Eski Opelci Yeni Hondacı..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan AR893
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hoşgeldin;kazasız belasız kullan,güzel araban...
Allah cümlemize kaza bela göstermesin inşallah teşekkür ederim.
Güzel araç. Bende imzamdaki hondamı satıp astra aldım. 1 ay öce. Herkesin nefesi kesildiğinde hondanın verecek nefesi vardır. Vtec te hayat 5500 den sonra başlar.
hakikaten hondanın verecek bir nefesi var hele ki 5000-6000 devirden yukarısındaki motor sesiii :good:
hayırlı olsun kaça bitti mahsuru yoksa...
teşekkürler.mahsuru yok tabiki.23 ü buldu alım satım jdm farlar+ledli stoplarla birlikte
Km'yi de merak ettim ben, memur amcamız pek yol yapmamıştır tahminimce. Araba çok diri duruyor gerçekten, son zamanlarda gördüğüm en kıyak ies'lerden. modelli almışsınız, ömürlük olur inşallah sizin için. Hayırlı uğurlu olsun.
araba 184 de..memur abi pek yol yapmamış ama ondan ilk sahibi yapmış oda benzinde kullanmış:) lpgsi yeni takılmış garanti kapsamında hala bu sebeple motoru yorulmamıs gidişi çekişi gayet güzel satmayı hiç düşünmüyorum ama arada bir arabayı satmayı düşünürmüsün ben bu hondaların hastasıyım diyenler çıkıyo bende hastasıyım zaten satmayı düşünmüyorum diye geciştiriyorum.Allahtan zarar ziyan olmazsa ömür boyu binmeyi düşünüyorum
Hayırlı olsun çok diri duruyor Maşallah. Ayrıca deri koltuklara bayıldım benimde çocukluk hayalimdi Honda Civic eli yüzü düzgün diri bir Civic bulsam şimdi bile Hyundai ile takas edesim geliyor o emme sesleri o 8.000-9.000 devir çeviren motorları o Vtec açışları bitiyorum vallahi... ahh ahh nerde o eski Vtec'ler.

arabamın hikayesini anlatayım size.
benimde son 6 aydır hayalimdi.dile kolay her gece bugünde bulamadım bir honda diyerek:)
öncelikle birtane bulduk gittik araba fotolardan güzel görünüyordu ayrıca değişen yok birkaç boya var yazmıştı sahibi ama yanına gittiğimzde tam bir halay kırıklığı oldu ön çamurluk ve tampon değişmiş tavan altı komple boyanmıs alt takım takır tukur ediyordu almadık
başka bir civic gördüm sanayide ona müşteri olduk dolaştık baktık araba güzel birde kaportacıya gösterelim dedik oda kazalıymış kaput değişmiş iki çamurluk düzeltilip boyanmış nihayetinde elimiz boş döndük.

ikinci ilimiz tokat..
arabayı görmeye gittik baya bir yol katettikten sonra.2 parça boya var demişti sahibi ancak oda soldan komple boyanmış sağ çamurlukta boyanmış çıktı onuda almadan döndük.

üçüncü ilimiz kayseri
..
sahibi yeminler ederek araba çok düzgün içinde tık ses bulamazsın dedi tabi ağzımız yandıgı için Allah için konuş dürüst ol dememe rağmen hiç bi sıkıntısı yok kasası ok gibi dedi uzun bir konusmadan sonra inanıp ertesi gün çıktık yola.arabayı gördüm iyi birşey beklerken yine hayal kırıklıgı oldu.tavan komple güneş soluğu sağ arka kapı vuruk düzeltilmiş yamuk yumuk duruyo neyse dedik bindik sanayiye gidecez yolda motor patır putur tuhaf sesler cıkarmaya basladı 4 vites 110 dan baska gitmiyor:) aman dedim bunu sanayiye bile götürmeyelim döndük. sahibine teslim ettik

4.ilimiz ankara..

