combo, corsa c kronik volant çözümü

şimdiden geçmiş olsun bir kaç gün sonra en geç 1 ay sonra sesler gelmeye başlıyacak arkadaşım ayagını debriyaj pedalına hafif bas bak bakalım ayagının altına vuruyormu tık tık diye biz usta olarak yazıyoruz bu yazıları sizlere hangi opel özel serivisine giderseniz gidin şuan sabit volant takılıyor bilginiz olsun


ustam 4 ay geçti 4 aydır her gün kullandım aracımı henüz ses yok volandan.
 
eskiden filinta 52 mobilette diye mobilet vardı yolda üst kapak contası patladımı forr furr gurr der yolda kalırdı. o ses aynı o sese benziyor...

77.000 de arabayı aldım kontagı çevirdim abs agirbag lambası söndü bastım marşa araba kibrit gibi çalıştı gezdim geldim bozuk yola vurdum çevre yoluna cıktım rampaya vurdum araba çetik gibi vınnn...
gittim galerici arkadaşa aletle boya kalınlığını ölçtürdüm gram boya yok ben arabanın boyasız olmasına hasta oldum darbede illa macun zamanla çatlıyor çürüme yapıyor bu araba rengi ilginç ve kazasız olmasına hasta oldum oky dedik anlaştık arabayı aldım...

sanayi ye gittim yıkatayım koltuk kılıfı felan alayım dedim durdum 1 çay içtik
marşa bastım for fur çalışmadı...
1 iki üç derken for fur gur zorla çalıştı bide arıza lambası yandı...

şerefsiz araba dedim almadan önce araba saat gibiydi parayı verdim uyuzluğu tuttu neyse bastım merkez ana servise bilgisayara bağlattım egzos manifotu yazdı bilgisayar... aracın sahibini aradım abi gecen aksam emanet vermiştim normal mazot almış kırsal motorin ondandır bitince euro dizel al düzelir dedi. serviste evet abi yakıttan olabilir dedi gönül rahatlıgıyla bin bişey olmaz dedi...

mazot bitti eurodizel fulledik motor temizleyici oktan artırıcı var abi dediler onuda döktüler yine bi deişiklik yok kontak erken basarsan çalışmıyor abs lambası söndükten sonra basarsan yine çalışmıyor kontagı açınca abs lambası sönmeye yakın sönmeden basarsam kibrit gibi alıyor du çalışıyordu.

bindik 4 ay geçti 15 aralık günü sabahı araba bidaha çalışmadı 20.ci denememde araba çalıştı çok korktum ya akü biterse diye alahtan çalıştı gittim sanayiye bu araba çalışmıyor ısıtma bujisine bakın dedim üstten kapakları açtılar kabloyu değdirdiler abi bişi yok çalışıyor dedi. beni delirtme sök şunları dedim söktü akü ye tutu 1 i iyi yanıyor 1 sönük yanıyor 2 si hiç yanmıyordu aydınlatmıyordu üzerinde bosh 216 mı ne yazıyodu hatırlamıyom aynısından 4 tane taktırdım arab çalıştı hah şöle dedim iyi çalışıyor ama iştahsız arkadaşımda opel combo cityplas var o daha dokanmadan çalışıyor benimki ona göre 2 3 tur geç alıyordu.

araba sabahları soğukken kibrit gibi çalışıyordu ısındımı biyerde durdummu sonra zor çalışıyorduaradan 10 ay geçti araba 101.000 oldu

şimdide 2 haftadır sabahları uyuzluk ediyor far fur gurt 3 dört denemede çalışıyor çalıştımı 3 beş km gezince stop ettimmi kibrit gibi yine çalışıyor ama motor soğudumu yarım saat sonra yine çalışmıyor

ısıtmalara bak dedim baktılar yine sökmediler tepesine kabloyla gezelediler cart curt çımgı çıkıyor tamam abi ısıtma bujilerinde sorun yok dediler

birisi egr si pistir ondan çalışmaz dedi söktü hortumu egr arkası turboya giden boru galiba içi çamur gibi oky dedim kafam yattı hava filtreden egr manifot baca turbo hortumuna kadar cıkardık içi leş gibi egr kitlemiş oynamıyordu mazotla diş fırçasıyla ucu egri şiş kebap şişiyle kaşı fırçala ayna gibi yaptık tazikli basınçla mazotla yıkadık gıcır gıcır yeni gibi oldu geri taktık büüyük bi heycanla mastık marşa çalıştı kibrit gibi vardım eve
sabah oldu yine çalışmıyor deli oldum

