erg valfi ne sıklıkla kirlenir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Muayene istasyonu yerse ne ala ama yemezse 50-100 neyse zarar. :D Adam eline çekiç alıp vuruyordu. Herhalde sesten anlaşılıyor içinin dolu olup olmadığı..:D Çok anladığım mevzular değil.

Çekiç ile kontrol eden adam resmen kendini aşmış yeminle :rakir:
 
Çekiç ile kontrol eden adam resmen kendini aşmış yeminle :rakir:

Belki başka bir şeye bakıyordu bilemiyorum. Fakat en son araç çıktıktan sonra her şey tamam sadece katalitik konvertörün içi boşaltılmış yenisini taktır gel dediler. Adamlar aracın ikinci sahibi. Önceki sahibi yaptırmış olayı. Elemanlar bi haber konudan..:D
 
Bugün aracın erg fişini çektim. Aracı çalıştırdım. Araç çok sitabil çalıştı. Araç motorunda bir gram titreme yapmadı. Buna karşın yolda deneme şansım olmadı ama motorun sesin de değişme olduğu net belli ediyordu kendini. Nasip olursa haftaya deneme şansım olacak. Ama ilk izlenimim olumlu oldu. Eksi yanı tabi o arıza lambası anında yandı :) aslında elektronik bir sistem olmasından dolayı işi bilen birinin yapacağı bir uygulama ile sanki söner gibi geldi bana.
 
Aslına bakarsanız egr valfinin fişinden omajını ölçtükten sonra sokete aynı değerde watt'ı yüksek bir direnç takılarak egr valfi simüle edilebilir böylece beyin valfin orada olduğunu algılar ve arıza ışığını yakmaz.Burada önemli olan direnç değerini bulabilmek.
 
Aslına bakarsanız egr valfinin fişinden omajını ölçtükten sonra sokete aynı değerde watt'ı yüksek bir direnç takılarak egr valfi simüle edilebilir böylece beyin valfin orada olduğunu algılar ve arıza ışığını yakmaz.Burada önemli olan direnç değerini bulabilmek.

Yani bu konu da pek bilgim yok ama bu uygulama yapılması durumun da hiç bir şeye gerek kalmadan bu arıza lambası söndürme olayı yapıla bilir geldi bana şahsen. Fişi inceledim orada yapılacak bir uygulama ile bu durum ortadan kalka bilir hissi verdi bana. Neticede bu araçların beynini de yapan insan olduğuna göre buna çözüm de yine insan becerir sanki.
 
Aslına bakarsak egr valfide bir nevi selenoid yani bobinden oluşan bir valf ve bir direnci var beyinden veya onu kontrol eden bir yerden gelen voltaj ile açılıp kapanıyor.Bobinin omaj değerinde bir direnç takıldığında beyin orada bobin olduğunu kontrol edecek ve hata mesajı vermeyecektir.Böyle bir işlemi kendim denemedim ama olabileceğini düşünüyorum.Konu hakkında daha fazla bilgiye sahip olan arkadaşlarımız var ise konuya daha fazla açıklık getirebilirler.
 
Aslına bakarsak egr valfide bir nevi selenoid yani bobinden oluşan bir valf ve bir direnci var beyinden veya onu kontrol eden bir yerden gelen voltaj ile açılıp kapanıyor.Bobinin omaj değerinde bir direnç takıldığında beyin orada bobin olduğunu kontrol edecek ve hata mesajı vermeyecektir.Böyle bir işlemi kendim denemedim ama olabileceğini düşünüyorum.Konu hakkında daha fazla bilgiye sahip olan arkadaşlarımız var ise konuya daha fazla açıklık getirebilirler.

Aynen öyle işi bilen arkadaşlar bu durumu çözer gibi geliyor bana. Bakalım forum içinde arkadaşlar çıkacak mı?
 
https://youtu.be/DSkBdEp1ITI
bu videoda da arkadaş direnç ile valfi simüle etmiş.Demekki oluyormuş.8-9 ohm olduğunu düşünürsek 8-9 Ohm 10-20w'lık Taş direnç ile bu iş olur gibi geliyor bana.
 
https://youtu.be/DSkBdEp1ITI
bu videoda da arkadaş direnç ile valfi simüle etmiş.Demekki oluyormuş.8-9 ohm olduğunu düşünürsek 8-9 Ohm 10-20w'lık Taş direnç ile bu iş olur gibi geliyor bana.

Güzel iş çıkarmışlar bence. Bu elektrik işlerinden anlamak gerek. Şahsen hiç anlamadığım bir konu ama siz değerli arkadaşlar bu işe çözüm bulur gibi geldi bana. :rolleyes::rolleyes:
 
Geri
Üst