Bu Kadar sorun BirArada

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asil23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1-arabayı lpg de çalıstırıyorum benzin hortumunda kaçak oldugu için .lpg de kesinlikle ilk marşda almıyor 2. marşta alıyor

---- Lpg de ilk marşta çalışmayışı normal sayılabilir ancak lpg ile ilgili diğer sorunlarınıda gözönüne alırsak bence diğer problemleri hallettikten sonra bu problemi gözlemlemek daha doğru olur (lpg işinden çok fazla anlamam)

2-önceden arada bir benzinde de kullanıyordum.lpg ile benzin arasındaki performansta çok büyük bir fark var veya ben böyle hissediyorum.lpg de gaza bastıgımda özellikle 3 Bin devrin altında 172 torku kesinlikle hissetmiyorum ve çekişinden de memnun değilim.Bunun için lpg sistemine ne yapabilirim neyi değiştirmeyilim veya neyi yaptırmalıyım bilmiyorum.

--- Araç benzinle çalışırken sağlıklı ise yani herhangi bir sorun yok ise ve lpg sistemini irdelemek gerekir.Aslında aracınıza en verimli kit sistemi sıralı sistemdir.doğal olarak klasik sistem lpg de hissedilir bir güç kaybı olacaktır ama bu kayıp ölü bir performans anlamınada gelmiyor.Alttaki sorularınızın birisinde benzinle kullanıren stop esnasında bir süre çalıştığını belirtmişsiniz.Kısaca (Ters çalışma) denilen durum var anlaşılan.Buda genellikle avans la ilgili durumdur.Motronic sistem belirli sınırlar dahilinde avansı kendisi ayarlar.Eğer arıza lambası yanmıyor ise cihaza bağlayarak avans değerleri -hava girişi gibi değerleri gözlemlemek gerekir.Benzindeki
bu problem lpg yede yansıyordur mutlaka.

3-Bunu sadece 2-3 kez yaptı.Arabayı normal çalıstırdım .Araba durdugu yerde gaz verdigimde VuuuK vHuuuk diye garip ses gelmeye başladı inanın nerden geldigini dahi anlıyamadım ama sanki arabaın ortalarından biryerlerden geliyordu.Bunu daha önce yaşıyn varmı nasıl bir sorunun göstergesi olabilir?

-- bahsettiğin ses kayış sesine benzeyen bir ses olabilirmi? V kayışı eğer yıpranmışsa yada gerginliği doğru değil ise ilk çalışma-gaz anında bune benzer ses yapabilir.Debriyaja bastığında ses kayboluyor mu ? bunu sorma nedenim acaba debriyaj bilyası olabilirmi ? diye düşündüğüm için.

4-Bunu lpg de sadece bir defa yaptı .Arabayı benzinde sert kullandıgımda (arada bir yaparım bunu)marşı normal kapadıgımda arac kendine kendine yine 2-3 saniye çalısıyo ve yine tekleyerek kendi kapanıyor bu sadece sert kullandıgım zaman oluyor ve yine bu sorunla birlikte arabanın orta yerlerinden gelen dağılan bilya sesi gibi birşey de geliyor gerçekten korkuyorum başıma bela olacak bir sorundur diye.

-- bu konuya yukarıda değinmiştim.

5-Klimam çalısmıyor önceden gaz doldurmusştum kaçaklar vardı güya onları da yaptırmıştım şimdi klimadan eser yok.sadece düğmeye bastıgımda fan sesi geliyor.klimamoın sorunu tam olarak ne olabilir?

----Klima sisteminde küçücük bir sızıntı olabilir ve tekrar gaz boşalmış olabilir.Bunun en güzel yolu klima gazı basan bir serviste gaz basıncına baktırıp içerisindeki gazın durumu hakkında bilgi edinmektir.Eğer içeride gaz kalmamış ise yenisini doldurmadan evvel sistem yeniden kontrol edilmelidir.

