Dizel motor mu tercih ediyorsunuz LPG mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan schumici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dizel mi tercih ediyorsunuz LPG mi?


  • Kullanılan toplam oy
    159
dizelin rutin masrafları uçuk değil ama enjeksiyon sistemi çok yüksek basınçlar ve çok küçük boşluklarla çalıştığı için bakımları özenli yapılmalı, aksi taktirde açtığı maasraflar uçuk oluyor.

arkadaş yan sanayi mazot filtresi takan bi sözde usta yüzünden 2bin küsür enjeksiyona para harcadı - clio dizel için.

aynen. bakımına dikkat edildikten sonra kolay kolay masraf çıkartmaz dizel. bu tüm motorlar için geçerli aslında. bi sorun yaşadığımızda arabalara motorlara çamur atmayı çok seviyoruz ama hiç kendimizi sorgulamıyoruz biz bi yanlışlık yaptık mı diye. 97.000km'de bi octavia gördüm, araç dıştan harika tek kusur yok ama motor bitmiş, anlaşılan adam ne motor yağına bakmış doğru düzgün ne de bakımını yaptırmış. ben mercedesimi sattım 1 hafta önce 118.000km'deydi mercedes servisinde gösterdik alıcıyla birlikte, motora baktılar bu şekilde düzenli bakımını yaptırmaya devam ederseniz bu motor 500.000i görür dedi. kendi aynı dizel aracını yanlış hatırlamıyorsam 247.000de satmış geçen ay ve tık sorun yokmuş araçta.

o yüzden herşeyin başında usta ellerde düzgün bakım lazım araçlarımıza
 
dizelin büyük bakımları pahalı zaten bakımın büyüğü olur diğer ara bakımlarda o kadar büyük fark etmez.. bunun dışında ben dizelden iki örnek bilirim birinde arkadaşın 159 da partikül filtresi arıza yapdı 5 bin tl fiyat çıkardılar sırf partükül filtresinin değişmesineki bu partükül filtresi dizel araçlara has bir şey.. bir arkadaşında mazot filtresi arıza yapmışdı hemde 1 yaşında bile yokdu araba arabada dobloydu doblonun masrafı ne olucakki diyorsunuz onun bile mazot filtresi bosch marka idi 900 tl fiyat istediler.. ve garip yanı maozt filtresi garanti dahilinde değildi öyleymiş.. o mazot filtreside sadece mazotlu araçlara has bir şey.. yani dizel araç masraf çıkardımıda sağlam çıkartıyor derken bunları kast ediyorum..
 
Ben benzin tercih ediyorum benzinide ekliyelim.

niye bilmiyorum bi türlü benzini ekleyemedim ankete:confused: kurcaladım ama anketi düzenleme namına hiç bişey bulamadım:confused: eğer yapılabiliyorsa bilen anlatabilir mi?
 
dizelin büyük bakımları pahalı zaten bakımın büyüğü olur diğer ara bakımlarda o kadar büyük fark etmez.. bunun dışında ben dizelden iki örnek bilirim birinde arkadaşın 159 da partikül filtresi arıza yapdı 5 bin tl fiyat çıkardılar sırf partükül filtresinin değişmesineki bu partükül filtresi dizel araçlara has bir şey.. bir arkadaşında mazot filtresi arıza yapmışdı hemde 1 yaşında bile yokdu araba arabada dobloydu doblonun masrafı ne olucakki diyorsunuz onun bile mazot filtresi bosch marka idi 900 tl fiyat istediler.. ve garip yanı maozt filtresi garanti dahilinde değildi öyleymiş.. o mazot filtreside sadece mazotlu araçlara has bir şey.. yani dizel araç masraf çıkardımıda sağlam çıkartıyor derken bunları kast ediyorum..

doğrudur, dizel motor çıkardımı masraflı arıza çıkarır. alfa 159 için kesin bişey diyemiycem arıza şundan olmuştur diye, ama doblo yüksek ihtimal yakıttan. servisinde ona garanti vermemesini mantıken anlayabiliyorum çünkü aldığınız yakıt yüzünden orda arıza oluşuyor. bu yüzden yakıt aldığınız yerlere çok dikkat etmeniz gerekir. şöyle gariptir ki aynı firmanın farklı istasyonlarında bile aynı kalitede yakıt bulamıyorsunuz. o yüzden iyi araştırmak lazım. ben biraz şanslıydım, arkadaşım vardı o işlerde, benim yakıt aldığım istasyon için 4 4'lük diyince içim rahatladı. sizde bi yol bulup öğrenebilirseniz mutlaka sorun öğrenin. sadece mazot için değil benzin ve lpg içinde
 
