el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cancan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

Zararı olup olmadığını zaten çok kolay.Biraz ani yüklenince arabanın arkasının aşağıya basıldığını resmen hissediyorsunuz.Bunun sebebi motordan gelen torkun tekeri döndüremediği için aracın burnunu yukarı kaldırıyor.Yani motordan gelen tork debriyajda %100 kayıba uğrayıp aracı yanal ekseninde döndürüyor.Artık zararı var mı yok mu takdir size ait.
 
Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

aslında bu durum disklerde çiziğe de sebep olabilir, bu şekilde kullanılmamalı  general_non_non
 
Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

burda bir ayrıntı geçicem vitesi boşa alıp arabayı kaldırır gibi yaparsanız bırakıyor freni ilginç
 
Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

Bu soruya servisimin cevabida zararli olmustu :)
 
Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

sslayer link' Alıntı:
burda bir ayrıntı geçicem vitesi boşa alıp arabayı kaldırır gibi yaparsanız bırakıyor freni ilginç

Aklıma gelseydi hiç ihtimal vermeyeceğim bir şey olurdu... Birazdan ilk işim bunu denemek olacak :)
 
Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

bir kaç opel servisine ve sanayideki bir kaç ustaya sormuştum kesinlike yapma dedi zamanla sorun çıkarır demişlerdi.
 
Ynt: Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

Arkadaşlar bende sürekli böyle kullanıyorum.
Ancak durum öyle düşündüğünüz kadar kötü değil. :)
Bir kere bu işi dikkatli yaparsanız zarar minimum ile sıfır arasında.
Nasıl :) bilimsel yaklaşım? :)

Aracı hiç zorlamadan yapabiliyorsunuz bu işi.. Çok basit bir mantık var arkasında...
Araç öncelikle gaz pedalına bakıyor. Belli bir oranda basılmış ise en ufak hareket ve zorlanmada hemen bırakıyor. Yani fren balatası ve diskler neredeyse yipranmiyor.

Denemesi çok basit. El freni devrede iken gaza basmadan debriyajı bırakın. Araç stop edecektir ve el freni bırakmayacak.
Ancak debriyaj tam basılı iken gaza mesela 1500dd kadar basın ve debriyajı yavaşça bırakın. Neredeyse anlamayacaksınız nasıl bıraktığını. Son derece yumuşak bir şekilde aracı hiç zorlamadan bırakır.

Ayrıca şunu sormak istiyorum.
Fren yaparken de bu meretler birbirine sürtüp çizmiyor mu :)
Hele istanbul trafiğinde zart diye sert fren yapmak zorunda kalıyoruz. Eğimli yollarda kalkış desteği devreye giriyor ve devre dışı birakamıyoruz!!!
Hepsi aynı etki değil mi? Ben mi yanlış düşünüyorum?
Istatistiksel baktığımda el freni otomatik bırakma günde bir kere ve hemen hemen hiç zorlama yok,
halbuki frenleme günde 50-60 kez ;)

Ha bu arada bir konuya dikkat çekeyim. Benim Arabam çok zorlanıyor bir türlü bırakmıyor diyorsanız servise söyleyin kalibrasyonu (ayarı) duzeltsin. Muhtemelen gaz pedalı çok basılı iken bırakıyor dur, aşağı çeksin.
 
Ynt: Ynt: Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

REC link' Alıntı:
Aklıma gelseydi hiç ihtimal vermeyeceğim bir şey olurdu... Birazdan ilk işim bunu denemek olacak :)

Çünkü gaz pedalına bakıyor sistem aslında.
 
Ynt: Ynt: Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

cancan link' Alıntı:
tesekkur ederim hep sorumsuzluktan:D bi tusa basmaya bile üsenio insan:D

Keyfine bak kardeş.  Zarar vermez
 
Ynt: Ynt: Ynt: el freni tusunu kullanmadan kalkmak zararlımıdır ?

gradient link' Alıntı:
Passatta emniyet kemerini çıkardığın anda el freni otomatik olarak devreye giriyordu. Çalıştırdıktan sonrada gaza basınca cok yüklenmeden yani devreden çıkıyordu. Ben de alışkanlıktan olsa gerek astrada gaza yükleniyorum. Ama sunu farkettim astrada gaza baya bı yüklenmek gerekiyor.

Dediğim gibi servis bu limiti Ayarlayabilir. Tamamen sizin keyfinize bağlı bir şey. Çok düşük olması da iyi olmayabilir belki istemeden devreden çıkarmış olursunuz
 
Geri
Üst