Size kazasız belasız nice 25 yıllar dilerim. Yaşadığımız ülkenin Türkiye olduğunu, insanlarımızın eğitim seviyesinin (tahsil değil) ne olduğunu unutmamak lazım. Ben bu ülke yollarında araç kullandığım için ne yazık ki benim için yaşam Türkiye ile sınırlı. Tekrar yazıyorum kimse kimseyi kandırmasın. Hepimizin bildiği gibi, şehiriçi hız limiti yol ve yaya durumuna göre 30-50-70 km, şehirdışı yol şartlarına bağlı olarak 90-100-120 arasında değişmektedir. Şimdi siz bana mertçe bu limitleri hiç aşmadığınızı söyleyebilirmisiniz? Düz mantığa göre sürat asla felaket değildir. Neden mi? Bakın cumhurbaşkanı, başbakan, bakanlar ve bunlara eşlik eden korumalar yollarda nasıl deli gibi gidiyorlar. Bu adamlar salak mı ki, süratin felaket olduğunu bile bile yollarda coşsunlar. Sonuçda şartlarımızı iyi analiz etmeliyiz, analizleri iyi yapamazsak istediğimiz kadar kural koyalım, kanun çıkaralım hepsi boştur.
Öncelikle bu forumu takip edenlere Günaydın demek isterim.
Bölüm sorumluları, moderatörler arasında yaptığımız yazışmalara bakınca kendimce bir açıklama yapma gereği hissediyorum.
Neden bu foruma üye oldum?
Bu forumun Opel araç kullanıcılarının bir forumu olduğunu görerek, bu marka araç kullananlar arasında
Opel Combo ve
Corsa Van Model adına ticari denen araç sahipleri olabileceğini düşünerek, gelip burada bu araç kategorilerini ilgilendiren bir saçmalığı duyurmak ve çözüm için paylaşım yapmayı amaçladım.
Yoksa benim başkaca şu an için Opel araçlarla bir özel ilgim yoktur. Bir önceki aile aracım Vectra idi. Opeli şahsen sever ve beğenirim.
Gelelim bu forumda yapılan yazışmaların geldiği son noktaya.
Bugün duyurusunu yaptığım blog'da bir vatandaş gelip şunu demiş:
Blogtan anladığım kadarıyla tamamen kişisel gayretinizle tüm şöförleri ilgilendiren bir konuya açıklık getirmek için çaba göstermektesiniz.Ele aldığınız bu konu hepimizi ilgilendirmektedir.Bloğunuz kısa yoluna kullanmış olduğum Kangoo aracım için bilgi sahibi olurum diye üye olduğum bir sitede rastladım.
Bu kadar düzeyli üretken bir sayfa ile ilk defa karşılaştım.Gereksiz geyik muhabbetlerinin yapıldığı forum sitelerine olan ilginin! neden bloğunuza yapılmadığını ve ankete katılım olmadığını anlayabilmiş değilim.
Çalışma ve gayretiniz için bir vatandaş olarak teşekkür ediyorum.
Bir de burada yapılan son yorumlara bakıyorum, şaşırmamak mümkün değil.
Savaş bey bana mertçe hız limitlerine uyup uymadığımı soruyor. Oysa uyamayacağım limitler var diye bas bas bağırıyor ve bunu ifade ediyorum. Ve diyor ki,
Tekrar yazıyorum kimse kimseyi kandırmasın
daha ne diyeyim ki..!
Sonra dönüp bakıyorum Buğra'nın yazdıklarına.
Merak ediyorum acaba kiminle yazıştığını biliyor ve yazanın hiç yaşına başına bakıyor mu? diye..! Sanırım buna dikkat etmeyen biri bir ODTÜ’lü Mühendis bir büyüğü ile yazıştığını hiç anlayamacak.
Muhtemelen farkında değil ki, almış sazı eline burada sanki çok gerekli gibi Fizik Kanunlarını yazmış, kendince yorumlar yapmış.
Ne gerek var bunlara.
Ben kendisine okumasını tavsiye ettiğim sayfada Hız Limitinin yanlışlığını İSPAT ettim. Varsa söyleyeceği kanun, formül alıntılamak yerine çürütsün iddiamı saygı duyayım.
Ben ilgili sayfada işin momentum ve çarpışma kısmına hiç girmedim. Olayı karışıklaştırmak değil bilakis geniş kitlelerce anlaşılabilir olması için basit bir hesap koydum ortaya. Ve dedim ki Otoyollarda 2 tona kadar ağırlıkta araçlar için hız limiti kıyaslamalı olarak binekler için 120 ise bu araçlar da 107-110 km/s olmalı.
Sadece bu da değil elbet, bugün için içinde yer aldığımız Trafiği ayda bir, hafta da bir, günde bir ve gün boyu kullananlar var. Evet, cahili de var ustası da. Kötü yolu da var iyisi de var. Ancak bir sürü insan yaşamını şoförlük ile kazanıyor. Çoğu da emekçi, ve patronunun verdiği bu araçları kullanıyor ve açılan şapkalara atış yapmak zorunda kalıyorlar.
