Dizel motor mu tercih ediyorsunuz LPG mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan schumici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dizel mi tercih ediyorsunuz LPG mi?


  • Kullanılan toplam oy
    159
Brc enjektörü sesli çalışıyor ama benim aracımın homurtusunda ztn duyulmuyordu sesten şikayetim yok.
Takılan yer istanbulda en başarılı brc servislerinden biriydi o konudada sıkıntı yok..
Ama depodaki basıncın azalaması ile benzine geçme durumları yüksek devirde benzine geçme durumları, ledlere bakarak hesap yapamıyorsun km hesabı tutman gerekiyor, dediğim gibi alışveriş merkezi sorunları ve dengesiz yakış durumları...
Dengesiz derken hava koşulları ve üst devirlerde kullanımlarda ciddi farklar oluşuyordu..
Her yakıtta olan durum bunlar belki ama lpgnin kaliteli oldugu istasyon bulmakta ayrı bir olay.. euro lpgnin gerçekten etkisi büyüktü yalnız 200kmyi normalde geçmeyen araç euro lpg ile 220 km görüyordu (benzinde 240)
 
Aracım benzinli olduğu için benimde yakıtla ilgili sorunum var. Lpg taktırayım dedim ama benim için tek kötü yanı ailemle bir avm ye gittiğimde park sorunu çıkması. Kapalı garajlara almıyorlar bildiğiniz gibi.

Aslında lpg dizelden daha az masraflı. Ama dizel araca kurallarına göre davranırsanız sorun çıkarmaz gibime geliyor. 1,5 sene kangoo dizel, 1,5 senede 206 dizel araç kullandım ve motorla veya ona bağlı parçalarla ilgili hiç bir masrafım olmadı.

Şuanki corsamı lpg yerine dizele geçmek istediğim için satıyorum. Sanırım insanların yaşadığı olaylara göre anket sonucu göreceli olacaktır...
 
Benim açımdam; aracım çakma LPG'li olacağına orjinal dizel olsun.
 
Ne lpg ne dizel, benzinin kokusu yeter. Pedala yüklendin mi koltuğa yapışacaksın.
 
Önceki arabama 200000 km'yi geçince artık dayanamayıp lpg taktırmıştım. Ama ekonomi dışında hiçbir katkısı olmadı. Aksine araçta bagaj ve çekiş problemi olmuştu. Gerçi sıralı sistem değildi tabi bunun da etkisi var çekişe ama yine de eski performansını gerçekten arattırdı.
Bence her araç üretildiği gibi kullanılmalı. Araçlar üretim aşamasında en uzun ömürlü olması için üretiliyorken üzerinde başka baskılar kurup ömrünü azaltıyoruz...

Hal böyleyken benim tercihim dizel.
 
Son düzenleme:
Her araçta sorun yaşanacağı kesin ve her dizel lpg kkonusu açıldığında lpg yi sorunusz bir sistemmiş gibi göstermeyin litfen forumda dizel sorunları kadar en aşaığı lpg den çıkan sorunlar hakkında konu başlıkoları vardır

daha önceki konular da da dediğim gibi sistemi kullananlar arasında dizeli sevende ve lanetleyen de aynı şeyler lpg içinde geçerli

corsa dizel aracımı 6 yıldan beri kullanıyrum ve rutin bakımları haricinde başka bir masraf yapmadım

ama şu durumu da göz önüne almak gerek yılda 10000 kmden aşağı yol yapıyorsanız benzinli araç seçilmeli daha fazla yol yapıyorsanız dizel araç seçilmeli ve bazı segmentteki araçlarda ufak benzinli motoları olmasna rağmen ufak hacimde dizel olmadığı için müşteriler lpg ye yönelmektedir örnek olarak vectra yı verebilirz vectra da 1.6 dizel gbi bir motor seçeneği olsaydı lpg kullanıcı sayısı daha düşük olacaktırr
şu an sahibinden de araştırın passatın 16 benzinli motolrarı da var 1.6 dizle motoru da var benzinlilerin çoğuna lpg takılmamıştır nedeni de aynı motor hacminde dizel motora sahip olmasıdır

ben şu an yine araba alacak olsam dizel araç alırım herkesin aklında eski nesil dizel motorlardan kalan kötü fikir ve düşünceler varrr

lpg ülkemizde genel itibari ile üvey evlat muamelesi görüyor otopark sorunu ve en büyük sorunda bagaj da ekstra bir yer kağplaması ayrıca sık sık ayar sorunu ortaya çıkarması gibi sorunları duymaktayızz
 
ben önümüzdeki 5 sene içinde dizellerin hem yakıt hem de vergisinin benzinlileri geçeceği fikrindeyim

en azından binek otoda

geçiçek zaten eurodizel çıkartmaları kırsalı kaldırmalarının en büyük nedeni o.. avrupa birliğine uyuyoruzya avrupada çoğu ülkede dizel pahalı burdada pahalılaşır ucuz ülkelerdede dizel araçların vergisi çok ağır zaten elektrikli aracı türkiyeye sokup bu kadar teşvik etmelerinin nedenide bence odur mazota altrnatif getirdiler dizel pahalılaşdımı millete benzinliye alternatif gene bir ürün olsun diye elektrikli arabaları ürettiricekler..


kulağa çok mantıklı geliyor :good:
 
şahsi fikrim, Türkiye de talebin dizele kayması ile birlikte dizel-benzin pompa fiyatları arasındaki fark kapanacaktır.Zaten rafineri çıkış fiyatları neredeyse aynı iki ürünün fiyatları arasında fark olması çok garip bir durumdu.

Çevresel etkiler nedeniyle yakın gelecekte LPG teşvik edilmekle beraber dizel ve benzinli araçlara , emisyon ve partikül salınımı değeriyle orantılı ek vergiler gelebilir.
 
Geri
Üst