Corsa D Antifiriz/Soğutma Suyu Miktarı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nobran
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Opel servis kitapçığı

Servis Planı-J
Bir yılda normal düzeyde kilometre yapan araçlar için.Her 12 ayda bir,yada 15.000 km'de bir hangisi daha önce gelirse.

Soğutucu seviyesi,antifirizi kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12
veya km/15.000-30.000-45.000-60.000-75.000-90.000-105.000-120.000-135.000-150.000-165.000-180.000

Fren hidrolik seviyesini kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-3-5-7-9-11
veya km/15.000-45.000-75.000-105.000-135.000-165.000



Servis Planı-K
Yılda 30.000 km'den daha fazla kullanılan araçlar için (Yüksek km kullanımı).

Soğutucu seviyesi,antifirizi kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-2-3-4-5-6
veya km/30.000-60.000-90.000-120.000-150.000-180.000

Fren hidrolik seviyesini kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-2-3-4-5-6
veya km/30.000-60.000-90.000-120.000-150.000-180.000

Ağır hizmet koşullarında ve ülkelere özgü olarak servis aralıkları altı aya iner.
1)hangisi daha önce tamamlanırsa (zaman veya km)
2)Kayıp çok fazla olduğu zaman sebebinin bulunması gerekir
 
Cok uzundu okumadim usendim :) 14 yildir fabrikanin koydugu antifiriz sifir sikinti. Bu kadar arastirmaya masala gerek yok tecrube ile sabit.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Okumaktan sıkılırsanız bunun bir altındaki 2 satırlık özet yeterli :)

Antalyalı ustalar da tecrübelerine dayanarak antifiriz yerine su dolduruyorlardı, bloklar çatlayınca da suçu soğuk geçen kışa attılar :)

Antifiriz aslında Rusların çok önceden bulduğu bir malzemeye verilen genel isim. Suyun donma noktasını aşağıya çeken her maddeye antifiriz diyebiliriz. Motorlarda kullanılan ilk antifirizler sadece suyun donma noktasını aşağıya çekmeye yönelikti. Bu özelliği koruyacak şekilde kaynama noktasının da yükseltilerek kaynamanın engellenmesi, plastik, metal, kauçuk, bakır gibi malzemelere iyi davranması, uçucu olmaması, tıkanıklığa sebep olmaması, mevcut pas ve korozyonu önlemesi, motorda oluşan ısıyı çabuk alması ve gene aynı şekilde ve son olarak da çevreci olması ve insan sağlığına zararı olmaması için çalışmalar yapıldı ve yapılmaya devam ediliyor. İkinci Dünya Savaşı sırasında Almanların zırhlı araç motorları Sibirya soğukları yüzünden kullanılamaz hale gelince savaştan sonra bu konuda ciddi kafa yordular ve yormaya devam ediyorlar.

Şöyle bir durum var, motor parçalarının malzemeleri değiştikçe araçlarda kullanılan yağlar ve sıvılar da onlarla uyum içinde çalışacak şekilde yukarıda saydığım şeylere ek olarak değişiyor tüm bunların altından kalkabilmek ciddi ar-ge ister. Şu konuda net konuşabilirim, adının içinde "organik" olan malzemenin uzun olmayan bir ömrü vardır ve periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Mesela; Li-on bataryaları hiç kullanmasak da en fazla 5 yıl sonra ömrünü tamamlar. Çünkü organik malzemeden yapılır.

Kilometresini doldurunca yağını ve filtrelerini değiştirip eksiğini gediğini kontrol edip tamamlayınca kısaca bakım yapmış oluyoruz ve aracımız bakımlı oluyor. Fabrikada konan sıvılar ve filtreler değiştirilmeden, bir araba 20 yıl da kullanılabilir kullanılamaz diye bir şey yok ama o zaman da aracın soğutma sistemindeki parçalar bir üst mesajımda verdiğim linkteki fotoğraflardan daha da beter olur :)

Değiştirip değiştirmemek kişisel bir tercih, sürücü el kitabımızda silikat barındırmayan (kısaca mavi renk kullanma diyor) soğutma sıvısı kullanın yazıyor. Bu da kullandığımız sıvıların üretici firmaları ne yapmamızı söylüyorsa onu yapın demek.

