Çift Bölgeli Klima

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan A14NET
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Çift Bölgeli Klima

A14NET link' Alıntı:
֖ncelikle lock abimize paylaşımından dolayı +1 teşekkür.

Yazıyı baştan sona okudum ve anladım ki;

1- Bi kere benim yaptığım şey gereksiz ve yanlış. Yukarda açıkça yazıyor ki soğuk havalarda dereceyi max. a getirmek içeriyi daha çabuk ısıtmayacaktır. Aynı şekilde sıcak havalarda da dereceyi min. e getirmek içeriyi daha çabuk soğutmayacaktır. Dolayısı ile şu soğuk havalarda araba binip max. a veyahut 28 e açmanın gereği yok. Sabahtan 24-25 gibi nerde kaldıysa hiç oynama aynı şey.

2- Diğer yaptığım ve arkadaşlarımızında yaptığı klima yı kapatmakta hem kış hem yaz için gereksiz. Yazın zati lazım, kışınsa sadece GEREKTİğİNDE ve buğu almak için devreye giriyor. Benim gibi, arabada mümkün olduğunca klima açmayıp, tüketimi kontrol altına almaya çalışıyormuş zaten.

3- AUTO modda yazın soğutmayı sağlamaya çalışıyor. Bunu yaparken sağda-solada altta-üstte ve ortam olmak üzere beş adet sıcaklık sensöründen yararlanıyormuş. Ayrıca nem sensörü ve ön camın sıcaklığını ölçen sensör varmış. Birde 2011 de iptal edilen otomatik hava kalite sensörü varmış. Hadi bunlar doğrudur ama içerdeki güneş ışığı miktarını ölçen sensörler var diyor ama heralde bunlar tr versiyonunda yoktur. Varsada "Ohannes" diyorum ve helal diyorum. Güneş miktarı aşırı ise sanırım biz 23 ayarlasakta o 21-22 derece yapıp bizim güneşten yanmayıp 23 hissetmemizi sağlıyor. Helal derim sadece...

4- AUTO modda kışın iki temel amacı var; içeriyi ısıtmak + buğuyu önleme... Biz işine burnumuzu sokup AUTO modda klimayı kapatmaya çalışıyoruz ki yanlış bu. Adam zaten gerek kalmadığında, buğu riski olmadığında, klimayı durduruyormuş....

Uzun lafın kısası tek yapmamız gereken AUTO tuşuna basıp bızdıklamamak. İşine burnumuzu sokmamak. Böyle oluncada sağ- sol kurcalamaya pek gerek kalmayacak...

Harika özetlemişsin...
1 2 yorum yapacam.

1. Madde için. Bu benim de sürekli anlatmaya çalıştığım bir şey. ֖zellikle ev ve ofisteki klimalar için de geçerli. Millet en düşüğüne getiriyor, klima sonra debelenip duruyor. Tabi min sıcaklık 18 dereceye hiç bir zaman getiremeyeceği için bir süre sonra kompresör ısındığı için duruyor. Sonuç? Daha da çok ısınıyor ortam :)

3. Madde için. Bana pek öyle gelmiyor ama ;)  bence ya yok ya da düşündükleri gibi çalışmıyor.
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

locke link' Alıntı:
3. Madde için. Bana pek öyle gelmiyor ama ;)  bence ya yok ya da düşündükleri gibi çalışmıyor.

Abi bencede içerde 5 tane sıcaklık sensörü yoktur. Tahminimce tr ye gelen astra larda şunlar var; Dış sıcaklık sensörü, iç sıcaklık sensörü (sadece "Ambient air temperature sensor" diye geçen) , ön cam sıcaklık sensörü, nem sensörü.
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

ARKADAŞLAR BU ÇİFT BÖLMELİ KLİMA SONRADAN EDİTİON LARA TAKILABİLİR Mİ ACABA VE DE MALİYETİ SİZCE NE KADAR OLUR
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

tff2525 link' Alıntı:
ARKADAŞLAR BU ÇİFT BÖLMELİ KLİMA SONRADAN EDİTİON LARA TAKILABİLİR Mİ ACABA VE DE MALİYETİ SİZCE NE KADAR OLUR
yeni araba alin daha ucuza gelir. Deymez
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

Bugün farkettim klima otomatikte calisirken bluetoothla konusmak istediginizde fanın gurultusu rahatsiz etmesin diye  teli devreye soktugunuz an fani en kisik seviyeye getiriyor.
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

MeRt link' Alıntı:
Bu dert bende de var.  :)
İki tarafında derecesi aynı olmadan içim rahat etmiyor. Galiba bende simetri hastalığı var.  ::)
Astra sayesinde bunu öğrenmiş oldum.  :)

