-Hidrolik direksiyonlarda direksiyonu, sola yada sağa sonuna kadar çevirmek hidrolik pompasının bozulmasına neden olur.
-Kışın şarj dinamosu aküyü tam besleyemez.Bu nedenle aracı kullanırken gereksiz olan elektrik aksamları kapatmalıyız.Örneğin araç çalıştırıldıktan hemen sonra açılan koltuk ısıtma aşırı akım çekeceği için hem akünün ömründen alır, hemde şarj dinamosunun kömürlerinin çabuk bitmesine sebep olur.
-Direksiyonda titreme yada sağa sola çekme olmasa bile lastiklerin yere basma açıları zamanla değişebilir.Bu yüzden en az 6 ayda bir rot ayarına girilmesi lastikler ve yürür aksam açısından faydalıdır.
-Boşluk olan aks kafaları eğer değiştirilmezse bize az gelen vuruntular başta difransiyel olmak üzere vites kutusu ve diğer aktarma organlarında uzun vadede kalıcı hasara yol açabilir.
-Aracınızın klima gazının bozulmaması-boşalmaması için, kış aylarında en az 2 ayda 1 kere 10 dakika klimayı soğuk modda açmak klima gazının özelliğini yitirmemesi açısından gereklidir.(not:hava sıcaklığı 7 derecenin altında ise bu işlemi yapmamalıyız)
-Araç yüksek devirdeyken klima açmamalıyız, zira yüksek devirdeyken aktif konuma getirilen klima kompresörünün bozulma ihtimali çok yüksektir.İlla klima açılacaksa araç boşa alınıp öyle açılmalıdır...
Şimdilik aklıma gelen bunlar.Hatırladıkça eklerim...