yediğim kazıklardan biraz tecrübe edindikten sonra :D
site ismi vermeyim ama malum bir araba sitesi hemen hemen her saat açık duruyor yeni gözüme carpan bir civic eklenir eklemez arayım diye bekliyorum.ve şimdiki arabamı görür görmez heycanlandım işte bu olmalı dedim
deri döşeme+1 karış kadar boya+ değişensiz+güvenlik paket gibi yazıları okuduktan sonra mest oldum resmen hemen aradım sahibini fiyat piyasanın üstündeydi ama olsun napalım dedim kendi kendime.konuştum aldıgım memur abi gercekten temiz kalpli bir insandı istediğin yere gösterelim herhangi birşey çıkarsa arabada yol masrafların bana ait dedi ama ben gitmek yerine ankaradaki motor ustası akrabamızın yanına götürmesini söyledim başka bir akrabamız ile.oda beni kırmadı tamam götürelim dedi götürmüşler kaportasından motorundan heryerine kadar incelemişler..motor ustası akrabamız aradı kaputun uc kısmında bir karış kadar boya var değişen yok başka biryerinde oynanma falan yok dedi araba çok temiz 1000-2000 fazla ver bunu al başka da hondaya bakma dedi.onlardanda onay aldıktan sonra hondamızı almaya gitti babam ben iş dolasıyla gidemedim çiçeği burnunda memur oldugum için daha fazla izin almak istemedim:)
ve sonunda hondam geldi hasret bitti kullanım kılavuzu+buzamana kadar servisteki yapılan bakımlarının kitapçığı+yedek anahtarına kadar muhafaza edilmiş nadirlerden bir araba bana kısmet olmuştu hikayemiz bu kadar zaman ayıran herkese teşekkürler:)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

maşallah kazasız belasız kullan :)
teşekkür ederim..Allah senin mankene de kaza bela göstermesin :)
 
Son düzenleme:
Honda Civic 1.6 vtec'ler chip tuning ile 9.000 çeviriyor bilmiyorsan araştır ayrıca benim anlattığım o değildi 1996 yılında Almanların yapamadığı 1.6 atmosferik 160 beygir olam VTİ modeli kendileri çift egzantrik olup gerçek VTEC olan modeldir yani işin özü değişken zamanlamalı subap kontrol sistemidir. 5.500 devir/dakikadan sonra o egzantriğin çıkardığı sesi resmen duyuyorsun ve bu motor stock 8.500 devir çeviriyor. Bu VTi Civic'lerin temizini bulsam direk alıcam işte ama yok hep turbo takıyor laleler. 0-100 6.5 saniye boru değil. Ben inanıyorum ki bu arabanın temizini bulsam az bir masrafla Corsa Opc'yi parçalarsın.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Honda Civic 1.6 vtec'ler chip tuning ile 9.000 çeviriyor bilmiyorsan araştır ayrıca benim anlattığım o değildi 1996 yılında Almanların yapamadığı 1.6 atmosferik 160 beygir olam VTİ modeli kendileri çift egzantrik olup gerçek VTEC olan modeldir yani işin özü değişken zamanlamalı subap kontrol sistemidir. 5.500 devir/dakikadan sonra o egzantriğin çıkardığı sesi resmen duyuyorsun ve bu motor stock 8.500 devir çeviriyor. Bu VTi Civic'lerin temizini bulsam direk alıcam işte ama yok hep turbo takıyor laleler. 0-100 6.5 saniye boru değil. Ben inanıyorum ki bu arabanın temizini bulsam az bir masrafla Corsa Opc'yi parçalarsın.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
doğukan merak ettiğim için soruyorum rpm denilen şey chip tuning ile artıyor mu ?
ben hiç arttığını görmedim. devir kesici kaldırılır ondan sonra çevirir araba ;)
ayrıca vti'dan bahsettiğinide görmedim. vtech denilen şeyin merak etme senden daha iyi biliyorum değişken subap sistemi olduğunu. 5500 devirden sonra arabanın içinden bir aslan çıkmıyor ama diğer atmosferik araçlar gibi nefesi kesilmiyor. vti 160 bg olup max torkunu yanlış hatırlamıyorsam 7500 gibi verdiğini.ayrıca o arabanın 0-100 7.3 sn'dir ;) ki dipnot olsun sana. ben istanbulda 2 sene önce 2 tane vti vardı tertemiz turbosuzdu. bence sen bilmediklerini araştır ;)

 

doğukan merak ettiğim için soruyorum rpm denilen şey chip tuning ile artıyor mu ?
ben hiç arttığını görmedim. devir kesici kaldırılır ondan sonra çevirir araba ;)
ayrıca vti'dan bahsettiğinide görmedim. vtech denilen şeyin merak etme senden daha iyi biliyorum değişken subap sistemi olduğunu. 5500 devirden sonra arabanın içinden bir aslan çıkmıyor ama diğer atmosferik araçlar gibi nefesi kesilmiyor. vti 160 bg olup max torkunu yanlış hatırlamıyorsam 7500 gibi verdiğini.ayrıca o arabanın 0-100 7.3 sn'dir ;) ki dipnot olsun sana. ben istanbulda 2 sene önce 2 tane vti vardı tertemiz turbosuzdu. bence sen bilmediklerini araştır ;)


Benim Tigra kullanan bir arkadaşım vardı. Onun aracı 99 modeldi kendisi chip tuning yaptırmıştı. Normalde 6.500-6.600 devir aralığında kesiciye giren motor 7.250 devirlerde kesiciye girmeye başlamıştı :) ve öyle başka bir parçada yoktu sadece chip tuning ile ayrıca chip ile devir artışı çok fazla videoda mevcut istersen izle. Birde 0-100 7.3 falan değil kesinlikle bildiğim konu 6.5 falan diğer konuda haklısın torkunu 7.500 civarlarında veriyor ama çok fena makine hiç aşırı besleme gibi şeyleri arattırmıyor.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Marka Honda
Model Civic
Nesil Civic Hatchback V
Motor 1.6 VTi 16V (160 Hp)
Kapı 3
Güç 160 bg
Maksimum sürat 215 km/saat
Hızlanma 0 - 100 km/saat 7.3 saniye
Yakıt deposu hacmi 45 Lt
Üretim başlangıç yılı 1991 yıl
Son üretim yılı 1995 yıl
Kasa tipi Hatchback
Koltuk 5
Uzunluk 4080 mm.
Genişlik 1695 mm.
Yükseklik 1345 mm.
Dingil Mesafesi 2570 mm.
Ön tekerlek izi 1475 mm.
Arka tekerlek izi 1465 mm.
Bagaj hacmi en az 190 Lt
Bagaj hacmi en fazla 510 Lt
Model Motor B16A
Motor pozisyonu Ön, enine
Motor hacmi 1595 cm3
Tam güç devri 7600 dev/dak
Tork 150/7000 Nm
Yakıt Sistemi Çok noktalı enjeksiyon
Valf yapısı DOHC
Silindir pozisyonu Inline
Silindir Adedi 4
Silindir çapı 81 mm.
Silindir içi vuruş 77.4 mm.
Sıkıştırma oranı 10.2
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Tipi Benzin A-95
Çekiş Ön
Vites sayısı (düz şanzıman) 5
Ön süspansiyon Çift salıncaklı
Arka süspansiyon Çift salıncaklı
Ön frenler Hava soğutmalı diskler
Arka frenler Disk
ABS Evet
Direksiyon tipi Direksiyon kutusu
Direksiyon Hidrolik Direksiyon
Ortalama Yakıt tüketimi 7.5 Lt/100 km
Ağırlık 1080 Kg
Maksimum ağırlık 1460 Kg
Lastik boyutu 195/55 R15

illa kanıtmı lazım :D iddia etme işte 7.3 sn.
ayrıca devir kesici iptalide yapılmıştır o araba ;)
 
Kazasız belasız inşallah :) 2000 model vardı bizde.Çok atik araçtı valla.Astra H aldıktan sonra çok aradım bu arabayı :(
 
