Dizel arabamız var diye yılda 25 bin mi yapmak zorundayız?

4) Basit bir matamatik hesabı demişsiniz sanırım toplama çıkarmanız zayıf yılda 10000 km yaparsan hiç bir şekil karda değilsin.. hani bunu ben geçdim burdaki pek çok dizelci arkadaşlarda diyor zaten yılda 20 bin civarı yapıyorsanız benzinli alın diyorlar çok basit bir hesap yapın gidin 10 bin km lik bir benzinin fiyatını alın sonra 10 bin km lik bir mazotun fiyatını alın mazotlu arabaya benzliye göre verdiğiniz 5 bin tl yada 10 bin tl fazla farkı düşün bakalım ne kadar kardasınız ne kadar zarardasınız..

:)


abicim onlarca defa hesap yaptım. yılda tam olarak 20 bin km yol yapıyorum buyur bu da hesabı. arabam dizel. bakım masraflarının fazlalığından soz etmışsın. 10 liraya mazot, 10 liraya hava, 10 liraya polen, 10 liraya yağ filtresi alıyorum. toplam 40 lira. 3 yıldır fiyat değişmedi. her zaman aynı 40 tl. castrol magnatec 10-40 kullanıyorum bununda fıyatı benzınlı dizel farketmıyor. bana neyın bakımının ekstra oldugunu soylermısınız. ben arabamı 2006 senesinde 50 bin km de , 14.500 e aldım. bugun 2010 ve 13.000 liraya çok rahat arabama alıcı buluyorum aracım 133.000 de. 10.000 km de bir bakıma gırıyorum. 8 defa bakıma , 1 kere ağır bakıma (triger vs), 1 de mekanik bakıma ön düzeni değiştirdim çunku 16 jant ve 5 lik yay kombinasyonuyla aracı 1 sene ıstanbul yollarında yordum.. 1 kere lastik takımı değiştirdim. bakım masrafım 3 yıldır 130-140 değişiyor 4 filtre ve castrol.

şimdi bana bunun nesinin masraflı oldugunu biri açıklasın. hanginiz 80 bın km kullanıp aracının değerinden sadece 10% kaybedıyor. bırakın Allah aşkınıza


ben arabayı alırken 1.4 benzınlı 3k comfortları da uç aşşağı 5 yukarı aynı fıyattı. fazlası vardı eksiği yoktu. çunku o modellerde abs donanımı var. o yuzden bıraz daha pahalı. sadece yıllık 200 tl vergi avantajı vardı ama ben onu hem aracın gidişinden torkundan, hemde alırkenki ucuzluğundan amorti ettim.


herturlu hesabıda karşılıklı oturup yapmaya hazırım. 2.el alınacak olan temiz bir dizel , size her zaman kazandıracaktır. ben iyiki temizini bulmuşum diyorum siz bu kadar dizelleri karalayınca. ne sorunlu arabalarmış dizeller arkadaş. bi bana denk gelmemiş :D
 
Son düzenleme:
abicim onlarca defa hesap yaptım. yılda tam olarak 20 bin km yol yapıyorum buyur bu da hesabı. arabam dizel. bakım masraflarının fazlalığından soz etmışsın. 10 liraya mazot, 10 liraya hava, 10 liraya polen, 10 liraya yağ filtresi alıyorum. toplam 40 lira. 3 yıldır fiyat değişmedi. her zaman aynı 40 tl. castrol magnatec 10-40 kullanıyorum bununda fıyatı benzınlı dizel farketmıyor. bana neyın bakımının ekstra oldugunu soylermısınız. ben arabamı 2006 senesinde 50 bin km de , 14.500 e aldım. bugun 2010 ve 13.000 liraya çok rahat arabama alıcı buluyorum aracım 133.000 de. 10.000 km de bir bakıma gırıyorum. 8 defa bakıma , 1 kere ağır bakıma (triger vs), 1 de mekanik bakıma ön düzeni değiştirdim çunku 16 jant ve 5 lik yay kombinasyonuyla aracı 1 sene ıstanbul yollarında yordum.. 1 kere lastik takımı değiştirdim. bakım masrafım 3 yıldır 130-140 değişiyor 4 filtre ve castrol.

şimdi bana bunun nesinin masraflı oldugunu biri açıklasın. hanginiz 80 bın km kullanıp aracının değerinden sadece 10% kaybedıyor. bırakın Allah aşkınıza


ben arabayı alırken 1.4 benzınlı 3k comfortları da uç aşşağı 5 yukarı aynı fıyattı. fazlası vardı eksiği yoktu. çunku o modellerde abs donanımı var. o yuzden bıraz daha pahalı. sadece yıllık 200 tl vergi avantajı vardı ama ben onu hem aracın gidişinden torkundan, hemde alırkenki ucuzluğundan amorti ettim.


