Dizel arabamız var diye yılda 25 bin mi yapmak zorundayız?

şimdi bana bunun nesinin masraflı oldugunu biri açıklasın. hanginiz 80 bın km kullanıp aracının değerinden sadece 10% kaybedıyor. bırakın Allah aşkınıza

KOnuyla alakalı değil ama benim arabama şuanda kaç para verirsin veya kaça satarım sence_? 2001 1,6 benzinli (tüp yok) 80.000 km'de ve gerçekten en ufak bi boya darbe yok.
 
KOnuyla alakalı değil ama benim arabama şuanda kaç para verirsin veya kaça satarım sence_? 2001 1,6 benzinli (tüp yok) 80.000 km'de ve gerçekten en ufak bi boya darbe yok.


üstat ne bileyim, galericimiyim ben. ama muhtemelen tüp olsa daha rahat satılırdı :) yani şu anda benzinli araç alıcak olsam heleki 80 bın gıbı az km lı bır araba olacaksa 2001 model olmasına ragmen, kesinlikle tup olsun ısterdım. malum akaryakıt fıyatları.. ben benzınlı arabama 40 bın km bındım. ve 40.000 km sonra lpg taktırdım. 2000 km yol yaptım uzerıne. neden sıfırken taktırmamışım dıye kafamı yerden yere vurdum. 20 bın km de amortı edıyor kendı parasını . şimdiye çoktan kar a geçmiştim. şımdı bır 18 000 km daha var tüp parasını amorti etsin diye.


bu arada benim corsam komple boyalı , kırmızı oldugu ıcın arabanın boyası gayet solmuştu aldıgımda ve aldıgım sene gıttım boyattım. kasko kayıtlarından ınceleyebılır satacağım kişi. kazadan hasardan değil keyiften aynı renge boyattım. değer kaybedecekse kaybetsin. tohumuna para mı verdim. yenisine sağlık
 
Son düzenleme:
dizelden ne istiyorsunuz bilmem ki çok sesliyse kullanmazsın paran çoksa bin benzinliye bu kadar bu arada porche nin dizeli var bilmeyenler öğrensin 24 saat yarışlarının 1. si dizel audi
sesi mi yüksek devir cevirince aracınız sanki sessiz çalıiıyor kardeşim bende benzinli arabaya binecek kadar zengin değilimm gözünü seviyim dizelin
hem sessten bahsediyorsunuz hemde aracınız ses çıkarasın diye eksoz takıyorsunuz bu ne alaka pekii
beni dizel araçların sesinden ziyade eksozu düdüklü benzinli araçlar sinir ediyor o sesini beğenmediğiniz araçlar hem araç geçisşlerinde daha rahat hemde ekonomik bunları düşünün matematiği biraz bilen adam yılda 10000 km civarı yapıyorsan 2 yılda kardasın demektir

Ali öyle bir yazmışsınki benzinle dizelin 5 katı fazla tüketiyormuş gibi hissettim kendimi :) :) tamam yahu, şu anki fiyatlara göre dizel ekonomik ona bir sözümüz yok ,kabul de ediyoruz ancak aracını alırken dizel olsun diye fazladan verdigin parayı da amorti etmek için belli bir km değerini de yapmak zorunda oldugunuzu siz dizelcilerde kabul edin.Eee satarken de pahalı satıyoruz ama demeyin, bu konu dizelin benziliye göre ekonomik olması üzerinedir.2. el satış fiyatı göreceli bir kavramdır herseyi ile aynı 2 aracın arasındaki satış fiyatları arasında 2000 tl fark olabilir, (örneğin) biri sıkışmıştır, diğerinin acelesi yoktur gibi , ben şimdi hangisini baz alayım ??? bu dogru bir yaklaşım değil, yada benim satış becerim acayip gelişmiştir, arabayı eşdeğerinin 4000 tl fazlasına satabilirim :)
bu konudan bir sonuç alabilek için, resmi satış fiyatları belli değerleri baz almak gerekir (sıfır aracın satış değeri, benzin/mazot satış fiyatı) ama ikinci elin resmi bir fiyatı yok

Anlatmaya çalıştıgım herkes kendi kullandıgı yakıt şeklini destekliyor ama rakamların gösterdiği verileri de kabul etmek gerekiyor
 
konu çoook uzadı :)
performans için benzinli
ekonomi için dizel.
bu kadar basit.
not: performans içinde dizel diyecek arkadasların bire bir eklentilerle dizel-benzinli motor karşılaştırması yapmaları önerilir.
 
