- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 23 Şub 2009
- Mesajlar
- 1,597
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Salim bey ilginiz için çok teşekkürler,
kısaca bazı noktaları düzeltmeme izin verin.
her araç belli bir miktarda yağ yakmak zorundadır, yakmıyorsa problem vardır. yakması iyidirde aslında, tabi belli sınırlar içinde. tam bilemesemde bu oran bizim araçlar için 1.000 km için 20-30 gr olmalı.(axor kamyon 6,0 için 1000 km.de 100gr)
bu yağ pistonun içinde olduğu gömlekte, özellikle yapılmış çizgiler vardır. honlama çizgileri dediğimiz bu çiziklerin amacı yağı tutmak ve piston-gömlek arası (aslında segman-gömlek ama kafa karıştırmasın diye öyle dedim) sürtünmeyi azaltmaktır.
bu yağlar kayganlaşmayı sağlarken bir kısmı yanar. ama bunun miktarına aracın yakıtı değil honlama çizgilerinin derinliği yada segmanların aşınması etki eder. yağın akıcılığıda birbaşka etkendir.LPG için üretilmiş yağları tavsiye ederim.
bu yüzden lpg li araç benzine göre fazla yağ yakmaz.
lpg de kükürt oranı o kadar düşüktür ki, bu yüzden çevreci denilir. kükürt azlığından oluşturduğu kurum yok denilecek bir düzeydedir. kurum olmadığından yağınız geç kirlenecek, değiştirme km niz artacaktır.
Hava filtresine dikkat etme konusunda haklısınız. kirlendikce lpg/hava karışım oranı düşeceği için araç performansı değişkenlik gösteriyor. bu yüzden uyumlu motor söylemimi öne çıkardım.
Buji ve kablo konusunda da haklısınız. düşük sıcaklıklarda alev alması nedeniyle ateşleme zamanında oluşacak biranlık sapma, maalesef filtre kutusu patlatma şeklinde geçmişde çok kişinin başına geldi. aslında temizliği bujileride temiz tutuyor ancak motor uyumsuzluğu nedeniyle verimsizliği ARIZALARIN BELİRGİN HALE GELMESİNE YOL AÇIYOR. mesela rölantide düzensizlik verimli benzinde farkedilmezken, verimsiz lpg de çok öne çıkıyor.
klima konusunda da haklısınız. verimsizliği dolayısıyla düşük motor gücü ek yüklerde sorun yaratıyor. ama ufak bir ayarla halledilebilen bir sorun bu. düşük devirlerdeki gazı hafif açarak halledilebiliyor.
İnanın güzel bir usta ile lpgde sorun yaşamazsınız. ben 2 yıldır sadece 1 kere hava filtresi değiştirdim, birde birkaç ay önce havalar ısındı diye lpg geçiş sıcaklığını 20 dereceye düşürdüm. yağım tertemiz, ayarlarım süper (birçok usta değiştirdikden sonra voltran fabrikası kendi ayarladı lpg mi)
benzin/lpg performansı neredeyse aynı, sadece rampalarda bir vites düşük çıkıyorum, yakıtdan sağladığım ekonomi; yola göre %40-60. lpg son hızım 220, benzinde 240a yakın. aracım caravan olduğundan çok ağır, geniş taban lastikler ve 18" jantlarım var. vitesim otomatik. genelde hafif sert kullanırım. en son ölçümüm sadece şehiriçi 28 kuruş, ortalama 23 kuruş, uzun yol 20 kuruş (uzun yolda hızım 160-200 arasıdır)
kısaca bazı noktaları düzeltmeme izin verin.
her araç belli bir miktarda yağ yakmak zorundadır, yakmıyorsa problem vardır. yakması iyidirde aslında, tabi belli sınırlar içinde. tam bilemesemde bu oran bizim araçlar için 1.000 km için 20-30 gr olmalı.(axor kamyon 6,0 için 1000 km.de 100gr)
bu yağ pistonun içinde olduğu gömlekte, özellikle yapılmış çizgiler vardır. honlama çizgileri dediğimiz bu çiziklerin amacı yağı tutmak ve piston-gömlek arası (aslında segman-gömlek ama kafa karıştırmasın diye öyle dedim) sürtünmeyi azaltmaktır.
bu yağlar kayganlaşmayı sağlarken bir kısmı yanar. ama bunun miktarına aracın yakıtı değil honlama çizgilerinin derinliği yada segmanların aşınması etki eder. yağın akıcılığıda birbaşka etkendir.LPG için üretilmiş yağları tavsiye ederim.
bu yüzden lpg li araç benzine göre fazla yağ yakmaz.
lpg de kükürt oranı o kadar düşüktür ki, bu yüzden çevreci denilir. kükürt azlığından oluşturduğu kurum yok denilecek bir düzeydedir. kurum olmadığından yağınız geç kirlenecek, değiştirme km niz artacaktır.
Hava filtresine dikkat etme konusunda haklısınız. kirlendikce lpg/hava karışım oranı düşeceği için araç performansı değişkenlik gösteriyor. bu yüzden uyumlu motor söylemimi öne çıkardım.
Buji ve kablo konusunda da haklısınız. düşük sıcaklıklarda alev alması nedeniyle ateşleme zamanında oluşacak biranlık sapma, maalesef filtre kutusu patlatma şeklinde geçmişde çok kişinin başına geldi. aslında temizliği bujileride temiz tutuyor ancak motor uyumsuzluğu nedeniyle verimsizliği ARIZALARIN BELİRGİN HALE GELMESİNE YOL AÇIYOR. mesela rölantide düzensizlik verimli benzinde farkedilmezken, verimsiz lpg de çok öne çıkıyor.
klima konusunda da haklısınız. verimsizliği dolayısıyla düşük motor gücü ek yüklerde sorun yaratıyor. ama ufak bir ayarla halledilebilen bir sorun bu. düşük devirlerdeki gazı hafif açarak halledilebiliyor.
İnanın güzel bir usta ile lpgde sorun yaşamazsınız. ben 2 yıldır sadece 1 kere hava filtresi değiştirdim, birde birkaç ay önce havalar ısındı diye lpg geçiş sıcaklığını 20 dereceye düşürdüm. yağım tertemiz, ayarlarım süper (birçok usta değiştirdikden sonra voltran fabrikası kendi ayarladı lpg mi)
benzin/lpg performansı neredeyse aynı, sadece rampalarda bir vites düşük çıkıyorum, yakıtdan sağladığım ekonomi; yola göre %40-60. lpg son hızım 220, benzinde 240a yakın. aracım caravan olduğundan çok ağır, geniş taban lastikler ve 18" jantlarım var. vitesim otomatik. genelde hafif sert kullanırım. en son ölçümüm sadece şehiriçi 28 kuruş, ortalama 23 kuruş, uzun yol 20 kuruş (uzun yolda hızım 160-200 arasıdır)
Son düzenleme: