Crossland X Kullanıcı yorumu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre218
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba yeni üye olarak ilk konumu Crossland X üzerine açıyorum 2017 de çıkmasına rağmen pek bilinmeyen Crossland X nasıldır alınırmı almak isteyen arkadaşlara Bilgi vermek istiyorum
Öncelikle 160.000 tl ye kadar 0 km araç almak istedim malum pandemi süreci filan derken araba bulmak zordu Toyota yı aradım corolla için üretim durdu ne zaman başlar bilinmez dediler beklemeye başladım bu süreçte megan sedan 1.3 joy bayiye gittim inceledim motoru hoşuma gitti ama iç malzeme kalitesi beni hiç memnun etmedi yinede almayı istedim fiyatta anlaşamadık ordan çıkıp opele gittim astra sedan kasa eski olduğu için ve emsallerine göre geri kalmış gibi geldi bu yüzden onu da eledim ve karşımda 2 suv vardı Crossland ve grandland almam ama fikir edineyim diye bindim baktım 2 araçta aynı bi fark hissetmedim ama megandan sonra opele binince kalite Budur dedim ve megandan iyice soğudum kona düşündüm sis farları ve iç dizaynı hoşuma gitmedi sadece benzinli bulabildim bu yüzden onuda eledim 2008 aradım bayilerde yok Opelin başka bir bayisine Crossland X e bakayım fikir edineyim dedim bayiye geldim Crossland serüveni bu şekilde başladı 😄

Bayide ilk olarak grandland a baktım en boş paket manuel benzinli fazla yakar ve LPG uyumu olmaması sebebi ile Crossland a yöneldim ful paket exelance 1.5 dizel otomatik ellerinde 1 tane kalmış aracı inceledim Mart ın 30 unda ozamanki fiyat 180 bin dediler düşündüm bu fiyata dizel otomatik ful paket suv bir araç bu özelliklerde c segmenti 0 araç bu fiyata yoktu en büyük avantajı bu aracı aldım şuan 1000 km yi devirmiş bulunmaktayım. Şimdi araçtan bahsedeyim
Araç donanımı ile beni fazlasıyla memnun etti yaya tanıma aktif acil frenleme şerit takip kör nokta uyarısı otomatik park pilotu ful led ön arka farlar direksiyon koltuk ısıtma vs.
Araçla otobana çıktığımda 120 beygir 300 torkun katkısıyla sol şeridi kapatıp gittim 5 kişi +bağaj dolu rampalarda kesinlikle düşmedi yol tutuş olarak güvem veriyor güzel yol tutuyor otobanda 160-190 güzel yol alıyor ama bu aracın suv olduğunu yerden Yüksek bir araç olduğunu unutmamak lağzım bir jetta focusa biner gibi girmeyin keskin virajlara ani manevralar filan ama burdan yanlış anlaşılmasın araç çok güzel yol tutuyor ama bir sedan gibi değil ani manevralar yapmayın şanzıman motor uyumu güzel tork konvertör lü şanzıman sarsıntısız ve hızlı tabi bir dsg kadar hızlı değil ama ondan sorunsuz yol sesi motor sesi rüzgar sesine gelecek olursak uzun yolda 160 a kadar rahatsız edecek bir ses duymadım b segmenti bir suv beklentimi çok üstünde bu konuda ama şehir içine gelirsek motor titreşimli çalıştığı için rölantide rahatsız ediyor fakat ışıklarda start stop devreye girince ses filan kalmıyor şehir içinde 3000 devirde ses geliyor daha önce d segmenti bir araç kullanmıyorsanız bu durumda sizi rahatsız etmeyecektir iç hacime geldiğimizde ise mokka dan daha geniş juke ile kıyaslamak ayıp olur segmentindeki yeni 2008 hariç kıyaslarsak çok güzel ferah yaşam alanı var 410 litre bağaj yüksekliği ile verimli oluyor 4 kişi çok rahat binersiniz ama 5 kişi olursanız ve birazda cüsseli iseniz arka taraf rahatsız edebilir boy ve diz mesafesinden yana bi sorun yok hatta 2012 civic ten çok daha iyi bir baş ve diz mesafesi var arkada yakıt tüketimi 1000 km oldu şehir için normal kullanım 7.3 litre otobanda 6.4 litre sol şeritte :) ilerleyen km lerde daha da düşecektir .

