Arkadaşlar bende aracımı seviyorum, sıradan değil katkılı gaz kullanayım dedim. Katkılı kullanmaya başladığımda araba gidiyordu ama katkısının farkını hiç anlayamadım. Arabayı aldığım adam hep shell yada bp kullanmış ve hiçbir sorun olmamış. E ben katkılı kullandığıma göre bırakın sorun olmasını daha atik ve güçlü yakıt kullanıyormuşum gibi olmalıydı öyle de hissediyordum, hissetmek istiyordum. Hissedemediğimde de, hay allah herhalde ben hissedemedim bi depo daha doldirim diyordum...
Ama dediğim gibi bu olay sadece psikolojik. Aslında bırakın performan artmasını aracı ilk çalıştırmalarda gaza geçtiğinde rölantide dalgalanmalar, dur kalklarda kalkamamalar, aracın devirden düşmeleri, gittiği yola göre yakıt sarfiyatının artması, gazı köklediğim halde aracın hemen hızlanamaması, kış günlerinde bariz bariz farkedilen güçsüzlük gibi sorunları bizzat yaşadım ama aldığım gaz katkılı olduğundan hiç gazdan şüphe etmedim, herhalde hava-gaz-yağ filtreleri, bujiler gibi bakımı gelen parçalardan olduğunu düşündüm. Hatta 3-5 defa gaz ayarı yaptırdım ama çözüm olmadı. Dediğim gibi gazı katkılı diye alıp da kimse kazıklandığını kabullenmek istemez ya, bu sorunları görmeme rağmen gene gidip katkılı alıyordum.
En sonunda bir gün gaz filtresinin 10000 doldu ve değiştireyim dedim. Filtreyi çıkardık resmen cırcır olmuş gibiydi. İçinde yağ gibi bir sıvı vardı Gazın içinde bu ne sıvısı diye düşündüm. Bundan sonra katkılı gaza 1-2 depo daha devam ettim. Sonra bir gün lpg 2 ytl oldu. zoruma gitti ve biraz şehir dışında 1.7 tl lik yere gittim ve normal gaz aldım ve 2-3 alıştan sonra arabada gözle görülür düzelmeler oldu. Rölanti dalgalanması kayboldu, dur kalklarda gaza bastımmı araba kaçtı gitti, uzun yolda araç sollarken felan araç gayet iyi hızlanmaya başladı. Bunu görünce artık katkıyı cebime yapmaya başladım, nerde ucuz gaz buldum alıyorum. En kötü gaz bile katkılı kadar aracı yormuyor. Üstelik kilometrede katkılı gaz kullanırken 0.19-0,22 tl yakarken şimdi hem ucuz gaz almam hemde gazın verimli yanmasıyla 0,13-0,15 tl civarına geldi. Bakım zamanında 4 adet çift tırnak buji aldım, usta eskileri çıkardı ve dediki bunlar daha yeni takılmış. Gerçektende yenileriyle yan yana koyduk ne bir is ne bir kurum hiç birşey yoktu. E katkısız kullanınca da motor gayet sağlıklı çıkıyor, niye katkılı kullanayım dedim.
Üstelik katkılı gaz kullanan arabaların filtrelerinde biriken bu yağ gibi şey enjektörlere geldiğinde buralarda birtikip katılaşıyormuş ve sorun yaratıyormuş diye de duydum.
Ayrıca bazı fikirsiz insanların savunduğu lpg kuru yanar motorun ömrünü azaltır, katkılı gaz gerekli düşüncesinin temeli yoktur. Ne yani benzin ıslak mı yanıyor. Hatta lpg yandığında ortaya bol miktarda su buharı çıkmaktadır. Alın sizlere ıslaklık. Ama şunu unutmayın ne kadar ıslak yanarsa yansın silindir içi sıcaklıkta pek fazla kalamaz ve egzostan çıkar. Sonra kış günlerinde egzostan su döküldüğünü görürsünüz...
Uzun lafın kısası katkılı işi psikolojik para tuzağı, gaz gazdır, güveli bir yerden alınca normal gaz en iyi gazdır. Katkı artarsa gaz oranı düşer.....
Zaten artık aygaz gibi katkılı kullanan birçok kişide durumu farketti, kazığı kabullendi ve aygaz-mogaz gibi katkılı almamaya başladılar. Satış oranları düşen bu şirketler katkıları değiştirdiler ve yeni reklamlarla "geliştirilmiş formül" diyerek satmaya başladılar. Bu bile bizlere attıkları kazığı kabullendiklerini göstermektedir.