MarkaHonda
ModelCivic
NesilCivic Hatchback V
Motor1.6 VTi 16V (160 Hp)
Kapı3
Güç160 bg
Maksimum sürat215 km/saat
Hızlanma 0 - 100 km/saat7.3 saniye
Yakıt deposu hacmi45 Lt
Üretim başlangıç yılı1991 yıl
Son üretim yılı1995 yıl
Kasa tipiHatchback
Koltuk5
Uzunluk4080 mm.
Genişlik1695 mm.
Yükseklik1345 mm.
Dingil Mesafesi2570 mm.
Ön tekerlek izi1475 mm.
Arka tekerlek izi1465 mm.
Bagaj hacmi en az190 Lt
Bagaj hacmi en fazla510 Lt
Model MotorB16A
Motor pozisyonuÖn, enine
Motor hacmi1595 cm3
Tam güç devri7600 dev/dak
Tork150/7000 Nm
Yakıt SistemiÇok noktalı enjeksiyon
Valf yapısıDOHC
Silindir pozisyonuInline
Silindir Adedi4
Silindir çapı81 mm.
Silindir içi vuruş77.4 mm.
Sıkıştırma oranı10.2
Silindir başına düşen valf4
Yakıt TipiBenzin A-95
ÇekişÖn
Vites sayısı (düz şanzıman)5
Ön süspansiyonÇift salıncaklı
Arka süspansiyonÇift salıncaklı
Ön frenlerHava soğutmalı diskler
Arka frenlerDisk
ABSEvet
Direksiyon tipiDireksiyon kutusu
DireksiyonHidrolik Direksiyon
Ortalama Yakıt tüketimi7.5 Lt/100 km
Ağırlık1080 Kg
Maksimum ağırlık1460 Kg
Lastik boyutu195/55 R15

illa kanıtmı lazım :D iddia etme işte 7.3 sn.
ayrıca devir kesici iptalide yapılmıştır o araba ;)

Bu değerler doğru ama 0-100 hiçbir zaman fabrika değerlerini tutmuyor 0-100 6.5 ila 6.8 arasında kesinlikle geleceğine eminim ona kalırsa benimde Accent'in 0-100 değerleri 11.5 görünüyor ama motor açıldığın o değer değişiyor şuanda benim arabam 9.8 saniyede 0-100 yapıyor :) telefonda kronometre açtım ölçtüm. Ayrıca devir kesici falan yapmadı 7.250 devirde bildiğin kesiciye giriyordu.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
yahu doğukan amma inat ettin ya. fabrika verisi diyorum ben sana sen neyden bahsediyorsun ya ?
adamlar dümdüz zeminde deniyorlar senin gibi eğimli yollarda değil. yok motor açıldığındaymış yok oymuş buymuşla değil. adamda 6.5 saniyede çıksa yazmazlar mı ? salak mı fabrika üreticileri. şimdi senin araban fabrika verisindeki son hızıda geçer.
ben yaw he he der geçerim kusurada bakma artık... ;)
 
yahu doğukan amma inat ettin ya. fabrika verisi diyorum ben sana sen neyden bahsediyorsun ya ?
adamlar dümdüz zeminde deniyorlar senin gibi eğimli yollarda değil. yok motor açıldığındaymış yok oymuş buymuşla değil. adamda 6.5 saniyede çıksa yazmazlar mı ? salak mı fabrika üreticileri. şimdi senin araban fabrika verisindeki son hızıda geçer.
ben yaw he he der geçerim kusurada bakma artık... ;)

Fatih usta ben burda inat etmiyorum ayrıca Antalya yolunda bastım eğimli yoldada değil dümdüz yoldu gece yarısı yaptim bu denemeyi hemde 2-3 kez bir kereye mahsusta değil ortalama hep 9.87 - 9.89 -9.83 çıktı atıp tutmuyorum istersen internette videoları izle ordada görürsün. Ayrıca şimdiye kadar en son 180 bastım kaça çıkar bilemem ama 180'e kadar banamısın demedi sonrasını bilemem.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
yahu ben antalyadan manavgata kadar düz yol görmedim ki. illaki eğim vardı senin o farketmediğin eğim 1.5 saniyeden fazla fark ettirir ;)

neyse daha fazla off topic yapmayacağım ;)
 
Geri
Üst