herturlu hesabıda karşılıklı oturup yapmaya hazırım. 2.el alınacak olan temiz bir dizel , size her zaman kazandıracaktır. ben iyiki temizini bulmuşum diyorum siz bu kadar dizelleri karalayınca. ne sorunlu arabalarmış dizeller arkadaş. bi bana denk gelmemiş :D




iyidie ne bakımından bahsediyorsun :D ben bakımdan falan bahsetmedim :D :D senin kafan karışmış :D ben sadece mazotlu bir araba alırsın 25 bine benzinli bir araba alırsın 20 bine yılda 10 bin km iki araçlada yaparsan ikisininde mazot ve benzin e verilen paraları hesapla benzinlide 20 bin km yapıyorsan 3-4 yılda o aradaki 5 bin tl lik farkı kapatamıyorsun dedim .. buda verisel tespit edilmiş bir gerçek :D

ben bakımdan falan bahsetmedim :D :D
 
Dizeli tek geçerim, çünkü aracım dizel. Benzinlilerde benzinlileri tek geçer çünkü araçları benzinli. Fakat bu ses olayını büyütmeyelim bence :D neticede araba. Binersin gidersin inersin kapatırsın eve geçer evde oturur evde çayını çorbanı içersin. Araba o araba :D
 
iyidie ne bakımından bahsediyorsun :D ben bakımdan falan bahsetmedim :D :D senin kafan karışmış :D ben sadece mazotlu bir araba alırsın 25 bine benzinli bir araba alırsın 20 bine yılda 10 bin km iki araçlada yaparsan ikisininde mazot ve benzin e verilen paraları hesapla benzinlide 20 bin km yapıyorsan 3-4 yılda o aradaki 5 bin tl lik farkı kapatamıyorsun dedim ..

ben bakımdan falan bahsetmedim :D :D


sadece sen değil genel olarak bakım bakım yazmış herkes. bakım falan farkı yok onu geçsinler. aradı 5 bınlık fark anca kapanıyor demişsin ama satarken de aynı paraya satılmıyorlar. şu anda subaru legacy lerle ılgılenıyorum ve uçurum farklar var 2.0 dizel ile 2.0 benzınlı fıyatları arasında... keza 1.3 cdti astra ıle 1.6 benzınlı arasında olduğu gibi
 
Dizeli tek geçerim, çünkü aracım dizel. Benzinlilerde benzinlileri tek geçer çünkü araçları benzinli. Fakat bu ses olayını büyütmeyelim bence :D neticede araba. Binersin gidersin inersin kapatırsın eve geçer evde oturur evde çayını çorbanı içersin. Araba o araba :D


ben tarafsız yaklaşmaya çalışıyorum cunku bır aracım benzınlı ( yaklaşık 2000 km dir lpg li ) , bir aracım dizel. bana dedilerki sen sene de 10 bın km yapıyorsun tüp takma boşuna vs vs.. 2200 lira lpg sistemine para verdim. ruhsat muayene vs derken 2500 lirayı buldu. 2000km de tahmını tasarrufum 250 tl. 20.000 km sonra lpg nin parası amortilenmiş olacak. ancak ben bu sure zarfında verdiğim 2500 lirayı unutarak arabama gonul rahatlığıyla bineceğim. nitekim biniyorum.

dizel-benzinli / honda-opel

sitede donen butun bu konulara objektif yaklaşmaya calısıyorum.
şu anda opel ile (dizel) 16 kuruş gıbı bır tuketımım var. honda ile (otomatik vites) + (lpg) 21 kuruş gibi. ikisi de insan gibi kullanım ile şehir içi değerler. aradaki 4.5 kuruş fark a inanın değiyor ama eger amaç ekonomi ise , kesinlikle dizel ve manuel şanzuman derim.
 
bakım farkıda var ama araçın segmenti yükseldikçe o fark artıyor senin aracında belki bakım farkı yokdur ama bir bmw 5.20 d ile bir 5.20 benzinli arasındaki bakdm farkı çok fazla..

o yüzden bu 1.3 1.4 segmentindeki ufak kasalı mazotlu arkadaşlarda işin içine karışınca etraf epey çorba oluyor.. yoksa arada fark var..

legacy mükemmel bir alet bak onun mazotlusunu bende alırdım param olsa adamlar 2.0td boxter motor koymuşlar dizel ve dünyadaki tek dizel boxter motor çok deli bir alet ama dediğin gibi benzinlisi ile aradaki fark 15 bin tl civarında idi en son zaten benzinlisi bile sıfırı 65 bin tl olması lazım mazotlusu rahat 75 bin tl falan vardır..
 
ben tarafsız yaklaşmaya çalışıyorum cunku bır aracım benzınlı ( yaklaşık 2000 km dir lpg li ) , bir aracım dizel. bana dedilerki sen sene de 10 bın km yapıyorsun tüp takma boşuna vs vs.. 2200 lira lpg sistemine para verdim. ruhsat muayene vs derken 2500 lirayı buldu. 2000km de tahmını tasarrufum 250 tl. 20.000 km sonra lpg nin parası amortilenmiş olacak. ancak ben bu sure zarfında verdiğim 2500 lirayı unutarak arabama gonul rahatlığıyla bineceğim. nitekim biniyorum.

dizel-benzinli / honda-opel

sitede donen butun bu konulara objektif yaklaşmaya calısıyorum.
şu anda opel ile (dizel) 16 kuruş gıbı bır tuketımım var. honda ile (otomatik vites) + (lpg) 21 kuruş gibi. ikisi de insan gibi kullanım ile şehir içi değerler. aradaki 4.5 kuruş fark a inanın değiyor ama eger amaç ekonomi ise , kesinlikle dizel ve manuel şanzuman derim.

