Dizel arabamız var diye yılda 25 bin mi yapmak zorundayız?

valla şu anda mercedes benzinli motorda devrim yapmış durumda ilk nesil cgi motorlar ortalama 7-8 litre yakıyordu bu yeni nesil 2500 cc cgi lar 100km ortalama ile 5.5 litreye varan tasarruf yapmakda .. yani benzinli teknojileride çok gelişiyor..
 
ekonomi istiyorsan dizel abicim. ben yılda 15.000 km yapıyorum zararda mıyım? bence kesinlikle hayır. arabam benzinli olsa bi kere km de yaktığı benzin artıyor. bunun yanında benzinin fiyatı da cabası. arabam dizeldi. ve yine dizel bakıyorum. şimdi alırken fazla veririm. ama kullanırken içim rahat eder en azından.


aynn katılıorm alırken bi kere veriosn sora kafan rahat olyo
 
Konuya bir de şuradan bakın. Taksiciler çoğunlukla neden dizel değil de LPG'li araçları tercih ediyorlar. Ekonomi konusunda biz hususi araç kullananlardan daha mı deneyimsizler?
 
valla şu anda mercedes benzinli motorda devrim yapmış durumda ilk nesil cgi motorlar ortalama 7-8 litre yakıyordu bu yeni nesil 2500 cc cgi lar 100km ortalama ile 5.5 litreye varan tasarruf yapmakda .. yani benzinli teknojileride çok gelişiyor..

Bence yakın gelecekte şehirlere belki de dizeller alınmayacak, herkes 500 cc den 75 hp güç üretecek benzin+elektrikli küçük şehir içi totomobilleri kullanacak.Değerleri atıyorum tabi de, benzinli motor teknolojileri de gelişmekte.

Şu şehir içinde gemi gibi 4X4 le gezenlere de diyecek söz bulamıyorum.Ben kanun koyucu olsam esas vergiyi,özellikle çevre vergisini esas bunlardan alırım.
2500 cc den başlayıp nereye kadar gidiyorsa bütün dizellere ve 2500 cc den büyük lpg olmayan benzinlilere yüksek bir çevre vergisi bence en iyi çözüm olur.
 
Bence yakın gelecekte şehirlere belki de dizeller alınmayacak, herkes 500 cc den 75 hp güç üretecek benzin+elektrikli küçük şehir içi totomobilleri kullanacak.Değerleri atıyorum tabi de, benzinli motor teknolojileri de gelişmekte.

Şu şehir içinde gemi gibi 4X4 le gezenlere de diyecek söz bulamıyorum.Ben kanun koyucu olsam esas vergiyi,özellikle çevre vergisini esas bunlardan alırım.
2500 cc den başlayıp nereye kadar gidiyorsa bütün dizellere ve 2500 cc den büyük lpg olmayan benzinlilere yüksek bir çevre vergisi bence en iyi çözüm olur.

şu anda o dediğin var zaten ingiltere londrada şehir merkezine arabayla girersen para ödemek zorundasın ama jeep tarzı bir aracın varsa iki misli para ödemek zorundasın ve ek vergiler veriyorsun ayrıcada park yerinde bile fazla para ödüyorsun binek araca oranla..

geleceğin enerji kaynağı hidrojen o belli zaten elektrik falan fasa fiso elektrik yeni bir şey değil ferdinand porsche bile ilk elektirkli araç yapmış bakmış çok verimsiz hantal yavaş adam içden yanmalı motora geçmiş porsche yi kuran adamdan bahsediyorum :) keza ford da aynı olması lazım.. yani elektrikli araba yeni bir olay değil bu işi kovalayan firmalarda genelde bir kaç japon ve fransız firması bilhassa renault.. ama ne kadar geliştirirlerse geliştirsinler gene hantal verimsiz ve uzun vadede onlarda ölü aküleriyle çevre kirliliği yapıcaklar..

en temiz enerji kaynağı hidrogen bildiğimiz tertemiz egzosdan su çıkıyor.. ve mevcut içden yanmalı motorlarada basit kitlerle tıpkı şimdiki lpg kitleri gibi uyarlayabilicekler hidrojeni.. bmw nin zaten hidrogen motorları hazırda beklemede doğru vakdi bekliyorlar mercedesinde öyle.. gm motorsda bu konuda çok paralar harcadı onlarında motorları tahminim hazır tek beklenilen şey doğru vakit..
 
Dizel araç alırken baştan 3-5 bin lira fazladan veriyoruz. Periyodik bakım aralığı kısa. Bakımları daha pahalı... Bu yüzden araba çok kullanılmayacaksa dizel alınması pek mantıklı değil bence. Ben yıllık 30.000 yapıyorum, buna rağmen dizel almadım... karlı olduğumu düşünüyorum...
 
Dizel araç alırken baştan 3-5 bin lira fazladan veriyoruz. Periyodik bakım aralığı kısa. Bakımları daha pahalı... Bu yüzden araba çok kullanılmayacaksa dizel alınması pek mantıklı değil bence. Ben yıllık 30.000 yapıyorum, buna rağmen dizel almadım... karlı olduğumu düşünüyorum...



-cık:)
 
Yıllardır ülkemizde dizele sıcak bakılmazdı.Ülkede dizel araç neredeyse satılmazdı ama son 6-7 yıldır dizel teknolojileri ilerleyince, küçük motorlardan verim elde edilmeye başlandı.Hükümet de rafineri çıkış fiyatları aynı olmasına rağmen(hatta benzin biraz daha ucuz) üzerine konan vergi oranları ile motorini daha ucuza satmaya başladı.Bu fark sebebiyle insanlar ;dizel araç alırken baştan ödedikleri %10-15 fazla araç bedelini hesaba katmadan " ee satarken de pahalı satıyoruz "mantığı ile araç aldılar.Dolayısı ile yakın gelecekte yüzbinleri devirmiş pek çok dizel 2. elde beklerken,insanlar hala az km yapmış dizel araç arıyacak.Sonrasında satılmayan dizel araçlar fiyat kırdıkça benzinli modellerinden bir farkı kalmadığı görülecek.

Dizelciler hala kar ettiklerini düşünselerde baştan verdikleri %10-15 farkı asla kabul etmeyecekler ve karşı tezlere her zaman cık diyeceklerdir :)

Benim şirket aracım dizel, çünkü neredeyse yılda 100 bin yapıyorum şahsi aracım benzinli yıllık12 bin yapmıyor bile, ben neden dizel araca fazla vereyim ki ?
 
Geri
Üst