Değinmek istediğim bir konu daha var Opel psa ya geçti Opel Opel değil diye cümle kuran arkadaşlar var benim 2. Opelim Crossland daha öncede h kasa astra vardı Opel yine aynı Opel daha öncede fiattan aldığı cdtı motorları kullanıyordu şimdide psa motorlarını kullanıyor opel yine aynı fabrikasında Almanya’da Alman mühendisler tarafından üretiliyor


Araç hakkında sitelerde forumlarda Bilgi bulamadım bu yüzden alacak olan arkadaşlara Bilgi vermek yardımcı olmak istedim . Her şeyden önce araçtan ne beklediğiniz önemli 190 bin tl verip vw T-roc BMW Audi performansı kalitesi beklemeyin bu fiyata bu kadar dolu dizel otomatik 0 km araba bsuv araçlar var günümüzde ben o performans ı kaliteyi isteyen arkadaşlar 300 bin tl yi gözden çıkarmaları lazım 😄 ben memnunum aracımdan aile arabası olarak kullanıyorum tavsiye ederim
06 Ekim 2020'de, 2015 model 1.3 motor dizel 95 beygir 190 tork Opel Corsa'yı bayiye vererek Crossdland X Excellence paketi aldım.
Corsa'dan çok memnundum, ama Corsa'dan sonra Crosddland X'e bindiğimde, minübüse binmişim gibi hissettim.
Henüz 740 Km'de, yakıt ortalaması 5,2 litre.
Bu 5,2 litre kullandıkça dahada düşecek İnşeAllah.
Crosdland X için söylenmesi gereken söylenmiş zaten. 🤗
Rab'bim isteyen herkese daha iyisini nasip eylesin. 🤲
 
İlk uzun yolumuzu yaptık bu stajyer jeep ile. Dün sabah teslim aldım Akçay yaptım döndüm. Daha gerçekçi yorumlayabilirim.



Önce negatif şeylerden bahsedeyim.

- Kol dayama yok. Yarı deri koltuk var, ama son derece saçma bir şekilde kol dayama yok.

- Önde full LED far var, arka park lambaları ampul. Neden? Neden DRL deki LED tasarımı arkada da yok? Sadece en üst donanımda olması saçma.

- Camda kamera var, şerit takip asistanı ve tabela okuma için kullanılıyor. Neden uzun far asistanı yok? 2012 GTC mde var? Yazılımdan başka fark olduğunu sanmıyorum. Saçma. Bence en az far sensörü kadar gerekli. Yağmur sensörü mu uzun far asistanı mi deseler dakika düşünmem mesela.

- On koltuklar AGR sertifikalı ve gerçekten rahat, ama insan keşke baldır desteği de olsaydı diyor. (Biraz arsızım galiba 🙂 )

- Arka koltuk kafaliklarinda orta ayar markeri yok. Ya en üstte ya en altta durdurabiliyorsunuz. Neden hacı?

- fordlarda vites büyütürken motor devri sonraki viteste olacağı devire geliyor. Bunda öyle bir şey yok.

- Vites buyut ikazı var ama küçült ikazı yok.

- jantların tipi neyse de (ben sevmedim ama zevk meselesi) 195/60/16 lastik ne ya? Ben bridgestone sevmem bunda turanza geldi iyyyk.

- ön tarafa biniş iniste sorun yok. Arka kapı küçük. Dikkatsiz biri kafayı arka kelebek camına gömer.

- Bu sübjektif olabilir, bir aydır falan GTC ile takılıyorum nihayetinde ama sanki C-Max alt devirlerde daha canlıydı. Gerçi C-Max 120 HP idi. Bu 102 HP ve donanim farkı varmı bilmiyorum ama en azından Peugeot yazılımı var ECU da.

- Neden elektrikli el freni yok yaw?

- vites kolu ileride. Birinci vitese atmak için omuzdan uzanmak gerekiyor. Maymun gibi uzun kollarım olmadığına ve bunun dışındaki arabalarda olumsuzluk hissetmediğime göre bunun vites kolu fazla önde diyebilirim. Vitesin boşta olduğu yerde aslında birinci viteste olmalıydı. Bir de o nasıl bir vites topuzu yaw. Kafam kadar neredeyse.



Olumlu seyler

+ Efsane az yakıyor. Ben uzun yolda hız limitlemeyi 90 a ayarlar öyle.giderim. Bunda da aynısını yaptım. Akçay'a gittiğimde 3.2 lt ortalama tüketim vardı. Benzer şartlarda aynı rotada C-Max ile 4.8-4.9 civarı tuketiyordum. Araba hafif degil. Ruhsata göre 1375 kg. Lastik farkı desem o da bu kadar farketmez. Gücü kismalari bu bağlamda ciddi yaramış.

+ Koltukları C-Max tan rahat. Yorulmadım.

+ Bagaj hacmi gayet başarılı. İki katlı, normalde 410lt. (Astra'ninki 380 lt galiba). Arka koltuklar öne arkaya gidebiliyor, öne alınca 500kusur litreye çıkıyor bagaj. B crossover için çok başarılı.

+ Yukarıda yazdığım gibi arka koltuklar öne arkaya gidebiliyor. Tamamen yatabiliyor, 60-40 parçalı yatabiliyor, ortanın sirtligi tek başına kol dayama olacak şekilde yatabiliyor, arka sirtliklarin açısı ayarlanabiliyor. C mpv ya da SUV için bunlar normalde bu sınıf için fazla. Ama olması elbette iyi.

+ Arka koltuk demisken, arka diz mesafesi gayet iyi. 1.78 boy on koltuğu kendime göre ayarladigimda arkaya oturdugumda 4 parmak boşluk kalıyor.

+ Hem önde hem arkada aydinlatma var. LED değil ama okuma lambası dahil koymuş amcalar. Kapı içlerinde ambiyans aydınlatması da var.

+ Direksiyon tüğ gibi. Elbet lastik farkı var ama tepkileri falan gayet iyi. Çapı daha küçük olsa süper olurmuş. Ama direksiyonun kalınlığı falan gayet yerinde. Focus 1 de olduğu gibi dolgun, ele tam oturuyor. Turu zaten iyi. Kötü araba kalmadı zaten galiba.

+ Elektronik oyuncakları doldurmuş amcalar. Şerit takip (sadece uyarıyor.mudahale.yok) , Cruise controlle beraber çalışabilen (bunu secebiliyorsun) tabela okuma, geri.gorus kamerası, yağmur+far sensörü, hız sabitleme ve limitleme, 7 inç ekranlı android auto ve Apple carplay destekleyen DAB radyolu ses sistemi. 7 hoparlör. (Subwoofer da olsa süper olurmuş.) Ön arka park sensörleri, yukarıda yazdığım üzere geri.gorus kamerası, lastik basınç sistemi, Bluetooth, USB girişi (bu bendeki de tek, üst donanımda ciftmis) start-stop, full LED ön farlar, LED drl falan filan. Ne buldularsa koymuşlar. Anahtarsız giriş ve çalıştırma bendeki fukara versiyonunda yok. Kör nokta da bende yok.



kisacasi amcalar ne buldularsa doldurmuşlar. B segment bu yaw...



Suspansiyonu Opel gibi değil. Suspansiyondan ses gelmeyen opele Opel demem ben. 🤪 Fransız etkisi sanırım. Çukura girince doing diye ses gelmesine alışmışım GTC de, bu çok smooth geldi. Yüksek (16cm) ama virajlarda öyle abartılı yatmıyor.

+ Farların aydınlatması çok iyi. Uzunları yakınca ISS den bile görülme ihtimali var 😬 ama (renk tonundan sanırım) tabela okurken fazla parlıyor. Tabela reflektörleri cok fazla parliyor okunmuyor.

+ Göstergeye renkli ekran koymuşlar. Yol bilgisayarı yeterli. Aydınlatmalarin beyaz ve rengi değişmiyor. Gece göz alabiliyor. Kisinca sorun yok. Göstergede gerekli her şey el altında ve alışıldık. Sanırım ben şu hayalet gösterge denen şeylere alisamayacagim. Görüntüsü hoşuma gidiyor ama genede kadranlarin alistigim yerde durması daha iyi gibi sanki.

+ Alantronik klima var. Gayet iyi soğutuyor. Radyodan da kontrol edebiliyorsunuz. Hatta üfleme yönünü elle ayarlamak isterseniz sadece radyodan kontrol edebiliyorsunuz. Düğme yok. Bu biraz acayip olmuş. Fan hızı, ve ışıklar düğmeden ayarlanabiliyor ama sadece ayağa ver bilader demek için teybi açmanız gerek. Huh!

+ Motor soğukken içeri sesi geliyor. Isınınca ses gidiyor. C-Max ta soğukken de ses gelmiyordu. Yürürken yol sesi yok ama lastikler 195. Rüzgar sesi de yok diyebilirim ama ben zaten 120 yi geçen biri değilim. Konforlu sakin sakin kullanılarak çok uzun yol sürülebilir bu alet.

+ Arka camlar koyu renk. Ona rağmen kararan ayna koymuşlar. Bence bagaj camının koyu olduğu hallerde kararan ayna bence lazım değil ama var.

+ Yan aynaların boyutu iyi. Ne büyük ne küçük. Ve kör nokta yok bence.

+ Yol tutuşu bence gayet iyi ama dediğim gibi sakin sakin gittim geldim, çok limit testi yapmadım. Çizgisini korudu. Öyle aşırı sağa sola yatmadı, Bursa çevre yolunda hizlandigimda tır yanından geçerken falan etkilenmedi. Açıkçası etkilenmesini bekliyordum.

fren tepkisi çok sert. Balatalar biraz eskiyince belki yumuşar. Debriyaj yumuşak.

+ Tavan yüksek ve yan camlar komacan oldugu için arabanın içi ferah ama cam tavan olsa fena olmazdı sanki. Gerçi bence combodaki gibi (eskiden zafirada da öyleydi) sollu sağlı iki tavan penceresi olsa güzel olurmuş. Tavan raylarinin rengi güzel. Araba füme olduğu için de bana güzel gozukmus olabilir.





Sonuc, bu araba B segmentinde, 2008 ile aynı platformda üretilen, pejo motorlu, alman tasarımlı bir araba. Bir Fransız arabasını alman tasarlarsa böyle olurdu. Bu alman arabası degil. Bildik Opel tepkileri yok arabada. Gerçi Astra G de de yoktu o his. Arabanın tasarımında alman dokunusu olduğu çok belli. Ama alman degil ancak Fransız hic degil. Alınır mı? Bence alınır. Makul fiyatlı olsa otomatiği gözü kapalı alınır. Otomatiklerde tork konvertorlu 6 ileri japon Aisin şanzıman var. "Bence" şu an piyasadaki en başarılı otomatik vites kutusu. Ki onlarda ki motor 120 300nm olmasına rağmen tüketimi neredeyse düz.vitesle.ayni. yarım litre falan fark vardı yanlış hatırlamıyorsam. Önümüzdeki sene yeni tamponla makyajlanmis versiyon gelecek. Gerçi alttaki değişimi (motorlar, şanzımanlar, süspansiyon vs) şimdiden yaptılar, makyajla gorsel.farki olacak sanki. Ama bu piyasa şartlarında 3 ay sonraki fiyatları ne olur bilemem, açıkçası bilmek de istemiyorum.


IMG_20201019_125653da5c5c5b33d5d39c.jpg
IMG_20201019_125441fd216fc672229486.jpg
IMG_20201019_12520895632333342fedd0.jpg
 
İlk uzun yolumuzu yaptık bu stajyer jeep ile. Dün sabah teslim aldım Akçay yaptım döndüm. Daha gerçekçi yorumlayabilirim.



Önce negatif şeylerden bahsedeyim.

- Kol dayama yok. Yarı deri koltuk var, ama son derece saçma bir şekilde kol dayama yok.

- Önde full LED far var, arka park lambaları ampul. Neden? Neden DRL deki LED tasarımı arkada da yok? Sadece en üst donanımda olması saçma.

- Camda kamera var, şerit takip asistanı ve tabela okuma için kullanılıyor. Neden uzun far asistanı yok? 2012 GTC mde var? Yazılımdan başka fark olduğunu sanmıyorum. Saçma. Bence en az far sensörü kadar gerekli. Yağmur sensörü mu uzun far asistanı mi deseler dakika düşünmem mesela.

- On koltuklar AGR sertifikalı ve gerçekten rahat, ama insan keşke baldır desteği de olsaydı diyor. (Biraz arsızım galiba 🙂 )

- Arka koltuk kafaliklarinda orta ayar markeri yok. Ya en üstte ya en altta durdurabiliyorsunuz. Neden hacı?

- fordlarda vites büyütürken motor devri sonraki viteste olacağı devire geliyor. Bunda öyle bir şey yok.

- Vites buyut ikazı var ama küçült ikazı yok.

- jantların tipi neyse de (ben sevmedim ama zevk meselesi) 195/60/16 lastik ne ya? Ben bridgestone sevmem bunda turanza geldi iyyyk.

- ön tarafa biniş iniste sorun yok. Arka kapı küçük. Dikkatsiz biri kafayı arka kelebek camına gömer.

- Bu sübjektif olabilir, bir aydır falan GTC ile takılıyorum nihayetinde ama sanki C-Max alt devirlerde daha canlıydı. Gerçi C-Max 120 HP idi. Bu 102 HP ve donanim farkı varmı bilmiyorum ama en azından Peugeot yazılımı var ECU da.

- Neden elektrikli el freni yok yaw?

- vites kolu ileride. Birinci vitese atmak için omuzdan uzanmak gerekiyor. Maymun gibi uzun kollarım olmadığına ve bunun dışındaki arabalarda olumsuzluk hissetmediğime göre bunun vites kolu fazla önde diyebilirim. Vitesin boşta olduğu yerde aslında birinci viteste olmalıydı. Bir de o nasıl bir vites topuzu yaw. Kafam kadar neredeyse.



Olumlu seyler

+ Efsane az yakıyor. Ben uzun yolda hız limitlemeyi 90 a ayarlar öyle.giderim. Bunda da aynısını yaptım. Akçay'a gittiğimde 3.2 lt ortalama tüketim vardı. Benzer şartlarda aynı rotada C-Max ile 4.8-4.9 civarı tuketiyordum. Araba hafif degil. Ruhsata göre 1375 kg. Lastik farkı desem o da bu kadar farketmez. Gücü kismalari bu bağlamda ciddi yaramış.

+ Koltukları C-Max tan rahat. Yorulmadım.

+ Bagaj hacmi gayet başarılı. İki katlı, normalde 410lt. (Astra'ninki 380 lt galiba). Arka koltuklar öne arkaya gidebiliyor, öne alınca 500kusur litreye çıkıyor bagaj. B crossover için çok başarılı.

+ Yukarıda yazdığım gibi arka koltuklar öne arkaya gidebiliyor. Tamamen yatabiliyor, 60-40 parçalı yatabiliyor, ortanın sirtligi tek başına kol dayama olacak şekilde yatabiliyor, arka sirtliklarin açısı ayarlanabiliyor. C mpv ya da SUV için bunlar normalde bu sınıf için fazla. Ama olması elbette iyi.

+ Arka koltuk demisken, arka diz mesafesi gayet iyi. 1.78 boy on koltuğu kendime göre ayarladigimda arkaya oturdugumda 4 parmak boşluk kalıyor.

+ Hem önde hem arkada aydinlatma var. LED değil ama okuma lambası dahil koymuş amcalar. Kapı içlerinde ambiyans aydınlatması da var.

+ Direksiyon tüğ gibi. Elbet lastik farkı var ama tepkileri falan gayet iyi. Çapı daha küçük olsa süper olurmuş. Ama direksiyonun kalınlığı falan gayet yerinde. Focus 1 de olduğu gibi dolgun, ele tam oturuyor. Turu zaten iyi. Kötü araba kalmadı zaten galiba.

+ Elektronik oyuncakları doldurmuş amcalar. Şerit takip (sadece uyarıyor.mudahale.yok) , Cruise controlle beraber çalışabilen (bunu secebiliyorsun) tabela okuma, geri.gorus kamerası, yağmur+far sensörü, hız sabitleme ve limitleme, 7 inç ekranlı android auto ve Apple carplay destekleyen DAB radyolu ses sistemi. 7 hoparlör. (Subwoofer da olsa süper olurmuş.) Ön arka park sensörleri, yukarıda yazdığım üzere geri.gorus kamerası, lastik basınç sistemi, Bluetooth, USB girişi (bu bendeki de tek, üst donanımda ciftmis) start-stop, full LED ön farlar, LED drl falan filan. Ne buldularsa koymuşlar. Anahtarsız giriş ve çalıştırma bendeki fukara versiyonunda yok. Kör nokta da bende yok.



kisacasi amcalar ne buldularsa doldurmuşlar. B segment bu yaw...



Suspansiyonu Opel gibi değil. Suspansiyondan ses gelmeyen opele Opel demem ben. 🤪 Fransız etkisi sanırım. Çukura girince doing diye ses gelmesine alışmışım GTC de, bu çok smooth geldi. Yüksek (16cm) ama virajlarda öyle abartılı yatmıyor.

+ Farların aydınlatması çok iyi. Uzunları yakınca ISS den bile görülme ihtimali var 😬 ama (renk tonundan sanırım) tabela okurken fazla parlıyor. Tabela reflektörleri cok fazla parliyor okunmuyor.

+ Göstergeye renkli ekran koymuşlar. Yol bilgisayarı yeterli. Aydınlatmalarin beyaz ve rengi değişmiyor. Gece göz alabiliyor. Kisinca sorun yok. Göstergede gerekli her şey el altında ve alışıldık. Sanırım ben şu hayalet gösterge denen şeylere alisamayacagim. Görüntüsü hoşuma gidiyor ama genede kadranlarin alistigim yerde durması daha iyi gibi sanki.

+ Alantronik klima var. Gayet iyi soğutuyor. Radyodan da kontrol edebiliyorsunuz. Hatta üfleme yönünü elle ayarlamak isterseniz sadece radyodan kontrol edebiliyorsunuz. Düğme yok. Bu biraz acayip olmuş. Fan hızı, ve ışıklar düğmeden ayarlanabiliyor ama sadece ayağa ver bilader demek için teybi açmanız gerek. Huh!

+ Motor soğukken içeri sesi geliyor. Isınınca ses gidiyor. C-Max ta soğukken de ses gelmiyordu. Yürürken yol sesi yok ama lastikler 195. Rüzgar sesi de yok diyebilirim ama ben zaten 120 yi geçen biri değilim. Konforlu sakin sakin kullanılarak çok uzun yol sürülebilir bu alet.

+ Arka camlar koyu renk. Ona rağmen kararan ayna koymuşlar. Bence bagaj camının koyu olduğu hallerde kararan ayna bence lazım değil ama var.

+ Yan aynaların boyutu iyi. Ne büyük ne küçük. Ve kör nokta yok bence.

+ Yol tutuşu bence gayet iyi ama dediğim gibi sakin sakin gittim geldim, çok limit testi yapmadım. Çizgisini korudu. Öyle aşırı sağa sola yatmadı, Bursa çevre yolunda hizlandigimda tır yanından geçerken falan etkilenmedi. Açıkçası etkilenmesini bekliyordum.

fren tepkisi çok sert. Balatalar biraz eskiyince belki yumuşar. Debriyaj yumuşak.

+ Tavan yüksek ve yan camlar komacan oldugu için arabanın içi ferah ama cam tavan olsa fena olmazdı sanki. Gerçi bence combodaki gibi (eskiden zafirada da öyleydi) sollu sağlı iki tavan penceresi olsa güzel olurmuş. Tavan raylarinin rengi güzel. Araba füme olduğu için de bana güzel gozukmus olabilir.





Sonuc, bu araba B segmentinde, 2008 ile aynı platformda üretilen, pejo motorlu, alman tasarımlı bir araba. Bir Fransız arabasını alman tasarlarsa böyle olurdu. Bu alman arabası degil. Bildik Opel tepkileri yok arabada. Gerçi Astra G de de yoktu o his. Arabanın tasarımında alman dokunusu olduğu çok belli. Ama alman degil ancak Fransız hic degil. Alınır mı? Bence alınır. Makul fiyatlı olsa otomatiği gözü kapalı alınır. Otomatiklerde tork konvertorlu 6 ileri japon Aisin şanzıman var. "Bence" şu an piyasadaki en başarılı otomatik vites kutusu. Ki onlarda ki motor 120 300nm olmasına rağmen tüketimi neredeyse düz.vitesle.ayni. yarım litre falan fark vardı yanlış hatırlamıyorsam. Önümüzdeki sene yeni tamponla makyajlanmis versiyon gelecek. Gerçi alttaki değişimi (motorlar, şanzımanlar, süspansiyon vs) şimdiden yaptılar, makyajla gorsel.farki olacak sanki. Ama bu piyasa şartlarında 3 ay sonraki fiyatları ne olur bilemem, açıkçası bilmek de istemiyorum.


IMG_20201019_125653da5c5c5b33d5d39c.jpg
IMG_20201019_125441fd216fc672229486.jpg
IMG_20201019_12520895632333342fedd0.jpg
 
Konuyu açan arkadaşında, tecrübelerini aktararak bizleride bilgilendiren arkadaşlarında ellerine sağlık.
1.5 dizel otomatik enjoy modelini alma arefesinde olan bir okuyucu gözüyle memnun kaldım, artılarını ve eksilerini gocunmadan yazar zaten opel kullanıcıları, inşallah bidahaki ziyaretime elektrik turunju enjoy kapımda olur
Saygılarımla
 
Nihayet cross umuz kapının önünde
İlk izlenimlerimiz çok iyi, komşumada vesile oldum ( o mu bana ben mi ona karışık biraz 😊) bir kaç güne onunkide gelir
Tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini merakla bekliyorum, özellikle astra h daki gibi gizli menülere ulaşanlar varsa çok ilginç verilere ulaşılabilir.
Konunun daha canlı olması dileğiyle
 
Nihayet cross umuz kapının önünde
İlk izlenimlerimiz çok iyi, komşumada vesile oldum ( o mu bana ben mi ona karışık biraz 😊) bir kaç güne onunkide gelir
Tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini merakla bekliyorum, özellikle astra h daki gibi gizli menülere ulaşanlar varsa çok ilginç verilere ulaşılabilir.
Konunun daha canlı olması dileğiyle
Hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza bela göstermesin.Güle güle kullanın.Hangi versiyonunu aldınız bilmiyorum ama kullandıkça aracı çözersiniz.Merruse usta nın belirttiği gibi yok yok. ne buldularsa koymuşlar.Ama şu da var Bazı tecrubeli arkadaşların belirttiği gibi "ne kadar çok donanım, o kadar çok sorun" olayı da bir gerçek maalesef.Öncelikle lastik basınçlarını kullanacağınız güzergahın şartlarına göre yeniden ayarlatmanızı(lastikler soğukken)öneririm.Aracı yoğun kullanırsanız, yani akü sürekli şarj halinde kalırsa sorun yok.Ama bizim gibi aktif kullanmayıp akü kapasitesi %70-%80 ' altına düşerse bazı özellikler devredışı kalabiliyor.(Start stop mesela-bende oldu)...
8000 km den sonra "ad blue katkı" uyarısı vermeye başlıyor.Ben 10 lt bidonu 75 tl ye alıp tamamlamıştım..
Yeni- farklı tecrubelerle paslaşmak ümidiyle.,görüşmek üzere..Saygılar....
 
