm tork. Tork aralığında zorlanması değil, tork aralığının dışında kullanılması aracı zorlayabilir.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

goxb link' Alıntı:
[quote author=warlordares link=topic=1045.msg21955#msg21955 date=1301817773]
Demek ki araçlarımızı düzgün kullanmak da gerekiyor.... üretim hatalarından ziyade kendi hatalarımızın bunlara sebebiyet vermemesi için :)
[/quote]

üretim hatası yokki zaten bizim araçlarda kullanım hatası var sadece..
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

goxb link' Alıntı:
[quote author=warlordares link=topic=1045.msg21955#msg21955 date=1301817773]
[quote author=Esmerce link=topic=1045.msg21920#msg21920 date=1301782133]
Akın kardeşim geçmiş olsun.

Aracın gaz kesmesi, devirle beraber hız kaybetmesi bir yana vitesteyken devrin yükselip hızın artmaması sorunun baskı balatada olduğunu kesinleştiriyor.

Bazı ağır kasa / küçük hacimli dizel motor kombinasyonlarındaki ilk üretimlerde benzer sorunlar okuyordum, bunlardan en yaygını makyaj öncesi 1.6 dizel Citroen C5 ler mesela.

Tahminim turbo dizel araçlarda düşük devirlerde gelen muazzam tork gücü henüz yeterince hızını alamamış aktarma organlarını çok zorluyor.

C5 kayınpederde var ama neyseki şimdiye kadar bir porblem olmadı araç 40000 de... Bunun dışında son cümlenize sonuna kadar katılıyorum... Aracın tork aralığında çok zorlanması bunları doğurabilir... Demek ki araçlarımızı düzgün kullanmak da gerekiyor.... üretim hatalarından ziyade kendi hatalarımızın bunlara sebebiyet vermemesi için :)
[/quote]
190 nm torkun aracı zorlayacağını sanmam. Astra H 200 Nm tork üretiyor, Fiat Bravo 300 Nm tork. Tork aralığında zorlanması değil, tork aralığının dışında kullanılması aracı zorlayabilir.
[/quote]

siz ters anlıyorsunuz....Mantık hatası yapıyorsunuz

190 NM tork aracı zorlsaydı araç zaten yapılmazdı... Mantık şurada. Neden araca "Elektronik kalkış torku kontrolü (EDC)" koymuşlar bu yüzden....Motora, aktarıcı elemanlara beklenmedik durumlarda Tork uygulandığında bu devreye girer. Mantık bu sistemleri korumak adınadır. Tork aralığının dışında da aracı kullanabilirsiniz.... örneğin 1.3 dizel araç 1750 ve 3250 devir arasında tork üretir ve BG ise 4000 devirdir... Tork aralığının içinde kullanırsak 95 BG güç elde edemeyiz... Önemli olan aracınızı kalkışa hazırlarken uyguladığınız gaz miktarı ve bunun aktarıcılara aktarırken kullandığınız debriyaj sistemidir ve kullanımınızdır.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

bahadirusta link' Alıntı:
[quote author=goxb link=topic=1045.msg21963#msg21963 date=1301819698]
[quote author=warlordares link=topic=1045.msg21955#msg21955 date=1301817773]
Demek ki araçlarımızı düzgün kullanmak da gerekiyor.... üretim hatalarından ziyade kendi hatalarımızın bunlara sebebiyet vermemesi için :)
[/quote]

üretim hatası yokki zaten bizim araçlarda kullanım hatası var sadece..
[/quote]

aynen katılıyorum... sadece demek istediğim o kadar araç içinden üretim hatalı ürün size gelmediyse her ne olursa olsun kullanımdan kaynaklı durumlar ortaya çıkar... ayrıca bu araçların elektronik aletler olduğunu da unutmayalım bu tip durumlar yazılım kaynaklı da olabilir. bu da üretimle ilgilidir.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

Arkadaşlar inanın aracımı düzgün kullanıyorum,  neticede  daha önce de yazdım 15 yıllık sürücüyüm. böyle birşeye  kendimin sebep olduğunu hiç dşünmüyorum. yarın servise gidince durumu izah edeceğim ve sonucu detaylı paylaşacağım. insan ister istemez duygusal oluyor nitekim ben bu aracı servis kültürümü arttırıp araba tamircisi olmak için almadım ! servise gitmek beni mutlu etmiyor, servise gidip yeni birşeyler öğrenmek de beni mutlu etmiyor.  keşke araç hiç arıza yapmasaydı da aracın teknik sorunları hakkında cahil kalsaydım, eminim daha mutlu olurdum.  dün hesap yaptım, satsam kredi den zarar edicem anlaşılan elim mahkum kullanmaya devam edecem. bekleyip göreceğiz sonucu.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

akın link' Alıntı:
Arkadaşlar inanın aracımı düzgün kullanıyorum,  neticede  daha önce de yazdım 15 yıllık sürücüyüm. böyle birşeye  kendimin sebep olduğunu hiç dşünmüyorum. yarın servise gidince durumu izah edeceğim ve sonucu detaylı paylaşacağım. insan ister istemez duygusal oluyor nitekim ben bu aracı servis kültürümü arttırıp araba tamircisi olmak için almadım ! servise gitmek beni mutlu etmiyor, servise gidip yeni birşeyler öğrenmek de beni mutlu etmiyor.  keşke araç hiç arıza yapmasaydı da aracın teknik sorunları hakkında cahil kalsaydım, eminim daha mutlu olurdum.  dün hesap yaptım, satsam kredi den zarar edicem anlaşılan elim mahkum kullanmaya devam edecem. bekleyip göreceğiz sonucu.

Düşüncemiz sizden yana sayın Akın :)
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

warlordares link' Alıntı:
[quote author=goxb link=topic=1045.msg21963#msg21963 date=1301819698]
[quote author=warlordares link=topic=1045.msg21955#msg21955 date=1301817773]
[quote author=Esmerce link=topic=1045.msg21920#msg21920 date=1301782133]
Akın kardeşim geçmiş olsun.

Aracın gaz kesmesi, devirle beraber hız kaybetmesi bir yana vitesteyken devrin yükselip hızın artmaması sorunun baskı balatada olduğunu kesinleştiriyor.

Bazı ağır kasa / küçük hacimli dizel motor kombinasyonlarındaki ilk üretimlerde benzer sorunlar okuyordum, bunlardan en yaygını makyaj öncesi 1.6 dizel Citroen C5 ler mesela.

Tahminim turbo dizel araçlarda düşük devirlerde gelen muazzam tork gücü henüz yeterince hızını alamamış aktarma organlarını çok zorluyor.


C5 kayınpederde var ama neyseki şimdiye kadar bir porblem olmadı araç 40000 de... Bunun dışında son cümlenize sonuna kadar katılıyorum... Aracın tork aralığında çok zorlanması bunları doğurabilir... Demek ki araçlarımızı düzgün kullanmak da gerekiyor.... üretim hatalarından ziyade kendi hatalarımızın bunlara sebebiyet vermemesi için :)
[/quote]
190 nm torkun aracı zorlayacağını sanmam. Astra H 200 Nm tork üretiyor, Fiat Bravo 300 Nm tork. Tork aralığında zorlanması değil, tork aralığının dışında kullanılması aracı zorlayabilir.
[/quote]

siz ters anlıyorsunuz....Mantık hatası yapıyorsunuz

190 NM tork aracı zorlsaydı araç zaten yapılmazdı... Mantık şurada. Neden araca "Elektronik kalkış torku kontrolü (EDC)" koymuşlar bu yüzden....Motora, aktarıcı elemanlara beklenmedik durumlarda Tork uygulandığında bu devreye girer. Mantık bu sistemleri korumak adınadır. Tork aralığının dışında da aracı kullanabilirsiniz.... örneğin 1.3 dizel araç 1750 ve 3250 devir arasında tork üretir ve BG ise 4000 devirdir... Tork aralığının içinde kullanırsak 95 BG güç elde edemeyiz... Önemli olan aracınızı kalkışa hazırlarken uyguladığınız gaz miktarı ve bunun aktarıcılara aktarırken kullandığınız debriyaj sistemidir ve kullanımınızdır.
[/quote]
Ben de bunu demek istiyorum. Kalkışta 1750 devrin altına indirmemek en iyi çözüm gibi görünüyor bana. Özellikle yokuşlarda 1750 devrin altındaki kalkışlarda yetersiz torktan dolayı araç zorlanmayacak mı? Öğrenmek için soruyorum yoksa benim dediğim doğru demiyorum. Sonra balatayı sıyırıp bana çatmayın.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

akın link' Alıntı:
Arkadaşlar inanın aracımı düzgün kullanıyorum,  neticede  daha önce de yazdım 15 yıllık sürücüyüm. böyle birşeye  kendimin sebep olduğunu hiç dşünmüyorum. yarın servise gidince durumu izah edeceğim ve sonucu detaylı paylaşacağım. insan ister istemez duygusal oluyor nitekim ben bu aracı servis kültürümü arttırıp araba tamircisi olmak için almadım ! servise gitmek beni mutlu etmiyor, servise gidip yeni birşeyler öğrenmek de beni mutlu etmiyor.  keşke araç hiç arıza yapmasaydı da aracın teknik sorunları hakkında cahil kalsaydım, eminim daha mutlu olurdum.  dün hesap yaptım, satsam kredi den zarar edicem anlaşılan elim mahkum kullanmaya devam edecem. bekleyip göreceğiz sonucu.
İzmire ulaştınız mı Akın Bey?
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

goxb link' Alıntı:
[quote author=warlordares link=topic=1045.msg21985#msg21985 date=1301824423]
[quote author=goxb link=topic=1045.msg21963#msg21963 date=1301819698]
[quote author=warlordares link=topic=1045.msg21955#msg21955 date=1301817773]
[quote author=Esmerce link=topic=1045.msg21920#msg21920 date=1301782133]
Akın kardeşim geçmiş olsun.

Aracın gaz kesmesi, devirle beraber hız kaybetmesi bir yana vitesteyken devrin yükselip hızın artmaması sorunun baskı balatada olduğunu kesinleştiriyor.

Bazı ağır kasa / küçük hacimli dizel motor kombinasyonlarındaki ilk üretimlerde benzer sorunlar okuyordum, bunlardan en yaygını makyaj öncesi 1.6 dizel Citroen C5 ler mesela.

Tahminim turbo dizel araçlarda düşük devirlerde gelen muazzam tork gücü henüz yeterince hızını alamamış aktarma organlarını çok zorluyor.


C5 kayınpederde var ama neyseki şimdiye kadar bir porblem olmadı araç 40000 de... Bunun dışında son cümlenize sonuna kadar katılıyorum... Aracın tork aralığında çok zorlanması bunları doğurabilir... Demek ki araçlarımızı düzgün kullanmak da gerekiyor.... üretim hatalarından ziyade kendi hatalarımızın bunlara sebebiyet vermemesi için :)
[/quote]
190 nm torkun aracı zorlayacağını sanmam. Astra H 200 Nm tork üretiyor, Fiat Bravo 300 Nm tork. Tork aralığında zorlanması değil, tork aralığının dışında kullanılması aracı zorlayabilir.
[/quote]

siz ters anlıyorsunuz....Mantık hatası yapıyorsunuz

190 NM tork aracı zorlsaydı araç zaten yapılmazdı... Mantık şurada. Neden araca "Elektronik kalkış torku kontrolü (EDC)" koymuşlar bu yüzden....Motora, aktarıcı elemanlara beklenmedik durumlarda Tork uygulandığında bu devreye girer. Mantık bu sistemleri korumak adınadır. Tork aralığının dışında da aracı kullanabilirsiniz.... örneğin 1.3 dizel araç 1750 ve 3250 devir arasında tork üretir ve BG ise 4000 devirdir... Tork aralığının içinde kullanırsak 95 BG güç elde edemeyiz... Önemli olan aracınızı kalkışa hazırlarken uyguladığınız gaz miktarı ve bunun aktarıcılara aktarırken kullandığınız debriyaj sistemidir ve kullanımınızdır.
[/quote]
Ben de bunu demek istiyorum. Kalkışta 1750 devrin altına indirmemek en iyi çözüm gibi görünüyor bana. Özellikle yokuşlarda 1750 devrin altındaki kalkışlarda yetersiz torktan dolayı araç zorlanmayacak mı?
[/quote]

Siz hiç dizel araç kullandınız mı?...(merak ettiğim için soruyorum)

Araçlar düşük devirlerde sallanmadığı sürece aşırı derecede olduğu gibi zorlanmaz....Yani kalkışta verilen çok gaz araca verilen yetersiz gazdan daha zararlıdır. ama az gaz vermek de zararlıdır....
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

10.000 km kadar kullandım. Focus TDCI 4.000 km, Kia Cerato 3000 km, Albea 1500 km, ... mesajımı değiştirmiştim göremediniz sanırım.
 
Geri
Üst