Arabasina ne kadar asik biri oldugumu cevremdeki herkes bilir ,ilk bakimindan beri herseyini tum bakim onarim ve eklemeleri ozenle kendim yaparim , boyasina firca vurmuslugum 5i gecmez 4 yilda , arabami bebek sampuaniyla yikarim vsvs .... ama bu tarz , her yil antifiriz-fren hidroligi-kmsi gelmeden yapilan yag degisimleri vsvs. onlem adi altinda gereksiz harcamalar müsriflikten öteye gitmiyor gozumde. Mesela -52C yi nerede goreceksiniz? Gereklimi? Su anda kullandiginiz antifirizinizden sikayetiniz tam olarak ne belli bir sikayetinizin oldugunu bile zannetmiyorum. Bunlar hep arabanin size olan birim maliyetini arttiran etmenler.
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben olayi hala musriflik olarak algiliyorum. Cikani alayimda bari babamin aracina eklerim , yazik gunah...
Gerci sesini duyar gibiyim "-ne gerek var hala orjinal mis gibi elleme kalsin."
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ohoo hapı yuttuk hocam
Mevcut antifirizi boşalttıktan sonra içinde korozyon var mı yok mu onu öğrenmek ve varsa da temizlemesi için 4 litrelik antifiriz elimin altında hazır bekliyor
İçinden çıkana garanti veremem ama temizlik için kullanacağım ve belki bir kaç kilometreden fazla kullanmayacağım antifirizi verebilirim ama
Benim de arabalara karşı etraftan görenin hasta bu diyeceği şekilde bir takıntım var. Bir sürü hobi yetmezmiş gibi bir de detailing işine merak saldım. Polisajından sonra waxlayıp üzerine nano korumasına, ph nötr şampuanından jantlarda biriken demir tozlarını sökmeye, rötüş boyası atıp boya kalınlığını ölçerek zımparalayıp taş izlerini gidermeye kadar pek çok uygulama yapıyoruö Yaptığım işi beğenmezsem m600 tiner yada izopropil alkolle aracı silip sil baştan yaparım. Tabi bunları Isparta' da yapmam pek mümkün değil müsait yerim yok orada. Oto yıkamacıları geçtim, bir tek vakum seti eksik. İş yeri açsam Sonax, Ziebart gibi yerlere bile kafa tutarım
Yanlış anlamazsan bir kaç fotoğraf paylaşmak istiyorum
RDS yada örümcek ağı hatta hare yok
Üreticilerin verdiği bilgiler dahilinde de kaput altıyla ilgileniyorum. Ne bileyim; zamanı geldiği zaman sıvıları değiştirmek bunlardan birisi mesela.
Eski antifirizimden yana bir şikayetim yok. Sadece o zaman ki değişimde, su katıldığı zaman daha iyi işini yapacağını bilmediğim için %100 antifiriz doldurdum ve bunun da tek zararı suya yakın bir donma noktasında olması.
Ankara, ve özellikle Gölbaşı geceleri -10 dereceye geliyor. Daha Aralık ayının başındayız
İçeriği aynı olan sıcak ve soğuk bir sıvı derin dondurucuya konduğu zaman sıcak olan soğuk olana göre daha çabuk ve daha yüksek sıcaklıkta kristalleşmeye başlar ve donar. Bu şu anlama geliyor. Ben, saf antifirizin sulu olana göre daha düşük sıcaklıkta donduğunu zannediyordum ve yanlış bildiğimi öğrenince bu şartlar altında sadece "donma" konusunda sudan pek bir farkı kalmadığını öğrendim. Eğer donarsa motor bloğunu çatlatır yani.
Antifiriz seçimi sırasında çok kararsız kaldım ve üreticilerin araçlara uygun antifiriz seçimi konusunda motor yağlarında davrandıkları gibi davranmadıklarını farkettim.
Araştırmaya devam ederken Febi' yi buldum. İnternet sitesine girdim ve aracın marka model ve motor bilgilerini girince karşıma bir antifiriz çıkardı. O antifirizin Türkiye' de de satıldığını öğrendim ve özelliklerini incelerken %50 oranında su ile karıştırıldığında -52 dereceyi göreceği yazıyordu.
Neden GM' in antifirizini kullanmadığımı da açıklayayım, servisler Türkiye genelinde 10w-40 motor yağı kullanıyor. Bu bana göre değil, bilimsel olarak da çok yanlış. Erzurum' da da 10w-40 kullanıyor İzmirde' de 10w-40 kullanıyor, halbuki soğuk olan bölgelerde daha ince yağ kullanması, sıcak bölgelerde de daha kalın yağ kullanması gerekiyor. Avrupa ve Amerika' da buna dikkat ederken Türkiye' de etmiyor. Febi, Corsa C için kırmızıyı önerirken D ve E için eflatun rengi olan antifirizi öneriyor ki kırmızıya göre daha fazla standart sağlayan daha güncel bir antifiriz. Yani GM üşenmiş eflatun/mor rengi antifiriz yapmamış. Vag gurubu araçlarda da bu marka antifiriz fabrikasyonda dolduruluyor