Bunu Kimse Bilmiyor...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aKSeL
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
vitesteyken araç yokuş aşağı kendi ağırlığının etkisiyle indiğinden tekerlekler bu hareketten enerji alıyor ve motoru tekerlekler döndürüyor, araçlarımız da yakıtı kesiyor bu durumda. şarj devirdaim direksiyon hidr. falan da bu hareketten besleniyor

boşa atınca 1100 devir civarı çalışma olduğundan benzin enjekte edilmeye devam ediyor.


harika ve mantıklı bir yorum tek kelimeyle
 
benim edindigim bilgiye göre, yag eger kutusunda acilmamis olsa bile, bir süre (bu simdi 1 senemi 3 senemi bilmiyorum) topraklasiyormus.

yani en iyisi güvenilir, müsterisi bol olan bir yerden almak veya koydurmak yagi. 5-10 lira fazla versek bile bu uzun vaadede bize arti para olarak geri döner mutlaka
 
dizel araçlarda depoda mazot bitene kadar kullanmak doğru değilmiş....acaba bu bilgi doğru mu zaten arac benzini deponun dibinden çekmiyor mu...eğer bilgi doğruysa sakıncası nedir??? yağ üstüne takıldık değişsin artık konu :)
 
dizel araçlarda depoda mazot bitene kadar kullanmak doğru değilmiş....acaba bu bilgi doğru mu zaten arac benzini deponun dibinden çekmiyor mu...eğer bilgi doğruysa sakıncası nedir??? yağ üstüne takıldık değişsin artık konu :)


Burda sıkıntı "deponun dibindeki yakıtı çeker,pislik gelir" tarzı bişey değildir.
Dizel sistemde yakıtı bitirirseniz,yeni yakıt koyduğunuzda sistemde hava oluşur,
buda yeniden çalıştırmak için uğraştırır.Bundan dolayı denilmiş sanırım..:o
 
Arkadaşlar "aman diyim" yokuş inerken boşa almak çok tehlikelidir.Aracınız bir sorundan dolayı stop ediverirse ; drekson pompası çalışmaz direksyon kazık gibi olur,westinghouse yani usta dilinde fren vestanoz'u çalışmaz frenler kazık olur,ciddi kazalara yol açabilir...Ama vitesde inerseniz tekerlekler akslar yolu ile motorun bütün parçalarını döndürüyo olacaktır stop etse bile.Buda bütün pompaları vs. çalışır tutacağından güvenle kenara yanaşıp durmanızı sağlar.

Ayrıca yeni nesil çoğu motorda ve bizim ecotec motorlarımızda araç viteste ve siz gaza basmaz durumda bir yerden iniyorken sistem enjektörleri kapatır yani yakıt püskürtülmez,taki gaza yada debriyaja basana kadar..

Yani vitesde inmek boşta inmekden hem daha karlı hemde daha güvenli :rolleyes:
 
vectra a 1996 model araçta geri viteste direksiyonu sonuna kadar çevirirseniz deviri düşürüyor (tabi hareket halinde)
 
arkadaslar size bir sorum oalcak madem yakıt konusu acıldı gidiyor :) şimdi yeri geliyor birini bekliyoruz veya ısık cok uzunm süre veya araba yıaktıyoruz fırca ile önde 2 araba her ileri gitmesi için kontagı ac kapa yapayacgız bunları yapmayıpta normal rolantide calıssa sorun olur mu sorun derken hangi tür fazla yakar ben sahsen kontagı geri cevirip calsıtırmak zoruma gidiyor cünkü benzinle calsııyor moralim bozluyor
 
-Hidrolik direksiyonlarda direksiyonu, sola yada sağa sonuna kadar çevirmek hidrolik pompasının bozulmasına neden olur.

-Kışın şarj dinamosu aküyü tam besleyemez.Bu nedenle aracı kullanırken gereksiz olan elektrik aksamları kapatmalıyız.Örneğin araç çalıştırıldıktan hemen sonra açılan koltuk ısıtma aşırı akım çekeceği için hem akünün ömründen alır, hemde şarj dinamosunun kömürlerinin çabuk bitmesine sebep olur.

-Direksiyonda titreme yada sağa sola çekme olmasa bile lastiklerin yere basma açıları zamanla değişebilir.Bu yüzden en az 6 ayda bir rot ayarına girilmesi lastikler ve yürür aksam açısından faydalıdır.

-Boşluk olan aks kafaları eğer değiştirilmezse bize az gelen vuruntular başta difransiyel olmak üzere vites kutusu ve diğer aktarma organlarında uzun vadede kalıcı hasara yol açabilir.

-Aracınızın klima gazının bozulmaması-boşalmaması için, kış aylarında en az 2 ayda 1 kere 10 dakika klimayı soğuk modda açmak klima gazının özelliğini yitirmemesi açısından gereklidir.(not:hava sıcaklığı 7 derecenin altında ise bu işlemi yapmamalıyız)

-Araç yüksek devirdeyken klima açmamalıyız, zira yüksek devirdeyken aktif konuma getirilen klima kompresörünün bozulma ihtimali çok yüksektir.İlla klima açılacaksa araç boşa alınıp öyle açılmalıdır...

Şimdilik aklıma gelen bunlar.Hatırladıkça eklerim...
 
-Hidrolik direksiyonlarda direksiyonu, sola yada sağa sonuna kadar çevirmek hidrolik pompasının bozulmasına neden olur.

-Kışın şarj dinamosu aküyü tam besleyemez.Bu nedenle aracı kullanırken gereksiz olan elektrik aksamları kapatmalıyız.Örneğin araç çalıştırıldıktan hemen sonra açılan koltuk ısıtma aşırı akım çekeceği için hem akünün ömründen alır, hemde şarj dinamosunun kömürlerinin çabuk bitmesine sebep olur.

-Direksiyonda titreme yada sağa sola çekme olmasa bile lastiklerin yere basma açıları zamanla değişebilir.Bu yüzden en az 6 ayda bir rot ayarına girilmesi lastikler ve yürür aksam açısından faydalıdır.

-Boşluk olan aks kafaları eğer değiştirilmezse bize az gelen vuruntular başta difransiyel olmak üzere vites kutusu ve diğer aktarma organlarında uzun vadede kalıcı hasara yol açabilir.

-Aracınızın klima gazının bozulmaması-boşalmaması için, kış aylarında en az 2 ayda 1 kere 10 dakika klimayı soğuk modda açmak klima gazının özelliğini yitirmemesi açısından gereklidir.(not:hava sıcaklığı 7 derecenin altında ise bu işlemi yapmamalıyız)

-Araç yüksek devirdeyken klima açmamalıyız, zira yüksek devirdeyken aktif konuma getirilen klima kompresörünün bozulma ihtimali çok yüksektir.İlla klima açılacaksa araç boşa alınıp öyle açılmalıdır...

Şimdilik aklıma gelen bunlar.Hatırladıkça eklerim...

Gerekli bilgiler bunlar..Teşekkürler ;)
 
Geri
Üst