6-Benden önceki sahibinin trigeri ne zaman değiştiğini bilmiyorum ve araç şuan 175 binde.

---- Triger en önemli unsurlardan birisi.Ne zaman değiştiğine dair bilginde yok ki bence ilk başta triger setini yenilemen en doğrusu olacaktır.

7-Önceden yanan geri vites lambaları şimdi yanmıyor ampul değişip denedim yine de yanmadı sorunun kaynagı nedir nasıl halledebilirim?

-- Gerivites lambasında ; geri vites müşürü(şanzuman üzerinde konumludur) ve sigorta üzerinden geçen akım sol a sütunu direk içindeki konnektör vasıtasıyla arka kısma geçer ve lambaya gider.Sigorta yada müşürden olabileceğini düşünüyorum.

8-Aküm hiçbizaman tam şarzlı olarak görünmüyor hep siyah ışık var akünün üstünde?

---Akü şarj voltajı kontrol edilmeli ve şarj sistemi normal ise akü yenilenmelidir.Düşük olan sistem voltajı her açıdan sağlıklı olmayacağı gibi ateşleme voltajı ve enjektörlerin verimli çalışması açısından da performans kaybına da neden olur.

9-Frenlerimden zerre kadar memnun değilim fren hidroliğini değiştirdim 170 bİNDE.usta fren hidrolik yagının şuana kadar hiç değişmedigini ve hidrolik geçen borucuklarının içini katranlaşmış oldugunu söyledi ve bunun içinde fren merkezinin değişmek gerekli oldugunu söyledi. BUnun başka bir çözümü yok mudur?

--- frenlerden memnun olmayışının sebebi pedal yumuşak mı? yoksa sert mi? sistemde hava olabilir.Hidrolik değişirken havası doğru olarak alındı ise disk ve balataların durumu kontrol edilmeli.Eğer iyi durumdalar ise ana fren merkezi yada kaliperlerin doğru çalışıp çalışmadığı araştırılmalı.
 
Bu arada servis yada bu sektörde çalışan birisi değilim ve verdiğim bilgiler dahilinde mutlaka pratik ve tecrübeleri ile forum ustalarımızda yardımcı olacaktır.ama şu kadarını söyleyebilirimki bu sorunların birkaçı tek bir sebebe bağlı olabilir.Yani triger ve akü işini çözmek ilk şart.Sonrasında benzinde çalışmanın sıkıntısız olmasından sonra lpg ile ilgili problemleri gözleyip devam ediyor ise yeniden yönelmek daha doğru olacaktır.eğerki relanti esnasında belirgin şekilde düzensiz çalışma vs var ise westinghouse da problem olabilir.Vakumda kaçak olupgta freni etkiliyor olabilir ve buda performansı etkileyebilecek bir durum.İhtimaller üzerine söyleyebiliyorum bazı şeyleri ancak sonuçta zincir misali.
Kolay gelsin.
 
1-arabayı lpg de çalıstırıyorum benzin hortumunda kaçak oldugu için .lpg de kesinlikle ilk marşda almıyor 2. marşta alıyor

---- Lpg de ilk marşta çalışmayışı normal sayılabilir ancak lpg ile ilgili diğer sorunlarınıda gözönüne alırsak bence diğer problemleri hallettikten sonra bu problemi gözlemlemek daha doğru olur (lpg işinden çok fazla anlamam)

2-önceden arada bir benzinde de kullanıyordum.lpg ile benzin arasındaki performansta çok büyük bir fark var veya ben böyle hissediyorum.lpg de gaza bastıgımda özellikle 3 Bin devrin altında 172 torku kesinlikle hissetmiyorum ve çekişinden de memnun değilim.Bunun için lpg sistemine ne yapabilirim neyi değiştirmeyilim veya neyi yaptırmalıyım bilmiyorum.

--- Araç benzinle çalışırken sağlıklı ise yani herhangi bir sorun yok ise ve lpg sistemini irdelemek gerekir.Aslında aracınıza en verimli kit sistemi sıralı sistemdir.doğal olarak klasik sistem lpg de hissedilir bir güç kaybı olacaktır ama bu kayıp ölü bir performans anlamınada gelmiyor.Alttaki sorularınızın birisinde benzinle kullanıren stop esnasında bir süre çalıştığını belirtmişsiniz.Kısaca (Ters çalışma) denilen durum var anlaşılan.Buda genellikle avans la ilgili durumdur.Motronic sistem belirli sınırlar dahilinde avansı kendisi ayarlar.Eğer arıza lambası yanmıyor ise cihaza bağlayarak avans değerleri -hava girişi gibi değerleri gözlemlemek gerekir.Benzindeki
bu problem lpg yede yansıyordur mutlaka.

3-Bunu sadece 2-3 kez yaptı.Arabayı normal çalıstırdım .Araba durdugu yerde gaz verdigimde VuuuK vHuuuk diye garip ses gelmeye başladı inanın nerden geldigini dahi anlıyamadım ama sanki arabaın ortalarından biryerlerden geliyordu.Bunu daha önce yaşıyn varmı nasıl bir sorunun göstergesi olabilir?

-- bahsettiğin ses kayış sesine benzeyen bir ses olabilirmi? V kayışı eğer yıpranmışsa yada gerginliği doğru değil ise ilk çalışma-gaz anında bune benzer ses yapabilir.Debriyaja bastığında ses kayboluyor mu ? bunu sorma nedenim acaba debriyaj bilyası olabilirmi ? diye düşündüğüm için.

4-Bunu lpg de sadece bir defa yaptı .Arabayı benzinde sert kullandıgımda (arada bir yaparım bunu)marşı normal kapadıgımda arac kendine kendine yine 2-3 saniye çalısıyo ve yine tekleyerek kendi kapanıyor bu sadece sert kullandıgım zaman oluyor ve yine bu sorunla birlikte arabanın orta yerlerinden gelen dağılan bilya sesi gibi birşey de geliyor gerçekten korkuyorum başıma bela olacak bir sorundur diye.

-- bu konuya yukarıda değinmiştim.

5-Klimam çalısmıyor önceden gaz doldurmusştum kaçaklar vardı güya onları da yaptırmıştım şimdi klimadan eser yok.sadece düğmeye bastıgımda fan sesi geliyor.klimamoın sorunu tam olarak ne olabilir?

----Klima sisteminde küçücük bir sızıntı olabilir ve tekrar gaz boşalmış olabilir.Bunun en güzel yolu klima gazı basan bir serviste gaz basıncına baktırıp içerisindeki gazın durumu hakkında bilgi edinmektir.Eğer içeride gaz kalmamış ise yenisini doldurmadan evvel sistem yeniden kontrol edilmelidir.

6-Benden önceki sahibinin trigeri ne zaman değiştiğini bilmiyorum ve araç şuan 175 binde.

---- Triger en önemli unsurlardan birisi.Ne zaman değiştiğine dair bilginde yok ki bence ilk başta triger setini yenilemen en doğrusu olacaktır.

7-Önceden yanan geri vites lambaları şimdi yanmıyor ampul değişip denedim yine de yanmadı sorunun kaynagı nedir nasıl halledebilirim?

-- Gerivites lambasında ; geri vites müşürü(şanzuman üzerinde konumludur) ve sigorta üzerinden geçen akım sol a sütunu direk içindeki konnektör vasıtasıyla arka kısma geçer ve lambaya gider.Sigorta yada müşürden olabileceğini düşünüyorum.

8-Aküm hiçbizaman tam şarzlı olarak görünmüyor hep siyah ışık var akünün üstünde?

---Akü şarj voltajı kontrol edilmeli ve şarj sistemi normal ise akü yenilenmelidir.Düşük olan sistem voltajı her açıdan sağlıklı olmayacağı gibi ateşleme voltajı ve enjektörlerin verimli çalışması açısından da performans kaybına da neden olur.