bu konu bitmez

bu hesabı bi daha göstereyim 25000 km için doğru hesap bu dur

1.3 dizel; 100 km de ortalama 4.5lt yakıyor
4.5*3,06=13,77 (100 km de ki değer)
13.77*250=3442.5 (25000 km de yakıt için verilen değer)

1.2 benzinli 100 km de ortalama 5.8lt yakıyor
5.8*3,65=21.17 (100 km de ki değer)
21.17*250=5292.5 (25000 km de yakıt için verilen değer)

aradaki fark ise:
5292.5 - 3442.5 =1850tl

yani 25000 kmde 1850 tl
15000 km de 1100 tl karınız olur

ve de bir dizel kullanıcısı olarak servis ücreti olarak dizel ile benzinl,i arasında fark fazla yok

araçları alırken benzinli ve dizel arasında fiyat farkı olabilir ama bu farkın en az yarısı kadar da 2. elde de fark bulunmaktadır ne kadar göreceli olursa olsun yinede dizel benzinliye göre 2. elde daha pahalıdır
benim gibi aracı alır almaz satmayı düşünmeyip en aşağı 2 3 yıl biniyorsan dizelle 15000 km gibi bir yol yapıyorsan 2 3 yıl içinde kendini amorti eder
15000 km de benzinliye göre fark 1100 tl idi 3 yıl kullandığını düşünsen fark 3300 tl olacaktır yani sıfır daki fiyat farkı ortadan kalkacak satarkende benzinliye göre pahalı satılacağı için zaten senin karın

yapacağın servis masraflarıda maksimum 3 yılda 450 500 tl civarıdır o da maksimum benzinli araçta 400 den aşağı çıkmaz

ben corsa mı 4 yıldan beri sorunusuz kullanıyorum şu aracım 65000 de
 
konu çoook uzadı :)
performans için benzinli
ekonomi için dizel.
bu kadar basit.
not: performans içinde dizel diyecek arkadasların bire bir eklentilerle dizel-benzinli motor karşılaştırması yapmaları önerilir.

1.4 benzinli ile 1.3 cdti performansı bence sasırtıcı olur. ki bu performansı alırken yakıt tukeımlerıde bırınde 12-13 lıtre benzın olurkenn bırınde 8-9 lıtre mazot olur
 
üstat ne bileyim, galericimiyim ben. ama muhtemelen tüp olsa daha rahat satılırdı :) yani şu anda benzinli araç alıcak olsam heleki 80 bın gıbı az km lı bır araba olacaksa 2001 model olmasına ragmen, kesinlikle tup olsun ısterdım. malum akaryakıt fıyatları.. ben benzınlı arabama 40 bın km bındım. ve 40.000 km sonra lpg taktırdım. 2000 km yol yaptım uzerıne. neden sıfırken taktırmamışım dıye kafamı yerden yere vurdum. 20 bın km de amortı edıyor kendı parasını . şimdiye çoktan kar a geçmiştim. şımdı bır 18 000 km daha var tüp parasını amorti etsin diye.


bu arada benim corsam komple boyalı , kırmızı oldugu ıcın arabanın boyası gayet solmuştu aldıgımda ve aldıgım sene gıttım boyattım. kasko kayıtlarından ınceleyebılır satacağım kişi. kazadan hasardan değil keyiften aynı renge boyattım. değer kaybedecekse kaybetsin. tohumuna para mı verdim. yenisine sağlık

yok merak ettğim sadece ben ne kadar kaybettim diye 16ya verirsem bende %10 kaybetmiş olcam 9 senede :D
 
hayır onu dovız kuruna endekslemen gerekıyor. ben 2004 senesınde honda cıvıc ı o gunun kuruyla 25 bın euro ya almıştım. bugun 25 mılyar anca edıyor. anlayacagın 50% zarar. her zaman alternatıf malıyetı hesaplamalısın.
 
dediğim gibi 88 senesinde 126.000 lira idi asgari ucret. ancak ekmek 100 liraydı.
bugun ekmege endeksli enflasyon olcumu yapacak olursanız 1tl ise ekmek , 1260 tane ekmek 1.260 TL asgari ucret olması gerekırken 730 lira asgari ucret... yani hesaplama yaparken bir çok kriteri goze almanız gerek. tabı bu bahsettıgım brut rakamlar.
 
Geri
Üst