abi gördün kiri dedi bence motorun üst kapagını açıp siboplarıda böle temizlememiz lazım dedi şanzumanı indirek o çaldırtı forultuda oynar volanttandır çalışırken marşı zorluyor dedi marş yeni yapılmıştı kömürü felan gereksiz yere deişti bunun bence volanı deişmeli dedi iştahsızlıgı ondan dedi açmışken araba 100de debriyaj balatayıda deiştirek dedi

kafam allak bullak gittim enjektörcüye pompacıya bağladılar aleti ölçüler abi enjektörün çok güzel daha bu sana 50.000 gider iyi dedi ww.caddy si var pompacı enjektörcünün oky dedim cıktım

acaba kuvvetli bir marş motorumu alsam o işi çözermi ki?

motorun basarken zorlanması iştahsızlığını bi türlü anlayamadım

albea multijet 1.3 volanıyla debrej balatasımı taksam napsam of ya çözemedim bu işi

bitek 3 üncü vitese gecerken bazen dikkatli debreje basamazsam garç diye vites zor geçiyo rdebreje iyi basmazsam

mesele 1 2 4 5 vitese debreje %90 bassan sorunsuz geçiyor ama dalarsam 3 vitese geçerken %100 dibine kadar basmazsam garç diye nadiren 3 de ses geliyor onun için debrej balatasını deiştirsemmi demiştim

basrkenki çarıltıda volandanmı ki demiştim durum böle? ya sizlerin yorumu?



Tahminim sizinde Marş motoruyla ilgili sorununuz. Ben güçlendirilmiş marş moturu ile değiştirdim sıcakken geç çalışma vuruntulu çalışma sorunları hepsi bitti gitti.
 
Mustafa bey Ben de sanırsam volant sorunu var
aracım 2005 model corsa cdti 1.3
Ses son zamanlarda kalkarken veya ayağım debriyajdayken ses baya bi fazlalaştı
bu volan veletini değiştirmessek ne olur..
Zaten değiştirrsemde orjinal oynak volan takıcam..

lakin değiştirmem için ekonomik olarak uygun değilim
Saygılarımla
Herkese iyi bayramlar
 
Mustafa bey Ben de sanırsam volant sorunu var
aracım 2005 model corsa cdti 1.3
Ses son zamanlarda kalkarken veya ayağım debriyajdayken ses baya bi fazlalaştı
bu volan veletini değiştirmessek ne olur..
Zaten değiştirrsemde orjinal oynak volan takıcam..

lakin değiştirmem için ekonomik olarak uygun değilim
Saygılarımla
Herkese iyi bayramlar

çok şiddetlide çok iyi değil aslında eğer uygun iseniz bi gün gelin bi test edeyim
 
Çift kütleli(diğer adıyla oynak) volan kullanmakta fayda var.
Volan; motorun hareketinin devamını ve dengesini sağlayan çok önemli bir dişlidir. Ritimsizliği, tahminlerden fazla parçada soruna yol açar. Sorunların kimi yakın, kimi ise uzak gelecekte ortaya çıkar.
Sabit kütleli volanlar daha çok benzinli araçlarda, çift kütleli volanlar ise dizellerde kullanılır.
İlk ve son hareket anlarında, benzinli motorlara nazaran daha şiddetli titreşim üreten dizel motorlarda genellikle çift kütleli volan tercih edilmektedir.
Çift kütleli volan kullanımı sayesinde; tork nedeni ile aktarma organlarında ortaya çıkan konfor bozucu etkiler en az'a indirilebilmekte, motora daha az yük binmekte, yaylı volan sayesinde de debriyajın aşınma süresi uzatılabilmektedir.
Dizellerde; gazı kesip tekrar yüklendiğinizde stabil bir sürüş elde edebilmeniz için oynak volan kullanmak zorundasınız.
Opel'lerde, kullanım ömrünü kısaltan en önemli faktör yetersiz marş tetiklemesi ve küçük hacimli motor-ağır yük ikilemidir.
Büyütülen marş motoru ve değiştirilen debriyaj tedarikçisi(aslında değiştirilmedi de, artık çoğunda diğer marka çıkıyor) sayesinde kullanım ömrü yeterli seviyelere çıkmıştır.
Deforme olmuş bir oynak volan ya da oynak volanın yerine(sonradan) takılmış sabit volan; krank yataklarında ve kollarda bozulmaya sebep olur(uzak gelecekte). Son hızda sapmalara sebebiyet verir. Akselarasyon ve stabiliteyi bozar. Rahatsız edici, konforu bozucu gürültüye sebep olur.
Bunlardan; sadece gürültülü çalışma yakın km.lerde ve daha net gözlemlenebildiği için soruna (sadece) bu noktada çare aranmaya başlanır.
Orijinal parça fiyatları yüzünden de Türk işi çözümler ile sorun giderilmeye çalışılır.
Oynak volan kullanmanın sebepleri ve neden olduğu sorunlar bunlardır.
Çözümü ve yola nasıl devam edileceği konusu ise kullanıcıya, kullanıcının bütçesine ve kullanıcının beklentisine göre değişir.
Çok basit bir kullanım alışkanlığı sayesinde oynak volanın ömrünü farkedilir derecede uzatabilirsiniz. Aracı ilk defa çalıştırırken ve stop ederken debriyajı sonuna kadar basılı tutun(aracınızı bu şekilde çalıştırın ve stop edin).
Aşırı sert kullanım ve sürekli dur-kalk, oynak volanın ömründen çalar.
 