Blog’da zaten Araç ve Yol bakımından hız limitleri konusundaki yanlışlıkları seslendiriyorum. İddia etmiyorum ki, 150-160 ile gitmek herkese serbest olsun. Kimisi de diyor ki, Hız Felakettir. Hayır efendim hız değil, cahillik felakettir. Konunun alt açılımlarına bakmadan bu klişe söz çok kullanılır, kabul. Ama hızdan neyi anladığınızı anlatmadan hız felakettir derseniz, çok önemli gerçekleri eksik bırakırsınız, atı, deveyi, eşeği yeğlersiniz.
Aşırı hız nedir diye sorsam, herkes farklı farklı değerler verecek.
Geçmişte 15 yıl kadar çalıştığım sanayide eski ustalar çalışan makinelerin hızlanması için yapılanlara hep tepki duyarlardı. O günlerde 70-80dk/m hızlarda gitmenin kalite için önemli bir katkısı var diye açıklama yaparlar, Kendilerine 120-150 hıza çıkarmak için gerekenleri yapma konusunu açınca, sürekli tepki verirlerdi.
O makineler önce 150, sonra 250 daha da sonra 450-500’e geldi ve bugün 750-1000mt/dklar uygulamaya geçer oldu.
Tabii sen makine’de hızın yaratacağı sorunları engelleyemezsen doğrudur, yavaş giderim, bu durmaktan daha verimlidir diyebilirsin. Bir süre kendini kandırmana müsaade ederler. Ancak bir süre sonra aynı adam sayısı ile günlük üretim rakamlarına bakınca yurtdışında veya içinde rakiplerin senin 3-5 hatta 10 mislini yapmaya başlayınca, başlarsın başarısızlık hikayeleri anlatmaya, maiyetini şişik olduğunu söylemeye, dövünmeye.
.
İşte burada kimin kimi kandırdığı ortaya çıkar.
Evet, ülkemizde cahil çok kabul, ama sanmayın ki o kurallar ile onların cahilliği gideriliyor. Ülkenin ayağına pranga vuruyorsunuz ve bunu yaşam böyle diye anlatıyorsunuz. Daha önce de dedim, 25 yıldır araç kullanırım. Allaha şükür kazam yok. Gereken yerde basarken gereken yerde de tedbirli biri olduğum için önlemimi alıyorum çünkü. Yerleşim yeri ve kavşaklarda ayrı bir özen gösteriyor ve o cahillerin yaratacağı muhtemel sorunları öngörüyor ve engelliyorum. Allah beterlerinden korusun.
Cahilin de ötesinde yola fırlayabilecek ve güvenlik sorunu yaratabilecek hayvan gibi unsurları göz önüne alıyorum. Çünkü ben de en az diğerleri kadar can taşıdığımı iyi biliyorum. Ama ne olursa olsun bunlar, bugün için iddia ettiğim,
1)2tona kadar ticari diye anılan VANT TİPİ araçlara uygulanan hız limitlerini,
2)Motosikletlere uygulanan hız limitlerini,
3)Duble yollar için uygulanan hız limitlerini,
4)Trafik denetimlerini maliyenin talimatları ile yapanların topladığı vergileri
5)vb
bir sürü hususu haksız ve kandırmaca olarak ortadan kaldırmıyor.
Yani kısaca ne 120 ile giden Berlingo’nun freni patlar ne de konulan her kural KUTSAL ve DEĞİŞMEZ dir. Araç muayenelerini adam gibi yaparsan, saçma sapan yasaklara gerek kalmaz. Kurallar insan hayatını kolaylaştırmak için vardır ve her gün de yenisi ile değişmektedir. 100 yıl sonra da hız acaba 200 mü, 300 mü olsun diye başka tartışmalar çıkar.
Yaşamda değişmeden kalan tek şey değişimin kendisidir.
Bu, bu forumdaki son yazımdır. Mecbur bırakılmadıkça yazmak istemiyorum.
Verilmeye çalışılan mesaj ortada. Daha da ilave edecek bir husus yok, tartışmayı uzatmanın ise kimseye faydası yok. İlgi duyan gelir blog’a bakar, istemeyen de bakmaz o kadar.
Blogum itibari ile reklam verdiğimi söyleyenler ise, blog’da bir adet ticari reklam olmadığını fark etmezken, imzalarını yanındaki koca koca resimlerin reklam olduğunu görmezden gelip kendi forumlarının, işte eşi benzeri görülmemiş forum olduğu hikayeleri anlatır dururlar. Bakalım göreceğiz yazımı modere ederek mi? yoksa etmeden mi? yayınlayacaklar. Nasılsa o zaman anlarız.
Anlayan anlar, anlamayan da yoluna öyle devam eder. Maksadımız kalp kırmak değil.
- - - THE END- - -
Saygılarımla
http://hizlimitleri.blogspot.com/