Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

goxb link' Alıntı:
[quote author=drwaverunner link=topic=932.msg18316#msg18316 date=1300794348]
Bana gelip de aracın son hızı 202 205km/sa yazarsan eğer yakışık almaz, inandırıcı olmaz.
Hüsnü Bey Opelin resmi sitesine bakarsanız orada da 1.4T için maksimum hızın 202 km/h olduğunu görürsünüz. Benim anladığım videoda bahsedilen veriler fabrikaların resmi verileri. Ben bu videodaki sıralamaya katılıyorum. Duygusal davranmaya gerek yok araçlarımızı seviyoruz fakat sunulan donanımlar hariç Astra J nin toplamda Golf ve Focustan daha geride olduğunu düşünüyorum.
[/quote]

Sn. Goxb,

Biliyorum internet sitesinde 202km/sa yazıyor, elimde teknik veri tablosu var onda da 205km/sa yazıyor. Bu dokümanların resmi doküman oldukları aşikar. Bunlar fabrika verileridir ve hangi şartlar altında test edildiklerinin detaylarını bilmiyoruz. Şimdi bu teknik veri değerlerindeki yakıt tüketimlerine bakarsak da hiçbirimiz bu değerlere yaklaşamıyoruz. Şimdi bu değerler yanlıştır anlamında demiyorum ama bu değerlerin elde edildiği ortam şartlarını bilmiyoruz. Ayrıca bazı üreticiler teknik verilerde yüksek hızın önüne geçilmesi için düşük yazdıkları ile ilgili de duyumlarım var, doğrudur, yanlıştır tartışılır. Fakat...

Eğer bir test yapıyorsak ve objektif bir değerlendirme yapıp araçları piste alıp kullanıp çıkan sonuçları yazmayacaksak bu bir gözlem ya da tespit değil fabrika verilerinin bir derlemesi oluyor. Aynı başlıkta 2 adet video var. Bunlardan birisi 202km/sa yazıyor diğeri video çekmiş 220km/sa ile gidiyor.

Duygusallığı bir kenara bırakalım. Auto Show araçları almış yollara dağlara taşlara çıkmış doğru mu? Diyor ki yakıt tüketimi en düşük astra, motor gücü de en düşük Golf. Bu başarı değil midir? Teknoloji artık bu noktaya gidiyor en düşük yakıt miktarı ile en yüksek gücü elde etmek hedefleniyor. Golf'un konsolonu müthiş ergonomik demiş, Astra J'nin konsolunun yanından bile geçemez.

Benim kişisel düşüncem de donanımlar bakımından, tasarım bakımından, motor bakımından Astra J'nin ileride olduğunu düşünüyorum. Yazdıklarım tamamen kişisel düşüncelerimdir.

Ben bir tüketici olarak fabrikanın bana verdiği teknik verilerden ziyade benim araç ile beraber tecrübe ettiklerim benim için daha gerçekçidir. Dergilerin de, yayın organlarının da eğer 3 aracı test ettik cümleleri varsa eğer testlerin "gerçekçi ve denenen" sonuçlarının yazılması lazım diye düşünüyorum.
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

Astranın kendi sınıfında "işte bu konuda başarılı" dedirtirecek 3 şey var
1.yol tutuşu
2.fren mesafesi
3.dış tasarım
diğer konulardada çok başarılı fakat diğer rakipleri kadar değil.
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

NewPa1n link' Alıntı:
Astranın kendi sınıfında "işte bu konuda başarılı" dedirtirecek 3 şey var
1.yol tutuşu
2.fren mesafesi
3.dış tasarım
diğer konulardada çok başarılı fakat diğer rakipleri kadar değil.

Astra'nın iç tasarımı Golf'ten ve Ford'dan kötü mü :) Gerçi bu biraz göze hitap etmesiyle alakalı... zevk ve renk mevzusu...
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

Sn.drwaverunner detaya girsem daha çok şey yazarım iç tasarımı yazmak aklıma gelmedi onuda siz ekleyin artık :)
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

drwaverunner link' Alıntı:
Eğer bir test yapıyorsak ve objektif bir değerlendirme yapıp araçları piste alıp kullanıp çıkan sonuçları yazmayacaksak bu bir gözlem ya da tespit değil fabrika verilerinin bir derlemesi oluyor. Aynı başlıkta 2 adet video var. Bunlardan birisi 202km/sa yazıyor diğeri video çekmiş 220km/sa ile gidiyor.

Duygusallığı bir kenara bırakalım. Auto Show araçları almış yollara dağlara taşlara çıkmış doğru mu? Diyor ki yakıt tüketimi en düşük astra, motor gücü de en düşük Golf. Bu başarı değil midir? Teknoloji artık bu noktaya gidiyor en düşük yakıt miktarı ile en yüksek gücü elde etmek hedefleniyor. Golf'un konsolonu müthiş ergonomik demiş, Astra J'nin konsolunun yanından bile geçemez.

