aygaz euro lpg + plus hakkındaki görüşleriniz

valla bizde lpg plus kullanıyoruz rahat bi 20 depo olmuştur ama gecenlerde filtreyi bi çıkardılar resmen yağ bağlamıştı 10000km de değişti filtre ağzım açık kaldı adam abi nerden alıyon sen gazı dedi aygaz dedim aldığın yeri değiştir dedi filtreyi değiştirdek sonra çekiş falan arttı arabada ama bence aygaz kullanmak pek akıl karı değil uzun vadede
 
valla arkadaşlar benım aracım da romano marka lpg sistemı var ve bende bir kaç depo katkılı gaz kulllandım hem yakıt sarfiyatım artı hemde arabam cekışten düştü normal gaz kullanmaya dönün ce bu sorunlar ortadan kalktı
 
lpg yi bakıma götürdüm asla katkılı alma dedi bana haklı filtre parçalanmış yağ damlıyordu
 
Aygaz resmen fiyasko bence , benim aracımda çekişten düşme , çok yakma, menzilinin azalması , gibi etkenler oldu , şimdi nerde ucuz gaz görüyosam onu alıyorum allah şükür çok memnunum.
 
Aygaz yağ filtresini isal ediyor. Altına kaçırmış gibi oluyor üstelik.
Habaş aldım. geçen hafta. Stop etmesin diye dua etmemi gerektiriyor. Berbat çıktı.
şimdilik Shell ve POgaz deniyorum bakalım nasıl olacak.
 
lpg

Urfa'daki lpg servisine sordum katkılı gazların arabanın filitrelerine pek bi kirletmesi olmuyormuş. Katkılı oto gazın tek avantajı lpg şirketlerine daha fazla kar getiriyormuş.
 
Arkadaşlar bende aracımı seviyorum, sıradan değil katkılı gaz kullanayım dedim. Katkılı kullanmaya başladığımda araba gidiyordu ama katkısının farkını hiç anlayamadım. Arabayı aldığım adam hep shell yada bp kullanmış ve hiçbir sorun olmamış. E ben katkılı kullandığıma göre bırakın sorun olmasını daha atik ve güçlü yakıt kullanıyormuşum gibi olmalıydı öyle de hissediyordum, hissetmek istiyordum. Hissedemediğimde de, hay allah herhalde ben hissedemedim bi depo daha doldirim diyordum...:-) Ama dediğim gibi bu olay sadece psikolojik. Aslında bırakın performan artmasını aracı ilk çalıştırmalarda gaza geçtiğinde rölantide dalgalanmalar, dur kalklarda kalkamamalar, aracın devirden düşmeleri, gittiği yola göre yakıt sarfiyatının artması, gazı köklediğim halde aracın hemen hızlanamaması, kış günlerinde bariz bariz farkedilen güçsüzlük gibi sorunları bizzat yaşadım ama aldığım gaz katkılı olduğundan hiç gazdan şüphe etmedim, herhalde hava-gaz-yağ filtreleri, bujiler gibi bakımı gelen parçalardan olduğunu düşündüm. Hatta 3-5 defa gaz ayarı yaptırdım ama çözüm olmadı. Dediğim gibi gazı katkılı diye alıp da kimse kazıklandığını kabullenmek istemez ya, bu sorunları görmeme rağmen gene gidip katkılı alıyordum.
En sonunda bir gün gaz filtresinin 10000 doldu ve değiştireyim dedim. Filtreyi çıkardık resmen cırcır olmuş gibiydi. İçinde yağ gibi bir sıvı vardı Gazın içinde bu ne sıvısı diye düşündüm. Bundan sonra katkılı gaza 1-2 depo daha devam ettim. Sonra bir gün lpg 2 ytl oldu. zoruma gitti ve biraz şehir dışında 1.7 tl lik yere gittim ve normal gaz aldım ve 2-3 alıştan sonra arabada gözle görülür düzelmeler oldu. Rölanti dalgalanması kayboldu, dur kalklarda gaza bastımmı araba kaçtı gitti, uzun yolda araç sollarken felan araç gayet iyi hızlanmaya başladı. Bunu görünce artık katkıyı cebime yapmaya başladım, nerde ucuz gaz buldum alıyorum. En kötü gaz bile katkılı kadar aracı yormuyor. Üstelik kilometrede katkılı gaz kullanırken 0.19-0,22 tl yakarken şimdi hem ucuz gaz almam hemde gazın verimli yanmasıyla 0,13-0,15 tl civarına geldi. Bakım zamanında 4 adet çift tırnak buji aldım, usta eskileri çıkardı ve dediki bunlar daha yeni takılmış. Gerçektende yenileriyle yan yana koyduk ne bir is ne bir kurum hiç birşey yoktu. E katkısız kullanınca da motor gayet sağlıklı çıkıyor, niye katkılı kullanayım dedim.
Üstelik katkılı gaz kullanan arabaların filtrelerinde biriken bu yağ gibi şey enjektörlere geldiğinde buralarda birtikip katılaşıyormuş ve sorun yaratıyormuş diye de duydum.

Ayrıca bazı fikirsiz insanların savunduğu lpg kuru yanar motorun ömrünü azaltır, katkılı gaz gerekli düşüncesinin temeli yoktur. Ne yani benzin ıslak mı yanıyor. Hatta lpg yandığında ortaya bol miktarda su buharı çıkmaktadır. Alın sizlere ıslaklık. Ama şunu unutmayın ne kadar ıslak yanarsa yansın silindir içi sıcaklıkta pek fazla kalamaz ve egzostan çıkar. Sonra kış günlerinde egzostan su döküldüğünü görürsünüz...

Uzun lafın kısası katkılı işi psikolojik para tuzağı, gaz gazdır, güveli bir yerden alınca normal gaz en iyi gazdır. Katkı artarsa gaz oranı düşer.....

Zaten artık aygaz gibi katkılı kullanan birçok kişide durumu farketti, kazığı kabullendi ve aygaz-mogaz gibi katkılı almamaya başladılar. Satış oranları düşen bu şirketler katkıları değiştirdiler ve yeni reklamlarla "geliştirilmiş formül" diyerek satmaya başladılar. Bu bile bizlere attıkları kazığı kabullendiklerini göstermektedir.
 
Geri
Üst