Bildiğim kadarıyla tek bir ayar yaparak iki tarafı da aynı dereceye getirmemiz mümkün değil. Maalesef iki tarafı da ayrı ayrı ayarlamaktan başka çaremiz yok.  :(


Bunun sıkıntısı bende farklı oldu soğuk havada içeri giren havayı ısıtmak yerine tersini yapmışım titreye titreye araba sürmüştüm sonradan anladım farklı farklı ayarlandığını en iyisi ikiside eşit olsun (:
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

dreamofice link' Alıntı:
Bugün farkettim klima otomatikte calisirken bluetoothla konusmak istediginizde fanın gurultusu rahatsiz etmesin diye  teli devreye soktugunuz an fani en kisik seviyeye getiriyor.
Adamlar yapmışlar.
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

dreamofice link' Alıntı:
Bugün farkettim klima otomatikte calisirken bluetoothla konusmak istediginizde fanın gurultusu rahatsiz etmesin diye  teli devreye soktugunuz an fani en kisik seviyeye getiriyor.

Vay be..  greatt
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

A14NET link' Alıntı:
Öncelikle lock abimize paylaşımından dolayı +1 teşekkür.

Yazıyı baştan sona okudum ve anladım ki;

1- Bi kere benim yaptığım şey gereksiz ve yanlış. Yukarda açıkça yazıyor ki soğuk havalarda dereceyi max. a getirmek içeriyi daha çabuk ısıtmayacaktır. Aynı şekilde sıcak havalarda da dereceyi min. e getirmek içeriyi daha çabuk soğutmayacaktır. Dolayısı ile şu soğuk havalarda araba binip max. a veyahut 28 e açmanın gereği yok. Sabahtan 24-25 gibi nerde kaldıysa hiç oynama aynı şey.

2- Diğer yaptığım ve arkadaşlarımızında yaptığı klima yı kapatmakta hem kış hem yaz için gereksiz. Yazın zati lazım, kışınsa sadece GEREKTİĞİNDE ve buğu almak için devreye giriyor. Benim gibi, arabada mümkün olduğunca klima açmayıp, tüketimi kontrol altına almaya çalışıyormuş zaten.

3- AUTO modda yazın soğutmayı sağlamaya çalışıyor. Bunu yaparken sağda-solada altta-üstte ve ortam olmak üzere beş adet sıcaklık sensöründen yararlanıyormuş. Ayrıca nem sensörü ve ön camın sıcaklığını ölçen sensör varmış. Birde 2011 de iptal edilen otomatik hava kalite sensörü varmış. Hadi bunlar doğrudur ama içerdeki güneş ışığı miktarını ölçen sensörler var diyor ama heralde bunlar tr versiyonunda yoktur. Varsada "Ohannes" diyorum ve helal diyorum. Güneş miktarı aşırı ise sanırım biz 23 ayarlasakta o 21-22 derece yapıp bizim güneşten yanmayıp 23 hissetmemizi sağlıyor. Helal derim sadece...

4- AUTO modda kışın iki temel amacı var; içeriyi ısıtmak + buğuyu önleme... Biz işine burnumuzu sokup AUTO modda klimayı kapatmaya çalışıyoruz ki yanlış bu. Adam zaten gerek kalmadığında, buğu riski olmadığında, klimayı durduruyormuş....

Uzun lafın kısası tek yapmamız gereken AUTO tuşuna basıp bızdıklamamak. İşine burnumuzu sokmamak. Böyle oluncada sağ- sol kurcalamaya pek gerek kalmayacak...

Güneş sensörü olduğunu surdan farkedebilirsiniz, benim araç gölgeye girdiğinde auto da klima acıksa fan hızı düşüyor. Bunun çok da ohannes olduğunu düşünmüyorum, neden derseniz araçta zaten aynı sensör farlar için kullanılıyor :) yani otomatik yanan farlar da aynı sensör :)
 
Ynt: Çift Bölgeli Klima

Devrim link' Alıntı:
Güneş sensörü olduğunu surdan farkedebilirsiniz, benim araç gölgeye girdiğinde auto da klima acıksa fan hızı düşüyor. Bunun çok da ohannes olduğunu düşünmüyorum, neden derseniz araçta zaten aynı sensör farlar için kullanılıyor :) yani otomatik yanan farlar da aynı sensör :)

far sensörü dikiz aynasının arka tarafında yagmur sensörünün oradadadır.

ön cam ısı sensörü ise ön göğüste orta hoparlörün üstündeki küçük top şeklindeki yerdedir. dijital klima olmayan araclarda o hoparlörün üstündeki top bulunmaz!
 
Geri
Üst