Benim kişisel düşüncem de donanımlar bakımından, tasarım bakımından, motor bakımından Astra J'nin ileride olduğunu düşünüyorum. Yazdıklarım tamamen kişisel düşüncelerimdir.
Hüsnü Bey son hız 270 km/h olsa dahi gereksiz bir argüman, bu hızlara ne kadar ihtiyaç duyarız ki? Motor bakımından Astra J nin ileride olduğuna katılmıyorum ben. Testte belirtiyor en cansız motor diye. Tasarım olarak sizinle hemfikirim Astra J gerçekten rakipsiz. Donanım olarak da haklısınız.

Golf'ün konsolü ergonomik demiş, kesinlikle ergonomik. Astrada saçma sapan bir sürü düğme var, görüntü katıyorlar sadece. Testten anlaşılan Ford daha da saçmalamış.

Burada olmayan bir madde benden olsun. Bu 3 araç içerisinde en sorunlu araç Astra J dir. Hatta bunu iddialı bir şekilde Focus 3 yollara düşmeden söyleyebilirim. Affınıza sığınarak yazdım.  :(
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

sn.goxb golf6 forumunu incelemenizi rica ediyorum ben inceledim birde siz bakın, Astranın sorunlu bir araç olduğunu hem kendi tecrübelerinizle hemde Astra ile ilgili forumu takip ettiğiniz için yaptığınızı düşünüyorum bide golf6'nın forumunu incelerseniz daha objektif konuşmuş oluruz diye düşünüyorum bide çıkmamış yada daha yeni çıkmış bir araç hakkında şimdiden yorum yapmak yanlış olur diye düşünüyorum.

Golf6

-Disklerden Gelen Ses
-Mekatronik Arızası
-Dsg Ile Ilgili
-Dsg 1-2 Geçişlerde Titreme, Silkelenme
-Klima Açıkken Boşta Gaz Verince Gelen Ses
-Tsi Motorda Rölanti Devrinde Normal Olmayan Ses
-Debriyajdan Ayak Çekerken Gelen Ses
-Rüzgar Gürültüsü
-Geri Viteste Önden Gelen Ses
...
..
. diye devam ediyor

fark ettiyseniz arızalar ciddi, ben şimdiye kadar astrada tıkırtı ve bir kaç basit sorun haricinde ciddi birkonuya rastlamadım.
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

vehicle_dynamics link' Alıntı:
[quote author=ToLGa link=topic=932.msg18254#msg18254 date=1300741337]
astra da turbonun devırlerını ıı dagıtamamıslar gecenlerde kullandım.Tsi motorlar gıbı degıl gercektende

Tsi motorda normal turbo haricinde motordan tahrik alan ekstra bir kompressor var diye biliyorum.O yüzden ismi twin charge.
Sonuçta astra da olmayan ekstra bir sistem var.Aynı performansı beklememek lazım.
[/quote]
hayır  sizin dediğiniz sistem 160 hp liklerde va 122 lik ler normal tsi
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

Şu ana kadar gördüğüm en kullanışlı ve en göz alıcı konsol Astra da.Özellikte ekranın en üstte oluşu, sürücünün en kısa göz hareketi ile ekrana ulaşmasını sağlıyor.Gereksiz yere başını ve gözünü aşağı döndürmesine gerek kalmıyor.Birçok modelde en üstte sadece üfleçler var ve ses sistemi ekranı vitesin hemen üzerinde.Sürücünün bu ekranı sürüş sırasında kısa süreliğine bakma istediğinde görmesi nerdeyse imkansız.
Düğme sayısı fazla ama, her biri fonksiyonlarına göre gruplara ayrılmış, üstte navigasyon ve ses sistemi kumandaları, altta ise klima kontrolleri.
Ve en önemlisi her düğmenin üzerinde ne işe yaradığı yazıyor, bu karışık diyen ya okumayı bilmiyordur, ya da okuma alışkanlığı yoktur :D (şaka, no offense)
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

NewPa1n link' Alıntı:
Astranın kendi sınıfında "işte bu konuda başarılı" dedirtirecek 3 şey var
1.yol tutuşu
2.fren mesafesi
3.dış tasarım
diğer konulardada çok başarılı fakat diğer rakipleri kadar değil.

eksik yazmışsın volkan astranın başka artıları da var  mesela rüzgar sesi :)  kaliper sesi :)  tıkırtı sesi :)
 
Ynt: Golf-Focus 3-Astra J Autoshow Testi..

Bide eklemek isterimki golf çok kaliteli bir araç ama renkler ve zevkler tartışılmaz herkeze ergonomik gelen konsol bana çok basit geliyor Astra ve insignianın konsolu aracı çok kaslı ve güçlü gösteriyor, bende kurcalamayı seviyorum :)

Motor teknolojisi bakımından dediğiniz gibi TSI motor gerçekten çok güzel Golfün iddalı olduğu konulara bende saygı gösteriyor ve beğiniyorum, benim tek demeye çalıştığım konu Astranın çok iddalı bir araç olduğudur, ama şimdiye kadar daha önce benimde sn.diagnotics paylaştığı video haricinde objektif bir test göremedim.

Der neue Opel Astra im Motorvision-Test Wolfgang Rother nimm
 
Geri
Üst