Arkadaşlar merhaba, bilen bilir benim aracımda gecen ay 3. Vitese geçmeyip 2. Vitese düşme viteste takılma ve boşa atma vardı. Aslında o konu üzerinden yazıcaktım ama yarın bir gün başkası arar lazım olur diye direkt bu başlıkla açayım dedim . Böyle bir arıza yaşarsanız ve robot bölümünde herhangi bir yağ kaçağı yoksa ( f hatası da vermiyorsa) sorun robot basınç tüpünden kaynaklı. Ben easytronik ile ilgili bir sürü makale okudum ama hiç kimse bu konuya değinmemiş. Bizim sistemelerin adı her ne kadar farklı olsa da easytronik, mmt,dualogic vs. Hepsi aslında aynı şey. Özellikle alfa romeo forumlarında selespeed sahipleri bu basınç tüpünün 60.000 km de bir değişmesi gerektiği hususunda uzun uzun yazılar yazmışlar. İlgili tüp aracın kapısı açıldığında pompa tarafından doldurulmakta. Bu tüpte gaz ve robot hidroliği tutulmakta. Bu tüp, Sistem için geçerli 60 barı muhafaza etmek durumunda. Sorunda aslında bundan sonra başlıyor. Tüp zamanla eskidikçe 60 barı tutamıyor. Bu sebeple pompa sürekli çalışarak tüpe basınç veriyor. Vitestelerdeki karışıklık boşa atmada bundan kaynaklanmaktadır. Tüpün fiyatı 1.200 TL gibi bir rakam. Özellikle easytronik sahibi arkadaşlarım periyodik bakım cetveline bu parçayıda eklemeyi unutmayın. Ayrıca bu parçanın basınç kontrolu de yapılabiliyor. En azından periyodik bakımda basınçının kontrol edilmesi faydanıza olacaktır. Benim olayıma gelirsek ben tüpü aldım henüz değiştirmedim. Yaşadığım sorundan sonra ustam sistemi yeniden programladı. Easytronik sürümünü yeni bir sürümle güncelledi. Yaklaşık 500 km dir bir sorun yaşamadım. Tüpün basınçında düşüşler yaşandığı için bu hafta içinde tüpünde değişimini yapacagız. Son olarak easytronik ile ilgili yaşadığınız sorunlarda kesinlikle soğuk kanlı davranın bilmediğiniz hiç bir yere aracı vermeyin. Öyle yada böyle hukukunuzun bulunduğu bir ustaya gidin. Ben yaşadığım sorun için öncelikle bir beyinciye gittim bana hata koduna bakıp robotu söküceğiz en fazla 3.000 TL ile 3.500 TL masraf var dedi. Ustam 100 TL’ye program attı şuan sorun yok basınç tüpünün fotosunu ekliyorum. Bahsettiğim basınç tüpü sadece dizel 1.3 cdti 6 ileri m20 kodlu şanzımanlar için geçerlidir.
Ek olarak bu söylediklerim baskı balatası volantı, şanzıman ve robot yağı ile hidrolik yağının sağlıklı olduğu araçlar için geçerlidir. Zira şanzıman kararsızlığına bu öğelerde sebep olmaktadır.
Ek olarak bu söylediklerim baskı balatası volantı, şanzıman ve robot yağı ile hidrolik yağının sağlıklı olduğu araçlar için geçerlidir. Zira şanzıman kararsızlığına bu öğelerde sebep olmaktadır.