Mesela Elf her yıl değiştirilir demiş, hatta kendiniz de öğrenip değiştirebilirsiniz, zor bir şey değil demiş.

http://www.elf.com/en/advice-corner/coolant-and-antifreeze-faqs/how-to-change-antifreeze.html

How to change coolant/ how to change antifreeze for car?

If you want your car to last longer, learn how to change the anti-freeze coolant. Car owners should change their car antifreeze at least once a year. Changing antifreeze is not difficult.

Amerika' yı yeniden keşfetmeye gerek yok. İşin içindeki adamlar bunun kuralı bu deyip tercihi bize bırakmışlar. Makina mühendisi olduğum için pek çok insanın araştırmaya üşendiği, kulağa masal gibi gelen pek çok şey benim işim malesef :)

Buna rağmen, antifirizin neden değiştirilmesi gerektiği hakkında bilgiler vermeme rağmen kesinlikle değiştirin yada hiç ellemeyin diyemem çünkü öyle bir yetkim yok. Kaldı ki zaten siparişimi verdim, geldiğinde değiştiricem fakat hacim hakkında bilgim olmadığı için kaç litre sıvı alır sorum o :) Sadece kendi bildiklerimini anlatıp tercihi kişinin kendisine bırakabilirim. Doktor bile ameliyat olmazsan ölürsün diyerek uyardığı hasta, operasyonu imza karşılığında reddedebiliyor. Ölüp ölmemek kişiye kalır :)

Sorumun cevabını ukcorsa-d.com dan öğrendim ufak hacimli motor olduğu için 3.5-4 litre arası bir sıvı alıyor :) ben de 3 litre aldım, 1 litre de saf su koydum mu antifirize bir daha ellemem :)
 
Opel servis kitapçığı

Servis Planı-J
Bir yılda normal düzeyde kilometre yapan araçlar için.Her 12 ayda bir,yada 15.000 km'de bir hangisi daha önce gelirse.

Soğutucu seviyesi,antifirizi kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12
veya km/15.000-30.000-45.000-60.000-75.000-90.000-105.000-120.000-135.000-150.000-165.000-180.000

Fren hidrolik seviyesini kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-3-5-7-9-11
veya km/15.000-45.000-75.000-105.000-135.000-165.000



Servis Planı-K
Yılda 30.000 km'den daha fazla kullanılan araçlar için (Yüksek km kullanımı).

Soğutucu seviyesi,antifirizi kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-2-3-4-5-6
veya km/30.000-60.000-90.000-120.000-150.000-180.000

Fren hidrolik seviyesini kontrol edin,tamamlayın
en geç yıl sonra/1-2-3-4-5-6
veya km/30.000-60.000-90.000-120.000-150.000-180.000

Ağır hizmet koşullarında ve ülkelere özgü olarak servis aralıkları altı aya iner.
1)hangisi daha önce tamamlanırsa (zaman veya km)
2)Kayıp çok fazla olduğu zaman sebebinin bulunması gerekir

Bunlar nerede yazıyor hocam link var mı ?
 
Okumaktan sıkılırsanız bunun bir altındaki 2 satırlık özet yeterli :)

Antalyalı ustalar da tecrübelerine dayanarak antifiriz yerine su dolduruyorlardı, bloklar çatlayınca da suçu soğuk geçen kışa attılar :)

Antifiriz aslında Rusların çok önceden bulduğu bir malzemeye verilen genel isim. Suyun donma noktasını aşağıya çeken her maddeye antifiriz diyebiliriz. Motorlarda kullanılan ilk antifirizler sadece suyun donma noktasını aşağıya çekmeye yönelikti. Bu özelliği koruyacak şekilde kaynama noktasının da yükseltilerek kaynamanın engellenmesi, plastik, metal, kauçuk, bakır gibi malzemelere iyi davranması, uçucu olmaması, tıkanıklığa sebep olmaması, mevcut pas ve korozyonu önlemesi, motorda oluşan ısıyı çabuk alması ve gene aynı şekilde ve son olarak da çevreci olması ve insan sağlığına zararı olmaması için çalışmalar yapıldı ve yapılmaya devam ediliyor. İkinci Dünya Savaşı sırasında Almanların zırhlı araç motorları Sibirya soğukları yüzünden kullanılamaz hale gelince savaştan sonra bu konuda ciddi kafa yordular ve yormaya devam ediyorlar.

