Dizel motor mu tercih ediyorsunuz LPG mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan schumici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dizel mi tercih ediyorsunuz LPG mi?


  • Kullanılan toplam oy
    159
Valla istanbul'da cogu alısverıs merkezlerı almıyorlar tek tek kontrol edıyorlar aracları.Bagaj Acıp Bakma Vs..
 
şu an için sonuçlar benzine alternatif olarak her 3 kullanıcıdan 2'sinin dizel motor tercih ettiğini gösteriyor:good:
 
100-150.000 km den sonra dizel alınmaz demek bence yanlış olur. Kangoo aracımı 143.000 de aldım 160.000 km de sattım. Alan kişi halen kullanıyor ve bir sorunu yok. Filomuzda da 280.000 km de sattışa çıkan megane ve symboller vardı. Onlarda da bir sorun olduğunu hatırlamıyorum. Tabiki Mercedes' in motoruyla yarıştırmak cahillik olur ama, bu dönemdeki dizel motorlar bakımları tam ve çok zorlanmamış olursa 300.000 - 400.000 km nin altında biteceğinede ben ihtimal vermiyorum...
 
Önder sana katılamayacağım. 100 bin km yi bitiren aractan biraz korkacaksın. Heran hersey çıkarabilir. Turbo, enjektör, mazot pompası vss.. İmkan varsa az km yapılması daha mantıklı bence. Ayrıca kango ların 100.000 km den sonra motor bitirmesi meşhur diye biliyorum.
 
o kadar çok araç saya bilirimki 100-150 bini deviripde motor isteyen dizel daha yeni grand cherooke 2.7 crd rektifeyeye girdi 5 bin tl masraf açıldı ben rektifiye yaptırmam diyen inatla düşük kompresyonda süren devirlenmeyen arkadan duman ata ata giden araçlarda var..

bazıları diyorki avrupalı bölye motor üretirmi 100-150 binde biten avrupalı üretmez ama türkiyedeki dizel okadar değişken ve kalitesizki motor ömründen çalıyor heleki yeni nesil common rail motorlar çok nazik ve hassas bu konuda.. ayrıca türk insanının hor kullanması bakım vakitlerini geçiktirmeside motorun ömrünün kısalmasına büyük etken benzinlide bu tür şeyler büyük önem taşımaz ama dizel motorda heleki yeni nesil dizellerde bu tip şeyler çok önemlidir..

bizde şirketin meganı 200 küsur binde sattık araba gayet güzel gidiyordu ama artık ekonomi namına bir şey yokdu araç 10-12 litre yakmaya başlamışdı yani normal bir meganın yakması gerekenin 2 mislini yakıyrodu deli gibide yağ eksiltip siyah duman atıyordu servis dedi motor istiyor diye yada böyle sürersiniz dedi bizde o haliyle sattığımız kişiyide bilgilendirip sattık aracı.. alan yaptırdımı motoru bilmiyorum ama o halde sürmemişdir cebe büyük zarar yaptırmışdır bizde motoru bitik diye epey normal meganlara oranla ucuza sattık..
 
valla herşey kullanıma bağlı. ben 118.000de sattım alan beyfendiylede ahbap olduk adam çok memnun. aynı aracın 247.000de saat gibi çalışanını sattılar alan son derece memnunmuş. 89.000de motoru bitik skoda octavia tdi da gördüm.

yani sonuç olarak;
*yakıtınızı düzgün yerden alırsanız
*bakımlarınızı düzgün yaptırırsanız
dizel motor sizi asla üzmez.

taaa ki siz onu üzmeye başlayana kadar...
 
Eski Kangoo larda kullanılan 1.9 DCI motorlar evet 100.000 km civarında motor bitirebiliyordu. Ama 1.5 DCI motorda öyle bir sorun yok. Takside gördüm 450.000 km de daha motor yapılmamış sadece turbo ve enjektör değişmiş. Turbonun orjinali indirimsiz 1500 tl - yan sanayisi 400 tl, enjektör takım olarak indirimsiz 1400 tl. Renault kullanan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirim her konuda :)

Eğer isteyen olursa istediği zaman 200.000 km üzerinde ve motorunda hiç bir problem olmayan dizel motor gösterebilirim...
 
Arkadaşlar ben geçmiş arabalarım içersinde hem dizel, hem benzinli, hemde lpgli araçlar kullandım ama takdir edersinizki katetmiş olduğumuz yollar genelde aynıdır. Şu anda 2.5 v6 gibi bir benzin canavarı motora sahibim ama inanın bir kere bile lpg taktırmayı düşünmedim. Evet muazzam bir yakıt harcaması var eskiden 50 iraya 13 lt benzin alıyorduk şimdi; 50 liraya 12 lt alıyoruz ve ben 13lt aldıgım zamanlar sadece ve sadece İstanbul trafiğinde 70 km yol alıyordum. Malum istanbul'un coğrafyası dere tepeden oluşuyor. Ama uzun yola vurunca İstanbul'dan Muğlaya kadar 1 depoyla gittim bu benzin canavarı dediğim makinayla ama; eskiden sahip olduğum 1.9 D Doblo aracımla aynı güzergahta 1 depoyla sadece izmir'e kadar gidebiliyordum. Her iki aracında deposu 60 lt biri motorin, biri benzin...
Benzinli ve otomatik vites aracım bu farkı nasıl attı anlamıs degilim ama büyük motorun uzun yolda faydası cok bu kesin. Konu saptı biraz sanırım ama; uzun lafın kısası ben lpg takdırmam ve kullanırsamda benzinli arac kullanırım zevk meselesi...;)
 
Arkadaşlar ben geçmiş arabalarım içersinde hem dizel, hem benzinli, hemde lpgli araçlar kullandım ama takdir edersinizki katetmiş olduğumuz yollar genelde aynıdır. Şu anda 2.5 v6 gibi bir benzin canavarı motora sahibim ama inanın bir kere bile lpg taktırmayı düşünmedim. Evet muazzam bir yakıt harcaması var eskiden 50 iraya 13 lt benzin alıyorduk şimdi; 50 liraya 12 lt alıyoruz ve ben 13lt aldıgım zamanlar sadece ve sadece İstanbul trafiğinde 70 km yol alıyordum. Malum istanbul'un coğrafyası dere tepeden oluşuyor. Ama uzun yola vurunca İstanbul'dan Muğlaya kadar 1 depoyla gittim bu benzin canavarı dediğim makinayla ama; eskiden sahip olduğum 1.9 D Doblo aracımla aynı güzergahta 1 depoyla sadece izmir'e kadar gidebiliyordum. Her iki aracında deposu 60 lt biri motorin, biri benzin...
Benzinli ve otomatik vites aracım bu farkı nasıl attı anlamıs degilim ama büyük motorun uzun yolda faydası cok bu kesin. Konu saptı biraz sanırım ama; uzun lafın kısası ben lpg takdırmam ve kullanırsamda benzinli arac kullanırım zevk meselesi...;)

bende sizin gibi bu zamana kadar ne lpg ne dizel tercih ettim. Kullandığım bütün otomobiller benzinliydi. (1.6cc) Ama sendeki de iyi cesaret. 2.5 V6 :D:D
 
Geri
Üst