Ahmet Bey güzel yazı dizisi olmuş.
Peki size şunu sorayım. Neden Fiat multijet motorlarında sabit volantı kullanmış.
O motorlar dizel değil mi? Veya Opel'in mühendisleri daha ilerizekalı mı?
Şöyle de sorabiliriz: neden alt yapısı aynı motrolardan birinde sabit geometrili, diğerinde değişken geometrili turbo tercih edilmiş?
Öncelikle oynak volan kullanımı teknolojik bir gerilik değil tam aksine, bir iyileştirmedir. Farklı kasa ağırlıklarını taşıyacak aynı altyapıyı taşıyan iki motordan birisinde, hem turbolar hem de volan yapısı farklılaştırılmıştır.
Ve daha da önemlisi; bir tercih meselesidir, Opel mühendisleri monoblok yapıyı bu şekilde tasarlamışlar, bu şekilde devam etmişler.
Diyebilirsiniz ki; kullanım ömrü ve konfor açısından bu dahi uymamıştır Opel motorlarına, bir şey diyemem.
Ayrıca oynak volan kullanımının tek mağduru da Opel araçlar değildir.
Dizel 407 Peugeot'lar mağduriyet sıralamasında başı çekerler. 407'lerde, Opel'lerde olduğu gibi 75000-100000 km lerde başlamaz bu sorun, 10000-15000 km lerden itibaren başlar.
Yapı bu şekilde, sorun ortaya çıkar çözümü aranır. Çözümün maliyeti yüksek olduğundan dolayı da alternatif çözüm yolları aranır ve buralara kaçmaya, iş görülmeye çalışılır. Çözüm yollarının tercihi ise tamamen kullanıcıya kalmış.
Kendimden örnek vereyim; yeğenimin 2005 cdti Corsa'sı var. Müzmin bir sorun olan direksiyon kutusu problemini sanayi de ustaların bulduğu metodla hallettim(kısa kalan kola Opel çare üretemedi, sanayideki ustalar dolgu ile bu işi hallettiler..sola dönüş turu bir nebze daralıyor ama önemli ve hayati değil). Volanı takırdamaya başladı, gittim orijinali ile değiştirdim(baskısı, bilyası, balatası, çıkma güçlendirilmiş marş motoru ve orijinal volanı şeklinde).
Neden böyle tercih ettim? 125000 km de 1500 tl lik bir masrafı çok görmedim, hem kendime hem de araca. Ve alternatif çözüm de pek randımanlı gözükmedi bana.
İki arıza, iki farklı çözüm tercihi.
Dedim ya tamamen tercih meselesi.
Tabii ki tercihi etkileyen iki ana faktör var: birincisi bütçe, ikincisi ise kullandığımız araçları, bu araçların çözüm sağlayıcılarının ahlakını ve çözüm yollarını bir nebze de olsa tanıyor olmak.