Easytronik boşa atma, viteste kararsızlık hk.

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
461
Tepkime puanı
278
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, bilen bilir benim aracımda gecen ay 3. Vitese geçmeyip 2. Vitese düşme viteste takılma ve boşa atma vardı. Aslında o konu üzerinden yazıcaktım ama yarın bir gün başkası arar lazım olur diye direkt bu başlıkla açayım dedim . Böyle bir arıza yaşarsanız ve robot bölümünde herhangi bir yağ kaçağı yoksa ( f hatası da vermiyorsa) sorun robot basınç tüpünden kaynaklı. Ben easytronik ile ilgili bir sürü makale okudum ama hiç kimse bu konuya değinmemiş. Bizim sistemelerin adı her ne kadar farklı olsa da easytronik, mmt,dualogic vs. Hepsi aslında aynı şey. Özellikle alfa romeo forumlarında selespeed sahipleri bu basınç tüpünün 60.000 km de bir değişmesi gerektiği hususunda uzun uzun yazılar yazmışlar. İlgili tüp aracın kapısı açıldığında pompa tarafından doldurulmakta. Bu tüpte gaz ve robot hidroliği tutulmakta. Bu tüp, Sistem için geçerli 60 barı muhafaza etmek durumunda. Sorunda aslında bundan sonra başlıyor. Tüp zamanla eskidikçe 60 barı tutamıyor. Bu sebeple pompa sürekli çalışarak tüpe basınç veriyor. Vitestelerdeki karışıklık boşa atmada bundan kaynaklanmaktadır. Tüpün fiyatı 1.200 TL gibi bir rakam. Özellikle easytronik sahibi arkadaşlarım periyodik bakım cetveline bu parçayıda eklemeyi unutmayın. Ayrıca bu parçanın basınç kontrolu de yapılabiliyor. En azından periyodik bakımda basınçının kontrol edilmesi faydanıza olacaktır. Benim olayıma gelirsek ben tüpü aldım henüz değiştirmedim. Yaşadığım sorundan sonra ustam sistemi yeniden programladı. Easytronik sürümünü yeni bir sürümle güncelledi. Yaklaşık 500 km dir bir sorun yaşamadım. Tüpün basınçında düşüşler yaşandığı için bu hafta içinde tüpünde değişimini yapacagız. Son olarak easytronik ile ilgili yaşadığınız sorunlarda kesinlikle soğuk kanlı davranın bilmediğiniz hiç bir yere aracı vermeyin. Öyle yada böyle hukukunuzun bulunduğu bir ustaya gidin. Ben yaşadığım sorun için öncelikle bir beyinciye gittim bana hata koduna bakıp robotu söküceğiz en fazla 3.000 TL ile 3.500 TL masraf var dedi. Ustam 100 TL’ye program attı şuan sorun yok :) basınç tüpünün fotosunu ekliyorum. Bahsettiğim basınç tüpü sadece dizel 1.3 cdti 6 ileri m20 kodlu şanzımanlar için geçerlidir.

Ek olarak bu söylediklerim baskı balatası volantı, şanzıman ve robot yağı ile hidrolik yağının sağlıklı olduğu araçlar için geçerlidir. Zira şanzıman kararsızlığına bu öğelerde sebep olmaktadır.
 

Ekli dosyalar

  • 87A3E7E7-F6A3-4B7F-9A28-040C1C64D6B6.webp
    87A3E7E7-F6A3-4B7F-9A28-040C1C64D6B6.webp
    12.7 KB · Görüntüleme: 12
  • 61E4CEBF-7656-44D7-837B-60B6388665BB.webp
    61E4CEBF-7656-44D7-837B-60B6388665BB.webp
    44.4 KB · Görüntüleme: 12
Bu basınç tüpü Easytronic 5 ileri benzinli 2005 modelde de var mı acaba ? Bilginiz var mı ?
Benim araba da geçen gün vitesi geri attım, ama ekranda R yazdı fakat gaza bastım ivmelenmedi gaz yedi ama sonra N ye çıktı bi daha R ye attım düzeldi sadece 1 kez yaptı bunu. Bu sebeple bende şüphelendim. Bu arada R yazdığında park sensörü girmedi devreye yani geri vites lambasına elektrik gitmedi. bunu neden yaptı bilemedim.
 