Ahmet Bey güzel yazı dizisi olmuş.

Peki size şunu sorayım. Neden Fiat multijet motorlarında sabit volantı kullanmış.

O motorlar dizel değil mi? Veya Opel'in mühendisleri daha ilerizekalı mı?
 
Ahmet Bey güzel yazı dizisi olmuş.

Peki size şunu sorayım. Neden Fiat multijet motorlarında sabit volantı kullanmış.

O motorlar dizel değil mi? Veya Opel'in mühendisleri daha ilerizekalı mı?

evet öyle ileri zekadalarki araçlarımızda volant sorunu yoktur diyebiliyorlar. Onların yaptığı motorun ............. anladın sen orasını :)
 
Ahmet Bey güzel yazı dizisi olmuş.

Peki size şunu sorayım. Neden Fiat multijet motorlarında sabit volantı kullanmış.

O motorlar dizel değil mi? Veya Opel'in mühendisleri daha ilerizekalı mı?

Şöyle de sorabiliriz: neden alt yapısı aynı motrolardan birinde sabit geometrili, diğerinde değişken geometrili turbo tercih edilmiş?
Öncelikle oynak volan kullanımı teknolojik bir gerilik değil tam aksine, bir iyileştirmedir. Farklı kasa ağırlıklarını taşıyacak aynı altyapıyı taşıyan iki motordan birisinde, hem turbolar hem de volan yapısı farklılaştırılmıştır.
Ve daha da önemlisi; bir tercih meselesidir, Opel mühendisleri monoblok yapıyı bu şekilde tasarlamışlar, bu şekilde devam etmişler.
Diyebilirsiniz ki; kullanım ömrü ve konfor açısından bu dahi uymamıştır Opel motorlarına, bir şey diyemem.
Ayrıca oynak volan kullanımının tek mağduru da Opel araçlar değildir.
Dizel 407 Peugeot'lar mağduriyet sıralamasında başı çekerler. 407'lerde, Opel'lerde olduğu gibi 75000-100000 km lerde başlamaz bu sorun, 10000-15000 km lerden itibaren başlar.
Yapı bu şekilde, sorun ortaya çıkar çözümü aranır. Çözümün maliyeti yüksek olduğundan dolayı da alternatif çözüm yolları aranır ve buralara kaçmaya, iş görülmeye çalışılır. Çözüm yollarının tercihi ise tamamen kullanıcıya kalmış.
Kendimden örnek vereyim; yeğenimin 2005 cdti Corsa'sı var. Müzmin bir sorun olan direksiyon kutusu problemini sanayi de ustaların bulduğu metodla hallettim(kısa kalan kola Opel çare üretemedi, sanayideki ustalar dolgu ile bu işi hallettiler..sola dönüş turu bir nebze daralıyor ama önemli ve hayati değil). Volanı takırdamaya başladı, gittim orijinali ile değiştirdim(baskısı, bilyası, balatası, çıkma güçlendirilmiş marş motoru ve orijinal volanı şeklinde).
Neden böyle tercih ettim? 125000 km de 1500 tl lik bir masrafı çok görmedim, hem kendime hem de araca. Ve alternatif çözüm de pek randımanlı gözükmedi bana.
İki arıza, iki farklı çözüm tercihi.
Dedim ya tamamen tercih meselesi.
Tabii ki tercihi etkileyen iki ana faktör var: birincisi bütçe, ikincisi ise kullandığımız araçları, bu araçların çözüm sağlayıcılarının ahlakını ve çözüm yollarını bir nebze de olsa tanıyor olmak.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst