Dizel arabamız var diye yılda 25 bin mi yapmak zorundayız?

madem her zaman karlı dizel neden dünyadaki bütün dev araba firmaları benzinli üretiyorki yada ürettiler hep bu zamana kadar komple mazotlu motorlar üretselerdi...

o mazotda tork sevdası olan arkadaşlarda bir gün adam gibi bir benzili arabada gezmenizi tavsiye ederim :D ne torkmuş basıyorsunuzda ne oluyor araba gidermiş gibi yapıyor ama gittiği yok olduğu yerde sayıyor koltuğa yapıştırıyormuş falan filan :D :D yapıştırıyorda ne oluyor bir bakıyorsun olduğun yerden en fazla 10 metre ilerdesin :D :D

zaten ferrari lamborgini masarati porsche ve diğer süper car üreten firmalar o kadar geri bir teknolojileri varki adamlar mazotlu motor üretemiyorlar gariplerim benzinli üretiyorlar devamlı ... halbuki ferrari ye takıcan 1.3 tdi yada 1.9 tdi ne koltuğa yapıştırır ama ne götürür dimi :D :D :D

Yorumunuza malesef katılamayacağım;

Ferrari yada lamborghini üretemediğinden değil tamamen firma karakteristiği geçmiştede bu şekilde olduğu için benzinli araç üretmektedir.

Le mans ta audi herkesin bu yanlış kanısını çok güzel yıktı hatırlatırım üstüste hemde.V10 tdi ile hem pist rekorunu sürekli geliştirerek yeni rekor yaptı hemde diğer devler malesef karşısında kalamadılar yarışın sonunda bir çoğu çekilmişti.Bilmeyen arkadaşlar için dünyanın halen en zorlu yarışı olarak bilinen Le-mans ta prototip olarak üretilen araçlar 24 saatlik zorlu bir mücadele vermektedirler.Şüphesizki 13 km lik bu pistte 24 saat boyunca dayanıklılık ve güç çok önemlidir.

Daha önce sayısız benzinli otomobil kullandım bir çoğu güçlüydü şimdi bunları burada saymak istemiyorum fakat benim dizel araçlarda sevdiğim yönü gerçekten turbodan ötürü ve motor karakteristiğinden dolayı ortaya çıkan tork.Ayrıca şunu da belirtmeden edemeyeceğim yazın yurtdışından bir akrabam bizi ziyarete geldi bir arkadaşı uzun süreli araç kiralamış geldikleri araç a6 3.0 tdi dı.Ben objektif olarak herhangi bir 3.0 benzinli araç görmedim şu ana kadar öylesine ağır olupta istekli giden.

Size katıldığım bir nokta var yurdum dizelcileri şirket araçlarında vs. araçlarınn çok gittiğini iddia ederler ama gerçekten bir dizel araçta gidip gitmediğinizi anlamanın en iyi yolu koltuğa yapıştırma hissinden çok giderken yan camdan dışarıya bakmaktır :)

Ama şu anda kendi adıma konuşmam gerekirse herhangi bir 1.6-1.8 hatta bazı araçların atmosferik 2.0 cc lik motorlarına karşın dizelleri seçerdim.Sebebi tabiki benzin fiyatları ve ekonomisine rağmen performansı.Ama açıkçası benzin ucuz olsaydı bende dizel kullanmazdım.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ben sıfır araç için bahsetmemiştim ya. İkinci el araç için bahsettim. İkinci el de dizel motorların 100 binden sonraki bakımları falan benzinliden aşırı farkı varmıdır? Kendi aracımdan bakıyorum mesela benzinli ile dizeli arasında ikinci elde fark yok satarken alırken de. O programı ona göre değerlendirmiştim ben. Sizde ona göre değerlendirseniz. O soru da ikinci el için soruldu gibi hatırlıyorum ben ama.
 
2. elde opel corsa 1.2 ile 1.3 arasında aynı donanımlar da pek fark yok alıcı artık şunu da düşünüyor benzinliğe gittiğinde cebinden çıkan paraya da bakıyor fazla yol yapmasda 50 tl ye dizelle300 km giderken benzinle ile 200 km yapıyorsa araç sahibinin suratında bir tebessüm yaratıyor sa bırak da yılda 200 tl fazla servis parası olsun
 
Yorumunuza malesef katılamayacağım;

Ferrari yada lamborghini üretemediğinden değil tamamen firma karakteristiği geçmiştede bu şekilde olduğu için benzinli araç üretmektedir.

Le mans ta audi herkesin bu yanlış kanısını çok güzel yıktı hatırlatırım üstüste hemde.V10 tdi ile hem pist rekorunu sürekli geliştirerek yeni rekor yaptı hemde diğer devler malesef karşısında kalamadılar yarışın sonunda bir çoğu çekilmişti.Bilmeyen arkadaşlar için dünyanın halen en zorlu yarışı olarak bilinen Le-mans ta prototip olarak üretilen araçlar 24 saatlik zorlu bir mücadele vermektedirler.Şüphesizki 13 km lik bu pistte 24 saat boyunca dayanıklılık ve güç çok önemlidir.

Daha önce sayısız benzinli otomobil kullandım bir çoğu güçlüydü şimdi bunları burada saymak istemiyorum fakat benim dizel araçlarda sevdiğim yönü gerçekten turbodan ötürü ve motor karakteristiğinden dolayı ortaya çıkan tork.Ayrıca şunu da belirtmeden edemeyeceğim yazın yurtdışından bir akrabam bizi ziyarete geldi bir arkadaşı uzun süreli araç kiralamış geldikleri araç a6 3.0 tdi dı.Ben objektif olarak herhangi bir 3.0 benzinli araç görmedim şu ana kadar öylesine ağır olupta istekli giden.

Size katıldığım bir nokta var yurdum dizelcileri şirket araçlarında vs. araçlarınn çok gittiğini iddia ederler ama gerçekten bir dizel araçta gidip gitmediğinizi anlamanın en iyi yolu koltuğa yapıştırma hissinden çok giderken yan camdan dışarıya bakmaktır :)

Ama şu anda kendi adıma konuşmam gerekirse herhangi bir 1.6-1.8 hatta bazı araçların atmosferik 2.0 cc lik motorlarına karşın dizelleri seçerdim.Sebebi tabiki benzin fiyatları ve ekonomisine rağmen performansı.Ama açıkçası benzin ucuz olsaydı bende dizel kullanmazdım.

aslında siz her dediğime katılıyorsunuz dediğiniz o mazotlu motorlar zaten extreme motorlar v10tdi 3.0 tdi falan.. misal 3.0tdi biraz gider en azından bir 2.5 benzinli kadar rahat gider oda doyurucu bir performans verir ama o gidişide çok rahat benzinli araç kadar yaktırır yani işin ekonomi kısmı kalmaz tek karınız mazotla benzin arasındaki fiyat farkı olur.. yani büyük bir şey olmaz..

benim kast ettiğim mazotlu araçlar piyasa malı fiks olmuş 1.3 1.4 1.9 tdi lar.. her markanın fiks zaten piyasa işi bu motorları var...

benimde size katılıcağım şu olur 3.0 ve üstü turbolu yada turbosuz mazotlu araç her türlü gider ama bu motorlar türkyiede satmaz çünkü bu hacimdeki mazotlu araçların artık bir ekonomisi kalmaz sadece benzinden olan fiyat farkından bir kar olur.. oda çok büyük bir fiyat olmaz yani mazotlu alamyı değecek fark olmaz..
 
Yok esasında oluyor,uzun yolda deli gibi gelmişler çünkü sadece gençler karayolu ile gerisi uçakla gelmişti.Buradalarken yazın otobandan çeşmeye gittiğimizde tabiki sıfırlanmamıştı ama sürekli 160 ın altına inmeden yer yer 200 210 civarı gittik ben kurcalarken total trip 11.9 du. Yola çıkmadan önce sıfırlanmış o hacimde silindir sayısında ve agresif kullanımda bence fena değil aynı hacimde bir 3.0 motor aracın bu tüketimi yakalaması için gerçekten uğraşması gerekir diye düşünüyorum ve tekrar yineliyorum 3.0 ve üstü benzinli araçlara binmişliğim var audi 3.0 tdi cidden çok daha atak ve canlı geldi bana.

Diğer konuda hemfikiriz ama piyasa işi dizellerden kasıt olarak.
 
