çift kapi kilitlemeyle otomatik cam kapatma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan usuruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benim anladığım kadarıyla bu devre anahtar kapıya takılıp, camlar nasıl kapatılıyorsa aynı görevi bu devre yapıyor. Kapıdan istersek yarım da bırakabiliyoruz bu derve de onu yapıyor sanırım. Ama ben daha yapmadım. Benim yorumum bu...
evet tek kilitlem3de camlar kapanmıyor. çift kiltlemede camlar sonuna kadar kapaniyor.
 
bu da demek oluyorki,
kumandadan;
ilk kilitleme sadece ve sadece kapi kilitlerini devreye aliyor, ( camlar ve sunroof acik ve hirsiz kilidi)
ikinci kilitlemede, camlar kapaniyor, sunroof kapaniyor, hirsiz kilidi devreye giriyor.
Araba seyir halindeyken kapilari kitlesen dahi camlar falan kapanmuyor. ( eger istersek arabanin sunroof unu acik birakabiliriz demektir. yani tekbir kere kumandadan kitlersin.)

Ufuk arkadasim, bu yazdiklarim dogru ise, dogru anlamisim demektir. ve bu islemi vectra icinde yapabilirsek super olacak. bu ugrasindan dolayi sana simdiden tesekkur ediyorum.

Mederatorden de bu basligi sabitlemerini rica ediyorum. gercekten guzel bir bulus.
 
benim biraz elektronik bilgim var. yaptığınız bu devre çift kilitlemeyi nereden algılıyor anlamadım. ayrıca röledeki bağlantıları net olarak çizerseniz daha anlaşılır olur. anladığım kadarıyla kahvemavi ve kahve kırmızı rölenin beslemesi.... kontak durumlarını daha ayrıntılı çizebilirmisiniz ?

daha önce bu mesajı göndermiştim ama cevap yazan olmadı. bu sefer belki cevaplayan olur.

ek olarak şunu söyleyeyim. eğer o kondansatör röle kontaklarına bağlı ise kontaklar kapandığı anda kondansatör kısa devre olacağı için boşalır. bu kondansatör boşuna kullanılmış gibi.

devreyi yapıp çalıştıran varmı ?
 
daha önce bu mesajı göndermiştim ama cevap yazan olmadı. bu sefer belki cevaplayan olur.

ek olarak şunu söyleyeyim. eğer o kondansatör röle kontaklarına bağlı ise kontaklar kapandığı anda kondansatör kısa devre olacağı için boşalır. bu kondansatör boşuna kullanılmış gibi.

devreyi yapıp çalıştıran varmı ?
kondansatörün kullanım sebebi sen anahtari cevirip 30 snbekliyon cam kapaniyor kondansatörde zaman gecekmese sağlayip 1 dk kadar can kapatma konumunda anahtar duruyormuş gibi yapıyor. bu sayede camlar kapaniyor 1 dk sonra yaklasik devreden cikiyor bu sayedede aküden enerji kaybı olmuyor. devreyi yaklasik 20 gündğr kullanıyom sorun yok.
 
profosyonel düşünülmüş bi sistem,tebrik ederim
ama bizim aracta zaten kumandadan kapatılıyor camlar
 
Ufuk arkadasim, ekipmanlari bulmak ve senin resimlerindeki gibi modulu olusturmak cok kolay.
Ama ben sahsen senin dedigin o kablolari (kahvekirmizi, kahvemavi) bulup yapmaya korkuyorum. arabanin elektrik donanimina zarar veririm diye. Su isi daha detayli bir sekilde aciklayabilirmiyiz. hani belki bu kablolar modellere gore renk degistiriyor olabilir. simdi kablo renkleri olarak degilde gorsel olarak, aciklayabilirmisin ( yani; kapiya giren ana kablo demedinden kapi kilit bobinine giden kablo gibi, veya cam kapatma motoruna giden kablonun artisi-eksisi gibi)

korktugum bir baska konu da, gidecegim bir elektrikciye, o da benim anlattigim kadari ile yapacak, o da yalnis bir sey yaparsa, vectrayin beynini yakmayalim.
 
kondansatörün kullanım sebebi sen anahtari cevirip 30 snbekliyon cam kapaniyor kondansatörde zaman gecekmese sağlayip 1 dk kadar can kapatma konumunda anahtar duruyormuş gibi yapıyor. bu sayede camlar kapaniyor 1 dk sonra yaklasik devreden cikiyor bu sayedede aküden enerji kaybı olmuyor. devreyi yaklasik 20 gündğr kullanıyom sorun yok.

dediğiniz gibi kondansatör gecikme sağlıyor ise ozaman kondansatörün röle kontakları arasına değil de bobin ayaklarına bağlı olması gerekmiyor mu ?
röleni ayaklarını daha net içeren bir resim eklemeniz mümkün mü ?
 
Ufuk arkadasim, ekipmanlari bulmak ve senin resimlerindeki gibi modulu olusturmak cok kolay.
Ama ben sahsen senin dedigin o kablolari (kahvekirmizi, kahvemavi) bulup yapmaya korkuyorum. arabanin elektrik donanimina zarar veririm diye. Su isi daha detayli bir sekilde aciklayabilirmiyiz. hani belki bu kablolar modellere gore renk degistiriyor olabilir. simdi kablo renkleri olarak degilde gorsel olarak, aciklayabilirmisin ( yani; kapiya giren ana kablo demedinden kapi kilit bobinine giden kablo gibi, veya cam kapatma motoruna giden kablonun artisi-eksisi gibi)

korktugum bir baska konu da, gidecegim bir elektrikciye, o da benim anlattigim kadari ile yapacak, o da yalnis bir sey yaparsa, vectrayin beynini yakmayalim.

maviKahverengi ile kırmızıkahverengi kablo kapı çift kilitleme moturuna giden kablola. Ters bağlarsanız kapılar açıldığında camlar kapanır.
kırmızı mavi kablo ise anahtari cevirdiğimizde camlarin kapanmasini sağlayan swich giden kablo.
kahverengi kablo ise saşedir (akünün - ucu)
maviKahverengi ile kırmızıkahverengi kablo rölenin besleme ayaklarina gidiyor.
kırmızı mavi ile kahverengi kablolarda röle cektiğinde kısa devre olan kontaklara gidiyor.
 
dediğiniz gibi kondansatör gecikme sağlıyor ise ozaman kondansatörün röle kontakları arasına değil de bobin ayaklarına bağlı olması gerekmiyor mu ?
röleni ayaklarını daha net içeren bir resim eklemeniz mümkün mü ?
Bobin ayaklarına kondansatör koyarsanız rölenin 3-5 sn kadar çekili kalmasını sağlarsınız o sürede camlar kapanmaz.
en doğrusu bu şekilde başka mantık yürütmeye gerek yok zaten sorunusuz çalışıyor
 
Geri
Üst