Bir otomatik araç sahibi olarak dizel ve manuel şanzıman demişsiniz. Manuelde daha mı az yakar hocam? Bi de artık herkez otomatik diye tutturuyor. Ben aracı 3 aydır kullanıyorum. Manuel güzel valla. Bir arkadaşımın bi lafı var, "otomatik iyidir geri kaçırma yok bişey yok"... valla geri kaçıracaksan o arabaya hiç binme o zaman. Problemdir o... :D
 
bır oncekı kasadan bahsedıyorum ben 2009 kasa ıcın. 2005 modelleri rahatlıkla aynı aracın 35-40.000 aralığında bulunabılıyorken, aynı araba koy yan yana aynı. ıkısı de az km lı, 2009 model dizeller ( çunku bu tarıhde çıkmış dizeli) 60 bın lıraların uzerınde. boyle uçurum olursa tabıkı benzın alıp tüplerim arabayı. zaten 4 silindir. bana maliyeti gene bir 2500 tl olur. hem dizel sesi duymam. hemde dizel de forumda bahsedılen ekstra bakım malıyetlerıne katlanmam. tabıı boxer motora lpg oluyorsa. bılmıyorum cunku lpg sıstemıne uyumlu olup olmadıgını. FSI teknolojisi gıbı zorlayıcı olabılır. gerçı bugun fsi lara da takılıyor, kompressor lere de.
 
Bir otomatik araç sahibi olarak dizel ve manuel şanzıman demişsiniz. Manuelde daha mı az yakar hocam? Bi de artık herkez otomatik diye tutturuyor. Ben aracı 3 aydır kullanıyorum. Manuel güzel valla. Bir arkadaşımın bi lafı var, "otomatik iyidir geri kaçırma yok bişey yok"... valla geri kaçıracaksan o arabaya hiç binme o zaman. Problemdir o... :D

bende otomatik taraftarıyım ıstanbul trafıgınde. çok küçüklükten hevestir fırsat buldukça araba kullanırdım. şimdi ise gerçekten sıkıcı geliyor. debrıyajıydı frenıydı gazıydı. otomatık buyuk rahatlık. bunu tecrube ettıkçe hıssedıyor sofor. geri kaydırma yok demişler ama sizin kullandıgınız kasa corsa c lere bındıgınızde , easytronic şanzumanda gerı kaydırmama şansınız yok. kavrama çok geç algılıyor freni bıraktıktan sonra. ancak sol ayak ile fren, sağ ile gaz kombınasyonu yapabılırsınız. hill holder da mevcut değil. yapacak birşey yok. tam otomatik şanzumanlar ise bu konuda daha toleranslı. uzun sure size şans tanıyor, en dik rampada bile.

yakıt olarak kesinlikle daha az yakar. honda manuel kullanan çok yakın bır arkadaşım var. aynı kasa aynı model aynı donanım araçlarımız. ikimizde şehir içi aynı şartlarda kullanıyoruz çunku gıttıgımız geldıgımız yerler bellı. kullanım şeklimizde ne kadar benzer olabılır bılmıyorum ama sakın kullanıyoruz. o bir tam depo ıle 650 km yaparken, ben 500 ü hiç geçemedim.
 
bende otomatik taraftarıyım ıstanbul trafıgınde. çok küçüklükten hevestir fırsat buldukça araba kullanırdım. şimdi ise gerçekten sıkıcı geliyor. debrıyajıydı frenıydı gazıydı. otomatık buyuk rahatlık. bunu tecrube ettıkçe hıssedıyor sofor. geri kaydırma yok demişler ama sizin kullandıgınız kasa corsa c lere bındıgınızde , easytronic şanzumanda gerı kaydırmama şansınız yok. kavrama çok geç algılıyor freni bıraktıktan sonra. ancak sol ayak ile fren, sağ ile gaz kombınasyonu yapabılırsınız. hill holder da mevcut değil. yapacak birşey yok. tam otomatik şanzumanlar ise bu konuda daha toleranslı. uzun sure size şans tanıyor, en dik rampada bile.

yakıt olarak kesinlikle daha az yakar. honda manuel kullanan çok yakın bır arkadaşım var. aynı kasa aynı model aynı donanım araçlarımız. ikimizde şehir içi aynı şartlarda kullanıyoruz çunku gıttıgımız geldıgımız yerler bellı. kullanım şeklimizde ne kadar benzer olabılır bılmıyorum ama sakın kullanıyoruz. o bir tam depo ıle 650 km yaparken, ben 500 ü hiç geçemedim.

Anladım. Fakat otomatik daha az yakar diye biliyordum şu ana kadar. :D Yanlış biliyormuşum...
 
Geri
Üst