2. elde opel corsa 1.2 ile 1.3 arasında aynı donanımlar da pek fark yok alıcı artık şunu da düşünüyor benzinliğe gittiğinde cebinden çıkan paraya da bakıyor fazla yol yapmasda 50 tl ye dizelle300 km giderken benzinle ile 200 km yapıyorsa araç sahibinin suratında bir tebessüm yaratıyor sa bırak da yılda 200 tl fazla servis parası olsun

Benzinlikte haklısın da aracı alırken aynı tebessüm 1.2 benzinli modeli alan kişide oluyor :) zaten konunun çıkış noktası burası, birbirinin herseyi ile aynı araba arasında 4-5 bin tl fark var.Senin az tüketerek bu farkı kapatabilmen için yıllık belli bir miktar (20-25 bin km) yapman gerekiyor denmesi, işte buradan çıkıyor...
Sen yılda 5-10 bin km yaparak, motorinin ucuz olmasından dolayı elde edecegin avantajla, aracı alırken verdigin ekstra farkı kapatabilmen uzun zaman alır.Konunun ana fikri budur

Yukarıda arkadaşlar çeşitli hesaplamalarla örnek vererek bu süreleri yaklaşık olarak belirtmişler
 
dizel demek ekonomi demek her motorda kendi sınıfı için. zaten performans için dizel alanın ben aklına şaşarım.


281363.jpg

SEAT, FIA tarafından organize edilen WTCC yarışlarına, dizel otomobille katılan ilk otomobil üreticisi unvanını alarak motorsporları tarihinde yeni bir sayfa açtı
SEAT Sport mühendisleri tarafından geliştirilen Leon WTCC TDI, 2007 sezonunun 13. ayağında Yvan Müller pilotajında genel klasmanda 6. olarak ilk yarışından da puan almayı başardı. SEAT Sport Baş Mühendisi Benoit Bagur yaptığı açıklamada, FIA’nın, yarışmaya dizel otomobille katılmaya imkan verdiğini ve kendilerinin de projenin uygulanabilirliği üzerinde çalışmalar yaparak yeni TDI motoru geliştirdiklerini dile getirdi. SEAT Leon FR’da kullanılan 170 HP gücündeki 2.0 litrelik motorun bloğu ve silindir kapağında herhangi bir değişiklik yapılmadan, geliştirilen turbo ve vites kutusunun desteğiyle gücü 280 HP’ye yükseltilen Leon WTCC TDI gücüyle herkesi şaşırttı. Leon TDI WTCC ise benzinli Leon WTCC’den 35 kg daha ağır olmasına karşın düzlüklerde sergilediği daha iyi ara hızlanma değerleriyle dikkatleri üzerine çekti. (Kural gereği benzinli araçlara göre dizeller en az 30kg daha ağır olmalı!) Fazla soğutmaya ihtiyaç duyan turbo dizel motora yeni eklenen ara soğutucuya yer bulmak için ön kısmın biraz değiştirilerek yeni hava girişlerinin açılması ise tasarımda dikkat çekici bir farklılık yaratmış. SEAT Sport’un Direktörü Jaime Puig ise Leon TDI WTCC’nin, orta ve uzun vadede diğer araçlara rakip olabileceğini belirtirken aracın şu an için sadece geliştirme çalışmalarından sorumlu olan Jordi Gené ve Yvan Müller tarafından kullanılacağını belirtti.






Ayrıca Formula da da dizel araçların kullanılacağı soylentılerı donuyordu geçen sene. devir çevirmeyeceği güç üretmeyeceği anlamına gelmiyor dizellerin.
 
az km yapıpta dizeli savunanlar sadece dizel almış kişiler:D:D:D

hem alırken fazla veriyonuz hem servise fazla ödüyonuz hesapladınızmı zaten bizim benzine verdiğimiz parayı siz peşin vermiş oluyonuz hadi geçmiş olsun:D:D:D
ıyyy bide tar tar ses:D:D:D:D
 
BU konu gibi birçok benzer konu mevcut, dizel kullananlar dizeli, benznli kullanlar benzinliği savunacak. İlk arabam benzinli idi, sesini bile bile bakımlarını bile bile, sıfır satışta benim aldığım zamanlarda 1,300 l. fark vardı gittim yine de dizel aldım. İyikide dizel almışım şu anda yılda 15-18 bin km yapıyorum. İlk arabamı kullandığım gibi bu aracacıda min 7-8 yıl kullanacağım. Benzinli aracımda ayda 1,5 -2 depo kadar alır iken şimdi 1 depo yetiyor bir ay boyunca, bana göre ekonomik. Eğer değiştirisem yine dizel alacağım kesin. O zaman a kadar benzinlide yeni bir teknoloji çıkana kadar :)
 
Dİzelin torku her şeye değer, biz araba gitsin diye devir çevirdikçe yakıt musluk gibi akıyor.
Dizeller kolayca yürüyor hem de az yakarak.
Dizeli destekliyorum. Kafan rahat çünkü bi yere giderken yolu düşünmüyorsun.
 
Geri
Üst