evet garaj, şimdi samsundayım. tatil bitti, artık hesap zamanı. tatilde total olarak yaktığım yakıtı açıklıyorum. 120 lt. eurodizel ile 2112 km yaptım. 100 km de 5.68 lt. yapar. bu yolun 555 km si ist ve ank ş.içi. 1557 km uzun yolun ise yarısı otoban. otobanda daha çok 115-120 yaptım. bu yolların 2/3 ü klimalı ve araç full yüklü(bazen 4 büyük 4 çocuk).
birde bugün ankaradan samsuna geldim. bu parkurun sonuçlarını vereyim. yol 420 km. 100 km de 5.5 lt. yaktım. şartları belirteyim. 3 büyük 2 çocuk(yalnız oğlum 65 kg olduğu için pek çocuk sınıfına girmiyor
)+bagaj full bavul(tepeleme. hatta arka görüşümün yarısı kapalı idi) klima yolun 2/3 ünde açıktı. klima kapalı olduğu zamanda camları 2-3 cm açtım. ayrıca yolda rüzgar vardı. ve sürekli karşıdan geliyordu. 10 km civarında yol yapımı vardı. 1.vites gittim. yolun 3/4 ü çift yoldu. yukarıdada dediğim gibi ankaranın rakımı 900 civarı samsun 0. onun için araç zorlanmadı. biraz cut-off danda faydalandım. vitesleri yolun hemen hemen 320 km sine kadar 2500 ü geçince değiştirdim. seyir hızım ise 80-85 civarı idi. ama baktımki bu stil hiçte az yaktırmıyor. yavaş gittiğim içinde bıkkınlık geldi. bende vitesleri yine 3000 de değiştirip hızımı 100 e çıkardım. ama şunu anladımki(bu araçla 13000 km yaptım):
1-1300 motor bu araca az geliyor.
2-vites 3000 den aşağı değişmeyecek.(mecbur kalınırsa 2750)
3- seyir hızı 90 km nin altına inmeyecek.(en fazla 98 km o da 2500 devir yapar)
az yakmak isterseniz durum bu. bunun haricindeki her kullanım fazla yaktırıyor.
ayrıca yolcu sayısı-klima+bagaj+rüzgar fazla yaktıran nedenler. ben aynı yolu ideal kullanımla tek başıma klima açmadan rüzgarda karşıdan fazla gelmiyorsa 4.7-4.8 ile geçerim. ama bununda altına inebileceğimi sanmıyorum. türkiyedede kaç kişi iner bilmem. ben şimdiye kadar hep benzinli ve binek araç kullandım. ve tüm araçlarımla aynı yolu katalog değerinin 0.4-0.5 lt. fazlası ile geçtim. 21 yıldan beri araç kullanıyorum. combo altıncı aracım. total 200.000 km den fazla yaptım. ve anladımki combo binek araçtan yüksek olduğu için rüzgar direnci çok fazla. araçların katalog değeri testleri laboratuar ortamında yapılıyor.onun için combo yola çıkınca binek araçtan fazla yakıyor katalog değerine göre. binek araçlarımla katalog değerine 0.4-0.5 lt. yaklaşabilirken comboyla en fazla 0.7 lt yaklaşabildim. o da zorlamayla. diğer araçlarımla hiç zorlanmadan 0.5 lt yaklaşırdım. bundan sonra vitesler 3000 de değişiyor. seyir hızı 90. en fazla 98.
durum bundan ibaret.