Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması
Anladım ... farketmemişim... Elbette düşük devirde araç kullanmak balata için zararlıdır...bu doğru bir tespit... benim söylemek istediğim ise ani kalkışlarda yarım debriyaj halindeyken araca uygulanan aşırı tork araca zarar verir aktarma organlarına zararlıdır demek istedim. yokuş yukarı kalkışlarda ise debriyaja basılı iken yeterli gaz miktarı ile kalkıp çekebildiğimiz en kısa sürede debriyajdan ayağımızı çekmemiz gerek...genelde 2000-3000 devir aralığında yapmaya çalışırım kalkışımı.
ama astra bu konuda biraz sorunlu gibi geldi..
Farklı tipteki araçlarda dizel kullanımım uzun süreli oldu ancak henüz böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadım... Ford Ranger da balatalar ilk günkü gibi hala orjinal... 40000 km de..
goxb link' Alıntı:10.000 km kadar kullandım. Focus TDCI 4.000 km, Kia Cerato 3000 km, Albea 1500 km, ... mesajımı değiştirmiştim göremediniz sanırım.
Anladım ... farketmemişim... Elbette düşük devirde araç kullanmak balata için zararlıdır...bu doğru bir tespit... benim söylemek istediğim ise ani kalkışlarda yarım debriyaj halindeyken araca uygulanan aşırı tork araca zarar verir aktarma organlarına zararlıdır demek istedim. yokuş yukarı kalkışlarda ise debriyaja basılı iken yeterli gaz miktarı ile kalkıp çekebildiğimiz en kısa sürede debriyajdan ayağımızı çekmemiz gerek...genelde 2000-3000 devir aralığında yapmaya çalışırım kalkışımı.
ama astra bu konuda biraz sorunlu gibi geldi..
Farklı tipteki araçlarda dizel kullanımım uzun süreli oldu ancak henüz böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadım... Ford Ranger da balatalar ilk günkü gibi hala orjinal... 40000 km de..