herkes kafasına göre yorumlar yapmış. şu yağ daha iyi bu yağ daha iyi diye. her şeyden önce araca konulacak olan yağ üreticinin önerilerine ve daha da önemlisi iklim koşullarına göre belirlenir. 10w 40 diye tabir edilir örnek olarak yağlar veya daha farklı şekillerde. bu tabirdeki 10w kısmı aracın yağının minimum kaç derecedeki hava sıcaklıklarına kadar yağlama özelliğini koruyacağını gösterir. mesela 10w hava sıcaklığının -18 dereceye kadar düşmesi halinde bile ilk çalıştırma esnasında motor parçaları üzerinde hızla etki edecek kadar ince kalabilir. ama daha soğuk bir memlekette yaşıyorsanız 0w veya 5w olması gerekir yağınızın. tabirin ikinci kısmı yani w harfinden sonraki 30, 40, 50 gibi değerler ise sıcaklığın yükseldiği durumlarda yağın kaç dereceye kadar olan sıcaklıklardı kalınlığını koruyacağını ifade eder. bu 10w 40 olan bir yağın 40 dereceye kadar kalın kaldığı anlamına gelmiyor ama. yani eğer antalya gibi sıcak bir memleketteyseniz ve araç üreticisi uygun görüyorsa 15w 40 motor yağı bile kullanabilirsiniz. ama erzurumdaysanız -45 derecelerin olduğu bir yerde 15w 40 ı bırakın 10w 40 kullanmak bile aracı katletmekten başka bir şey değil. her ne kadar aracın sorunsuz olduğunu düşünseniz de bu kadar düşük sıcaklıklarda bu kadar kalın yağ kullanmak aracın ilk çalışmada bir hayli yıpranmasına neden olacaktır. öte yandan tam sentetik olarak adlandırılan yani tamamen laboratuar ortamında üretilen yağlar sadece 0w ve 5w olan yağlardır. 10w ve 15w yarı sentetik daha üzeri ise madeni yağlardır. illa marka istiyorsanız hangi markanın en iyi olduğuna dair yapılmış ne bir araştırma ne de bir test vardır. birileri yazmış en iyisi şu ya da bu diye... neye göre iyi... motorun içini açıp baktın mı... piyasadaki tüm yağları aracına koyup aşınma testi mi uyguladın... en iyisi bu diye yazmışlar çünkü en pahalısı o...