çift kapi kilitlemeyle otomatik cam kapatma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan usuruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
biraz uğraştım arkadaşlar bi sonuca vardım. eğer çift kitlemede kahvemavi-kahvekırmızı kablolarında enerji kesilmesse aküden devamlı yer eğer kitlemeden sonra enerji kesiliyorsa aküden yemez..saygılar..
 
:)
kondansatör 16v kullanabilirsin 12v büyük olsun yeter
merak etme röle beslemesi kapı kilitleme motoruna bağlı yaklaşık 3 sn cekiyor bırakıyor o sırada role kontakları cekildiği için kondansatör kısa devre oluyor ve kondansatör kısa devre olunca camları kapatma sinyali gidiyor kondansatörün gelen akımla dolması yaklasık 30 sn sürüyor bu sürede camlar kapanıyor. 30 sn sonra kondansatör gelen akımla dolduğu için cam kapatma sistemi devre dışı kalıyor ve bu sayede aküden bos ş yere akım çekilmiyor.
slm arkadaşlar bi sorum olucak bende endüstriyel elektronik okuyorum.. üniversite öğrencisiyim arkadaşımızın yaptığı devre gayet mantıklı aküden yiyiceğini sanmıyorum..kondansatör araba çalıştırıldığında şarj durumunda camları kapattığımızda elektrik kesiliyo kondansatör deşarj gerilimiyle camları yapatıyor ve deşarj olduktan sonra devre kontakları bırakıyor ve aküden yemiyor..

kondansatörün gerilim değerini yazmamışsın 12 voltmu yardımcı olursan sevinirim...
 
saolsın mantıklı bi devre deniycem bunu...emeğine sağlık ..
 
bunu taktıktan sonra camlar kapandığında röle bacaklarına gelen kablolardaki gerilimleri avometre ile ölçebiliriz bu sayede gelirim gelip gelmediğini anlarızz...
 
şemada çizdiğinle son bitmiş hali farklı gibi görünüyo..bide onu açıklarsan sevinirim bidaha sökmeyelim kapıyı sonra..:D
 
herşey güzel hoş ama anlamadığım tek nokta var ; sol ön kapının sökülmüş halinin fotosunu niye koydun ? sanırım biz bu devreyi sol eşikteki plastiği sökerek oraya lehimleyeceğiz .. bunun dışında sol kapı üstünde yapmamız gereken birşey var mı ki ?
 
Kardes eline emegine saglik diyorum. Sen Astra G icin tasarlamissin. Bende de 97 Vectra B1 2.0 CD var. acaba ayni islem bizim vectralar icin de oluyor mu? bunu nasil arastiririz.

arkadaşım beminkide 97 b1 2.0 cd.bizimkiler zaten bu şekilde veya enazından bendeki öyle...
 
sonrada akülere dikkat ne olursa olsun bu devreler aküyü etkiliyor bağladıktan sonra akünün - kutubunu söküp devreye seri bir ampermetre bağlayıp aralıklarla akım çekmediğini kontrol edin ama bir kere değil aralıklarla ampermetre bağlı kalsın ve bakın mutlaka bir akım çelkecektirbende bu tür birşey vardı o zaman 0.15ma akım çekiyordu şu anda 0.01 ma ve iki güğnde bir akü voltajını ölçün mümkünse 2 gün araba yatsın akü voltajı 12.15-12.30 arasında ise kaçak yok aküsağlam ama değerler düşükse geçmişolsun devre varsa devreyi diyot varsa diyotu sökün söktürün
 
arkadaşım hazır modüller varya buda aynı olay akım cekecekmesin die bukadar eleman kullandım devre tasarladım. Bu arada yapan kullanan varmı

sonrada akülere dikkat ne olursa olsun bu devreler aküyü etkiliyor bağladıktan sonra akünün - kutubunu söküp devreye seri bir ampermetre bağlayıp aralıklarla akım çekmediğini kontrol edin ama bir kere değil aralıklarla ampermetre bağlı kalsın ve bakın mutlaka bir akım çelkecektirbende bu tür birşey vardı o zaman 0.15ma akım çekiyordu şu anda 0.01 ma ve iki güğnde bir akü voltajını ölçün mümkünse 2 gün araba yatsın akü voltajı 12.15-12.30 arasında ise kaçak yok aküsağlam ama değerler düşükse geçmişolsun devre varsa devreyi diyot varsa diyotu sökün söktürün
 
Geri
Üst