9-Frenlerimden zerre kadar memnun değilim fren hidroliğini değiştirdim 170 bİNDE.usta fren hidrolik yagının şuana kadar hiç değişmedigini ve hidrolik geçen borucuklarının içini katranlaşmış oldugunu söyledi ve bunun içinde fren merkezinin değişmek gerekli oldugunu söyledi. BUnun başka bir çözümü yok mudur?

--- frenlerden memnun olmayışının sebebi pedal yumuşak mı? yoksa sert mi? sistemde hava olabilir.Hidrolik değişirken havası doğru olarak alındı ise disk ve balataların durumu kontrol edilmeli.Eğer iyi durumdalar ise ana fren merkezi yada kaliperlerin doğru çalışıp çalışmadığı araştırılmalı.


Öncelikle ilgilendiğin için teşekkürler.

2-Hocam araç arada arıza lambası yakıyor bunu şuana kadar hiç önemsemedim.eski sistem lpg oldugu için ışık yaktığını sanıyordum en yakın zamanda gaz ayarını yaptırıyım.

3-Debriyaj bilyasından olmadıgına eminim onun sesi çok daha farklı bi zamanlar o sesi yaşatdı bize vectram.V kayışı olup olmadığına emin değilim ama dün ve bugün aracı kullandım hiç öyle bir ses gelmedi.Ama V kayışının ne zaman değiştiğini de bilmiyorum ucuz birşey midir ?

6-Trigeri en yakın zamanda değiştiricem.


9-fren aksine diğer arabalarınkine göre daha yumuşak.diskler ve balatalar yeni.KALİPER dediğiniz şey nedir ?
 
Bu arada servis yada bu sektörde çalışan birisi değilim ve verdiğim bilgiler dahilinde mutlaka pratik ve tecrübeleri ile forum ustalarımızda yardımcı olacaktır.ama şu kadarını söyleyebilirimki bu sorunların birkaçı tek bir sebebe bağlı olabilir.Yani triger ve akü işini çözmek ilk şart.Sonrasında benzinde çalışmanın sıkıntısız olmasından sonra lpg ile ilgili problemleri gözleyip devam ediyor ise yeniden yönelmek daha doğru olacaktır.eğerki relanti esnasında belirgin şekilde düzensiz çalışma vs var ise westinghouse da problem olabilir.Vakumda kaçak olupgta freni etkiliyor olabilir ve buda performansı etkileyebilecek bir durum.İhtimaller üzerine söyleyebiliyorum bazı şeyleri ancak sonuçta zincir misali.
Kolay gelsin.

Hocam rolantideki çalısmasında hiçbir sorun devir dusme yukselme stop etme gibi bir sorunu şuana kadar olmadı.
 
Arıza lambası yakıyor ise mutlaka hata koduna baktır derim ve çözüme ulaştır.

Tahminimce kayış sesi olabilir.v kayışı 20-25 tl lık birşey kabaca.

Fren pedalı yumuşak ve frenler verimsiz ise hava itimali kuvvetli gibi.Eğer disk -balatalar iyi ise sistemde tekrar hava alma işlemi denenebilir.Ustanın dediği gibi ana merkez silindiri sisteme hava alıyor olabilir zamanla.
 
hocam ışık yakıyor yakmasına da her zaman değil özellikle sert kullandığım zamanlar veya gaza yüklendiğim zamanlarda.Psikolojilte olabilir ama ışığıtam yaktığı an sanki hafif bir performans kaybı oluyor gibi .dediğim gibi tam emin değilim ama araç sanki gaz yemekten çok boğuluyor veya hava filtresi çok fazla hava çekip engel mi oluyor bilmiyorum araba kendini öne atıyor gibi.Veya ben yanlış anımsıyorum..?
 
Geri
Üst