Dizel arabamız var diye yılda 25 bin mi yapmak zorundayız?

dizelciler zaten acayip abartıyor benzinliden geçmeler değilde hep mazotla başlamış mazotla gidenler benzinliyi böyle tüketim makinası sanıyor yani sanki biz bir depo benzin aldıkmı ancak onla 100 -200 km gidebildiğimizi sanıyorlar buda biraz cehalet biraz da ego tatmini herhalde :D
 
Dizellere LPG uygulaması başlamış ama sistem pahalıymış. Sistem fiyatı ekonomik seviyeye ulaşsın bakın o zaman dizelciler LPG ye nasıl hücum edecekler. LPG, benzin, mazot, elektrikli motorlar. Bizim için bunların hiç bir önemi yoktur, bizim için önemli olan araçların ne kadar yaktığıdır. Az yakıyor desinler millet deposuna gübre bile koyar. O nedenle dizeli göklere çıkarıp benzini ayaklar altına almanın hiç bir mantığı yok. Piyasada eski model dizeller (3-5 senelikten daha eski) tercih edilmez, dizelci sanayiye tamire giderken ayakları geri geri gider. Sordum ama kimse yanıtlamadı. Neden uzun vadede taksiciler dizeli değil de LPG yi tercih ediyor.
 
üstat sen o zaman bir smart sür :D akaryakit derdinden kurtulmayı bırak pompacıyla bayramdan bayrama düğünden düğüne görüşürüsün :D :D[/QUOTE]

hakan smart biraz kücük geliyor:D malum 4 kisilik bir aileyiz :D
 
bu konu çok uzadı artıkk
sonuç belli hala uzatılıyor
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bu arada taksiden çıkma olan dizel araçların km lerine bakın ve ne kadar kısa yadaa uzun kullanıldığını daha rahat anlarız en aşağı 100_150 bin km yapmış araçlar oluyorr
 
Ben ilk kez dizel araç kullanıyorum. Daha önce de belirttim yılda 10.000 km i geçmiyorum. Yine de birazda merakımdan bu sefer dizel tercih ettim. Bugüne kadar farklı segmentlerde hep benzinli araçlar kullandım o bakımdan nispeten objektif bir değerlendirme yapabilirim. En azından B segmenti için. Bu segmentte zamanında 1.3 Ford KA kullanmıştım ve ne kadar dikkat edilirse edilsin şehir içinde (Ama İstanbul Trafiği diye belirtmekte fayda var.) 7 - 8 lt nin altına düşmedi tüketimim...Şimdi dizel Corsa kullanıyorum bu araçta da 5,5- 6,5 lt arası tüketim var gözüküyor ki bence makul.

Henüz bakım masrafları ile ilgili birşey yazmak için erken, benzinliden farklı bir masraf açmadı. Sonuç olarak özellikle ikinci el olarak (Sıfırı için 4-5 Milyar fazla vermek gerekirken ikinci elde bu rakam 1 Milyara kadar düşüyor) bence km den bağımsız olarak dizel almak makul.

Tabi herkesin görüşüne saygım var.
 
bu arada taksiden çıkma olan dizel araçların km lerine bakın ve ne kadar kısa yadaa uzun kullanıldığını daha rahat anlarız en aşağı 100_150 bin km yapmış araçlar oluyorr

taksiden çıkma 100-150 binde araç olmaz taksi çift şöför çalışır ve 24 saat durmaz o araç en kötü işi biten taksinin km si 350 bine gelir orlama oda en az

bunun dışında taksicilerin mazotlu araba almamasının ikinci nedeni mazotlu araçların uzun kullanımda ağır masraflar açmaları misal bir turbo arızası yada motor yatak sarması kirli mazot v.b durumları ağır masraflardır taksici adam esnaf adamdır cebini düşünür ama dediğim gibi bu sadece ikinci nedendir birincisi tabiki yakıttaki ekonomidir....

dizel az yakıyor buna bir şey diyen yok ama dizel uzun vadede altını çizerim uzun vadede tamamen ağır masraflara yol açıyor şu anki kullanıcıların çoğu kısa vadeli sürdüğü için bunun bilincinde değil savaş abinin dedikleri tamamen doğru popülist kültüre uymanın bir anlamı yok.. hepimiz cebimize ve kafamıza uygun olan ekonomi neyse onu yapmalıyız ama bunu yaparken delicesine bir savunulucak yapmanında mantığı yok..

bunu bırakın türkiyeyi yabancılar yazıyor adamlar şu kadar yol yapıyorsanız benzinli alınız daha avantajlı olur şu kadar yol yapıyorsanız mazotlu alın daha avantajlı olur diye..
benim anlamadığım hayla birileri hem profesör hem makina mühendisi hem bilim adamı olup ahkam kesip birde sanki %100 doğruymuş gibi fetvalar veriyor burada..

bütün markalar sahipleri yöneticileri aptal mühendisleri kafasız iki gram düşünemiyorlar bütün çalışanlar işçiler bayiler galeriler her kez salak benzinli motor üretimi yapmaya benzinli motorlu araç satmaya hemde hacim yükselterek bunu yapmaya devam ediyorlar birde hayla milyon dolarlık arge harcamaları yapıyorlar cgi fsi tsi tfsi diye yeni yeni teknolojiler üretiyorlar..

bir burdaki 10-15 mazotlu araçları deli gibi savunan arkadaşlar çok zeki ve akıllı onlar gerçeği görebiliyorlar..ne diyim tebrik ederim onları ;)

bir ara şu firmaların sahiplerine yöneticilerine mühendislerine de mail falan atıp doğru yolu göstersinler yazık adamlar her yıl milyonlarca benzinli araç üretiyorlar.. :)
 
aslında bu olayı herkes araba alırken kendı hesaplayablır.yani dizel-benzin arası fark 5 milyarsa yakıt tuketımlerını alır km ıle carpar kac senede amorti edebilecegini hesaplar..ki bence bu amorti 4-5 seneyi gecıyorsa benzınlı daha mantıklı...

son olarak turkıyede ılgınc bi durum var..ab ülkelerinde mazot hep benzınden daha pahalıdir
 
Geri
Üst