Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akın2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

goxb link' Alıntı:
10.000 km kadar kullandım. Focus TDCI 4.000 km, Kia Cerato 3000 km, Albea 1500 km, ... mesajımı değiştirmiştim göremediniz sanırım.

Anladım :) ... farketmemişim... Elbette düşük devirde araç kullanmak balata için zararlıdır...bu doğru bir tespit... benim söylemek istediğim ise ani kalkışlarda yarım debriyaj halindeyken araca uygulanan aşırı tork araca zarar verir aktarma organlarına zararlıdır demek istedim. yokuş yukarı kalkışlarda ise debriyaja basılı iken yeterli gaz miktarı ile kalkıp çekebildiğimiz en kısa sürede debriyajdan ayağımızı çekmemiz gerek...genelde 2000-3000 devir aralığında yapmaya çalışırım kalkışımı.

ama astra bu konuda biraz sorunlu gibi geldi..

Farklı tipteki araçlarda dizel kullanımım uzun süreli oldu ancak henüz böyle bir sıkıntı ile karşılaşmadım... Ford Ranger da balatalar ilk günkü gibi hala orjinal... 40000 km de..
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

Aslında aynı şeyi söylüyoruz ben de yokuş yukarı kalkışı 2000 devir civarında yapmak aracı zorlamamanın en iyi yolu diye düşünmüştüm ecoflex motorda.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

Arkadaşlar İzmire hayırlısıyla vardım...

Malesef aracım yine yolda yığıldı kaldı, ne gaza cevap verdi ne de debriyaja....  hemde tam aşırı sisin olduğu  virajlı uşak yolunda...   Alahtan gidişteki gibi önümde kamyon vs yoktu. CC yi br iki  kere açıp kapadım sonra manuel olarak kullanmaya devam ettim.
Yığılma esnasında araçta koku duydum, ama bunun kesin olarak debriyajdan gelip gelmediğini bilmiyorum, kokuyu şöyle tarif edeyim pis bir kablo yanığına benziyordu.  Ama araç şu an çalışır vaziyette ne zaman beni tammen yolda bırakır bilemiyorum.

Uzun yol izlenimim ise şöyle ( yaklaşık 660 km)  mümkün mertebe  süratli gitttim yol müsait olduğu ölçüde 140 km üzeri seyrettim, zaten otobüsle yaklaşık 5 saatte gidilen yolu 3.5 saatte aldım.  660 km yolu tam 119 tl lik mazotla  gitmişim. ( yolculuğa ilk çıkarken ve sonunda mazot aldım, birebir cebimden çıkan paradır bu) yakıt ortalamasını  evden çıkarken sıfırladım,  tekrar eve geldiğimde (izmir-afyon-afyon izmir) ortalama 5.1 litre gösteriyordu. Yüksek süratte kullanımıma göre ortalama çok iyiydi.
֖zellikle dönüş yolunda aracım tekrar arıza yapıp yığıldıktan sonra "eşimin ala ala böyle bir araç mı aldın !"  bakışlarını hissedince  "lanet olsun bu işe diyip" 4000 devirlerde  vites büyüttüğüm nazar-ı itibara alınırsa  yakıt tüketimi gerçekten makul.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

tekrardan geçmiş olsun akın bey ama sanırım sizin durum da hakan beyle aynı sanırım baskı balata bitmiş aracınızın..
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

bu konuda kabaca bir bilgi buldum belki fayda sağlar
DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

ilk  bölümde yazdığınız 1-4  maddelerinden yüzde yüz eminim, 3 maddesi ise muhtemeldir.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

akın link' Alıntı:
ilk  bölümde yazdığınız 1-4  maddelerinden yüzde yüz eminim, 3 maddesi ise muhtemeldir.

akın bey bu kadar kolay mı bu iş yaa... akıl almıyor....cidden
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

gerçekten daha 8000 kmde akın beyin aracı eğer baskı balata bitmişse burda ciddi bir sorun var demektir
umarım başka araçta olmaz ama hepimizin balataları aynı bildiğim kadarıyla..
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

Malesef kolay...  ki ben  forumdak kişileri "ajite" etmemek amacıyla  yaşadığım sıkıntıyı süzerek aktarıyorum. Binbir zorluklarla para kazanıyoruz, kredi çekiyoruz vs sonunda olana bak diyeceğim... ama "demiyorum" (!) tırnak içindeki son kelimemi arkadaşların analiz ve anlayış ve takdirine bırakıyorum.
 
Ynt: Astra j Motor Kilitlenmesi yada Cruse Controlün Devreden Çıkması

koku varsa ve güçten düşüyorsa bunun başka izahı yok maalesed sn avukatakın
baskı balata değişecek bence biran önce bitse de garantiden hemen değiştirseniz
yoksa umulmadık bir anda yolda kalınca zor anlar yaşayabilirsiniz

ve yolda kalıp opel assistance ı aradığınızda size aracınızı kapatmanızı ve araç suyunu kontrol etmenizi, herhangi bir arıza ışığı yanıp yanmadığını soracak siz de hayır diyeceksiniz
biz şimdi hemen yol yardımıa gönderiyoruz ancak problem kullanıcı hatası ise araç çektirme ücreti dahil ödemeyi kabul ediyormusunuz diye soru gelecek
Siz de evet diyeceksiniz, baskı balata değişene kadar size araç tahsil edecekler
Servise gittiğinizde size bunun kullanıcı hatası olduğunu söyleyip elinize fiyat listesi verecekler sizinde kafanız atıp
başlayacaksınız anlatmaya sonra müşteri memnuniyeti adı altında baskı balatanız değişip yepyeni bir baskı balatanız olacak :)
 
Geri
Üst