Şöyle bir durum var, motor parçalarının malzemeleri değiştikçe araçlarda kullanılan yağlar ve sıvılar da onlarla uyum içinde çalışacak şekilde yukarıda saydığım şeylere ek olarak değişiyor tüm bunların altından kalkabilmek ciddi ar-ge ister. Şu konuda net konuşabilirim, adının içinde "organik" olan malzemenin uzun olmayan bir ömrü vardır ve periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Mesela; Li-on bataryaları hiç kullanmasak da en fazla 5 yıl sonra ömrünü tamamlar. Çünkü organik malzemeden yapılır.

Kilometresini doldurunca yağını ve filtrelerini değiştirip eksiğini gediğini kontrol edip tamamlayınca kısaca bakım yapmış oluyoruz ve aracımız bakımlı oluyor. Fabrikada konan sıvılar ve filtreler değiştirilmeden, bir araba 20 yıl da kullanılabilir kullanılamaz diye bir şey yok ama o zaman da aracın soğutma sistemindeki parçalar bir üst mesajımda verdiğim linkteki fotoğraflardan daha da beter olur :)

Değiştirip değiştirmemek kişisel bir tercih, sürücü el kitabımızda silikat barındırmayan (kısaca mavi renk kullanma diyor) soğutma sıvısı kullanın yazıyor. Bu da kullandığımız sıvıların üretici firmaları ne yapmamızı söylüyorsa onu yapın demek.

Mesela Elf her yıl değiştirilir demiş, hatta kendiniz de öğrenip değiştirebilirsiniz, zor bir şey değil demiş.

http://www.elf.com/en/advice-corner/coolant-and-antifreeze-faqs/how-to-change-antifreeze.html

How to change coolant/ how to change antifreeze for car?

If you want your car to last longer, learn how to change the anti-freeze coolant. Car owners should change their car antifreeze at least once a year. Changing antifreeze is not difficult.

Amerika' yı yeniden keşfetmeye gerek yok. İşin içindeki adamlar bunun kuralı bu deyip tercihi bize bırakmışlar. Makina mühendisi olduğum için pek çok insanın araştırmaya üşendiği, kulağa masal gibi gelen pek çok şey benim işim malesef :)

Buna rağmen, antifirizin neden değiştirilmesi gerektiği hakkında bilgiler vermeme rağmen kesinlikle değiştirin yada hiç ellemeyin diyemem çünkü öyle bir yetkim yok. Kaldı ki zaten siparişimi verdim, geldiğinde değiştiricem fakat hacim hakkında bilgim olmadığı için kaç litre sıvı alır sorum o :) Sadece kendi bildiklerimini anlatıp tercihi kişinin kendisine bırakabilirim. Doktor bile ameliyat olmazsan ölürsün diyerek uyardığı hasta, operasyonu imza karşılığında reddedebiliyor. Ölüp ölmemek kişiye kalır :)

Sorumun cevabını ukcorsa-d.com dan öğrendim ufak hacimli motor olduğu için 3.5-4 litre arası bir sıvı alıyor :) ben de 3 litre aldım, 1 litre de saf su koydum mu antifirize bir daha ellemem :)
Antifirizin onemini biliyorum fakat durdukyere neden degistirilsin ? Zaten gorevini yerine getiren bir seyi kurcalamanin ne luzumu var ? Gecen kis babamin arabasiyla gelmistim ispartaya kar yagdi don tuttu antifiriz 13 yillik olmasina ragmen hic sorun olmadi , takilmayin boyle seylere. 3 e 1 orani cok fazla degilmİ bu arada parcalari korozyona ugratmaz mi?

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Antifriz, hidrolik yağı gibi sıvılar zaman zaman kontrol edilmelidir. Nasıl olsa var diye yıllarca aynı sıvıları kullanmak doğru değildir, zira bütün sıvılar zamanla özelliğini kaybeder. Antifriz için en ideal karışım oranı % 50 su - % 50 antifriz şeklindedir.
 