Bu basınç tüpü Easytronic 5 ileri benzinli 2005 modelde de var mı acaba ? Bilginiz var mı ?
Benim araba da geçen gün vitesi geri attım, ama ekranda R yazdı fakat gaza bastım ivmelenmedi gaz yedi ama sonra N ye çıktı bi daha R ye attım düzeldi sadece 1 kez yaptı bunu. Bu sebeple bende şüphelendim. Bu arada R yazdığında park sensörü girmedi devreye yani geri vites lambasına elektrik gitmedi. bunu neden yaptı bilemedim.
Bende yaşıyorum bu sorunu arada.
 
bu tüp olayını yeni duydum. evet daha önce çok yazıldı çizildi ama basınç tüpünden bahseden olmadı. inşallah birilerini yarasına merhem olur. teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Bu basınç tüpü Easytronic 5 ileri benzinli 2005 modelde de var mı acaba ? Bilginiz var mı ?
Benim araba da geçen gün vitesi geri attım, ama ekranda R yazdı fakat gaza bastım ivmelenmedi gaz yedi ama sonra N ye çıktı bi daha R ye attım düzeldi sadece 1 kez yaptı bunu. Bu sebeple bende şüphelendim. Bu arada R yazdığında park sensörü girmedi devreye yani geri vites lambasına elektrik gitmedi. bunu neden yaptı bilemedim.

Hocam sizin araçta bu bahsettiğim tüpten yok. Bu tüp sadece 6 ileri dizel üniteli m20 kodlu şanzımanda var. Sizinki daha çok elektriksel gibi bir şey gibi. keza easytronikte anlık böyle hatalar çokca yaşanıyor. şayet sürekli tekrar etmiyorsa, bence bir kalibrasyonla sorun çözülür.
 
Arkadaşlar merhaba, bilen bilir benim aracımda gecen ay 3. Vitese geçmeyip 2. Vitese düşme viteste takılma ve boşa atma vardı. Aslında o konu üzerinden yazıcaktım ama yarın bir gün başkası arar lazım olur diye direkt bu başlıkla açayım dedim . Böyle bir arıza yaşarsanız ve robot bölümünde herhangi bir yağ kaçağı yoksa ( f hatası da vermiyorsa) sorun robot basınç tüpünden kaynaklı. Ben easytronik ile ilgili bir sürü makale okudum ama hiç kimse bu konuya değinmemiş. Bizim sistemelerin adı her ne kadar farklı olsa da easytronik, mmt,dualogic vs. Hepsi aslında aynı şey. Özellikle alfa romeo forumlarında selespeed sahipleri bu basınç tüpünün 60.000 km de bir değişmesi gerektiği hususunda uzun uzun yazılar yazmışlar. İlgili tüp aracın kapısı açıldığında pompa tarafından doldurulmakta. Bu tüpte gaz ve robot hidroliği tutulmakta. Bu tüp, Sistem için geçerli 60 barı muhafaza etmek durumunda. Sorunda aslında bundan sonra başlıyor. Tüp zamanla eskidikçe 60 barı tutamıyor. Bu sebeple pompa sürekli çalışarak tüpe basınç veriyor. Vitestelerdeki karışıklık boşa atmada bundan kaynaklanmaktadır. Tüpün fiyatı 1.200 TL gibi bir rakam. Özellikle easytronik sahibi arkadaşlarım periyodik bakım cetveline bu parçayıda eklemeyi unutmayın. Ayrıca bu parçanın basınç kontrolu de yapılabiliyor. En azından periyodik bakımda basınçının kontrol edilmesi faydanıza olacaktır. Benim olayıma gelirsek ben tüpü aldım henüz değiştirmedim. Yaşadığım sorundan sonra ustam sistemi yeniden programladı. Easytronik sürümünü yeni bir sürümle güncelledi. Yaklaşık 500 km dir bir sorun yaşamadım. Tüpün basınçında düşüşler yaşandığı için bu hafta içinde tüpünde değişimini yapacagız. Son olarak easytronik ile ilgili yaşadığınız sorunlarda kesinlikle soğuk kanlı davranın bilmediğiniz hiç bir yere aracı vermeyin. Öyle yada böyle hukukunuzun bulunduğu bir ustaya gidin. Ben yaşadığım sorun için öncelikle bir beyinciye gittim bana hata koduna bakıp robotu söküceğiz en fazla 3.000 TL ile 3.500 TL masraf var dedi. Ustam 100 TL’ye program attı şuan sorun yok :) basınç tüpünün fotosunu ekliyorum. Bahsettiğim basınç tüpü sadece dizel 1.3 cdti 6 ileri m20 kodlu şanzımanlar için geçerlidir.

Ek olarak bu söylediklerim baskı balatası volantı, şanzıman ve robot yağı ile hidrolik yağının sağlıklı olduğu araçlar için geçerlidir. Zira şanzıman kararsızlığına bu öğelerde sebep olmaktadır.
Hocam 2015 corsa e 1.3 cdti easytronik aracım var ve aynı problemi yaşıyorum. Bizim araçlarda bu tüpten var mı?
Servis bana 35 bin masraf çıkardı ve başka bir usta da bana 19 bin masraf çıkardı. Volant ve baskı Balata değişti ama araç yüklü olup özellikle rampa tırmanırken bu problemi veriyor. Şehir içi kullanımda hiçbir sorun yok
 
Arkadaşlar konuyla alakalı benim bi arkadasta astra 1.6 benzinli otomatik easytronic vardı vites kalkişlara kararsz kalıp stop etcek duzeyde araba silkeniyodu ustlar baski balata dedi değisti sorun çözülmedi baska ustaya gitti baski balatada yanls montajlanms dedi tekrar degisti sıfır baskı balata taktirdı yine bi sonuc alamadı en son şanzıman beyni değisti şuan problemi halletti belki işinize yarar diye yazdm bunu beyin değişine kadar 2 kez baski değistimiş oldu boş yere
 
Arkadaşlar konuyla alakalı benim bi arkadasta astra 1.6 benzinli otomatik easytronic vardı vites kalkişlara kararsz kalıp stop etcek duzeyde araba silkeniyodu ustlar baski balata dedi değisti sorun çözülmedi baska ustaya gitti baski balatada yanls montajlanms dedi tekrar degisti sıfır baskı balata taktirdı yine bi sonuc alamadı en son şanzıman beyni değisti şuan problemi halletti belki işinize yarar diye yazdm bunu beyin değişine kadar 2 kez baski değistimiş oldu boş yere
Hocam baskı balata değişiminden önce vitese geçmiyordu ve sürekli boşa alıyordu. Şimdi farklı bir durum var. Araç 3-4 geçişinde devir kesiyor araç yavaşlıyor ve Vites boşa düşüyor. Bunu yokuşlarda yapıyor düz yolda yapmıyor. Baskı balata değişiminden önce araç sürekli boşa atıyordu. Şimdiki durum itibariyle sürekli boşa atma yok. Eğer dediğin gibi sürekli boşa atma olsa beyindendir
 
Ayrıca baskı balatası ve Volantı yeni olmayan araçlarda beyinde değişse bir anlam ifade etmiyormuş. Her halükarda beyinden önce mekanik anlamda sorun olan parçaların değişmesi gerekiyormuş
 
Doğrudur arkadaşta 3 4 ay uğraştı cözüm icin beyini değişti şuanlık problemi kalmadı onun icin yazdm sizin dediğinizde olabilir sırayla baskı balata sonra beyin değisimi
 
Geri
Üst