- Konuyu Başlatan
- #81
Ynt: Aydınlatma çalışmalarım.
Sonradan afl far değişimi ile ilğili konuda yazmıştım burayada ekleyim istedim.İnsignia farından yola çıkarak bu başlığa destek amaçlı ve çözüm konusunda fikirler vermek istedim.Far değişimi yapmak isteyenlere faydası olur kanısındayım.
Astra J farlar İnsignia tasarımla aynı tarz olduğu açık.Merceklerden başlayayım.Halojen farlı sisteme bu farı takınca hali ile orijinal olan bi-xenon merceği bi-xenon tadında kullanılamıyor.Bunun nedeni ise mercek yapısı tamamen pic sistem kontrollü servo motorlardan oluşuyor olması.Merceğin bi-xenon tadında kullanmak için gerekli olan sensör Ecu sistemlerine ihtiyaç var bunların temin edilmesi ve montajı oldukça pahalıya çıkacağıda aşikar.Mercek klasik bi-xenon ile değişmeden olmuyor ve Başka çözümü bence kesinlikle yok.Far içi rahatlıkla diyebilirimki işin ehli kişi için her çeşit oem bi-xenon merceğin takılmasına müsait.Ayrıca far yükseklik motoruda servo olduğu için kullanılamıyor.Bunun içinde motor yarı manuel standard motor ile değişmesi gerekiyor.Far açılmadan bu mümkün değil.
Led sistem ise aslında orjinalde nasılsa aynen çalışabilir buna engel bir yapısı yok.Orjinal led dizaynının çalışması için gündüz farı için ana soketinde 1 uç kullanılıyor ama far içinde park modu için park hattından led Ecu süne uç paralel bağlı oluyor yada diyeyimki park ucu direk yine bu gündüz farı Ecu süne bağlanıyor.Hali ile gündüz farı ve park için ana sokette 2 uç var bunlar direkt olarak gündüz farına gidiyor.İnsignia da ise şu durum var bundada aynı diye düşünüyorum.Far sensörü orjinal olan bu orjinal yapıda farlar otomatikte iken gece ve gündüz ayrımı far sensörü Ecu süne bağlı.Böyle olunca gündüz farı ve park için gece gündüz ayrımı sensör tarafından far anahtarı auto konumda iken otomatik yapılıyor.Manuel bir anahtarlama yapılmamış.Manuel bağlantı içinse bu 2 uç bulunup soketteki uçlara direkt bağlanınca park yanınca ledler otomatik kısılır.Bence çalışmaması mümkün değil.
Bu yapıda park ve gündüz farı led olduğu için halojen olan orjinal yapıdan dolayı arıza ışığı hali ile olacak.Gündüz farı için ben insignia için 2 tane 25watt sogutucu direnci paralel bağladım ve geniş tabanlı sogutucu ile destekledim.Sorun çözüldü.Ledler 350ma mantığı ile akım destekli olduğu için dirençle destekli yapıya her hangi bir yükü olmayacak.Park arıza ışığı için ise içinde yeşil ledi olan 5 bacaklı role kullandım.Bu role ohm degeri 40 ohm ve bu araıza ışığını söndürmeye fazlasıyla yetti.Bu rolelerden paralel bağlı olarak 11 ohm yakalanırsa gündüz farınada kullanılabilir.Ama yer kaplayacağı kesin.Orjinal ampul ile yapılacaklar çözüme yardımcı ama sağlıklı olmaz tavsiye etmem.
Sonradan afl far değişimi ile ilğili konuda yazmıştım burayada ekleyim istedim.İnsignia farından yola çıkarak bu başlığa destek amaçlı ve çözüm konusunda fikirler vermek istedim.Far değişimi yapmak isteyenlere faydası olur kanısındayım.
Astra J farlar İnsignia tasarımla aynı tarz olduğu açık.Merceklerden başlayayım.Halojen farlı sisteme bu farı takınca hali ile orijinal olan bi-xenon merceği bi-xenon tadında kullanılamıyor.Bunun nedeni ise mercek yapısı tamamen pic sistem kontrollü servo motorlardan oluşuyor olması.Merceğin bi-xenon tadında kullanmak için gerekli olan sensör Ecu sistemlerine ihtiyaç var bunların temin edilmesi ve montajı oldukça pahalıya çıkacağıda aşikar.Mercek klasik bi-xenon ile değişmeden olmuyor ve Başka çözümü bence kesinlikle yok.Far içi rahatlıkla diyebilirimki işin ehli kişi için her çeşit oem bi-xenon merceğin takılmasına müsait.Ayrıca far yükseklik motoruda servo olduğu için kullanılamıyor.Bunun içinde motor yarı manuel standard motor ile değişmesi gerekiyor.Far açılmadan bu mümkün değil.
Led sistem ise aslında orjinalde nasılsa aynen çalışabilir buna engel bir yapısı yok.Orjinal led dizaynının çalışması için gündüz farı için ana soketinde 1 uç kullanılıyor ama far içinde park modu için park hattından led Ecu süne uç paralel bağlı oluyor yada diyeyimki park ucu direk yine bu gündüz farı Ecu süne bağlanıyor.Hali ile gündüz farı ve park için ana sokette 2 uç var bunlar direkt olarak gündüz farına gidiyor.İnsignia da ise şu durum var bundada aynı diye düşünüyorum.Far sensörü orjinal olan bu orjinal yapıda farlar otomatikte iken gece ve gündüz ayrımı far sensörü Ecu süne bağlı.Böyle olunca gündüz farı ve park için gece gündüz ayrımı sensör tarafından far anahtarı auto konumda iken otomatik yapılıyor.Manuel bir anahtarlama yapılmamış.Manuel bağlantı içinse bu 2 uç bulunup soketteki uçlara direkt bağlanınca park yanınca ledler otomatik kısılır.Bence çalışmaması mümkün değil.
Bu yapıda park ve gündüz farı led olduğu için halojen olan orjinal yapıdan dolayı arıza ışığı hali ile olacak.Gündüz farı için ben insignia için 2 tane 25watt sogutucu direnci paralel bağladım ve geniş tabanlı sogutucu ile destekledim.Sorun çözüldü.Ledler 350ma mantığı ile akım destekli olduğu için dirençle destekli yapıya her hangi bir yükü olmayacak.Park arıza ışığı için ise içinde yeşil ledi olan 5 bacaklı role kullandım.Bu role ohm degeri 40 ohm ve bu araıza ışığını söndürmeye fazlasıyla yetti.Bu rolelerden paralel bağlı olarak 11 ohm yakalanırsa gündüz farınada kullanılabilir.Ama yer kaplayacağı kesin.Orjinal ampul ile yapılacaklar çözüme yardımcı ama sağlıklı olmaz tavsiye etmem.