Bunlar nerede yazıyor hocam link var mı ?

benim aracın kitabında var bunlar,resimlerini ekledim.
 

Ekli dosyalar

  • A.webp
    A.webp
    32.8 KB · Görüntüleme: 17
  • J.webp
    J.webp
    54 KB · Görüntüleme: 13
  • K.webp
    K.webp
    56.2 KB · Görüntüleme: 12
Antifirizin onemini biliyorum fakat durdukyere neden degistirilsin ? Zaten gorevini yerine getiren bir seyi kurcalamanin ne luzumu var ? Gecen kis babamin arabasiyla gelmistim ispartaya kar yagdi don tuttu antifiriz 13 yillik olmasina ragmen hic sorun olmadi , takilmayin boyle seylere. 3 e 1 orani cok fazla degilmİ bu arada parcalari korozyona ugratmaz mi?

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


İşte, aşındırma özelliği sadece korozyona karşı yaptığı bir şey. Korozyon yoksa aşındırma da yok. Fabrikada konan antifirizi değiştirip %100 koymuştuk 1 yıldır herhangi bir problem de çıkmadı o yüzden fakat, antifiriz tek başına suyunkine yakın bir donma sıcaklığında donarmış. İçine su katıldığında da suyun donma esnasında göstereceği kristalleşmeyi engelleyip donma sıcaklığını daha da düşürürmüş. Febi' nin kataloğunda 3 birim antifiriz için 2 birim su koyarsanız -52 dereceye inersiniz diyor :)

cache_500_1__i_15251905_TYH.jpg


Buna yakın bir oran için 3 birim antifirize 1 birim su koyarım diye düşünüyorum fakat daha faaliyete geçmediğim için (net hacmi boşaltırken ölçücem) toplam hacime göre bir oran belirleyip bunu uygulamayı düşünüyorum :)
 
Uzun süre değiştirmediğiniz antifirizi yenisi ile değiştirdiğinizde motorunuz çalışma sıcaklığına daha kısa sürede ulaşır buda daha az aşınma ve daha sağlıklı motor ve motor ömrü demek,üstte bahsedildiği gibi %50 antifiriz ve %50 su ideal karışımdır,saf antifirizin koruma derecesi bu karışımdan daha düşüktür yani gereken etki için bu karışım şarttır,sıvıyı değiştiğinizde hararet göstergesine dikkat edin daha kısa sürede olması gereken değere ulaştığını göreceksiniz.

düzeltme:karışımın doğrusunu yani eklediğiniz resimdeki gibi oranlara göre ayarlayabilirsiniz bulunduğunuz çevrenin en düşük hava durumuna göre 50-50 oran genel tavsiye niteliğinde olup en düşük hava sıcaklığı için bildiğim kadari ile,ben bugune kadar sürekli 3LT antifiriz ve üzerini su ile tamamladım.
 
Son düzenleme:
İşte, aşındırma özelliği sadece korozyona karşı yaptığı bir şey. Korozyon yoksa aşındırma da yok. Fabrikada konan antifirizi değiştirip %100 koymuştuk 1 yıldır herhangi bir problem de çıkmadı o yüzden fakat, antifiriz tek başına suyunkine yakın bir donma sıcaklığında donarmış. İçine su katıldığında da suyun donma esnasında göstereceği kristalleşmeyi engelleyip donma sıcaklığını daha da düşürürmüş. Febi' nin kataloğunda 3 birim antifiriz için 2 birim su koyarsanız -52 dereceye inersiniz diyor :)

cache_500_1__i_15251905_TYH.jpg


Buna yakın bir oran için 3 birim antifirize 1 birim su koyarım diye düşünüyorum fakat daha faaliyete geçmediğim için (net hacmi boşaltırken ölçücem) toplam hacime göre bir oran belirleyip bunu uygulamayı düşünüyorum :)

3 birim antifrize 2 birim su eklenmesini önermelerinin nedeni şöyle açıklanır. Aracın soğutma suyu hiçbir zaman tamamen boşalmaz, blok içinde kalan su kabaca 1 birim olarak kabul edilir.
 
Geri
Üst