Son düzenleme:
Hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza bela göstermesin.Güle güle kullanın.Hangi versiyonunu aldınız bilmiyorum ama kullandıkça aracı çözersiniz.Merruse usta nın belirttiği gibi yok yok. ne buldularsa koymuşlar.Ama şu da var Bazı tecrubeli arkadaşların belirttiği gibi "ne kadar çok donanım, o kadar çok sorun" olayı da bir gerçek maalesef.Öncelikle lastik basınçlarını kullanacağınız güzergahın şartlarına göre yeniden ayarlatmanızı(lastikler soğukken)öneririm.Aracı yoğun kullanırsanız, yani akü sürekli şarj halinde kalırsa sorun yok.Ama bizim gibi aktif kullanmayıp akü kapasitesi %70-%80 ' altına düşerse bazı özellikler devredışı kalabiliyor.(Start stop mesela-bende oldu)...
8000 km den sonra "ad blue katkı" uyarısı vermeye başlıyor.Ben 10 lt bidonu 75 tl ye alıp tamamlamıştım..
Yeni- farklı tecrubelerle paslaşmak ümidiyle.,görüşmek üzere..Saygılar....
1.5 dizel otomatik enjoy, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Henüz hiçbirşeyine bakamadım. Girdiğim konuları genelde hareketlendiririm biraz :))
İnşallah burdada güzel tecrübe aktarımlarımız olur
Ekleyeyim şuan en sinir olduğum şey dandik yedek anahtarı
 
1.5 dizel otomatik enjoy, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Henüz hiçbirşeyine bakamadım. Girdiğim konuları genelde hareketlendiririm biraz :))
İnşallah burdada güzel tecrübe aktarımlarımız olur
Ekleyeyim şuan en sinir olduğum şey dandik yedek anahtarı
Opelin genel sorunu bu kardeşim anladığım kadarıyla daha önce hiç binmedim ama mutlaka bir yerden eksiltiyor (çalıyor) :LOL: ama sınıfına göre gerçekten performansına ve güvenlik kısmını çok beğendim diyebilirim. Suv sınıfında biraz diğer gruplarına göre genel anlamda eksik....
Mesela T-Roc la Crossland çok farklı özellikle teknoloji anlamında geri planda kalıyor sanki.
 
  • Beğen
Tepkiler: kayıboyu11
1.5 dizel otomatik enjoy, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Henüz hiçbirşeyine bakamadım. Girdiğim konuları genelde hareketlendiririm biraz :))
İnşallah burdada güzel tecrübe aktarımlarımız olur
Ekleyeyim şuan en sinir olduğum şey dandik yedek anahtarı
Benim yedek anahtarı birebir aynısı.!??Sizinki farklı galiba.Enteresan

IMG202012152054584b0f3813ff3b1cdc.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: kayıboyu11
Benim yedek anahtarı birebir aynısı.!??Sizinki farklı galiba.Enteresan

IMG202012152054584b0f3813ff3b1cdc.jpg
Aracınızın donanım seviyesi farklı muhtemelen, eğer sizinkide enjoy yada essentia ise cidden bi gariplşk var bu işte.
İlk fırsatta birtane kopya çıkartacağım.
Henüz iki gündür kullanıyorum ama ön park orta sensör saçma sapan ikaz veriyor tahminim plakalığın köşelerini görüyor böyle bir sorun yaşayan varmı.
90 km de olmasına rağmen çevre yolunda 4.8 litre ortalamayı gördüm 40 km total ve 26 km ortalama hız ile, ciddi derecede düşük tüketim değerlerimi burdan paylaşacağımı ümit ediyorum. Önceki aracımda 1.3 astra h easytronic idi tecrübeliyim baya :))
Arka kapılardaki kolonlardan nerdeyse hiç ses çıkmıyordu ses merkezini arkaya kaydırarak çözdüm ama bu bir arızamı yoksa ses sisteminin yapısı mı böyle
Herkese keyifli sürüşler
 
Geri
Üst