ben önümüzdeki 5 sene içinde dizellerin hem yakıt hem de vergisinin benzinlileri geçeceği fikrindeyim

en azından binek otoda
 
Lpg'de kullandım Şuanda dizel kullanıyorum..
Lpg biraz hammallık gibi geliyor bana ekonomik olduğu bir gerçektir uzun vadede motora verdiği zararlarda bir gerçektir..Masrafsız araç yoktur..kiminin şansıza 2 yıl biner kuruş masrafı olmaz kimi sıfır alır 1000km olmadan sorunla karşılaşır..Bu işler birazda kısmet işi..kullanıma bağlı farklılıklarda işin içine giriyor..Şahsen ben lpgnin performansından pek memnun kalmadım birde bu alışveriş merkezleri sıkıntısı var farklı mamele görmekte işin sıkıntısı..
Birde lpgye gelen zamlarıda unutmamak lazım 1.87 gibi bişeydi geçen sene ben lpg kiti taktığımda 2,32yi gördü bu sene 2,26ye geri cekildi bir ara şuan nasıldır bilmem ama ben istepne depo kullanıyordum ve 300-350 km anca yapıyordu aracım (2.0 140hp) bir yandan sıralı lpgde tükettiğiniz benzinide hesaba katmak lazım insanın gözüne görünmüyor ama ufak ufak oda tırmalıyor bir köşeden..
Lpg de ben şahsen hesabımı bilmiyordum ama şuan astramda 5.4 5.2 arası yakıt ortalamam var 1000km yol yapıyorum 170 tlye..
Uzun vadede durum ne olur bilmem ama dizel şuan için avantaj benim için hem düzgün kullanımda çok avantajlı hemde istediğim yere girip cıkıyorum gönül rahatlığıyla.. Capacity'e - istinye parka gitmeye korkar olmuştum...
 
geçiçek zaten eurodizel çıkartmaları kırsalı kaldırmalarının en büyük nedeni o.. avrupa birliğine uyuyoruzya avrupada çoğu ülkede dizel pahalı burdada pahalılaşır ucuz ülkelerdede dizel araçların vergisi çok ağır zaten elektrikli aracı türkiyeye sokup bu kadar teşvik etmelerinin nedenide bence odur mazota altrnatif getirdiler dizel pahalılaşdımı millete benzinliye alternatif gene bir ürün olsun diye elektrikli arabaları ürettiricekler..
 
Lpg'de kullandım Şuanda dizel kullanıyorum..
Lpg biraz hammallık gibi geliyor bana ekonomik olduğu bir gerçektir uzun vadede motora verdiği zararlarda bir gerçektir..Masrafsız araç yoktur..kiminin şansıza 2 yıl biner kuruş masrafı olmaz kimi sıfır alır 1000km olmadan sorunla karşılaşır..Bu işler birazda kısmet işi..kullanıma bağlı farklılıklarda işin içine giriyor..Şahsen ben lpgnin performansından pek memnun kalmadım birde bu alışveriş merkezleri sıkıntısı var farklı mamele görmekte işin sıkıntısı..
Birde lpgye gelen zamlarıda unutmamak lazım 1.87 gibi bişeydi geçen sene ben lpg kiti taktığımda 2,32yi gördü bu sene 2,26ye geri cekildi bir ara şuan nasıldır bilmem ama ben istepne depo kullanıyordum ve 300-350 km anca yapıyordu aracım (2.0 140hp) bir yandan sıralı lpgde tükettiğiniz benzinide hesaba katmak lazım insanın gözüne görünmüyor ama ufak ufak oda tırmalıyor bir köşeden..
Lpg de ben şahsen hesabımı bilmiyordum ama şuan astramda 5.4 5.2 arası yakıt ortalamam var 1000km yol yapıyorum 170 tlye..
Uzun vadede durum ne olur bilmem ama dizel şuan için avantaj benim için hem düzgün kullanımda çok avantajlı hemde istediğim yere girip cıkıyorum gönül rahatlığıyla.. Capacity'e - istinye parka gitmeye korkar olmuştum...

aracınızdaki lpg kitinin markası neydi acaba
 
sormamın nedeni şu lpg kiti aşırı derecede fark ediyor ve ustalık lpg alıp çok memnun olan hatta bu yüzden hep lpg li araç alanlar var ama lpg alıp sıkıntılar çekenlervar buda kitlerin kalite farkı ustalık farkından kaynaklanıyor.. prins ve teleflex konusunda uzman iki marka enjektörleri çok sessiz ve takanlar çok çok memnun..
 
Geri
Üst